Skocz do zawartości

alex10

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320i 150KM AUTOMAT

Osiągnięcia alex10

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Ja kupiłem wszystko osobno, bo wyszło zdecydowanie taniej, jestem po wymianie filtr uszczelka + olej. Szarpało (mocno) po przerzuceniu na 4 bieg (i przy tym dźwięk z okolic tylniego prawego koła jakby ktoś kijem walnął). Po wymianie oleju i uszczelnieniu miski objawy zniknęły jak ręką odjął (także nie panikujcie od razu jak zaczyna szarpać). Powodem było za mało oleju. Mam inną skrzynię niż w opisie - A5S325Z. Ale podpowiem że kupowanie całych zestawów się nie opłaca. U mnie robocizna 70zł (po znajomości) + 29zł/l oleju +filtr z uszczelką 90zł. U ciebie mogą być inne koszty jeśli masz inną skrzynię niż ja, ale dla porównania mój zestaw do wymiany filtr, uszczelka +6l mobila = prawie 400zł. Ja zmieściłem się z robocizną w 350zł. Mam jeszcze pytanie do autora tego postu, lub do osób które mogą coś podpowiedzieć. Podczas wymiany weszło 6,2l (w gotowym zestawie przygotowali 6l oleju), po powrocie do domu od mechanika, powajchowałem jeszcze biegami i sam dolałem prawie litr oleju, tylko za cholerę nie mogę sprawić aby się przelało. Zgodnie z tym co jest napisane w tym temacie, to poziom oleju sprawdza się na ciepłym (temp. 30-50 stopni) i włączonym silniku z ustawioną wajchą na P. Na włączonym silniku na P odkręcam korek spustowy i nic nie leci? Gdy wyłączę zaczyna lecieć olej z dziury. Jaki jest poziom oleju? Jest go za mało? Jest go za dużo? Na włączonym silniku wydaje mi się że mogę lać jak w miskę bez dna, bo olej krąży po skrzyni i nie wyleci za żadne skarby. Więc jak jest z tą samodzielną dolewką, bo piszą że dolewać na włączonym aż się przeleje, tylko że tu weszło ponad 7l a przelać się nie chce (chyba że wyłączę silnik). Dzięki za informacje i pomoc.
  2. Postanowiłem jeszcze dorzucić 3 grosze do mojej wymiany oleju w skrzyni. Jak słusznie zasugerował kolega w poście który dał mi do przeczytania, podczas wymiany u mechanika zapomnieliśmy o jednej ważnej rzeczy. Tzn. mechanikowi łatwiej wymienić olej gdy przeleje się zakręcić i heyah, do domu Panie. Jak już wspomniałem wcześniej miałem gigantyczne szarpanie gdyż miałem wyciek ze skrzyni po uszczelce, brakowało ponad 1,5 litra w sumie, ciekło i ciekło tak sobie, że pod osłoną miałem niezłą zupę. Ale jak się okazało gdy sam dziś wszedłem pod auto pogrzebać, mimo że micha już sucha, to po odkręceniu korka nic nie leci. Moje przeczucia co do ilości oleju w skrzyni sprawdziły się, otóż po wymianie, szarpnięć gigantycznych już nie było, ale została jeszcze jedna ważna rzecz która nie dawała mi spokoju, szarpnięcie ( minimalne po wrzuceniu 4 biegu dało się lekko odczuć) - wkurzało mnie to, i sądziłem że już lipa, początek zużycia skrzyni mnie dotknął. Ale dolałem jeszcze oleju, tak że przelało się raz, poruszałem biegami na włączonym silniku, i znów dolewka, i tak parę razy (weszło jeszcze grubo ponad 0,5l) i co? Szarpnięć nie ma w ogóle! Pragnę tym samym dać wskazówkę dla osób, które podczas wymiany oleju u mechanika otrzymują info: Niestety wymiana oleju nic nie dała, skrzynia nadal szarpie więc trzeba szukać innej przyczyny. Otóż nie! Wróćcie do domu, i na własną rękę spróbujcie sprawdzić poziom oleju, oczywiście podczas wymiany przeleje się przez korek spustowy, ale trzeba jeszcze poruszać biegami, niech skrzynia dostanie to czego chce. Po