Skocz do zawartości

Stayer

Zarejestrowani
  • Postów

    99
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Stayer

  • Urodziny 08.04.1985

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F10 530d
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia Stayer

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Temat stary jednak mam podobne spostrzeżenia co do zachowania układu kierowniczego jak opisane powyżej.Samochód to F10 530d Xdrive z EDC bez AD z hydrauliciczna maglownica.Kazdy przejazd przez nierówność jest widoczny na kierownicy (powoduje mały skręt kierownicy prawo - lewo) Trzeba trzymać kierownicę by auto jechało na wprost.Dodam że takiego zachowania układu kierowniczego nie doświadczyłem ani w żadnym innym kierowanym przez siebie samochodzie ani nawet w F10 o innych konfiguracjach.Mam również tak jak wspomniał kolega powyżej - kierownica chodzi najciężej ze wszystkich nowoczesnych aut jakimi miałem okazję się poruszać
  2. Dzień dobry.W silniku N47 pojawił się dość nietypowy stukot .Może ktoś zetknął się z podobnym przypadkiem.https://www.youtube.com/watch?v=asa_7TFXewY&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3kIwj0cFIELfmswRJ7J_Kc_s81Bld5lW4ig0jJfS0ABiCGbnWwKUz03iM
  3. Pojeździłem z odpiętą skrzynką rozdzielczą - zero zmian.Drgania identycznie takie same.Dokonałem jednak innej diagnozy która utwierdziła mnie w przekonaniu że winny jest zużyty lock-up.Otóż pojeździłem z laptotem z programem diagnostycznym uważnie obserwując status sprzęgła lock-up.Sprzegło może mieć 3 rodzaje statusu - open , regulated (czyli na sprzęgło aplikowana jest niepełna wartość ciśnienia) , oraz closed (czyli końcowe zapięcie sprzęgła - wyrównanie prędkości silnika z prędkością skrzyni).Spostrzegłem że drgania występują pod sam koniec wyrównywania prędkości obrotowych silnika i skrzyni kiedy różnica tych prędkości jest już bardzo bliska zeru oraz znikają dokładnie w momencie gdy status lock-upu zmienia sie na "closed".
  4. W jakich okolicznościach objawiają się poszarpywania , jeśli ich źródłem jest skrzynka rozdzielcza?Wypnę dziś bezpiecznik 26 (RWD only) i sprawdzę czy coś się zmieniło.
  5. Witam.Samochód którego dotyczy problem do BMW X3 E83 LCI 20d N47 ze skrzynią automatyczną ZF 6HP19.W Aucie występują drgania pochodzące od układu napędowego.Występuje to jedynie tuż po zmianie z 4 na 5 oraz z 5 na 6 bieg i jedynie przy minimalnym wciśnięciu pedału gazu .Zakres prędkości obrotowych przy których te drgania występują to od 1400 do 1650rpm .Drgań nie da sie zreplikować za każdym razem.Najczęściej w ogóle ich nie ma.Podczas jazdy w trybie S również ich nie ma ponieważ wtedy nigdy nie występują tak niskie obroty.Dodam że nie są to drgania silnika gdyż ich częstotliwość nie pokrywa się z częstotliwościa suwów pracy - jest zdecyowanie niższa.Czy podane objawy są charakterystyczne dla konwertera lub na przykład jedynie sprzęgła lock-up w konwerterze?Proszę o podpowiedzi jeśli ktoś już miał podobny problem.
  6. Witam.W E92 320d 2007 mam następujący bład - 4CAE .Bląd mówi o sporadycznym otwieraniu obwodu miedzy pinem 3 czujnika położenia EGR a pinem 13 w DDE.Macie jakiś doświadczenia z tym błędem ?Nie wiem czy celować we wiązkę, wtyczkę czy sam czujnik EGR
  7. Bo karoseria jest wyizolowana od silnika poduszkami wiec one zgarniają duża cześć drgań .
  8. 2 moich znajomych miało w tym roku taką awarię.Miałem okazje się przyjrzeć jak pracuje silnik , poczuć drgania.W obu przypadkach dwumas.Jeśli twój silnik pracuje normalnie za wyjątkiem tego że produkuje zdecydowanie za duże drgania to 99% dwumas .100% nie daje dlatego bo przez filmik nie jestem w stanie poczuć drgań ,ale z opisu i filmiku diagnoza dość jednoznaczna
  9. Ponieważ układ korbowy przy uszkodzonym kole zamachowym jest niewyrównoważony
  10. jeśli masz manual to przyczyną będzie prawie na pewno dwumas i jeśli to on to nie radzę jeździć tym autem bo ostro dostaną po dupie panewki
  11. Osprzęt jest OK.Wtryski OK,Klapki w kolektorze są i działają, przepływ przez kolektor OK ,Boost nie ucieka bokiem, EGR też OK.Jakiś czas temu uległ awarii czujnik ciśnienia (zaniżał wartości) i stąd DPF się mocno zanieczyścił.Po tej usterce auto jeździło bez zauważalnych różnic na mocy ,ale wartość przy 4000rpm wynosi 200-240mbar (dopuszczalne jest 200) .Po wypaleniu programowym spada do ok 130mbar ale wystarczy 50km jazdy by wróciło do ponad 200.Obecnego DPF raczej się nie odratuje. Do wyboru zamiennik JMJ za 1400 , uzywka z młodszego auta + rzeźba spawalnicza ok 1600, lub wycięcie dziada.Potrzebna tylko informacja czy DDE protestuje kiedy widzi niskie ciśnienie przed DPF.Stąd ten temat
  12. A co rozumiesz poprzez naprawę?
  13. Witam.Czy po wstawieniu luźnego downpipe zamiast DPF w N47 177km (wersja 2010 z dwoma czujnikami ciśnienia jeden przed turbo , drugi za turbo przed DPF) DDE zaczyna protestować checkiem lub dziwnymi trybami ?
  14. U mnie winny był krzyżak na wale ale u Ciebie objawy są nieco inne .U mnie krzyżak popiskiwał oraz występowały drgania od wału najbardziej odczuwalne przy 60kmh
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.