Skocz do zawartości

Atcher

Zarejestrowani
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Atcher

  • Urodziny 06.12.1992

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 520i
    Listopad 1998r
  • Lokalizacja
    Sosnowiec
  • Zawód
    Operator wózka widłowego

Osiągnięcia Atcher

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Panowie. Mam do Was pytanie jeżeli chodzi o oponki. Przymierzam się do kupna opon letnich i nawinęła mi się okazja do kupna Michelin Pilot Sport http://www.tyrereviews.co.uk/images/tyres/pilot_sport.jpg. Problem pojawia się taki, że obecnie jeżdżę na 235/45/R17 a Michelinki są 255/40/R17. I tu mam dylemat. Moja bawarka nie grzeszy mocą bo 520i dupska nie urywa, a wrzucając szersze kapcie zwiększa się powierzchnia toczenia co się wiąże z jeszcze większym mułem i ze wzrostem spalania. Jeżeli ktoś byłby miły i powiedział mi czy taka zmiana będzie bardzo zauważalna czy spokojnie można wrzucić szerszego kapcia?
  2. Tak jak pisałem w pierwszym poście - planuje zmianę na poliftingowy model lamp (mam ori hella przedliftowe), lecz powiedz mi z tymi neonami helli co Ty sobie kupiłeś jak sprawa wygląda ;D To ją przed czy polifty?? :D I jeżeli polifty to jak sobie poradziłeś z błędem spalonych żarówek?? :) A co do przetwornic to powiem szczerze, że ta opcja mnie bardzo zaintrygowała i chyba ku niej bym się skłaniał najbardziej ;) Mógłbym prosić o jakieś szczegóły czego dokładnie szukać i jak to zmontoważ żeby nie było druciarstwa?? :)
  3. Witam. Jako, że posiadam przedliftingową wersję e39 i jestem w trakcie drobnych "prac" stylizujących moje kochane autko na wersję po face liftingu mam do Was sprawę ;) Na początku wyjaśnię o co mi chodzi potem przejdę do pytania ;) Jak zauważyliście w temacie chcę zmienić tylne lampy z ori przedliftowych na poliftowy zamiennik. Tak... Wiem, że Hella to jednak Hella i przy zmianie lamp przednich nic innego nie wchodziło w grę, to przy tylnych pojawia się już pewien problem ;/ Z tego co się orientuję ori lampy tylne nie pasują w miejsce przedliftowych (to jest najmniejszy problem bo znalazłem na forum poradnik jak je spasować) oraz pojawia się problem jeżeli chodzi o pozycyjne LEDy. Właśnie te LEDy skłaniają mnie do kupna zamiennika ;/ Z tego co wyczytałem sprawiają one dużo kłopotów ;/ Pytanie pierwsze brzmi: czy jest jakiś sposób aby nie wywalało mi błędu spalonej żarówki jeżeli zamontowałbym jednak ori HELLA?? (Wiem, że można zrobić jakieś obejście czy coś z żarówkami normalnymi lub rezystorkami ale z tego co wiem to strasznie się lubią grzać i nie wiem czy jest to najlepszy sposób) Pytanie drugie: Jeżeli już decydowałbym się na zamiennik to którego producenta wybrać aby lampy nie różniły się w znacznym stopniu od ori (nienawidzę chamskich "tuningowych" lamp) Myślałem nad TYC lub DEPO. Widział ktoś na jakimś aucie jak się prezentują lampy od tych producentów i czy bardzo odbiegają od ori?? Może ktoś takie posiada?? Czy są z nimi jakieś komplikacje?? Czy jest sens bawić się w coś takiego?? Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi i mam nadzieję, że pod tematem rozwinie się dyskusja, która mi pomoże w podjęciu właściwego wyboru ;) Pozdrawiam ;)
