MichalE21-BMW Klub Polska
Zarejestrowani-
Postów
205 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E21 316 M10B18 i E36 316ti M43TUB19 Aut. i E46 318i M43TUB19
-
Lokalizacja
Reda / Niemcy-Lubben
Osiągnięcia MichalE21-BMW Klub Polska
Współpracownik (7/14)
0
Reputacja
-
potrzebna pomoc ze skrzynia biegow?
MichalE21-BMW Klub Polska odpowiedział(a) na caceke28 temat w E21
Skrzynia 5cio biegowa dostępna to 23001220421 i juz nie dostępna 23001207146. -
330D - zła praca układu kierowniczego
MichalE21-BMW Klub Polska odpowiedział(a) na Capaz_01 temat w E46
Szczerze mówiąc to bym stawiał na to , że auto jest krzywe.... wymiana elementów zawieszenia nie dała efektu więc przyczyna jest gdzieś indziej. -
330D - zła praca układu kierowniczego
MichalE21-BMW Klub Polska odpowiedział(a) na Capaz_01 temat w E46
Być może auto miało wypadkową historie o , której nie wiesz i poprostu jest krzywe. -
Siedzenia sportowe BMW - rozczarowanie!
MichalE21-BMW Klub Polska odpowiedział(a) na waldek77 temat w E46
Ja mam w zestawie sportowe fotele i różnica pomiedzy zwykłymi jest kolosalna. Nie ma co oczekiwać tekiego samego efektu jak w wersjach wyczynowych , ale z drugiej strony patrząc na Wasze auta to nie ma tutaj maszyn ponad 400kW mocy więc moim zdaniem trzymanie boczne jest wystarczające oczywiście to kwestia indywidualna. -
Mozesz zapodac to drugie zdjecie raz jeszcze no nie da rady tego otworzyc.
-
Uczciwa sprzedaz auta?? Chyba nie w PL
MichalE21-BMW Klub Polska odpowiedział(a) na KojotE46 temat w Inne zagadnienia wokół BMW
Dodam coś od siebie :) Auta z tym silnikiem z tego rodznika można złapać juz za mniej niż 4k jesli TUV sie konczy czy padlina zazwyczaj. I to jedzie do Polski .... handlarze maja układy z dilerami i biora auta które ktoś zostawił w rozliczeniu oraz szukaja "okazji" generalnie łapiąc takei auta jeszcze taniej. Niemiec kupujac auto z jednostka wysokoprężna nastawia się na bardzo duży przebieg inaczej się nie opłaci. Tak więc mały przebieg z jednostka wysokoprężna z niemiec w dobrej kondycji to prawie mit. Przegląd techniczny maja raz na dwa lata a i jego jakość tez można wstawić pomiędzy bajki. Od prywatnej osoby można oczekiwać , że owy przegląd był zrobiony "dobrze" , ale handlarze maja inne dojścia. Nie mniej podobne przebiegi maja auta z rąk prywatnych z pełna dokumentacja za dużo niższa cene. Podsumowując droga opcja jak na taki przebieg i jednostke napędowa. Życze powodzenia w sprzedarzy. -
Dziwna sprawa... odpowietrzenie jest jednokierunkowe.... swoja droga w aucie nizszej klasy mialem ten sam przypadek... w sluzbowym Nissanie R51 tez utopilem dyfer. Przyczyna bylo nie dokladne wykonanie i kiepska kontrola w hiszpanskiej fabryce - odpowietrzenie bylo , ze tak to ujme otwarte.....
-
Jest wiele w Kraju sklepów które sa w stanie dorobić lakier na bazie numeru i próbki. W lakierze , który przeszedł juz troche faktycznie stan z lini produkcujne a obecny może się różnic.
