Skocz do zawartości

zyniu1515

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d sedan 1998r Meergruen Metalic

Osiągnięcia zyniu1515

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Jakoś tak ze zdenerwowania :D. 2 dniu temu udało mi się uporać z problemem braku odpowiedniego sygnału idącego do elektrozaworu turbiny :mrgreen: . Powodem całego zamieszania był co dziwne, spalony bezpiecznik znajdujący się w skrzynce pod maską, gdzie jest komputer :mad2: http://naforum.zapodaj.net/thumbs/0b0553f16d7a.jpg W moim przypadku spalony był bezpiecznik 30A, po jego wymianie auto wróciło do życia :8)
  2. Ostatnio wraz z pomocą znajomego i brata przy pomocy oscyloskopu sprawdziłem sygnał idący od komputera do elektrozaworu sterowania turbem. Co sie okazało sygnał pojawia sie juz po przekręceniu stacyjni i po odpaleniu i późniejszym dodawaniu gazu ten sygnał sie nie zmienia. Elektozawór steruje geometrią wtedy gdy w sygnale zmienia sie jego wypełnienie a u mnie było niezmienne co było przyczyną braku turba. Winowajcą jest komputer silnika który teraz musze wymienić na taki z tymi samymi numerami czyli 2248959. Gdy wszystko zrobie napisze czy pomogło :D
  3. u mnie jest cały sprawdzałem już wszystko po kolei. Podczas mojego testu ominięcia elektrozaworu zbiornik powietrza był wpięty i gruszka turba wychylała sie wiec układ jest szczelny.
  4. Witam. Ostatnio moje auto nie było użytkowane przez kilka dni po tym czasie kiedy je odpaliłem auto nie miało mocy dodam że była dość duża rezerwa paliwa i komp pokazywał ok 29 km do tankowania pojechałem na stacje ok 4km od domu lecz w drodze auto zaczęło gasnąć przed samą stacja auto zgasło i nie zapaliło. Zatankowałem auto prawie do pełna i nie mogąc go odpowietrzyć na miejscy ściągnąłem go na lince. W domu odpowietrzyłem układ i wszystko zapalało git ale nie ma mocy . Mam wycięte katalizatory i jak dawniej uruchamiałem silnik to było słychać świst turba na wolnych obrotach, teraz tego nie ma. podmieniłem juz elektrozawór turba miałem 3 uzywki, czujnik w kolektorze mam 3 używki, przepływomierz 2 sztuki używki o takim samym nr co miałem z końcówką 468. mam silikonowe wezyki podciśnienia i zaślepiony EGR. Turbo było regenerowane 2 lata temu oraz pompa wtryskowa też ok 2 lata. wtrysk sterujacy jest nowy mierzyłem cewke i nie ma przerwy. zrobiłem test i podłączyłem weżyk podciśnienia prosto do gruszki turba omijając elektrozawór i turbo zaczynało sie rozpędzać. więc układ jest szczelny i drożny a problem tkiw w sterowaniu elektrozaworem. auto jest mulaste dzwiek silnika jest bardziej "twardy" i zaczyna szybciej przyspieszać dopiero powyzej 3000 obr/min a ekonomizer na 1 i 2 biegu dochodzi do 20l alecz na 3,4 i 5 już do ok 12l czy to wina przepływki i czy ona ma wpływ na sterowanie elektrozaworem. ?
  5. Kunio coś słyszałem że podobno da sie przerobić ze w tej kostki 4pin (nastawnika elektronicznego) wykorzystuje sie 2 piny mase i jakiś inny + do tego zmiana softu i jest git ale chciałem sie upewnić. Mam na oku właśnie taką e46 330d 204KM za dobre pieniądze czyli ok 10 tyś tylko ma kilka - pęknięty kolektor bo koło zbiornika spryskiwaczy wali dymem i jak na 204KM słabo sie wkręcał ( ale podobno jak kolektor jest pęknięty to wyczuwalny jest spadek mocy :? maska+ xenony +listwy pod lampami + zderzak wymienione po jakimś spotkaniu ( ale to mnie nie przeraża szczeliny ok tylko widać ,że malowany ) po odpaleniu coś grzechocze w okolicy pompy wspomagania lub alternatora a zaraz ustaje, przy gazuje i grzechocze i po chwili cisza :shock: przetwornice bi-xenonowe zastąpione są zwykłymi ( przetwornice bi-xenonowe sa nadal w samochodzie pod lampami ) i coś co najbardziej odstrasza to jak odkręcę korek oleju to słychać grzechotanie (stan oleju był ponad min) a sprzedający nie miał nic na dolanie i nie wiem czy głośna praca jest spowodowana niskim stanem oleju czy czymś innym Co sądzicie o tym ??? co sprawdzać przy zakupie z silnikiem M57N
  6. Witam. Przymierzam sie do zakupu e46 330d 204KM z końca 2004r i z tego co wiem to jest tam elektroniczne sterowanie turbosprężarki. Mam zamiar w przyszłości podnosić moc i zmienić turbo na GT2260V z e60 530d a tam jest sterowanie pasami podciśnieniowe a czasami elektroniczne. Chce zmienić, żeby było podciśnieniowe bo jest mniej awaryjne i tańsze w naprawie. I tu nasuwa sie pytanie czy łatwa jest zmiana sterownia turba na podciśnieniowe? W turbinie zmieniamy tylko na gruszkę a nie wiem jak podłączyć elektrozawór N75 zamiast elektronicznego nastawnika. Ktoś juz to robił i pomoże...
