Skocz do zawartości

Versi

Zarejestrowani
  • Postów

    126
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Versi

  • Urodziny 04.05.1993

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 318i M43 1994
  • Lokalizacja
    Kraków
  • Zawód
    Niby mechanik po szkole :)

Osiągnięcia Versi

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Co prawda mam inny problem ale ten u siebie już zlikwidowałem, mianowicie: Sonda lambda a dokładniej grzanie lambdy padło na zimnym silniku dlatego na zimnym falowało. Wymiana na nową ori pomoże. A by sie upewnic polecam podpiąć pod komputer i sprawdzić błędy.
  2. Problem w tym że do przepustnicy u mnie idzie tylko jedna wtyczka od czujnika położenia, do tego dochodzą 3 węże: jeden od odpowietrzania baku (filtr węglowy) oraz dwa węże od chłodziwa. Ktoś, coś więcej? :/
  3. Dobry. Od razu przechodząc do rzeczy pacjentem jest M43B18 z połowy 94' roku. Problem jaki mnie irytuje już od dłuższego czasu to brak mocy/pędu silnika. Ale w czym rzecz, silnik po remoncie całej góry od wymiany uszczelki pod deklem zaworów po głowice, planowanie, wymianę prowadnic oraz samych zaworów razem z docieraniem oraz uszczelką pod głowiczką plus rozrząd, w tym napinacz łańcucha także uszczelek rozrządu. Do tego wymieniona lambda na ori plus kable WN, świece NGK, przepływka sprawna czyszczona zapożyczona od znajomego u którego jest wszystko ok, czujniki temp obydwa zmienione, krokowy przeczyszczony, sprawny mimo to silnik dalej nie chce pracować tak jak należy. Głównymi objawami są tak jak wspomniałem wyżej brak mocy/pędu na biegach oraz lekkie falowanie w zakresie 850-900 obr/min. przy tym czuć drgania silnika. Dodatkowym objawem jest także wysokie spalanie, na trasie 105km zatankowałem 15 litrów i jak dojechałem do celu to bak był pusty (trasa cały czas prosta po 70-80km/h). Nie mam pojęcia co już może się jej dziać gdyż nie wiem co mogę w niej jeszcze wymienić tak by działała poprawnie. Dziwnym objawem jest także (silnik ma chłodzenie przepustnicy plus odmy poprzez węże z chłodziwem, oraz krokowy pod górną częścią kolektora), że w momencie odpowietrzania go z automatu obroty spadają do 400-500 obr/min i co jakiś czas gaśnie, nie wiem co to ma do rzeczy ale właśnie tak jest. Będąc na diagnostyce komputerowej pod IMPĄ pokazało mi tylko: Knock Sensor Error i podejrzenia padły na czujnik spalania stukowego lecz gdy znajomy, który ma dokładnie ten sam model tylko polift ma ten sam błąd a jego autko ma sto razy lepsze przyspieszenie od mojego. Ciekawą rzeczą jest fakt, że prędkość maksymalna mojego autka to 140-150km/h na 5 biegu gdzie obroty ma około 6-7tyś co raczej zbyt dobrą informacją nie jest. A i jeszcze miał bym pytanie czy ktoś się orientuje jaki mniej więcej jest wymiar nominalny krzywki na wałku gdyż mój wałek rozrządu posiada lekkie wżery po środku krzywek. Z góry dziękuję wszystkim za wszelkie porady/pomoc oraz za wsparcie z moim autkiem :)
  4. Właśnie wiem, nie oddawałem samochodu do mechanika ponieważ sam robię przy swoim samochodzie. Fakt faktem samochód osłabł z dnia na dzień i jakoś przedwczoraj zrobiłem mały test a mianowicie: odpiąłem obydwa czujniki stuku na chwile po czym przejechałem samochodem pareset metrów i zmiany nie było. Faktycznie autko troszke lepiej zaczęło się wkręcać ale i tak ciągle było zmulone. Teraz czekam aż będę mógł pożyczyć się zestawu od kolegi do mierzenia ciśnienia paliwa i sprawdzę w między czasie stan krzywek na wałku, bo z tego co pamiętam jak robiłem remont głowiczki to widziałem że owe krzywki nie były w zbyt pięknym stanie i olśniło mnie że to może być przez nie bo jak się przejedzie palcem po krzywce to ewidentnie czuć że jest tam około 1 mm wyżłobienia. Więc skombinowałem sobie wałek w prawie że idealnym stanie tyle że od 1.6 i jakoś na dniach będę to wszystko składać do kupy, mam nadzieje tylko że samochód odzyska werwe.
  5. Nie zakładając nowego tematu chciał bym się dowiedzieć czy wałek rozrządu pasuje z 1.6 M43 do 1.8 M43? praktycznie to te same silniki ale maja mniejsza srednice tłoka?
  6. Co do wężyka: ja na nim mam 2 opaski przy dekielku i przy odmie^^. Nawet jesli nie powinno być, lepiej być przezornym. Co do Filtra odmy.. hm szczerze powiedziawszy nie czyściłem ani nie wymieniałem, więc sam chętnie się dowiem o co z tym chodzi.
  7. W m43 krokowiec jest pod kolektorem a dokladniej to 1 czescia kolektora. By go wyciagnac niestety musisz sciagnac gore. By to zrobic: sciagasz przewod gumowy od przeplywki taki z 3 wyjsciami razem z przewodem od krokowca po czym odkrecasz 2 nakretku przy odmie po czym zostaja ci 3 (w moim przypadku 2) sruby. Jedna z przodu, druga od gory i trzecia od tylu. Jak odkrecisz to ostroznie bo od krokowca idzie drugi wąz do kolektora z tylu. Jak wyczyscic krokowiec? Ja wzialem benzyne i maly pendzelek zalalem krokowiec przeczyscilem po czym wysuszylem.
