Skocz do zawartości

ricz_e90

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91 320d 163km 2006r.

Osiągnięcia ricz_e90

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Może koledzy pomogą, Wyjąłem dziś stary akku o pojemności 90ah i włożyłem nowy 80ah do BMW E91 320d Posiadam działająca INPA, DIS. W dis bez problemu zameldowalem akumulator ale w INPA widnieje 91AH wiec chciałem zmienić pojemność na 80ah. Nigdy nie kodowalem niczego ale nie bylo wiekszych problemow z konfiguracja NCS expert. Znalazlem taka oto instrukcje w necie według której postępowałem (profil expert skonfigurowalem wedlug poradnika z internetu wersja NCS V3.0.8: Changing VO: 1. Open NCSEXPERT 2. File > Load profile > Select Expertmode > Click OK 3. Press F1 (VIN/ZCS/FA) 4. Press F3 (CS/FA f. EC) > Select E89 > Click OK > Select CAS > Click OK (wybralem e89 bo e90 nie bylo na liscie - w inpie takowy model posiadam) 5. Press F6 (Back) 6. Press F1 (VIN/ZCS/FA) 7. Press F2 (Enter FA) > Select E89 > Click OK (po klikniecu ok wyskakuje mi taki błąd (following feature is invalid for FA#0306 - swoja droga moje bmw jest z 03/2006) 8. A window labeled “Eneter VIN” appears with your vehicles VIN number filled in > Click OK 9. A window labeled Enter FA appears > scroll to find VO for old battery (-B090) > highlight –B090 and press delete on keyboard (w tym momencie odnalazlem na koncu listy A090 wiec to chyba jest zarejestrowany akku żelowy, zmieniam wszystko jak w punkcie 10 uzywajac funkcji add na "-B080" a "-A090" usuwam delete daje ok 10. Enter –A080 is “Attribute” box > Click Add > Click OK 11. Press F6 (Back) i tu zaczynaja sie schody bo nie mam jak na zdjeciu poniezej aktywnego przyciku "F4" do czesci nie doszedlem z w/w przyczyny 12. Press F4 (Process ECU) > Select CAS > Click OK 13. Press F2 (Change Job) > Select FA_Write > Click OK 14. Press F3 (Execute Job) 15. Verify that the write is complete “Job Ended” 16. Press F1 (Change ECU) > Select FRM > Click OK 17. Verify lines : get coded, FRM, JOBNAME = FA_Write 18. Press F3 (Execute Job) 19. Verify that the write is complete “Job Ended” 20. Press F6 (Back) > Exit NCSEXPERT Bede wdzieczny za pomoc w rozwiazaniu problemu
  2. Witam, Czy jest ktoś w stanie podać konkretną odpowiedź czy kontroler idrive z przyciskami navi,cd, back itp bedzie działał (po kodowaniu lub plug&play) z nawigacją ccc prof w aucie E91 z marca 2006r? Jest wiele sprzecznych informacji, doszedłem do kliku z nich -działa podświtlenie i nic więcej -działa podświetlenie i skróty ale nie działa gałka (ponoć da się zakodować?) Ponoć nie ma problemu z ccc gdzie radio ma 8 klawiszy skrótu ale ja mam to radio bez tych klawiszy. Moje menu ma kolor srebrny (ponoć pierwsze wersje miały zielonkawe tło na głównym ekranie i trzeba było robić ugrade softu) Przyznam, że powymieniałem trochę elementów i ten nowy idrive bardzo przypadł mi do gustu ale nie wiem czy gra jest warta świeczki. I jak koledzy da radę??
  3. I to jest Polska właśnie. Ja nie prosiłem was o wywody na temat słuszności usunięcia DPF! Zadałem konkretne pytanie na które nie otrzymałem odpowiedzi. Stać mnie na kupno nowego kolektora nowych wtrysków i nowego turbo + nowego DPF ale nie mam zamiaru inwestować w to tyle kasy wiec wybieram alternatywne sprawdzone opcje. Ale nie, synowie tatusiów i Mamusiów którzy serwisują auta w aso za ich kasę jak zwykle są mądrzejsi. Nie neguję, jak ktoś chce niech kupuje nowe i przepłaca dla przykładu dwumas aso z logo bmw a obok logo luk ponad 3500 PLN + robocizna ja kupiłem za 800 luk + 200 za wymianę. Tyle w temacie dziękuję Proszę o zamknięcie tematu!