paru takich dolewkach, wtedy jest dopiero to co powinno być, szarpnięcia znikają i skrzynia przerzuca biegi tak jak by nóż wchodził w masełko! Daję tym samym rady oraz obalam pewne mity pseudo znawców skrzyń automatycznych, którzy mają zasadę: Jak szarpie skrzynią to nie kupuj bo H****y automat i skrzynia się sypie. G***o prawda, jest tylko mało oleju, dolej, sprawdź gdzie leci i ciesz się miłą i przyjemną jazdą, to mój pierwszy automat, ale nie chce nigdy skrzyni manualnej, może dla tego że trafił mi się TIPTRONIC, który podobno jest najlepszą opcją w śród skrzyń automatycznych (o manualu nawet nie wspomnę, bo obraziłbym tym moje auto). Panowie i Panie, oświadczam wszech i wobec, że automaty i stereotypy o nich, to MIT! Kto raz wsiądzie, nie będzie chciał innej skrzyni! Mówię to ja, do niedawna zagorzały przeciwnik skrzyń automatycznych, pozdrawiam
  3. Dzięki za link, kupiłem olej MOBIL ATF LT71171 (weszło 6,2l przy wymianie) cena za butelkę 27zł, uszczelka pod miskę + filt 90zł Na necie możesz kupić gotowy zestaw do wymiany: http://allegro.pl/olej-filtr-uszczelka-bmw-5hp19-a5s-310z-a5s-325z-i4146374881.html ale zdecydowanie taniej wyszło mnie kupienie osobno oleju, i osobno uszczelki z filtrem. Poza tym brakło by mi 200ml gdybym kupił ten zestaw. Więc i tak butelkę nową trzeba napocząć bo 6l to na styk. Za wymianę zapłaciłem 70zł (po znajomości, w sumie to też się paprałem z mechanikiem w oleju może stąd ta cena), u konkurencji krzyczeli jakieś 150zł. Wymiana trwała jakieś 3h. Dobrze jest wymienić też śruby te co są w misce, jest ich chyba 22szt. Tyle na wstępie, jak coś to pisz, pomogę bo to przerobiłem już. W każdym bądź razie początkowe szarpanie to jeszcze nie całkowite unieruchomienie auta. Aha zapomniałem napisać co było powodem tej wymiany. U mnie zdecydowałem się na wymianę oleju w skrzyni bo strasznie szarpało po przerzuceniu na 4 bieg. Uderzenie było naprawdę konkretne, i taki głuchy odgłos z oklic tylnego prawego koła. Szczerze nie sądziłem, że wymiana coś pomorze, ale byłem miło zaskoczony gdy okazało się że wszyskto wróciło do normy i teraz nie szarpie już. Podczas wymiany wylaliśmy 4,5 litra oleju, weszło 6,2l więc co nieco brakowało (uszczelka w misce była... tak jakby jej już nie było, dlatego ubyło mi w sumie 1,5l). I to co piszą na necie że jak się nie wymianiało oleju od nowości to lepiej tego nie robić bo opiłki są już, i że syf sie zrobi, uważam to za MIT, doaczego? Bo są tam takie magnesy po prostu poprzyczepiane do miski, i one te opiłki zbierają. warto je umyć przy wimianie z tego co zebrało się wcześniej. Miskę też umyłem. Wiesz, zaprowadzisz auto do jakiegoś znachora, to on wyrzuci uszczelke wsadzi nową i zakręca michę bez czyszczenia. Ja zmieściłem się z wymianą w 350zł (wymiana, filtr, uszczelka pod miską, olej), pozdrawiam
  4. Witam, jestem już po wymianie, chciałbym w jakiś sposób sprawdzić obecnie poziom oleju czy nie ubywa itp. W jaki sposób sprawdzić poziom? Przez śrubę z boku miski powinno po odkręceniu lekko wyciekać, ale sprawdzać na zimnym silniku? Na ciepłym? W każdej temperaturze poziom będzie trochę inny, więc w jaki sposób podejść do tego z odpowiednim nastawieniem? z góry dzięki za pomoc
