Skocz do zawartości

TurboWiesio

Zarejestrowani
  • Postów

    36
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 LCI 318d
  • Lokalizacja
    Rybnik

Osiągnięcia TurboWiesio

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Kupuj nowy słupek i przed włożeniem sprawdź luzy na rozrządzie. Nowy w ASO to koszt około 20k, nawet jeśli pokryją połowę to i tak wyjdzie dużo drożej niż u zaprzyjaźnionego mechaniora.
  2. Witam, Co sądzicie o bmw z ogłoszenia ? http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-auto-na-gwarancji-super-stan-bi-xenon-m-pakiet-ID6yeqIl.html Byłem na miejscu, silnik specyficznie cyka i nie równo pracuje na po zapłonie. Lekki dymek po przegazowaniu, może woda a może uszczelniacze puszczają olej :) Według sprzedawcy nie malowane, niestety nie miałem czujnika. Vehicle information ======================================== VIN: WBAKD71090E463193 Type code: KD71 Model: 320I (EUR) E-F-R series: E92 LCI (LifeCycleImpulse) Series: 3 Type: COUPE Steering: LL Doors: 2 Engine: N43 Displacement: 2.00 Power: 125 (170 hp) Drive: HECK Transmission: MECH Paint code: 475 - BLACK SAPPHIRE METALLI Upholstery code: ANAT - STOFF BLUE SHADO Prod.date: 2011-03-14 S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES S1CB ACEA / CO2 scope S1CC Auto start/stop function S1CD Brake Energy Regeneration S2MF BMW alloy wheel, M spider spoke 193 S2PA Lockable wheel bolt S4B9 Interieurleisten Alu Feinschliff S6AA BMW TeleServices S6AB Control, Teleservices S6FL USB/audio interface S6VC STEUERUNG COMBOX S8S3 Automatic locking during starting S8SC Telematics access request,country-spec. S8SP Control unit COP S8TL TAGFAHRLICHT FRONT UND HECK AKTIV S8TN TAGFAHRLICHT UEBER LICHTMENUE EINST S161 Exhaust emissions standards EU5 S230 Extra package, EU-speciifc P337 M Sports package S346 Chrome Line exterieur S481 Sports seat S493 Storage compartment package S502 Headlight cleaning system S507 Park Distance Control (PDC), rear S522 Xenon Light S534 Automatic air conditioning S540 Cruise control S548 Kilometre speedo S563 Light package S609 Navigation system, Professional S612 BMW Assist S614 Internet S615 Extended BMW Online Information S616 BMW Online S620 Voice control S633 Preparation, mobile phone, Business S698 Area-Code 2 for DVD S704 M Sports suspension S710 M leather steering wheel S715 M Aerodynamics package S775 Headlining anthracite S843 Power reduction S845 Acoustic fasten seat belt reminder S868 Language version, Dutch S886 Operating instructions, Dutch
  3. Czas na wrzucenie letnich opon, przegląd hamulców oraz zawiasu. Kontrolnie wykonam geometrie bo lubię mieć proste koła a polskie drogi lubią to weryfikować ;p W przyszłym tygodniu auto otrzyma korektę lakieru, oraz twardy wosk,wtedy chętnie zaktualizuję galerię. Autko na sprzedaż :) Planuję spełnić swoje marzenie i kupić e46 330i i w tym kierunku podziałać, w razie gdyby ktoś był zainteresowany proszę o PW.
  4. Mija tydzień od odebrania "czerwonej" od lekarza, uśmiech z twarzy kobiety nie znika:) Zabieg zdecydowanie warty każdych pieniędzy. Na dzień dzisiejszy silnik pracuje idealnie, czas pokaże co dalej z poborem oleju. Poza wymianą uszczelniaczy zrobiono : -planowanie głowicy, test szczelności - wymiana uszczelki pod głowicą oraz pod klawiaturą - wszelkie cieknące, stare oringi - wszelkie uszczelki, oraz korek wlewu oleju - nowe śruby do głowicy - kompletny rozrząd(łańcuch, napinacz, ślizgi) no i dodatkowo - pasek Pk wraz z rolką oraz napinaczem. Po zdjęciu głowicy i kontroli rozrządu okazało się że napinacz jest pęknięty... szczęście w nieszczęściu że nie narobił żadnych szkód ;) Zaraz po złożeniu silnika pojawił się problem z pracą, po wielu godzinach prób byłem zdecydowany na zakup dwóch nowych wariatorów. Na szczęście dzięki dokładnemu umyciu przy użyciu chemii oraz myjki ultradźwiękowej odżyły. Winny był nieprawidłowy olej oraz syf, który od dłuższego czasu gościł z powodu uszkodzonych uszczelniaczy. W planach na ten rok mamy: - wymianę tłumika końcowego, Ori czy coś rzeźbić ? - nowe tarcze z klockami, zaciski do regeneracji. Seria czy rzeźbić ?:) Pozdrawiam. Gdy tylko zobaczę lampę alladyna przekalkuluję pokonany dystans i podzielę się wiedzą.
