Skocz do zawartości

wisniaaaa

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 320d 136km 2000r

Osiągnięcia wisniaaaa

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Nikt nic nie pomoze? Ja juz powoli trace cierpliwosc do tego auta i jak tak dalej pojdzie to zaczne jezdzic oplem...
  2. Tak, podczas wymiany tylnej podpory walu, wyciagnalem caly wal na stol, zeby posprawdzac krzyzaki. Poznaczylem jednak sobie zarowno na laczniku elastycznym przy skrzyni, jak i na wieloklinie z tylu i wszystko luzno wskoczylo na swoje miejsce. Wspomniany mechanik, przykladal rowniez 'przymiar' do krecacego sie walu, i stwierdzil, ze nie ma zadnego bicia, czy czegos takiego. Stwierdzil zdecydowanie ze to dyfer wytwarza wibracjie i jezeli czyms 'rzuca' to predzej poloskami, a nie walem. Tylko dlaczego jest to zalezne od obrotow silnika, a nie walu??? Dodam jeszcze, ze po diagnozie mechanika zmienilem olej w dyfrze - wygladal bardzo dobrze - zadnych opilkow czy zabrudzen - moze kolor lekko ciemniejszy niz nowy ktory wlalem, ale po 220tys mial prawo tak wygladac. Jakies pomysly?
  3. Witam, Od dluzszego czasu walcze z problemem wibracji 'budy' i powoli juz trace pomysly. Moze ktos w Was mial kiedys podobny problem i bedzie w stanie mi pomoc. Przeczytalem juz dziesiatki watkow, zarowno na tym jak i innych forach i niestety nie znalazlem rozwiazania. Oto objawy: Podczas przyspieszania wpada w wibracje/rezonans tylnia czesc karoserii. Do tego slychac glosny basowy dzwiek i nawet podglosnienie radia nie pomaga. Jest to na tyle mocne, ze wibruja wszystkie plastiki w srodku. Wystepuje to na wszystkich biegach, ale po przekroczeniu 2100 obr/min efekt ustaje i auto jedzie normalnie. Im wyzszy bieg tym gorzej - na 1 i 2gim jest to delikatne, 3ci juz mocne, a 4ty i 5ty to dramat. Nie da sie w ogole przyspieszyc ponizej 2100 obr/min. Nawet jazda na tempomacie, gdy pojawi sie lekka gorka staje sie niemozliwa ponizej 2100obr. Nie mowie tu o 'bucie w podlodze', tylko delikatnym przyspieszaniu. Wibracje pochodza ewidentnie z okolic dyferencjalu, nie sa natomiast odczuwalne ani na pedale sprzegla, ani dzwigni zmiany biegow. Do tej pory sprawdzilem/wymienilem: - poduszki silnika wymienione na ori, poduszki skrzyni wygladaja ok, tuleje mocujace dyfer tez, - kolo pasowe wyglada ok, - wymienilem druga podpore walu, - lacznik gumowy walu ok, - poprzedni wlasciciel twierdzi ze zmienil sprzeglo przy ok 150tys (mam nadzieje ze tez dwumas) - auto ma obecnie 220tys przebiegu. - wydech wraz z mocowaniami i lacznikiem elastycznym ok, Trafilem ostatnio do mechanika i sprawdzalismy auto na podnosniku. Ja za kierownica, lekko zaciagniety reczny, odpalony motor i jazda na roznych biegach. Jego diagnoza to dyfer do zmiany, tym bardziej, ze jak sie reka pokreci jednym kolem, to dugie tylko lekko drgnie, ale sie nie kreci w przeciwna strone jak powinno. Tylko czy dyfer moze byc zrodlem tych wibracji??? Przeciez sa one zalezne od predkosci obotowej silnika, a nie walu napedowego... Z gory dziekuje za sugestie, przepraszam za brak polskich znakow i dlugosc mojego 'wypracowania'.
  4. Witam, I co koledzy, nikt nie ma pomyslow?? Moze chociaz poradzicie jak wrzucic screeny, zeby byly od razy widoczne na forum??? z gory dzieki, Wisnia
  5. Cos nie daje sobie rady z tymi screenami. Ponizej wiec linki: http://zapodaj.net/e54606cb67c91.jpg.html http://zapodaj.net/f7c5ba0441582.jpg.html http://zapodaj.net/4731269cfe7a4.jpg.html http://zapodaj.net/543d860c92d67.jpg.html