  8. Według realoem jak i sklepu w którym zamawiam części,w czterocylindrowym M43 jest tylko jeden czujnik (chyba że faktycznie są dwa). http://www.realoem.com/bmw/diagrams/c/c/6.png Nr. 15 Co do ciśnienia paliwa, czyli mogę sugerować się tym: Że albo wtryskiwacze są uwalone, regulator paliwa jest uszkodzony albo pompa paliwa?
  9. Ogólnie jest tak: kiedy stoje w miejscu to auto kręci do odcinki aż miło, co prawda kiedy obroty zaczną spadać a ja wcisnę gaz w podłogę to słychać popierdywania, za to kiedy odpalę samochód na zimnym to przez chwile jedzie ok, potem jakoś po 100 metrach tak jak by się "automatycznie zmulał" i koniec.Samochód gorzej się wkręca nie ma takiej mocy jak powinien i ogólnie zamula. Co dziwne zauważyłem pewną rzecz która strasznie mnie irytuje gdyż kiedy przejeżdze te pare km i zgaszę auto np by isc do sklepu czy coś po czym wroce po 5-10min i go odpalę to odzyskuje moc tylko że problem w tym iż tą moc odzyskuje dalej na te 100m i klapa. Miałem problemy z falującymi obrotami lecz problem został zażegnany po wymianie lambdy. Na komputerze nie ma żadnych błędów oprócz Knock Sensor (czujnik spalania stukowego). Auto było w gazie tyle że został wymontowany w profesionalnym warsztacie. Lewego powietrza nie ma gdyż zostały wymienione wszystkie gumy i uszczelki. Nie mam już bladego pojęcia co może być z tym silnikiem nie tak, wszystko co było do wymiany zostało wymienione na nowe, markowe części. Co gorsza dziś z ciekawości wykręciłem świece i okazało się że są całe czarne z nalotu, co dziwne przepływka, lambda, oraz krokowy działają jak należy.
  10. Odświeżam temat, otoż dziś wziąłem się za sprawdzenie tego czujnika (z tego co widze jest tylko jeden), wziąłem grzechotkę na przedłużkach z przegubowcem i popuscilem go trochę po czym wziąlem dynamo i przykręciłem z momentem 20n-m. Odpalajac silnik nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy. I tu moje pytanie gdyż mam już zamówiony czujnik bosha za 200zł i nie wiem za bardzo czy mogę już śmiało twierdzić że obecny czujnik nie działa ponieważ nie ma różnicy w pracy silnika? Edit*: Zapomniałem dodać że silnik dalej nie chce się wkręcać tak jak powinien. Plus to że przy jeździe np na autostradzie maks jaki to auto wyciągnie to +/- 110/120 a podejrzewam że to autko śmiało można rozbujać do 180. I jeszcze jedno czy faktycznie czujnik spalania ma tak duży wpływ na moc silnika? Wiem że odpowiada za zmianę kątu wyprzedzenia zapłonu ale czy coś poza tym?
  11. Zacząłem się dziś zastanawiać czy jednak faktycznie może być to winą czujnika stukowego. Słyszałem że objawami może być właśnie zmniejszona moc silnika i zwiększone spalanie. Tylko takie małe pytanie: bo nie mam na razie możliwości ściągnięcia dolotu bo mam dużo pracy i może wiesz gdzie idzie instalacja od czujników, tam jest jakaś wtyczka?
  12. Właśnie problem w tym że gdy auto miałem na podnośniku w pracy, nie zauważyłem żadnych gumowych uszczelek może dlatego że była tam konserwacja (przez poprzedniego właściciela) albo po prostu ich tam nie ma. Przepatrzyłem cały przód od ścianki koło filtra paliwa po te nad wałem napędowym, jedyne co rzuciło mi się w oczy to otwory po wkrętach, ale były to wkręty trzymające zapięcia przewodów paliwowych więc raczej nie wydaje mi się by miały coś z tym wspólnego. Co śmieszniejsze gdy wróciłem dziś do domu po drift open jadąc w pewnym momencie tak jak by mi "zaśmierdziało" płynem chłodniczym tyle że nigdzie nie było mokro (założyłem kartki papieru pod dywany by mieć pewność czy nie jest mokro). Raczej wykluczam możliwość nieszczelności nagrzewnicy ponieważ płynu chłodniczego mi nie ubywa ani nic, raczej jest to właśnie wina tych otworów z zaślepkami, albo tak jak kolega wyżej "ruda".
  13. Właśnie problem w tym że raczej po deszczu ew. myjni raz zagrzałem auto i pojezdzilem parenaście km i nic nie było więc raczej nagrzewnice wykluczam). Ale podejrzewam że jest to wina tak jak kolega wyżej napisał owych zaślepek przeciw wilgoci. Jeden sposób by to ogarnąć to zdjąć cały dywan i wypatrzyć dziurki/otwory. Ale to już dość spory bajzel więc zrobie to jak dostane dzien wolny.
  14. Odpalał ciężko, ale nie było czegoś takiego że sam gasł. Fakt obroty trzymały się mniej/więcej 500-700 co było dużo za mało, ale jako tako chodził. Sprawdź stan świec bo dzięki nim możesz ocenić czy mieszanka jest prawidłowa, jeżeli są czarne to znak że za uboga, jeżeli białe to za dużo benzyny, jeżeli szare to mieszanka jest stechiometryczna czyli taka jaka powinna być ( z tego co pamiętam proporcje powietrze benzyna powinno być 14/1 jak się myle niech mnie ktos poprawi).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.