  4. Moim skromnym zdaniem nie ma sensu płacić za wycieraczki po 50PLN w górę, które się szybko zużywają... Osobiście kupuję same piórka (gumki) i docinam je sobie tylko na odpowiednią długość ;) Z tego co czytam to niektórym wycieraczka przestaje dobrze zbierać po kilku tygodniach/miesiącach. Ja kupiłem w Auchan za ok 7 zł 2 piórka z Bottari (czy jakoś tak) i śmigam na nich już ponad rok ;) Jak zaczną źle zbierać to wilgotną szmatką przecieram i jak nówki ;) A nawet jak się całkowicie posypią i nic nie będzie się z nimi dało zrobić to zamiast kupować nowe wycieraczki za +50zł to za 7PLN mam kolejny zestaw piórek na kolejny długi okres czasu, który wymieniam sobie pod sklepem w niecałe 3 minuty ;) Wydaje mi się, że jest to najtańsze i najlepsze rozwiązanie ;) A jeżeli chodzi o docisk to też się zastanawiałem przy starych wycieraczkach czy można to jakoś ogarnąć, ale po zmianie piórek problem zniknął ;)
  5. Ja również twierdzę, że warto zalać 5W40 ;) Jak będzie jadło olej to zawsze można wrzucić gęstszy ;D
  6. Powiem szczerze, że u mnie to właśnie odma była winowajcą bo po wymianie jej, zużycie z 700ml oliwy na 1500km zmalało do praktycznie zerowego a trzasnąłem już na tym oleju prawie 9k km i przymierzam się do kolejnej wymiany też na 5w40 od Valvoline bo jestem bardzo zadowolony ;) Zobaczymy co czas przyniesie i czy miałeś rację co do tego, że znowu zapcha mi się odma ;) Mam nadzieję, że nie ;)
  7. No to powiem Ci, że mnie niesamowicie zaskoczyłeś ;) Byłem więcej niż pewny, że mam zalanego pełnego syntetyka ;D Potwierdza się powiedzenie, że człowiek uczy się całe życie ;) Dzięki wielkie za uświadomienie mnie ;) Edit: Niby na stronie Valvo pisze, że MaxLife 5w40 to jednak pełny syntetyk... Więc nie wiem już co o tym myśleć ;/ http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/maxlife/cid(1833)/maxlife_syntetyczny_5w-40
  8. Ja u siebie miałem taką sytuację: Okazało się, że poprzedni właściciel z niewiadomych powodów zalał 10w40 (wcześniej było 0w40), lecz całe szczęście nie narobił na nim za dużo kilometrów... Poczytałem trochę i zdecydowałem się zejść na 5w40, bo podobno bawarki nie lubią pół syntetyków ;D Zakupiłem 8l oliwy Valvoline MaxLife 5w40 (dałem 120 PLNów za 4l) i płukankę od Liqui Moly (500ml za 34 PLNy) Niby producent zaleca na każdy litr oleju dolać 100ml płukanki ale wlałem 500ml, odpaliłem silnik na 10-15 min i wymieniłem olej ;) Jeżeli chodzi o moje odczucia po wymianie to auto zaczęło minimalnie bardziej (lecz odczuwalnie) lepiej wkręcać się na obroty, na niskich obr. zaczął pracować zauważalnie lepiej... Ale... No właśnie... pojawiło się "ALE" po zrobieniu ok 1500km zniknęło mi ok 700ml oliwy ;/ Miałem już czarne myśli, lecz zniknęły w momencie wymiany odmy, która była winowajcą apetytu na olej ;) Od jej wymiany nie zjadło mi ani kropli oleju a jeździ mi się dużo lepiej niż na 10w40 ;)
  9. Atcher

