Skocz do zawartości

Mariah

Zarejestrowani
  • Postów

    249
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    mazowieckie

Osiągnięcia Mariah

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Wydaje mi się, że to mogą mieć każde e30, zależy tylko od wlaściciela. W silniku to z "inności" co do np. M40 to głowica (tak jak piszesz 2 wałki) Zawieszenie :?: Oj to chyba też od właściciela zależy, tym bardziej po tylu już latach. A co do hamulcy, patrz na to pod czerwoną linią %5B640%3A337%5Dhttp%3A//img361.imageshack.us/img361/7863/ham8xh.jpg Pozdrawiam Mariah
  2. Podnieść moc za nie dużą kasę to raczej trudno (mówię tu o zabiegach pewnych, a nie subiektywnych odczuciach), choć niewielkie pieniądze to określenie względne. Jeśli chcesz by samochód szybciej przyspieszał postaraj się go odchudzić :wink: A jesli chodzi o Vanos'a to masz to wyboru: - obejrzeć silnik, wypustka z przodu na górze (to bardzo nie dokładny opis) - sprawdzić datę produkcji (o ile dobrze pamiętam to Vanos był od września 1992r., jesli się mylę to zaraz napewno ktoś mnie poprawi) Pozdrawiam Mariah
  3. Po pierwsze: Poczekaj jeszcze parę setek. Po drugie: Ile więcej spala gazu niż benzyny? 20% jest wartością dobrą, uogólniając można podać że 15%-20% więcej jest prawidłowe. I jeszcze jedno, spalanie gazu porównuj do spalania benzyny u siebie, bo w innym samochodzie może to już inaczej wyglądać (inne zużycie silnika, inna noga - styl jazdy, inne trasy i inne miasta). Pozdrawiam Mariah
  4. Mam pytanie. Skąd pewność, że komp jest dobrze ustawiony? Byłes u gazownika? Jeśli tak to co stwierdził, czy wszystkie czujniki z których komp od gazu zbiera dane działają poprawnie. Bo to chyba pierwsza czynność która powinien wykonać on (gazownik) bądź Ty. Pozdrawiam Mariah
  5. Spróbuj zadać te pytanie i problemy jakie napotkałeś tu Myślę, że tam szybciej znajdziesz ludzi, którzy juz podobny zabieg robili i mogą pomóc wiedzą. Pozdrawiam Mariah
  6. Mariah

    Nietypowe pytanie o chipa

    193 KM ma 328M52, ta wartośc 170KM to też M52 model oznaczano 323(? o ile się nie mylę). A 325M50 ma 192. To tak jeśli chodzi o ścisłość. mrowczan: Chip... szkoda słów. Lepiej odrazu przelej mi kasę za niego na konto. Obiecuję, że wmówię Ci że lepiej autko się zbiera :twisted: . (nr konta podem później :wink: ) Pozdrawim Mariah
  7. I gen. Stały skład mieszanki. + mało elementóW do kalibracji - mało elementów do kalibracji - brak mocy w górnym zakresie obrotów lub kiedy ta moc jest to większe spalanie - spadek mocy w porównaniu do jazdy na benzynie bez mieszalnika -/+ możliwość wyregulowanie małego spalania, ale to kosztem osiągów i oczywiście stanu głowicy (gniazda, zawory), ale to kwestia czasu, jak długiego to juz indywidualnie należy rozpatrywać II gen. Skład mieszanki sterowany poprzez aktuator (silnik krokowy) + większe możliwości kalibracji niż w I gen. (ale to może zależeć jeszcze od konkretnej instalacji - firmy) + przynajmniej teoretycznie (bo można zrobić wszystko) poprawny skład mieszanki - spadek mocy w porównaniu do jazdy na benzynie bez mieszalnika I i II gen. możliwość strzałów (ale nie jest to regułą) III gen. Wtrysk ciągły. Szkoda pisać, jedyny plus to wyeliminowanie strzałów, reszta jak w II gen. IV gen. Sekwencyjny wtrysk gazu. + osiągi (subiektywnie) takie same jak na benzynie (brak mieszalnika) + zazwyczaj spora możliwość kalibracji + brak strzałów (choć wszystko da się zepsuć) -/+ cena E30 M42 na istalacji Diego bardzo ładnie chodzi na wtryskiwaczach Matrix i mimo iż uważam, że na Khein są lepsze (ale i droższe i nie spotkałem jeszcze Diego na nich), to brak różnic między benzyną, a gazem. Cena (W-wa i okolice) na R4 ok. 3400zł Z tańszych instalacji to polecam II gen. z szybką elektroniką np. Autotronic - różne opinie, Lecho - różne opinie, głównie dlatego, że nie każdy potrafi to wyregulować, ale jak ktoś to umnie to chodzi bardzo ładnie, Bingo - chodzi bardzo ładnie, w miarę prosta do ustawienia. Subiektywnie w "nie wielkich" pieniądzach polecam Bingo, ale ja się przwiązuję do marek i uważam, że KME (mimo zdażających się seri z wadami, ale to wszędzie się zdaża) robi dobre sterowniki. Uwaga najważniesza! Myślę, że z tym każdy się zgodzi. Dobry instalator założy Ci nawet I gen. z której będziesz zadowolony. Instalator do d... założy Ci sekwencję, która może nawet strzelać i ciągnie będziesz nażekać. Rada. Popytaj znajomych, którzy (najlepiej jak jeżdzą BMW) są zadowoleni z gazu u siebie gdzie i co zakładali i tam uderzaj do warsztatu. To przykre, ale z oserwacji ok. 70-80% gazownikom nie chcę się zestroić poprawnie instalacji (wystarcza im że jakoś to chodzi), bo czasem trzeba poświęcić na to za dużo czasu. Jeszcze jedno. Myślę, że zasada instalacji w BMW jest taka sama ja w Oplach. Grunt to fachowiec. Jesli nie znasz się na regulacji blosa (sam teraz to zgłębiam) to odradzam, bo nie wiele jest ludzi którzy wiedzą co z tym robić. Trochę to przydługawe, ale może coś Ci pomoże. Pozdrawiam Mariah
  8. A jakie informacje Cię interesują, potrzebujesz schematu jak i co z czym podłączyć, jak wyregulować? Czy może porady którą generację wygrać? A może wybrałeś już generację i zastanawiasz się nad firmą produkującą instalcję? W tej chwili to pomoc z mojej strony może polegać na tym, iż odeślę Cię wątku przyklejonego w tym dziale (ale pewnie go już całego przeczytałeś). Spróbuj sprecyzować pytanie, a będziesz miał odpowiedzi, nawet jeśli już było o tym na forum. Podaj chociaż generację instalacji a pojawią się odpowiedzi z za i przeciw. Pozdrawiam Mariah
  9. Jeśli pytasz czy powinno odcinać na gazie, to moim zdaniem TAK. Ale Tobie chyba odcina, a tego nie chcesz. Trochę to skromnie opisałeś, nie napisałeś np. przy jakich obrotach. Są instalcje II generacji, które odcinają przy danych obrotach (w zależności od ustawienia w komputerze gazowym). Więc... może odcinać, ale czy u Ciebie to jest winna złej instalacji (parownik, przewody, filtr, itp.), czy zaleta komputera gazowego to można stwierdzic jak opiszesz dokładniej (obroty, na jakiej elektonice masz gaz). Pozdrawiam Mariah
  10. Mariah