  5. Dzięki za odpowiedź ale nic mi to nie pomogło. Kolego mole to co przesłałeś jest do e39. Dextron VI jest kolejnym olejem który w takim razie muszę dopisać do listy. Szczerze nie sądziłęm że to będzie taki młyn z wymianą tego oleju. Dobra, od początku: - dzwoniłem do serwisu gdzie powiedzieli mi że ma być ATF II (jak się później okazało wcale nie bo ATF II jest do skrzyni A5S310 i A5S360, a ja mam jak w tytule A5S325Z). To by mnie chłopaki z serwisu załatwili, dodam że proponowali mi wymianę u siebie licząc za butelkę źle dobranego oleju 120zł/1l i powiedzieli że przy wymianie wchodzi 9l, prawda 9l wchodzi w skrzynię ale jak się doczytałem to przy wymianie tylko 6,2 się da wylać ze skrzyni. Ładnie by mnie oszukali o 3l gdzie ten olej na necie można dostać za 24zł. - zacząłem czytać i jeździć po sklepach z olejami. Wszędzie w katalogu mieli tylko opisany olej do skrzyni A5S310 i A5S360 mojej skrzyni nie ma w katalogu producentów olejów. Mówię LOL, ale spoko, czytam dalej i moja skrzynia bychodziła tylko na niemcy (bo jest lepsza), dlatego domyśliłem się czemu producent oleju nie pisze o tej skrzyni w naszym cudownym kraju. Dzwonie po sklepach internetowych z olejami do skrzyń automatycznych, tam już goście troche bardziej ogarnieci, mówią że do mojej skrzyni leje się RAVENOL ATF 5/4HP bo to jest specjalny olej do skrzyń 5 biegowych. Patrze na ich stronę, i wnioskuję, AHA polecają mi olej który mają jako jedyny w swoim asortymencie do skrzyni 5HP19 (pewnie ściągają go najtaniej i stąd ich oferta). Na forach wyczytałem że ludzie piszą żeby wlać MOBIL ATF LT71171 i że ten olej jest najlepszy do tej skrzyni. Więc już zgłupiałem totalnie. Podsumowując, mam już w podpowiedziać: - ATF II (który wiem że się nie nadaje, ale poleca go serwis BMW z Łodzi), - RAVENOL ATF 5/4HP (który rzekomo się nadaje, ale poleca go sklep który ściąga go tanim kosztem, czy jest dobry? Nie mam opini o tym oleju na żadnych forach) - MOBIL ATF LT71171 (polecany przez forumowiczów, nie potwierdzony przez serwis) - Dextron VI (polecany przez kkx5) LUDZIE POMOCY, BO CHCE USZCZELNIĆ MISKE A NIE CHCE ABY MI SIE SKRZYNIA ROZ****E ZANIM OGARNE TEN TEMAT !!! Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA POMOC
  6. Na wstępie chciałbym powitać wszystkich zainteresowanych moim tematem. Chcę w miarę szybko po świętach wymienić olej w mojej e46 320i 150KM. Dużo czytałem zanim postanowiłem założyć ten temat, ale mam jeszcze kilka wątpliwości co do tego jaki olej wlać do mojej skrzyni. Wszedłem na stronę http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi i sprawdziłem po numerze VIN moodel skrzyni: Production FROM : 1997/07/01 TO : 2001/07/30 Engine M52TU Engine Oil 6.50 Liter Transmission Automatic Transmission Model A5S 325Z Transmission Oil 8.90 Liter Rear Axle Oil 0.90 Liter Coolant(w/o Air Conditioner) 8.40 Liter Coolant(with Air Conditioner) 8.40 Liter Brake fluid 1.00 Liter Remarks : Final drive (rear axel) Mam pytanie. Czy Skrzynia A5s325Z: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM11&mospid=47636&btnr=24_0829&hg=24&fg=05 to to samo co 5HP19: http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzynia-biegow-zf-5hp19-zf-friedrichshafen-ag,4,30.html Pytam ponieważ ani na jednej ani na drugiej stronie nie ma wspomniane o drugiej nazwie a gość w serwisie mówi że to niby A5S325Z to 5HP19. Mam tiptronic'a: P R N D - (+opcja sport) (bez żadnych dodatkowych cyfr typu 3,2,1) Jaki olej do niej wlać: - MOBIL ATF LT71171? - RAVENOL ATF 5/4HP? - może jeszcze coś innego? :roll: z góry dziękuję za pomoc
  7. spikepool -> czyli u ciebie obecnie nie zapala się ta kontrolka po przekręceniu zapłonu?
