Skocz do zawartości

vipdominik

Zarejestrowani
  • Postów

    31
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 320d 2002r
    307 2.0i 2002r - sprzedam
    407 2.0hdi 2005r.
    skl 200 komp. 2004r. - sprzedam

Osiągnięcia vipdominik

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. U mnie po minucie moze dwoch nierownej pracy jest wszystko ok. Nic nie szarpie itp...
  2. Witam, mam problem ze swoja e61525i m54 192km. Po odpaleniu samochodu po dluzszym postoju auto faluje szarpie, wrazenie jak by nie chodzilo na wszystkie cylindry. Obroty falują na poziomie 800obr/min. Po delikatnym dodaniu gazu tak zeby bylo w okolicach 1000obr/min problem praktycznie ustaje tzn. Silnik pracuje rowno ale nie tak cicho jak po nagrzaniu. Problem znika po minucie pracy. Na moje oko problem z mieszanką. Wymienione: -swiece -cewki -przeplywomierz -czujniki temp.(w bloku pod kolektorem i w termostacie) Mam inpe ale nie wiem gdzie mam szukac przyczyny bo bledow nie ma... Prosze o pomoc.
  3. Moze wie ktos czy mozna zalozyc z e60 525i n52?
  4. Witam, mam bme e60 525i z 2004 rok. Po awarii sterownika skrzyni przykreconego do plyty chce przelozyc cala skrzynie od e65 z tego samego roku i takim samym oznaczeniem skrzyni tj. 6Hp19 z tym ze z silnika 3.0i. Czy bedzie dzialac? Nie chodzi mi o przelozenia tylko czy da sie ja wsadzic i czy komunikacja bedzie poprawna.
  5. Witam, mam problem w BMW e60 525i z 2004 roku -skrzynia automatyczna ZF 6HP19 dość mocno szarpie. Nie znam jej historii ponieważ samochód kupiłem już z uszkodzoną skrzynią. Wydaje mi się że jeżeli silnik jest zimny to przez 5min jest w porządku, później nasila się szarpanie. Szarpanie występuje najczęściej przy przyspieszaniu i utrzymywaniu stałej prędkości powyżej 70km/h -nie ważne na jakim biegu. Można powiedzieć że sam proces startu do 80km/h idzie ładnie, później pojawiają się szarpnięcia i wystarczy na chwile odpuścić gaz żeby tylko silnik zaczął hamować i znowu można go dodać i jechać bez szarpania przez 10s. Skrzynia weszła kilka razy w tryb awaryjny ale kasował się po ponownym uruchomieniu silnika. Z prostych testów które znalazłem wykonałem: -samochód żwawo rusza bez gazu po puszczeniu hamulca -biegi w 90% przypadków przerzucane są płynnie -żadnych niepokojących hałasów -olej jest - sprawdzony zgodnie z instrukcją Dołączam filmik przedstawiający problem. Uczucie przy falowaniu jest takie jak by skrzynia wysprzęglała i zapinała bieg (tak jak byśmy jechali manualem na równym gazie i wciskali na moment sprzęgło) Problemu by nie było gdyby każdy warsztat nie miał na to innej teorii, a mianowicie: -brak oleju (już wykluczony) -zły olej (nie wiadomo ale kolor słomkowy, filtr ZF) -konwerter (jedni na to stawiają drudzy sie z tego smieją bo sie nie tłucze) -mechatronika(wymiana oleju, misy, jakiejś płyty, adaptera i chyhba tłoczków czy coś takiego) -rozbiórka całej skrzyni ceny wahają się od 1300zł (wymiana olej) do 6500 (wymiana wszystkiego co sie kiwa) A teraz moje pytanie.. na allegro jest kilka skrzyni BMW 6HP19 z tym że do 2.0d, 3.0d 3.0i itp... czy są takie same? Wydaje mi się że najprosciej kupic całą używaną skrzynie z konwerterem i gwarancją, zalać oryginalnym olejem i święto. Znajomy twierdzi że 2 razy naprawiał skrzynie i 2 razy żałował. Film: https://www.youtube.com/watch?v=eGDHtj7smdY&feature=youtu.be
  6. Jak chcesz to odetne ci cały przód z compacta za rozsądne pieniądze... kolor niebieski
