Skocz do zawartości

piotrks86

Zarejestrowani
  • Postów

    580
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 N46 2005
  • Lokalizacja
    Warszawa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia piotrks86

Biegły fan marki

Biegły fan marki (10/14)

0

Reputacja

  1. Zaczyna się zawsze od najprostszych napraw a najlepiej testów. W tym przypadku może to być problem ze świecą albo cewką. Lub ewentualnie wtryskiwaczem ale to mniej prawdopodobne. Zamień miejscami cewki i świece np 4 cylinder z 2 i obserwuj czy błąd nie pojawi się na drugim cylindrze.
  2. Ja bym tak czy inaczej spuścił głównie z tego powodu żeby nie pochlapać silnika płynem. Latem pękł mi wąż chłodnicy i lało się po całej komorze silnika. Teraz jak się silnik nagrzeje to czuję zapach płynu :/ a wszytko szczelne. Będę musiał wszystko umyć :/ Sprawdź inne węże i gumy bo na raczej na jednym elemencie się nie skończy. Taki urok tego silnika.
  3. Silniczek przechodzi regulacje w Inpie bez błędu? Chodzi o max położenia wałka. Inpa > silnik > activate > vvt > a później nie pamiętam. Potem możesz skasować wszystkie adaptacje. BTW. Co to za mechanik który wymienił czujnik raczej nie za darmo a teraz rozkłada ręce. Piny w kostce całe? Instalacja przejrzana?
  4. Wątpisz ale jednak Twoja pokrywa nie pochodzi od E90 tylko od E46 X3 albo Z4 :) https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7568582-pokrywa-glowicy-kompletna Tu masz nowe numery Twojej pokrywy Edit: pokrywa ze zdjęcia wyżej (na czerwonym tle) jest niemal identyczna więc możliwe że będzie pasowała zamiennie z pozostałymi. Te od X3 i Z4 możliwe że też będą pasowały. Ja mam od N42 (możliwe że od E46) i pasuje. Co nie zmienia faktu że pokrywa nie siedzi u Ciebie fabryczna :)
  5. Na każdej części jest też data produkcji. Sprawdź to. Może była już zmieniana na nową i może to jest nowszy typ :?:
  6. Co to za pokrywa? Masz N46B20 N46B18 czy N46N ? 110kW 2005 to powinien być N46B20 ale może ktoś zmieniał silnik? Szukaj po numerach na realoem i sprawdź jakie masz numery na pokrywie
  7. Zdjęcie na aukcji przedstawia całkiem inną pokrywę. Podpowiedź na autora tematu. Do N46 pasuję pokrywa od N42. Ma inny numer ale różni się tylko drobnym szczegółem który w niczym nie przeszkadza.
  8. Lipa z tym że wszędzie oryginalne śrubki. Bo czeka cię teraz spora inwestycja. Nikt go nie serwisował przez tyle lat więc wszystko spadnie na ciebie :/ Najpierw znajdź dobry i uczciwy warsztat. Możliwe że nikt nie będzie chciał robić samych uszczelniaczy przy tym przebiegu. Spodziewaj się diagnozy "robimy kompleksowo i damy gwarancje lub tylko gumki ale na pana odpowiedzialność" :/ Według mnie tylko gumki i możliwe że jeszcze rozrząd jeżeli nie był robiony. Ale znajdź mechanika który da gwarancję że to wystarczy. Wiedz że czeka cię wymiana wszystkich uszczelnień silnika bo zaraz będą puszczać. Przy filtrze oleju, pompie vacum, elektrozaworach vanosa, deklu i wielu innych. Ten tym tak ma. Edit. Pisałeś że wszystkie uszczelki wymienione. Czyli które? Jest ich masa..
  9. Panel to moduł IHKA od klimy i ma w sobie numer Vin twojego auta więc przy wymianie należałoby go przekodować. Najłatwiej wymienić same pokrętła ;)
  10. Masz inpe? Dobrze jakbyśmy mieli parametry z Livedaty. Czyli wskazania z czujników, pracę cylindrów, vvt, vanosów. Zainteresuj się tym dymem bo może świadczyć o wyciekach albo jakieś dziurze. A skoro silnik nie jest szczelny to może może łapać lewe powietrze. Może być dziura w kolektorze a wtedy będą błędy sond, mieszanki co też może powodować błąd kata. Odma w jakim stanie. Musi być sprawna i drożna. Przez nią też mieszanka może być nieodpowiednia. Jak zapewne wiesz, mieszankę ustala komputer na podstawie danych z czujników. A te czujniki wyłapują wszelkie nieprawidłowości takie jak lewe powietrze lub dziury w wydechu. Czujnik nie powie że masz dziurę, po prostu będzie podawał błędne wskazania.
  11. Wypalone gniazda sprawdzisz robiąc test kompresji i dodatkowo próbę olejową. Możesz też wpuścić ciśnienie sprężarką do cylindrów i nasłuchiwać skąd będzie ubywało. Skoro silnik pracował dobrze to skąd nagle wypaliły się zawory? Jakie masz ciśninie paliwa na listwie wtryskowej? Świece jaki mają kolor?
  12. To nie jest tak że odpinając jeden elektrozawór wyłączasz tylko ten vanos. Zwróć uwagę że nawet otwarcie zaworów jest wtedy większe (VVT) a co za tym idzie zmienia się skład mieszanki. Silnik szczelny? Nie ma żadnych wycieków? Depnij gaz do dechy na drugim biegu przy niskich obrotach na lekkim wzniesieniu i zobacz czy nie będzie wypadania zapłonu. Na drgania może mieć wpływ bardzo dużo czynników.
  13. Czujniki też zamieniałeś? Jakie są parametry pracy vanosów po skasowaniu błędów? Od razu błąd wyskakuje?
  14. Poczytaj na forum bo jest dużo postów. Czeka Cię wymiana oringów na elektrozawórach vanosa bo nieszczelności mogą powodować falowanie. Sprawdź u mnie w linku na dole bo są tam zdjęcia tych oringów. Taki błąd mogą powodować: vanos czujnik vanosa oringi elektrozaworów elektrozawory przestawiony rozrząd wyciągnięty łańcuch. Czujniki oraz elektrozawory masz dwa takie same więc musisz je zamieniać miejscami i sprawdzać czy błąd zmieni się na inny.
  15. Np na allegro. Zmieniałem u siebie AUX na USB i dzisiaj postaram się wystawić pozostałości które są w pełni sprawne. Minus że aby zmienić tę kostkę to musisz zdjąć cały tunel. Nie siłuj się z tym gniazdem bo możesz uszkodzić zaczepy i potem trzeba będzie rzeźbić jakieś mocowanie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.