To dobrze. 225 na tył będzie lepsza na zimę niż 255. 225 z tyłu przy rwd i elektryku? Mam w swój F30 225 rwd na zimę i tragedia w g20 biorę tylko 255 W przypadku węższych opon nacisk na jednostkę powierzchni jest większy, co gwarantuje lepszą trakcję odczuwalną w szczególności podczas ruszania na śniegu. Wady: dłuższą drogę hamowania w różnych warunkach atmosferycznych, gorsze właściwości jezdne podczas jazdy w zakrętach, słabszą trakcję na jezdni suchej. Szersze ogumienie zimowe oferuje większą powierzchnię styczną z nawierzchnią, co przekłada się na krótszą drogę hamowania w pogodzie słonecznej i deszczowej. Dodatkowo szersza opona dysponuje większą ilością lameli odpowiadających za przyczepność na jezdni ośnieżonej. Wpływa to zarówno na skrócenie drogi hamowania, jak i ogólną poprawę właściwości jezdnych. Szersza opona oferuje lepszą trakcję na nawierzchni suchej. Towarzyszący szerszym oponom niższy profil poprawia zachowanie pojazdu w zakrętach oraz reakcyjność na ruchy kierownicą. Wady szerszych opon zimowych Decydując się na zakup szerszego ogumienia zimowego, należy mieć również na względzie towarzyszące temu wyborowi wady: gorsza trakcja na nawierzchniach śliskich, mniejsza odporność na zjawisko akwaplanacji, Miałem wcześniej bmw 231 KM i nie miałem problemu z oponą 225. Teraz mi namieszałeś w głowie.