  7. Dodam że silnik niedawno zmieniany więc: -egr i cały dolot czyszczony i sprawdzony -odma nowa -węże podciśnienia wszystkie nowe -intercooler sprawdzony -filtr powietrza nowy MANN -świece i cały układ sprawny Samochód z którego przekładałem silnik też tak dymił ale stwierdziłem że to jakaś banalna sprawa. Jedyne co nie zostało sprawdzone a pojawiło się tutaj to katalizator który poszedl z anglika bo ja nie miałem. Czy może mieć jakiś wpływ?
  8. Przeszukałem już cały internet i wiem że czarny dym oznacza za mało powietrza. Jednak nigdy się nie spotkałem z takim problemem jak u mnie... Jak komuś dymi to cały czas...
  9. Witam, moja e46 320d momentami dymi na czarno tak że światła z tyłu nie widać. Dzieje się to wtedy jak przejadę jakiś odcinek np. 10km delikatnie a następnie wcisnę do spodu. Powstaje ogromny kłęb czarnego dymu. Po tym mogę ją gnieść ile chce i dymu nie ma. Następnie kolejne kilka km spokojnie i problem się pojawia ponownie. W inpie wszystko gra. doładowanie zadane takie jak wymagane, przepływka ok, egr czyszczony, zaworki podciśnieniowe od turbiny i egr nowe. Korekta wtrysków w inpie mieści się w granicach +/- 0,3 więc uważam to za igłe. Moc czy kopci czy nie jest taka jak ma być. Co to może być?
  10. A jaki kolor ma spalany olej? Dzisiaj dobrałem się po raz kolejny do odmy i wnioski to że: -oryginalna odma ma słabszą sprężynę i jeden zwój mniej niż Vaico -oryginalna membrana jest z wyglądu identyczna ale o wiele bardziej miękka Po rozłupaniu pokrywek w jeden i drugiej odmie, manualnie można stwierdzić że oryginalna ugina się dużo dużo lżej niż w przypadku Vaico. Założyłem, jak narazie dymu nie ma...
  11. Dodam że raczej nie jest to płyn chłodniczy bo z tego co wiem to płyn szybko się rozpyla, a ten dym długo leci. Płynu chłodniczego raczej nie ubywa, oleju jeżeli już to małe śladowe ilości. Zapomniałem napisać że silnik to m47n 150km
  12. Witam. W mojej e46 pojawil sie problem dymienia. Po postoju Nie wazne czy to 30min czy caly dzien - kilka sekund po odpaleniu samochodu pojawia sie duzo bialego/lekko blekitnego dymu. Problem ustaje po nagrzaniu silnika. Jednak problem pozostaje bo wtedy auto nawet po lekkim dodaniu gazu dymi na czarno.. Moc bez zmian, wszystkie parametry w inpa jak najbardziej poprawne. Korekta wtryskow w granicach 1.5mg/hub. Przypuszczalem ze problem tkwi w odmie ktora zmienialem przed wystapieniem objawow ale zmienilem ja jeszcze raz niestety na taka sama "vaico" bo innej nie bylo w sklepie i dalej to samo. Dzisiaj zaczalem sie bardziej dobierac i stwierdzilem ze: - turbina ma maly luz "gora - dol" i zero luzu wzdluz. -rura pomiedzy przeplywomierzem a turbo zalana olejem od wysokosci weza od odmy. -wirnik od strony ladowania w turbinie zerzygany olejem -egr i kolektor ssacy zalany olejem -brak plynu w oleju i oleju w plynie -filtr powietrza namokniety olejem Co moze byc przyczyna kiedy ewidentnie dymienie bierze sie z odmy? Czy przedmuchy sa tak duze ze odma nie radzi? Olej to motul xclean 5w30. Czy ide w dobrym kierunku?
  13. Problem rozwiązany - padnięty sterownik airbag... Po wymianie na inny wszystko ok
  14. Masz może jakieś fotki którędy puścić przewody?
  15. Szperając po niemieckich stronach mogę wnioskować że może padł moduł airbag? Gdzie on się znajduje i jak go wymienić? (chodzi mi o soft) Jak kupie o takich samych numerach to kombinacja z softem będzie konieczna? (chodzi mi o jakies dopisywanie vinu itp)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.