  7. Oto kilka fotek tych urządzeń: http://naforum.zapodaj.net/thumbs/ad1d415af318.jpg http://naforum.zapodaj.net/thumbs/3ebece1832a4.jpg http://naforum.zapodaj.net/thumbs/957edf35a38b.jpg http://naforum.zapodaj.net/thumbs/50119eb2edaf.jpg http://naforum.zapodaj.net/thumbs/905670958f69.jpg
  8. Witam. Posiadam E46 z 98r z Navi MK4 ekran 16:9. Chce zamontować dodatkowy moduł Free TV DVB-T. Posiadam moduł TV tuner SH700 oraz VDO Dayton MI5000. Chce to podłączyć tylko mam kilka problemów, jeden to zasilanie tunera SH700 są tam 4 kable ( czarny , czerwony , żółty i niebieski ) które mam gdzie podpiąć dodam ze na obudowie pisze power fm/rf. Natomiast problem z interfejsem VDO MI5000 polega na tym ze nie wiem czy do niebieskiej wtyczki interfejsu podpisanej "Video Module" ma być wpięta niebieska wtyczka z tunera TV z MK4, a do czarnej odpisanej "control " ma być co wpięte? Jeśli czegoś brakuje to proszę o podpowiedz.
  9. koło dwumasowe jest po modach z M47n koło pasowe wymieniane 3 miechy temu na nowe poduszki wygladają na dość stare ale nie mozna ich sprawdzić ez wyciągnięcia. Chce zrobić to auto aby było ok ale nie pakować sie w większe koszty bo mam ochote na zmiane na e46 z m57+chip
  10. Oto wtryski po sprawdzeniu i sterujący po regeneracji tuż przed montażem. http://naforum.zapodaj.net/thumbs/48479d750c2d.jpg Jeśli chodzi o usunięcie denerwujących drgań silnika to nadal występują ale już są dużo mniej dokuczliwe. Ktoś pomoże co może być uszkodzone.
  11. 520zł z wysyłka + 100zł kaucja którą odzyskujesz przy zwrocie starego wtrysku. Miałem możliwość kupna używki za 200zł ale miałbym gwarancje tylko rozruchową a tak to mam 5 lat gwarancji na wszystko.
  12. Po przeczytaniu kilku forów zacząłem od pomiaru oporności cewki wtrysku sterującego. Po sprawdzeniu miernik pokazał 0 Ohm :shock: wiec sprawa była jasna. Dowiedziałem sie też, że auto może działać prawidłowo nawet z uszkodzona elektroniką wtrysku sterującego, ponieważ wtedy role elektroniki wtryskiwacza przejmuje sterownik pompy, który bierze sygnał z czujnika koła zamachowego. Ze względu na zmianę sprzęgła na modyfikowane mogła zajść opcja przestawienia wypustek w tylnej części koła dwumasowego co w elekcie skutkowało by zła pracą silnika :cry2: . Zdemontowałem wszystkie wtryskiwacze i ukazało sie kolejne uszkodzenie wtryskiwacza sterującego czyli pęknięty korpus. :duh: Wysłałem 3 zwykłe wtryskiwacze do sprawdzenia i zamówiłem wtryskiwacz sterujący regenerowany z nową elektroniką z gwarancją pisemną na 5lat. :cool2: Jutro wszytko odbieram i montuje wiec postaram sie napisać czy wymiana pomogła :D . A tu macie kilka fotek: http://naforum.zapodaj.net/thumbs/8c429938f01c.jpg http://naforum.zapodaj.net/thumbs/e3ddd30a6b4d.jpg
  13. Witam. Mam problem z silnikiem M47 mianowicie czasami po odpaleniu silnika na wolnych obrotach czuć drgania samochodu jakby nie pracował na wszystkie tłoki. :mad2: Po lekkim dodaniu gazu do ok 1000-12000 RPM drgania narastają jeszcze bardziej a przy obrotach rzędu 2000 RPM są nieodczuwalne :? . Problem czasami znika gdy zgaszę silnik na ok 10s i ponownie zapale ale nie zawsze to pomaga. Na kompie wyskakuje błąd wzniosu iglicy na pierwszym cylindrze, wiec obstawiam zacinający sie wtryskiwacz sterujący. Ale czytałem ze to może byc też uszkodzona sekcja w pompie VP44 :cry2: . Pompę raczej wykluczam bo niecały rok temu była regenerowana. A sam problem powstał kiedy wymieniałem koło dwumasowe do mojego M47 z silnika M47N które pasuje po lekkich modach. Jak myślicie co może być winne. Proszę o pomoc
  14. Problem zażegnany działa wszystko tylko musiałem wyjechać do większego miasta żeby złapał zasięg. Dziękuje i pozdrawiam
  15. a w czytniku nie znajduje sie żadem wzmacniacz antenowy który moze sie uszkadzać bo czytałem że w x3 w czytniku jest jakis wzmacniacz antenowy na taśmie :? no zobaczę pojadę do znajomego gościa z auto szrotu który ma części do navi i będe kombinował..
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.