NIrVaNA
Zarejestrowani-
Postów
278 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O NIrVaNA
- Urodziny 10.10.1985
Informacje osobiste
-
Moje BMW
BMW e32 750i
-
Lokalizacja
KRZESZOWICE
-
Zawód
NICZYM NIEOGRANICZONY BEZMIAR WSZECHRZECZY
Prowadzę własną firmę pod nazwą jak wyżej. Ciekawi cię co robimy?
Sprawdź to na www.nnbw.pl
Osiągnięcia NIrVaNA
Stały bywalec (8/14)
0
Reputacja
-
Witajcie, już kilka lat nie pisałem tutaj :) Powiem tak wygrzebałem swoją e32 750 i zabrałem się za naprawy i przeglądy sam. Dość już tych wszystkich magików :P Teraz bynajmniej widzę, poznaję jak sp***e to pretensje tylko do siebie :D ale wracając do tematu :D mam kilka pytań dotyczących spraw o których inni mają większe pojęcie niżeli ja :) 1. Skrzynia ZF 4HP-22/24 (rzadki model, montowany bardzo krótko), problemy z przełożeniem. Objaw: auto zachowuje się jak na kick down z tym że po zmianie biegu i nie odpuszczeniu gazu wywala błąd skrzyni. Podejrzewałem sterownik (przerobiłem już wszystkie) ale to nie to... Odkrycie: doczytałem gdzieś o blokującym się w tej skrzyni takim dziwnym wynalazku na sterowaniu (chyba I lub III biegiem) w owej serwisówce info o naprawie ale gdzieś mi ją wcieło. Czy ktoś z Was naprawiał automat pod tym zagadnieniem? 2. Silnik M70B50 - prawie połowa zdechła, wymieniłem pompy, listwy, wtryski, odmę, uszczelki dekli, kolektorów, itp. aha no i uszczelniacze zaworowe plus czyszczenie magistrali na wałkach... (może wstawię mały how to z foto i filmami :D ) ale potrzebuję poznać jakie parametry sprężania powinien mieć M70 na każdym z 12 cylindrów :) ktoś może mi je podać? 3. I za pierona niewiem jak wyglądała w oryginale instalacja spryskiwaczy :D ktoś może mi podesłać fotę? pozdrawiam i czekam na jakieś info :)
-
http://hphotos-snc6.fbcdn.net/219930_1987510017304_1529925492_32195724_2396908_o.jpg tak w maju o :)
-
lampki ładnie wyglądają, mi się podoba :)
-
prawie wcale :/ ale zielone quattro powinieneś widywać :)))
-
tu są filmu na YT z moją niunią :P MOD EDIT: usuniete przez moderatora ze wzgledu na punkt 6 regulaminu forum BKP. tutaj moje A3 do jazdy na co dzień :) tak się lubie artystycznie udzielać generalnie zapraszam wszystkich na stworzenie filmu promującego e32 fajnie by było jak by kilka zostało sfilmowane np na autostradzie mam troche sprzętu gdzie mogę uzyskac fajne efekty :) co Wy na to?
-
tak ja - ale to było przed feralnym remontem :P wiesz to auto mam do zabawy i zachwycania się nim :) ale nie pamiętam żebym kogoś zjechał za komentarz na YT za zjechanie mnie za palenie gumy :D no ale jak się poczułeś obrażony to przepraszam :)
-
Witajcie, tak mnie naszło dzisiaj żeby się pochwalić swoim BMW :) http://www.foto.studio.linuxpl.eu/bmw/bmw-01.jpg http://www.foto.studio.linuxpl.eu/bmw/bmw-02.jpg http://www.foto.studio.linuxpl.eu/bmw/bmw-03.jpg http://www.foto.studio.linuxpl.eu/bmw/bmw-04.jpg http://www.foto.studio.linuxpl.eu/bmw/bmw-05.jpg http://www.foto.studio.linuxpl.eu/bmw/bmw-06.jpg http://www.foto.studio.linuxpl.eu/bmw/bmw-07.jpg to właśnie w niej będę wymieniał skrzynię biegów :))) Pozdrawiam
-
linka musi byc cala bo bez problemu wstawiam parking z blokada zapatką i na R włączają się światła wsteczne. Powiedz mi gdzie kupileś nowe tarczki uszczelki i czy masz jakies zdjęcia z naprawy jak tak to czy można by było prosić o podeslanie chcial bym zobaczyć jak to wygląda :)
-
Witajcie, moje pytanie jest skierowane do znawców tej skrzyni. gdyż po remoncie w firmie AXOD w Krakowie skrzynie odmówiła posłuszeństwa a mechanik (p. Dominik) wymigal sie od błędu postanowiłem sam ją rozebrać i usunąć usterkę przynajmniej będę miał świadomość tego że jak coś spieprzę to tylko na wlasne życzenie :) Problem: - brak wstecznego biegu - na każdej pozycji auto jedzie do przodu - na R ani do przodu ani do tyłu - efekt taki jak by chciała w obu kierunkach jechać :D Diagnoza: wg. mojego zdania i z tego co wyczytałem na forach wszelkiej maści :) doczytałem że mogło się zapiec coś tam w środku w spoob taki iż samochód został na 1 biegu ciągle zapiętym, podczas jazdy reszta biegów się dopina i auto zmienia od 1 do 4 płynnie i bez szarpnięć ale dopiero gdy się nagrzeje olej. ( z tego co pamiętam - gdyż BMW stoi w garażu od jesieni) zbliża mi się urlop i chciał bym go poświęcić na wyjęcie skrzyni rozebranie jej i wymianie elementow zapieczonych tylko teraz tak :) - jak się zabrać za rozbiórke skrzyni tak żeby ją potem złożyć. na co zwrócić uwagę? - jaka kolejność koszy odpowiada za biegi licząc od konwertera? - gdzie wyważyć wał? w okolicach krakowa? czy może na forum jest ktoś kto by mi pomógl przy zabawie - moge sie odwdzieczyc pro sesja zdjeciowa twojej buni :))
