Ja u siebie w m52b28TU w grudniu miałem tą samą usterkę z tym, że u mnie pękł (w sumie to był w 2 częściach) na spawie wiec szło to bez problemu zespawać ponownie. Co do śrub to profilaktycznie użyłem odrdzewiacza firmy WURTH poradził sobie zacnie więc odkręcenie nakrętek poza słabym dostępem i małą gimnastyką nie sprawiły problemu. Ważne jest by przy odkręcaniu zrobić sobie miejsce, ja odkręciłem łape silnika z poduszką (silinik podniosłem lekko na lewarku) oraz puściłem cały stabilizator. I musisz wyciągać kolektory pojedynczo zaczynając od tego przy chłodnicy. Do odkręcenia przygotuj sobie nasadkowy tylko ważne by był w miare wysoki taki aby dobrze wszedł na nakrętkę bo szpilki trochę wystają i szkoda by było obrobić nakrętkę. Pamiętaj by wcześniej zaopatrzyć się w uszczelki 2 przy kolektorze oraz 1 przy tłumniku środkowym albo chociaż specjalna uszczelniającą pastę wysokotemperaturową. Jest trochę zabawy lecz przy dobrych chęciach idzie się uporać z tym problemem w jeden dzień. Mam nadzieję że choć trochę pomogłem.