-
Born Electric
MichalE21-BMW Klub Polska odpowiedział(a) na H_A_R_T temat w Inne zagadnienia wokół BMW
Jak można wywnioskować z mojej uprzedniej wypowiedzi jestem wielkim przeciwnikiem napedu elektrycznego w samochodach. Pojazdem Nissana mialem okazje jezdzic nie raz i znam to auto od strony technicznej rownież - to moja praca - więc mogę sobie pozwolić na wypowiedz , ze to jest ślepa uliczka motoryzacji. Obecnie świat opanawała zielona moda... , ale samochody są najmniejszych źródłem emisji CO2. Ciągłe zwiekszanie wymagań - EURO5 - to też bardziej chwyt marketingowy , a nie realna potrzeba. Urzadzenia typu PDF to maszynka do robienia pieniedzy , ale to juz temat na inna dyskusję. Wracajac do tematu co innego jak nie bateryjka. Paliwa kopalne nie skoncza sie za rok czy dwa - światowe zapasy tego surowca są bardzo duże. Zwrócie uwagę , że Rosja , Nigeria , Venezuela i OPEC reglamentuja wydobycie w celu utrzymania wysokich cen surowca , którego maja bardzo dużo. Można zastosowac układy elektryczne wspomagające jednostke napedowa - i tu zrezygnował bym z silników wysokoprężnych czemu... bo ich koszt produkcji i dostosowania do norm emisji spalin jest bardzo wysoki oraz ceny ON sa utrzymane sztucznie na poziomie niższym od benzyny. Koszt produkcji ON jest bardzo wysoki - energie mozna magazynowac w lekkich ukladach litowo-polimerowych. "doładowanie" elektryczne zmniejszy dość mocno zużycie paliwa. Jako całkowita odmianę można zastosowac wodór. BMW ma opracowana technologie. Wytwarzanie wodoru może być łatwiejsze w przyszłości przy zastosowaniu nowoczesnej generacji reaktorow nuklearnych , które wytwarzaja jako produkt uboczny wodór , który może być również wykorzystany przy uzdatnianiu kiepskiej jakości zasiarczonej ropy naftowej. Jednak moim zdanie nie ma alternatywy dla paliw kopalnych. -
Born Electric
MichalE21-BMW Klub Polska odpowiedział(a) na H_A_R_T temat w Inne zagadnienia wokół BMW
Moim zdaniem naped elektryczny to ślepa uliczka w motoryzacji. Pracuje w przemysle motoryzacyjnym i mam wiele danych , które nie sa upublicznione. Zaczynajac od aspektow ekologicznych... jesli rzeczywiscie wzrosła by sprzedarz takich pojazdów to wzrosnie rowniez zapotrebowanei na enegrie elektryczna , a wiec potrzeba bedzie wiecej elektorwni. Obecnie jest tredn odchodzenia od siłowni nukleranych wiec co pozostaje?? paliwa kopalne i duże zwiekszenie emisji CO2. Oczywiście są i siłownie wiatrowe itp , ale jest to segmęt niszowy. Wiec gdzie tu ekologia? Nastepny aspekt to juz same akumulatory , ktore poza wysoka masa i dużym ryzykiem eksplozji w wyniku kolizji ( wyłaczajac prodkukty Tesla w wiekszości ) są dość problematyczne w utylizacji. Jak na razie nie wiele firm sie tym zajmuje bo jest to poprostu nie opłacalne. Nie wspomne juz o ich cene... po co jakies 5-6 lat trzeba je wymienić. Oferowane są obecnie dwie metody : zakup nowego lub jego wynajęcie. Samo auto oczywiscie jest reklamowane jako bardzo tanie w eksploatacji i ma wystarczajacy zasieg... w warunkach labulatoryjnych - to ostatnie zdanie jest jakos pomijane w reklamach. Jest to podobna sprawa jak w przypadku tradycyjnych jednostek napedowych. Zasięg drastycznie zmniejsza się przy niskich temperaturach i nie pomaga tez system odzyskiwania energi. Radio , klima i inne dodatki rowniez maja wplyw na zasieg takich pojazdow. Tesla rozwiazal po części ten problem , ale ceny jego pojazdów sa bardzo wysokie. To tylko kilka podstawowych problemów dotyczacych melexów. Mam nadzieje , że użytkownicy zdadzą sobie sprawe , że to nie przyszłośc i odrzuca takie szaleńcze pomysły. Emisja szkodliwych dla środowiska substancji przez silniki spalinowe jest znikoma. -
Polecam http://www.bmwe21.net/parts.htm
-
Ile tysięcy km mają nasze beemki ??
MichalE21-BMW Klub Polska odpowiedział(a) na kiokio temat w Inne zagadnienia wokół BMW
E21 (1983r) 202000 km i to sie bedzie zmieniac powoli.... auto sluzy obecnie do jazdy dla przyjemnosci. Kilka poprawek lakierniczych mnie czeka oraz wymiana elementu ukladu kierowniczego...powoli sie konczy ... poza tym normalne wymiany eksploatacyjne E36/5 (1999r) 45000km auto praktycznie nowe... obecnie uzytkowane przez moja siostre E36/5 (1999r) 250000 km - kasacja po kolizji ( nie ja prowadzilem ) , wymiany eksploatacyjne oraz odma. E46 (2001r) 145000km - kilka poprawek lakierniczych mnie czeka... glownie przez kiepskie niemieckie drogi. Kilka kamykow przyjelismy na twarz... wymiany eksploatacyjne czyli klocki filtry i plyny ustrojowe -
[ E46 318Ci 00' ] za duże spalanie jak na ten motor
MichalE21-BMW Klub Polska odpowiedział(a) na ciamajdowaty temat w Spalanie & Paliwa alternatywne
Nie wiem jak to jest ale ja uwazam ze BMW sa bardzo oszczedne. Mam E46318 z M43 i spalanie na trasie 6,8 w cyklu mieszanym ( u mnie 80% 100km/h i 20% 50km/h) 6,9L. W Polsce jak jestem to 7,1-7,2L. E35/5 palila podobnie. -
Masz jak widze dostep do jakiejs hurtowni i ceny moga byc nizsze inne. Wracajac do tematu to ja uzywam tylko tych z homologacja BMW. Wiec zapodalem Castrol Edge to tego wlasnie silnika.Robie po min. 3k miesiecznie i jestem bardzo zadowolony z tego smarowidla.
-
320CI M54-Zmiana oleju na Syntetyk
MichalE21-BMW Klub Polska odpowiedział(a) na Marcin łuczak temat w Oleje
Polecam Castrol EDGE. Auto nie ma 30 lat wiec spokojnie możesz używać syntetyka. Swoja droga ja od 4 lat mam pol syntetycznego w E21 i M10 smiga jak zloto a 28 lat juz zyje na tym swiecie.