    520 00' problem z ABS/ASC

    Stuknąłem już trochę kilometrów i od użycia WD-40 nie miałem problemów z ABS/ASC, więc jeszcze raz dziękuję za pomoc ;)
  10. Atcher

    520 00' problem z ABS/ASC

    @Palekkk dzisiaj użyłem magicznej mikstury o nazwie WD-40 i jestem ciekawy czy coś pomoże ;) na chwilę obecną traciłem ABS od czasu do czasu i wracał po wyłączeniu i włączeniu silnika ;) Zobaczymy jak się będzie spisywało teraz bo ostatnio zima w poprzednim aucie zabiła mi 3 czujniki ;D
  11. Atcher

    520 00' problem z ABS/ASC

    Dzięki wielki kolego ;) Już od jakiegoś czasu się przymierzałem do wyczyszczenia czujki ale za cholerę nie wiedziałem gdzie ona się znajduję ;) Wielki browar ode mnie dla Ciebie ;)
  12. Atcher

    520 00' problem z ABS/ASC

    Mógłby ktoś mi powiedzieć gdzie dokładnie znajduje się ten czujnik na kole?? i gdzie jest umieszczona wtyczka?? Bo powiem szczerze, że użeram się z czujkami od dłuższego czasu i chciałbym to w końcu sam naprawić ;/ z góry dziękuję ;)
  13. U mnie przed wymianą był dokładnie ten sam problem. Nocą widoczność ograniczała się do ok 10m przed maską przez te regulatory... Dodatkowo zaparowany klosz osłabiał jakość świecenia ;/ Teraz mam ustawione baaaaardzo wysoko a mimo to nikogo nie oślepiam, bo soczewka oślepia dopiero w momencie gdy ustawimy wzrok bezpośrednio na jej wysokości ;) Na początku myślałem, że oślepiam strasznie kierowców jadących z naprzeciwka, ale ze znajomym to sprawdzaliśmy i ja widzę wszystko przed sobą a on nie został oślepiony w swoim samochodzie ;) Reasumując: Poliftingowe lampy to najlepszy wybór jeżeli komuś zależy na dobrym oświetleniu drogi oraz nowocześniejszym wyglądzie auta ;) I tylko ORI Hella!! Żadne dziadowe depo!! One są po prostu tandetne!!
  14. Miejsca pasują idealnie poza 1 z 4 którego dokręcenie nie jest konieczne ;) Dzisiaj pójdę porobić fotki to wrzucę ;) Edit: Byłem właśnie porobić zdjęcia ;) Z góry przepraszam za brudne auto ale jak się jeździ to się brudzi oraz za brudne paluchy ale czymś te przejściówki musiałem zdemontować ;D Zacznę od pierwszego zdjęcia czyli od wyglądu auta przed zmianą: http://imageshack.com/i/0btljcj No właśnie... tak wyglądały moje zaparowane i brzydkie lampy. A tak wyglądają po zmianie: http://imageshack.com/i/giw7xij http://imageshack.com/i/n6miwbj http://imageshack.com/i/0xbnewj Jeżeli chodzi o mocowanie lamp to Zielonymi kółkami zaznaczyłem mocowania które pasują bez problemu i nie trzeba żadnych przeróbek a Czerwonym kólkiem zaznaczyłem mocowanie które jest w innym miejscu niż w przedliftingowej wersji lamp. Oto zdjęcie (lampa po stronie pasażera): http://imageshack.com/i/mh7m0rj A teraz przyszedł czas na przejściówki :) To jest przejściówka od świateł pozycyjnych: http://imageshack.com/i/0r16yrj A to przejściówka od kierunkowskazów: https://imageshack.com/i/j58bdvj Przepraszam za linki zamiast obrazków, ale jak próbowałem dodać to się nie wyświetlały :mad2: :duh: Mam nadzieję, że wszystko zostało przeze mnie zrobione w taki sposób, że rozwiałem wszystkie Wasze wątpliwości i odpowiedziałem na wszystkie z Waszych pytań ;) Pozdrawiam ;)
  15. Wykonywałem u siebie podobną operację miesiąc temu ;) Również przedlifty na soczewkę zamieniałem ;) Od początku: Znalazłem na allegro po według mnie interesującej cenie lampy (do zestawu były dołączone przejściówki, ale o tym później). Demontaż lamp jest banalny a montaż nowych tak samo prosty ;) Jedynie na co trzeba zwrócić uwagę to żeby te plastikowe "paski" na dole dobrze założyć na nową lampę. Poliftowe lampy mają troszkę inne mocowanie, a mianowicie nie trzymają się na 4 śrubach a tylko na 3 (co w absolutnie niczym nie przeszkadza. i tak są stabilnie osadzone). Po zamontowaniu lamp trzeba wszystko ładnie podłączyć. I to jest właśnie ten moment w którym potrzebne nam są przejściówki. Przedlifty od poliftów różnią się wtyczkami od świateł pozycyjnych (w przypadku poliftu są to ringi) oraz od kierunkowskazów. Jako, że miałem przejściówki dołączone do lamp to nie musiałem się bawić w dokupowanie, ale jestem pewny, że dostaniemy takie w ASO za nieduże pieniądze. po podłączeniu najbardziej bałem się błędu na OBC bo naczytałem się sporo o tym ale ku mojemu zdziwieniu żaden błąd się nie pojawił więc gra i huczy ;) Jeżeli chodzi o jakość świecenia to jest kolosalna i poliftowa soczewka świeci moim zdaniem podobnie jak ksenon z tą różnicą że barwa światła jest bardziej żółta (co zależy pewnie od żarówki) oraz światło jest mniej intensywne. Wcześniej miałem przedliftowe lampy z pokruszonymi regulatorami, popękanymi gumkami przy mocowaniu żarówki przez co miałem całe lampy zaparowane i nie świeciły nawet w połowie tak dobrze jak ta soczewka ;) Jeżeli ktoś chce to jutro po południu mogę wrzucić zdjęcia jak są zamontowane moje lampy oraz jakie przejściówki zostały zastosowane ;) Mam nadzieję, że mój post przynajmniej kilku osobą pomoże ;) Pozdrawiam. ;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.