  6. Witam, Po kupnie samochodu wyskakiwalo mi kilka bledow w DDE. Po wymianie swiec zarowych i wtrysku sterujacego bledy zniknely, lecz parametry live data dalej odbiegaja od normy. Oto screeny: na biegy jalowym http://zapodaj.net/e54606cb67c91.jpg.html http://zapodaj.net/f7c5ba0441582.jpg.html przy jezdzie 90km\h na tempomacie http://zapodaj.net/4731269cfe7a4.jpg.html http://zapodaj.net/543d860c92d67.jpg.html Czy ktos z Was moglyby pomoc w ich interpretacji? Za co jeszcze powinienem sie zabrac? Dodam, ze wyczyscilem AGR i caly dolot, a auto dalej wydaje sie nie miec odpowiedniej mocy.
  7. Dzieki wielkie za pomoc, Zabralem sie za czyszczenie kolektora, sprawdzilem wtrysk i niestety nie ma "przejscia" na cewce. Tlumik i rury wygladaja OK, ale z kwestia wibracji poczekam na sprawny wtryskiwacz. Pozdrawiam
  8. Zapomniałem wspomnieć o jeszcze jednym objawie. Przy przyspieszaniu między 1500 a 2000 obr/min. auto wydaje bardzo głośny basowy dzwięk. Wrażenie jest takie, jakby wibrowała/rezonowała cała buda. Na pierwszym biegu jest niezauważalny, na drugim delikatny, wystepuje w pełni na 3,4 i 5tym biegu. Czy moze to wskazywać na nieprawidłowe spalanie (uszkodzony wtrysk i/lub przepływomierz)?? Jeszcze raz dzieki, Wojtek
  9. Witam wszystkich forumowiczow! Jestem nowy na forum i mam problem ze świeżo kupioną e46. Przez całe świeta czytałem różne tematy na forum i jak dotąd nie znalazłem konkretnych rozwiązań. Spodziewam sie że mój problem może być bardziej kompleksowy dlatego nowy temat. Po teście INPA wyskakują mi następujace błędy i nie wiem jak to interpretować. Oto odczyty: 8 Gluehanlage Error frequency : 50 Gluehkerzen bzw. Gluehrelais defekt Fehler momentan vorhanden Errorcode: 08 48 32 24 48 A8 55 00 00 00 00------------------------------------------------------------- 5 Nadelbewegungsfuehler Error frequency : 50 Signal Unterbrechung oder KS nach B+ Fehler momentan vorhanden Errorcode: 05 44 32 24 48 A8 55 00 00 00 00------------------------------------------------------------- 27 Kuehlmittelheizung Error frequency : 50 Ansteuerung Unterbrechung oder KS nach B- Fehler momentan vorhanden Errorcode: 1B 44 32 28 8C A8 55 00 00 00 00 ============================================================= Ponadto w zakładce 'Status', 'Analog 2' martwi mnie wskazanie Luftmasse [kg/h] - skala kończy się na 16, a u mnie wyskakuje 41,46. Mam więc następujące wątpliwości: 1. Kod błędu 8 - czyli problem ze świecami żarowymi lub przekaźnikiem. Jak i co powinienem sprawdzić? Auto odpala lepiej na ciepło niż na zimno (choć przy obecnej "wiośnie" tej zimy, ciężko o zimny start). 2. Kod błędy 5 - Needle motion sensor, czyli pierwszy wtryskiwacz (po wykasowaniu wywala go na nowo, jak tylko włączę zapłon). Na angielskim forum przeczytałem, że powodem może być brudny kolektor (EGR, MAP i MAF) i że jego przeczyszczenie może pomóc. I tu pytanie - czy po 200 tkm przebiegu warto zdjąć kolektor i czyścić go razem z czujnikami? Czy sama ta operacja może rozwiązać problem? Jeśli nie to co mam sprawdzić? 3. Kod 27 - układ dogrzewania płynu - to zostawiam na deser, wiec na razie o tym nie myślę. 4. Luftmasse na poziomie 41,46 - czy to jednoznacznie wskazuje na uszkodzony przepływomierz? Czy może coś innego? Dodam jeszcze, że auto przyśpiesza raczej dobrze i równo, spalanie raczej w normie (z dwoma osobami i wypchaną po brzegi budą - 7,3 l/100km - jazda niemiecka autostrada 140-160kmh). Napisałem "raczej" bo to jedyne e46 320d jakim jeździłem i nie mam punktu odniesienia. Z góry dziękuje za pomoc, wskazówki i wyrozumiałość :wink: pozdrawiam, Wojtek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.