  8. Witam, zauważyłem w mojej BMce że od wczoraj po przekręceniu kluczyka świeci się czerwona lampka od temperatury, załączam zdjęcie: http://webstar.info.pl/lampka.jpg Lampka gaśnie po chwili ale dzień wcześniej miałem problem z odpaleniem auta, dziś już wszystko wróciło do normy ale lampka się świeci zawsze po przekręceniu kluczyka, Mój silnik to Benzyna 2.0 150KM w AUTOMACIE
  9. Dzięki wam za pozytywne sugestie... na dniach zajmę się kolektorem, potem podjadę podpiąć auto pod komputer. Dam znać co i jak wyszło po diagnozie... na pewno zamieszczę tu informacje... pozdrawiam
  10. Ja poniżej 15 nie mogę zejść, a zimy jeszcze nie ma. Auto nie ślizga się, nie jeżdżę dynamicznie. Widzę jedynie jak podczas ruszania delikatnego wskazówka od spalania migiem leci na 20l, i jeszcze chce dalej. Nawet jadąc 20-30km/h bez przyśpieszania gwałtownego itp. pokazuje 20l, auto sie nie męczy a spalanie kosmiczne. Wracając jeszcze do kolektora to są pęknięcia na 4 i 6, poprawcie mnie jeśli sie mylę. 1,3,5 to są ssące. 2,4,6 wydech? jeśli wydech to czy ma to jakiś wpływ na zużycie paliwa? A wracając jeszcze do spalanie ze strony którą przesłałem, to są takie same auta: mopsisko Napisałeś że przy jeździe normalnej, czyli zakłądam że gdybyś jeździł naprawde delikatnie (tak jak ja testując narazie ten samochód) to spaliłby ci na 100% poniżej 10l (tak jak napisał kolo z tego cytatu wyżej). U mnie prz naprawde spokojnej jeździe jestem na etapie wstępnego testowania tego samochodu, więc zależy mi na tym aby sprawdzić ile spali przy naprawde lekkiej nodze (dosłownie) pali 15-staka, czyli jakbym zaczął jeździć tak jak mówisz "normalnie" to podejżewam że lekko byłoby 18l, a przy dynamicznej ponad 20l, więc coś musi być nie tak? Kolektor będę ogarniał na dniach, zobaczymy jak wtedy będzie to wyglądać.
  11. mopsisko, dziex za opinie, kolejne opinie mile widziane. Napisałeś 13 zimą, znaczy że twoja też w okolicach 10 w mieście jak masz lekką nogę w słoneczne dni?
  12. Na tej stronie co pokazałem są opinie userów (na dole). Tam każdy pisze o swoim manualu ile pali mu. Zobacz Auto/spalanie/samochód/komentarz. Nikt prawie nie podał tej wartości co zanotował autoświat. To na górze to zliczenie średnich z wszystkich opinii tych użytkowników, dlatego nadal mam wątpliwości co do tego spalania. Bo owszem, automat będzie palił troche więcej, ale jak ktoś pisze że jego pali 10 w mieście, to tutaj powinno być max 12. Jedna z tych opinii:
  13. Jack, widziałem to, widzisz 2 strony i 2 inne wyniki. Dlatego chcę zapytać użytkowników jak wygląda u was eksploatacja tego samochodu?
  14. mogę też wyciągnąć jak najwiecej informacji i sprawdzić coś jeszcze będąc już pod autem, tak? Ty masz diesla pytanie raczej nie kierowane jest do ciebie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.