  4. Koledzy moj mechanik nie chce się podjąć rozcięcia dpf wiec proszę o pomoc was jak to rozciąć aby wyjąć w całości wkład filtra (na necie są filmiki ale tam robią z filtra wiertarką suruwkę i wysypują miał ze środka) Mam narzędzia i chęci i filtr już w domku wiec potrzebują tylko instrukcji co i jak. Poniżej zdjęcia. Może ktoś zaznaczy gdzie ciąć tak aby nie uszkodzić katalizatora. Ciąć dokoła?? http://i.imgbox.com/FltLjhXu.jpg http://i.imgbox.com/RxNiB4tT.jpg
  5. dzieki za informcję. Ale z dpf usuwam wszystko ze środka tej puszki czy tylko jakąś konkretną cześć?? Bo chyba jakiś katalizator czy coś tam zostaje :) Sorki ale w temacie co siedzi w puszcze z dpf to jestem zielony :)
  6. Witam Kolegów, Posiadam E91 320d 163km z 2006r z DPF 255tyś km (a może więcej). Od jakiegoś czasu coraz częściej dolewałem oleju i coraz szybciej go ubywało (moc auta już dawno odeszła w niepamięć, z bagnetu dmuchało jak z ciuchci i chlapało olejem) aż pewnego dnia ledwo dotoczyłem się do domu po trasie (w trakcie jazdy żółte komunikaty niski poziom oleju + dpf) Pierwsza kontrola stanu oleju. Bagnet suchy!! Wydech , który zazwyczaj jest czyściutki cały czarny i lepki. Co się okazało tłok na 4 cylindrze ułamany, brak kompresji, olej zawalił wszystko co się dało. Pomijając fakt, że będę remontował co nieco (przy okazji okazało się, że turbo już do niczego się nie nadaje) chcę się pozbyć dpf (jeżdżę głównie po mieście krótkie odcinki) Jako, że auto w warsztacie to znalazłem firmę w trójmieście która może mi zaprogramować sam sterownik za 800pln a mój mechanik wyjmie wkład filtra i zostawi pustą puszkę. Co myślicie o takim rozwiązaniu?? Inna firma również z pomorza obstaje przy tym aby przyprowadzić do nich auto (jednak po informacji z mojej strony, że zabieram wkład filtra ze sobą nabrali wody w usta - cena skupu takiego wkładu waha się od 400 do 500pln) tuż przed awarią miałem już błędy w DDE 4030 abgastemperatursensor P0545 abgastemperatufuhler (Bank 1 vor katalysator) - nie dało się go skasować bo od razu wracał 480A partikelfltersystem 4B10 Laufruhelregler - korekturmenge zu hoch (wtrysk dawał za dużą dawkę prawdopodobnie ze względu na brak kompresji obrazek poniżej) http://i.imgbox.com/irwhhpw0.jpg Proszę o wasze opinie na temat sposobu usunięcia filtra P.S nie podaję nazw firm ale nie są to tzw garaże Pana Mieczysława.
  7. Witam, Otóż chciałem się podzielić z kolegami moim doświadczeniem z wymianie żarówki w ringach w E90 pre lci. Jako, że aso chce za cały moduł około 140 PLN postanowiłem rozebrać ustrojstwo i spróbować zrobić to taniej 1. A więc zaczynami przygodę o od zakupu żaróweczki H10W 12V BA9s - dostępna w większości sklepów po około 7-8 pln sztuka 2 Narzędzia to klucz nasadowy 8 i 9 bodajże, płaski śrubokręt, oraz śrubokręt torx, kombinerki oraz klucz do odkręcenia śrub kół oraz lewarek 3. Zaczynamy od zdjęcia koła, potem musimy zdemontować plastikowe wypełnienie nadkola (jak to zrobić można znaleźć na you tube , kilka śrubek 8-10 + 1 kołeczek od spodu (kombinerki) 4. Jak już mamy wszystko zdjęte pozbywamy się plastikowego dekielka chroniącego żarówkę (zlokalizowana jest tuż pod reflektorem) przy pomocy długiego płaskiego śrubokręta (trzymają ją dwa zaczepy, jeden u góry i jeden na dole. Po zdjęciu dekielka widać srebrną obudowę która zamocowana jest za pomocą dwóch śrubek torx (niestety nie pamiętam jaki rozmiar ale jak ktoś ma komplet nasadek to będzie miał ją w komplecie) Odpinamy kabelek zielony i czerwony od gniazda wykręcamy śrubki i delikatnie wyciągamy cały moduł uważając żeby nie uszkodzić szkiełka absorbującego ciepło które jest tuż przed żarówką 5. Po wyjęciu mamy takie coś jak na zdjęciu niżej. Boczne czarne kleksy trzymają gniazdo żarówki w oprawce. Ja położyłem ją na deseczce pionowo żarówką do dołu, przy pomocy małego płaskiego śrubokręta i młoteczka odłupałem zgrzewy. Jak już odpadną i widać takie ząbki z oprawie możemy chwycić kombinerkami za czarną wystającą część gniazda żarówki i lekko ruszając lewo prawo powoli wyciągać. Jak już wyjdzie przekręcamy żarówkę o 90 stopni (trzyma się na tych bocznych "sutkach" w gnieździe (można sobie pomóc tutaj jakimś narzędziem ja użyłem małego klucza francuskiego) Po wyjęciu żarówki zakładamy nową przekręcamy i składamy w kolejności odwrotnej i cieszymy się naprawą za 8PLN (kto chce może sobie zabezpieczyć odcięte miejsca jakimś silikonem odpornym na wysoką temp. - ja zostawiłem tak jak było) http://i.imgbox.com/ZkswG8l5.jpg http://i.imgbox.com/vkT6ijcf.jpg
  8. temat na razie rozwiązany pomgół reset modułu HIP disem. Na jak długo starczy nie wiem ale na razie trybi :D temat do zamknięcia
  9. a to już robiłem kilka razy bez rezultatu.