    Czy pasują tarcze

    Nie pasują. Na oko tarcze R19 1.8 są podobne do tych od e30, ale śrenica tarczy w e30 jest więkasza o 1mm to średnica piasty jest już w e30 jest mniejsza o 5mm, minimalna grubość tarczy w e30 to grubośc nowej od R19. Więc wg katalogu nie pasują. Pozdrawiam, Mariah
  11. Jeszcze trochę o blos'ie można znaleść na forum scorpio http://www.forum.ford-scorpio.pl/ Brak tam może typowych porad, lecz osoby które ów mieszalnik założyli wyrażają się o nim dosyć pochlebnie. Myślę że chopaki podzieliliby się swoją wiedzą i na konkretne pytanie z chęcią odpowiedzą. Więc jeśli myślisz o założeniu blosa do siebie (cena na allegro 400zł) to popytaj ich co i jak. O ile dobrze pamiętam to w ich silnikach (2.9V6) jest przepływoniech klapowy więc jest podobieństwo w układzie dolotowym z e32m30/35. Ale jeśli ktoś z formuowiczów już ma coś takiego u siebie to tez chętnie dowiem się jak się to sprawuje, jakie problemy napotkał po drodze i oczywiście jak to jest z tymi oznaczeniami. Czy rzeczywiście blos z nr .....21 jest do silników z przepływomierzem klapowym Pozdrawiam, Mariah
  12. Mariah

    jaka głowica ?jaką kupić

    Oleju Ci nie przybywa, oleju nie ubywa znacząco i jednocześnie nie ubywa płynu chłodniczego, nie grzeje się, węże nie są twarde, więc skąd ta panika. Ten nalot na korku od oleju może się pojawić jak jedziesz na krótkim odcinku i samochód w tym efekcie jest niedogrzany, po dłuższej jeździe powinien zniknąć, tak jak u Ciebie i jest to jak najbardziej prawidłowe. Zrobisz jak chcesz, ale ja bym nic nie robił narazie, jeździł i kontrolował i to wszystko. Jeśli masz jakieś umiejętności manualne to nawet jakbyś musiał coś zrobić, a Twój mechanik pójdzie w siną dal to sobie poradzisz. Zrzucić głowicę to nie problem, a jak ustawić rozrząd to myślę, że znajdziesz w necie. A może jak zapytasz na forum to ktoś odpowie. W silnikach bezynowych przestawienie nawet rozrządu o jeden ząbek (jeden wałek w Twoim przypadku) nie jest tragedią. Ale tak jak mówiłem, ja bym nic narazie nie ruszał, ale Twoja decyzja. Pozdrawiam, Mariah
  13. Sarna1, czy ten "mikser z dużym okiem" to masz na mysli blos'a? Czy to może jeszcze inny wynalazek. Aha, i jeśli to blos, to zakładałeś instalację w zakładzie bez miksera, a blos'a już sam, czy wszystko zakładali gazownicy? Pozdrawiam, Mariah
  14. Jeśli na zimnym silniku bardziej stuka niż na ciepłym to raczej nie jest to panewka. Z tym co się spotkałem to panewka jak stuka to im cieplejszy silnik (olej) tym wyraźniej słychać. Może to coś w rozrządzie. Wiem, łańcuch i się go nie wymienia (tylko teoretycznie). Pozdrawiam.
  15. A czy ten silnik KLZE nie jest dostępny czasem tylko w Japoni? Tak mi się wydaje, z tego co pisaliście na forum Probe, choć mogłem pomylić fakty. Tak w ogóle to mam wrażenie, że każde z tych aut (BMW 325, Ford Probe) jest adresowane do innego użytkownika. P.S. Laptop gratuluję zakupu, bo o ile się nie mylę to wcześniej ujeżdzałeś I gen. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.