Skocz do zawartości

Marko84s

Zarejestrowani
  • Postów

    803
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

5 obserwujących

O Marko84s

  • Urodziny 18.02.1984

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E-36 316i 95r
  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Zawód
    Kierowca

Osiągnięcia Marko84s

Doświadczony fan marki

Doświadczony fan marki (11/14)

0

Reputacja

  1. Ja na swojego pierwszego ISa wydałem przez pierwsze 2 lata koło 5tys (silnik też mi się posypał) potem przez 3 lata nie robiłem nic bo wszystko było już naprawione :). Jak blacha jest w porządku to nie ma co żałować E36 zaczynają już zyskiwać na wartości co prawda lepiej jak ma 6 cylindrów.
  2. Marko84s

    320i Przepływomierz

    Przepływomierz z twojego silnika był stosowany w 3' Series −E36 +320i M50 5' Series −E34 +520i M50 7' Series −E32 +750i M70 +750iL M70 +750iLS M70 8' Series −E31 +850Ci M70 To według katalogu :)
  3. W chłodnicy masz dwustopniowy włącznik wentylatora jeśli działa to znaczy że ewidentnie chłodnica się nie nagrzewa tak jak powinna. Tak jak powyżej kolega napisał przede wszystkim sprawdź czy jak silnik zaczyna się przegrzewać to wąż wchodzący do chłodnicy i wychodzący są gorące. Jeśli chłodnica cała się nie nagrzewa to w zasadzie można zwalić wszystko na termostat gdyby nie to że opisujesz jeszcze jeden niepokojący objaw mianowicie brak ogrzewania, przy zamkniętym termostacie ogrzewanie będzie działać aż nadto wydajnie. Powodów braku ogrzewania może być kilka przede wszystkim zapowietrzony układ chłodzenia. Po drugie termostat zacięty w pozycji otwarty(odpada bo silnik by się nie przegrzewał). Po trzecie układ chłodzenia może się zapowietrzać na skutek uszkodzenia uszczelki pod głowicą i wtedy jego odpowietrzenie będzie niemożliwe lub da efekt na krótki czas. Podstawa to prawidłowe odpowietrzenie układu do dalszej diagnostyki. W wypadku uszkodzenia samego czujnika włączającego wentylator raczej nie było by problemu z ogrzewaniem w aucie.
  4. Sonda nie da takich objawów na zimnym silniku. Raczej stawiał bym na przepływomierz lub nieszczelność w układzie dolotowym. Błąd sondy był jaki? Że walnięta czy że nieprawidłowy skład mieszanki poza zakresem regulacji? Na live data widać było zmianę napięcia na sondzie i działanie grzałki? Błędy wyskakują odrazu po skasowaniu?
  5. W E36 oprócz wałka rozrządu to zdarzało się że czujnik wału bardzo utrudniał odpalenie auta na zimnym i walnięty przepływomierz w aucie koleżanki. Była i walnięta cewka, ale zawsze pokazuje błędy po których idzie dojść przez komputer.
  6. Po pierwsze to sprawdź sobie miernikiem czy napięcie do silniczków dochodzi i czy działają na krótko jeśli tak to może się blokować w prowadnicach i wyłącznik przeciążeniowy odcina. Czasem wystarczy wymienić te białe spinki chodzące w prowadnicach no i przesmarowanie na pewno im nie zaszkodzi.
  7. Poszukaj kogoś z kompem w twojej okolicy bo szkoda wymieniać na ślepo. Ja mam kompa z inpą zainstalowaną i zawsze jeśli coś dzieje się z czujnikiem wałka odrazu wyrzuca błąd i jeszcze mi się nie zdarzyło żeby się pomylił, a jakiś czas temu podłączałem nieodpalające E46 z takimi objawami i był czujnik walnięty.
  8. Ja bym se dał rękę uciąć że po 96r nie było wiskozy przy klimie :), a robiłem teraz koleżance wymianę termostatu w Compakcie z 99r i tam na pewno wiskozy nie było.
  9. Zdiagnozowanie zużytych pierścieni bez pomiaru ciśnienia sprężania i próby olejowej to wróżenie z fusów, ale jak widać wróżbitów w warsztatach nie brakuje.
  10. Klasyczne objawy padających czujników wałka lub wału przejście może być, ale sygnał nieprawidłowy i [BAD] nie odpali. Czasem pomaga odpięcie nieprawidłowo działającego czujnika i silnik odpali na danych awaryjnych, ale bez kompa nic się nie dowiesz.
  11. Kolega ma klimatyzację to raczej viska nie uświadczycie panowie. Po objawach można wnioskować że albo nie załączają się wyższe biegi wentylatora jak by czujnik temperatury nie podawał z tym że czujnik na zegary i czujnik temperatury silnika to dwie różne sprawy (włączenie klimy powoduje przyspieszenie wentylatora), albo nie wyrabia pompa wody ale to w E36 bardzo rzadki przypadek. Spróbuj podpiąć pod kompa te roczniki już dają się diagnozować pod kątem elektroniki sterującej wentylatorem.
  12. To kolanko to integralna część całego przewodu gumowego nie da się kupić oddzielnie nr oryginału 11 53 1 716 644 w intercarsie nie znalazłem zamiennika. Oryginał w ASO około 220zł.
  13. Więc tak, po odłączeniu przepływomierza auto jeździło dużo lepiej co po przeczytaniu powyższego tematu potwierdziło diagnozę. Po wymianie przepływomierza od tygodnia z autem nic złego się nie dzieje założony został oczywiście BOSCH.
  14. Podepnę się pod temat bo w aucie koleżanki walczymy z tym błędem 171, a jest to E36 Compakt m43b19. Tylko że w tym wypadku dochodzi problem z znaczną utratą mocy na zimnym silniku na kompie wybija tylko błąd 171. Co ciekawe po jego skasowaniu auto przez 2 dni jeździ normalnie. Z tego co wyczytałem to warto wymienić przepływomierz, ale zastanawia mnie to że nikt nie pisał o kłopotach z utratą mocy tylko ten błąd wyskakiwał bezobjawowo, czy może jednak i takie objawy się wam zdarzały?
  15. Prowadnice nie były skorodowane przeszlifowałem papierem i wszystko nasmarowane pastą do hamulców TRW. Nie wyglądają na krzywe. Dodam że przed wymianą wszystkiego zacisk prawie dęba stawał więc zabiegi pomogły w około 80%.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.