  10. Hey, W sumie to mam tak od soboty rano. Jak włącze navi to pozycja startowa jest ok, a jak ruszę to już się dzieją cyrki, parę km po mieście zrobiłem w sobotę i trochę w niedzielę i było tak samo czyli do d.... Nieważne czy na mapie z chmomika czy na ori bmw.
  11. Witam, Do wczoraj działało wszystko ok ale dziś jak odpaliłem navi to się coś rozjechało. Pozycja na mapie nie zgadza się ze stanem faktycznym, kółko ze strzałką obrazujące pozycję auta jeździ sobie jakby do tyłu i niezgodnie z rozmieszczeniem dróg na mapie. Miałem mapę polski DVD 3 2014 z chomika wszystko śmigało ok. Dla pewności sprawdziłem na ori. DVD 2 czy to może wina płyty ale jest tak samo. Wskazania GPS są ok, sprawdzałem w ukrytym menu ccc ile widzi satelit i jest 8. W assist window jak włączę vehicile position dane gps zgadzają się z fizyczną pozycją auta (sprawdzałem współrzędne z mapą google,) ale nie przekładają się na mapę. Co mogę jeszcze zrobić we własnym zakresie (mam działającego DIS i inpe) Może zapodać jakąś płytę czyszczącą?? Obawiam się awari czytnika, ale żeby tak z dnia na dzień !! Jestem z pomorza - macie jakieś namiary na jakiegoś magika co mi to ewetualnie ogranie?
  12. Witam kolegów, Ostatnio stałem się posiadaczem E91 320D 163KM z 2006r (246tyś km przebiegu). Niestety auto zawiodło mnie już od samego początku brakiem mocy (w porównaniu do poprzedniej e46 320d 150km to mam wrażenie jakbym jeździł z podczepioną przyczepą kempingową). Z początku myślałem, że to wina DPF ale w menu serwisowym nawigacji jest informacja, że filtr wystarczy jeszcze na 100000tyś km. Auto nie zbiera się tak jak powinno, jako takie odczucie przyrostu mocy jest od około 2600-2700 obrotów, spalanie średnie na kompie jakieś nienaturalne w granicach 13-14 litrów na trasie (fizycznie sporo mniejsze bo lałem pod korek i wyszło 5,3litra na 100km) Nie wiem od czego zacząć poszukiwania może od błędów DPF (480A - partikelfiltersystem) z inpy http://imageshack.us/a/img51/425/61ts.jpg live data na rozgrzanym silniku http://imageshack.us/a/img199/9089/a4bc.jpg http://imageshack.us/a/img713/1537/mmpy.jpg http://imageshack.us/a/img12/6342/jk8z.jpg Nie wiem gdzie szukać przyczyny, może turbo (wymieniałem ostatnio świece na cylindrach 2 i 4 to ponoć kolektor jest mocno zaolejony ale może to już wynika z przebiegu) Zastanawia mnie tylko ten błąd DPF bo był już wcześniej kasowany jakoś 1000km i dynamika jazdy lekko się poprawiła bo auto zbierało się od 2200-2300 i spalanie średnie było tak jak w rzeczywistości, teraz znów powrócił i mimo ponownego skasowania dynamika już się nie poprawiła. Będę wdzięczny za listę do sprawdzenia, najlepiej od czego zacząć EGR, elektorozawory, sterownik turbiny, turbina, przewody ciśnieniowe?? dziękuję.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.