  5. Gratuluję, przepiękny kolor :) Jak z stosunkiem mocy do masy podczas poruszania się w mieście, jest dynamicznie ?
  6. To jeden z tych na Wodzisławskiej ? Bo nie moge skojarzyć. A lepiej wiedzieć kogo unikać na przyszłość. Dokładnie, jeden z tych komisów który ma wiele właścicieli ;p
  7. Pochodzę z Rybnika, komis ten posiada złą sławę... tyle mogę się wypowiedzieć w temacie.
  8. Razem z uszczelniaczami na pewno wymienimy wszystkie pozostałe uszczelki ;) Głowicę i tak chcę dać do ekspertyzy, żeby sprawdzić czy wszystko jest w należytym porządku. Autko ma być zrobione na cacy, żeby narzeczona mogła w dalszym ciągu czerpać radość z jazdy :D Ciekawostka, pomiary kompresji na ciepłym silniku: 1 komora 11,5 2 komora 10,5 3 komora 10 4 komora 10,5 na zimnym silniku 1 komora 8,5 2 komora 8 3 komora prawie 8 4 komora 9. Próba olejowa nie wykazała większej szczelności więc otwieramy głowicę i ruszamy z uszczelniaczami, zobaczymy co dalej :)
  9. " Długa przerwa była, bo potrzebne są przerwy" Niestety zajęci pracą oraz sprawami osobistymi nie ruszyliśmy z planowanymi modami co bardzo smuci, ale .... Smok od zakupu połykał olej, jak na zacne N42 przystało. Miarka się przebrała, gdy apetyt wzrósł do 1L/1000km. Aktualnie bolid został odstawiony do zaprzyjaźnionego mechanika na mały remont. W planach: - sprawdzenie kompresji; - test szczelności pierścieni oraz oględziny tłoków/ cylindrów; - test szczelności głowicy wraz z wymianą uszczelniaczy; - pomiar geometrii wałków; - zestaw nowych uszczelek i czyszczenie silnika. Mam przeczucie, że pierścienie będą w dobrym stanie, wiec zostaną na swoim miejscu na rzecz nowego napinacza, rolek oraz koła pasowego. Jeśli świnka skarbonka nie pęknie to może wpadnie nowy wydech, oczywiście ori :) Panowie, Panie módlmy się aby ten zabieg wyprowadził smoka z nałogu picia oleju, zdjęcia z prac wrzucę wkrótce. P.S. Jak tylko zobaczymy więcej słońca zrobimy fotki środka i uzupełni się galeria.
  10. Drogo wychodzi wymiana uszczelniaczy z zdejmowaniem głowicy ...
  11. 19" odpada ze względu trasy jakimi się poruszam, E46 na 17" felgach z zawiasem M daje czasami nieźle popalić. Szukam złotego środka między wyglądem a komfortem.
  12. Już w planach były pierwsze zabiegi upiększające auto, ale niestety z komory silnika coraz częściej słychać było szum/świst. Niestety pompa wody coraz częściej dawała znać co skłoniło mnie do wymiany. więc wpadł większy serwis: -wymiana pompy wody na ori - nowy płyn chłodzący - olej valwoline - filtr oleju. Kilka razy poczułem podczas cofania poczułem zapach oleju, winna okazała się uszczelka pod klawiaturą. - nowa uszczelka - nowe pierścienie uszczelniające pola wtrysków (nie zaszkodzi a może pomóc :D) Rolka z napinaczem nie pracowała jak przystało na cichy N47, wymieniłem na SKF. Zima nadciąga więc wrzuciłem zimówki. Continental Contiwintercontact ts850 205/55/R16 prowadza się zdecydowanie lepiej niż letnie Dunlop BlueResponse w tym samym rozmiarze. Nigdy więcej Dunlopa, był to pierwszy sezon letni na oponach tej marki i zawiodłem się. Prowadzenie na gorącej nawierzchni oraz w deszczu jest na średnim poziomie. W styczniu czas na nowe tarcze z przodu i zaczynam szukać nowych felg. Jakie 17 cali będzie się dobrze prezentować w białej e90 ?
  13. Wracają wspomnienia.... Mi rozrusznik kręcił całym silnikiem, kompresji brak. Winny był zerwany dolny łańcuch rozrządu.
  14. Witam, Panowie jestem totalnym laikiem w temacie mycia i konserwacji samochodu. Dzisiaj odbieram auto od lakiernika po usuwaniu kilku rys oraz rdzy z błotników itd. Jak najlepiej zadbać o odświeżony lakier ? Czy w warunkach domowych jestem wstanie zakonserwować powłokę tak aby cieszyła nieskazitelnym stanem jak najdłużej? Ewentualnie jaki powinien być koszt takich zabiegów w specjalistycznym zakładzie ?
  15. Satysfakcja zdecydowanie większa niż w przypadku sprawnego auta, ale czy będzie taniej to już zależy od poziomu uszkodzeń elektroniki i mechaniki. W razie czego znam faceta na śląsku, który o elektronice wie wszystko. Powodzenia, i mile widziana by była galeria z kolejnymi etapami pracy :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.