-
a ile chcesz za skrzynie ktora może być nie sprawna? wyslij mi info na priva
-
kosztowało mnie to 2500zl - raczej nie wiele , z tad tez niemam jakiś strasznych żalow do mechanika ale chcę wiedzieć gdzie i jak usunąc usterkę byl robiony: konwerter, forward, tarczki, uszczelki, sterowanie jakies regulacje po naprawie smigala jak złoto :) bez szarpniec itp
-
chłopaki pomijając kwestię czy skrzynia jest do robienia czy też nie :) mam pytanie dotyczące samej zasady sterowania skrzyni, gdzie w 4hp24 są zawory bezpieczeństwa o ile takie są ? kiedyś w samochodzie amerykańskim przy zbyt dużym ciśnieniu wywaliło mi olej - stało się to na autostradzie - auto nie chciało jeździć do przodu dopiero jak ostygło... ale odchodząc od tego... w moim BMW auto jeździ do przodu na N (ale ślizga) na D (normalnie), 3,2,1 (normalnie) na trybie P auto nie wchodzi na obroty (nie da sie przegazować) i zachowuje się tak jak by chciało jechać :o na R jest podobnie jak na P z tym że auto się nie porusza, niemożna go nawet przepchnąć do tyłu :/ wracając do trybu P mam wrażenie że bieg zapięty na P jest biegiem wstecznym bo po wrzuceniu P auto chce jak by skoczyć do tylu ale go blokuje blokada. Więc pytanie, na jakiej zasadzie działa komputer sterujący skrzyni chodzi mi o te rowki w ktorych plynie olej i elektrozawory. Czy to mogło zostac uszkodzone i źle interpretuje biegi? moje pytania to: - jak można o ile można zresetowac komputer skrzyni biegów - czy ktos ma schemat dzialania komputera sterującego w BMW dla 4HP24 - czy jest możliwe przejechanie bez wstecznego ponad 700km z pracą skrzyni jak nową bez szarpniec ślizgania itp. ( bo ja właśnie tyle przejechałem) - czy ktos z Was ma może na zbyciu lub wypożyczeniu komputer do ASB - jak go przełożyć? oraz w przypadku jeżeli uszkodzeniu uległ koszy biegu wstecznego jak mi tu sugerujecie, czy jest szansa że jeżeli kupie inna skrzynie i je rozbiore to bedzie działac po złożeniu w calośc :) chodzi mi o przelożenie tylko wstecznego z innej używanej do mojej "świeżo wyremontowanej" skrzyni?
-
tak też myślałem, ale powiedz dlaczego jeździ do przodu na N i nie wchodzi na obroty na P. skrzynia była po remacie w serwisie, nawet 1000km nie przejechała
-
witajcie, dzisiaj pojawił sie u mnie problem z praca automatycznej skrzyni biegów. mianowicie problem pojawił sie gdy próbowałem ruszyć z wlaczonym ASC na wyświetlaczu pojawiła sie literką D ale mię wbił sie fizycznie bieg, czyli auto zostało na N z dość wysokich obrotów wbilem poprawnie D nie trzymając hamulca, auto z impetem ruszyło do przodu ale pojawił sie problem transmusion program, zatrzymalem samochód na parkingu i zauważyłem ze z pod samochodu wycieka olej od automaycznej skrzyni. włączania silnik i wbijam D na trybie E i ruszamy wszystko okey auto zmienia biegi płynnie bez szarpniec ładnie przyspiesza i wogole, wbijam tryb S autko ładnie zredukowalo bieg na niższy gaz w podłogę auto jedzie bez zajakniecia. automat pracuje jak powinien ale w domu chce cofnąć daj R i co o nic auto zachowuje sie jak na N z ta różnica ze nie wchodzi na obroty. na trybie P również nie wchodzi na obroty, na N jedzie do przodu reszta bez zmian :( nie mam pojęcia co mu sie mogło stać miał ktoś podobny problem ?
-
kiedyś dawno temu jak u siebie zdemontowalem gaz w r6 to posypały mi się listwy wtryskiwaczy (może dlatego że dawno nie były uzywane) po wymianie było okey, bez wymiany objawy jak u ciebie, kreci kreci i nic a paliwo dochodzi