Skocz do zawartości

Siwy1982

Zarejestrowani
  • Postów

    72
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O Siwy1982

  • Urodziny 19.07.1982

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 520d 2008

Osiągnięcia Siwy1982

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Model: E61 Silnik: 520D N47 D20A Przebieg: 260 000 km Styl jazdy: umiarkowany/ dynamiczny Użytkowanie: 70% trasa/ 30% miasto Zużycie bieżące na l/1000km: 7,5 - 9 DPF: tak Dotychczas: MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W30 5L (ostatnie 5-6 wymian co 10-12 tyś). Obecnie (ostatnia wymiana): LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 5L + LIQUI MOLY CERA TEC Planowany roczny przebieg: ok 20 tyś
  2. Powiem tak - jak poczytałem ile czasu to zajmuje niewprawionemu w demontażu (sztukowanie kabli to najmniejszy problem) i ponownym składaniu to doszedłem do wniosku, że zostawię to profesjonaliście - skorzystałem więc z pomocy Pana Zbyszka z Sękocina Starego k. Janek i za 300 zł miałem ogarniętą prawą stronę. Kolega Zbyszek podpowiedział (słusznie), że lepiej nie czekać aż druga strona padnie i jeszcze coś popsuje zwarciami, i zrobić ją za wczasu - tak tez zamierzam. Więc temat ogarnięty ale inaczej niż zakładałem - przy okazji temat PDC został ogarnięty - okazało się, że niewiadomo gdzie i dlaczego ale uszkodzeniu uległa główna wiązka z przewodami, która biegnie przez całe auto - więc kable w zderzaku jak i moduł były ok a problem leży gdzieś po środku - trochę mnie to martwi bo nie wiem co zrobię jak się posypią inne przewody. Temat został ogarnięty korzystając z innego przewodu z masą, który biegł w tej samej wiązce. U mnie jak już będzie trzeba jeszcze raz klapę robić to kupię ten zestaw: http://www.ebay.de/itm/3x-REP-SATZ-KABELBAUM-HECKKLAPPE-KOMPLETT-BMW-E61-/311180656558?hash=item4873cfffae:g:ZSEAAOSwiCRUbFJd
  3. Pozaglądałem i jest tak; Rurka jest spocona a takie gumowa nakładki na łączeniach dosłownie ześlizgnęły się i porwały przy lekkim dotyku (jak rozumiem rozpuszczone przez olej). Znalazłem na allegro i to ta: http://allegro.pl/rura-waz-przewod-odmy-bmw-13717803842-oryginal-i6794819361.html Czy wystarczy wymiana tej rurki? Bo nie rozumiem jak działa to, że pojawił tam się olej - z tego co rozumiem to są rurki, którymi leci powietrze - tylko skąd w nich olej?
  4. Jak w temacie; Przeglądam realoem i nie mogę znaleźć separatora oleju/ odmy do mojego silnika - i nie rozumiem dlaczego (a z postów na forum też nie znalazłem niczego konkretnego do mojego motoru - na YT też nic nie ma). Sprawdzałem i w części układu chłodzenia, i w części silnika i zestawach serwisowych. Jaki będzie numer tej części do mojego samochodu? Chcę wymienić bo zauważyłem że pocą się przewody przy intercoolerze a nigdy tego nie wymieniałem - a jak czytam to trzeba, a że serwis olejowy tuż tuż to chciałbym za jednym razem to ogarnąć. Z góry dzięki za pomoc.
  5. Tak czytam i nie bardzo mogę zatrybić jakie audio mam... Mam dwa głośniki w podsufitce, dwa w boczkach przednich drzwi, dwa w lusterkach, jeden centralny pod szybą... i chyba dwa w fotelach (jak rozumiem są zawsze) choć nie wiem w których (przednie czy tylne) bo nigdy się do nich nie dobierałem a jak nie wiem gdzie są to tym bardziej. To razem 9 by wychodziło - to jest podstawowy? NAVI jest CCC pro.
  6. Tak, widziałem ten zestaw (dzięki za podesłanie linka) ale zamiast kupować pół wiązki myślałem żeby nadsztukować dobrym przewodem w miejscu uszkodzenia (z lekkim zapasem) jeśli będzie to możliwe - dlatego myślę jakie przewody kupić, żeby mieć spokój na kolejne 200 tyś i nie płacić 500 zł skoro robię sam. Co ciekawe - warsztat nieautoryzowany dał wstępną wycenę naprawy wiązki (jak rozumiem właśnie w miejscu a nie na całej długości od uszkodzenia) na 150 - 200 zł.
  7. Podepnę się pod temat bo mam ten sam problem tzn. brak trzeciego STOP, brak sygnału z radia poza miastem niedziałające otwieranie samochodu z pilota. Auto z 2008 r. Sam moduł jest suchy, nieośniedziały etc. a ponieważ nie działa mi trzeci stop (który z tego co dotychczas przeczytałem nie ma nic wspólnego z tym elementem), toś wnioskuję że problem tkwi we wiązce (jednej lub obu). Po obejrzeniu filmiku z tube "zrób to sam" doszedłem do wniosku, że nie bardzo mi się chce grzebać samemu więc zapytałem w ASO ile by za to kcieli... więc kcą 3000,00 zł (z czego 1700,00 na same zestawy naprawcze wiązek - https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/61_2678-zest-kabli-napr-zawiasu-pokr-bagazn/i47763/sN). Chciał nie chciał - musiał. Więc jako elektryk z zawodu muszę podjąć się tematu sam bo za 500 zł to bym dał ale nie za 3k. Zastanawiam się tylko czy żeby uniknąć zgrubienia na złączkach nie dać 1mm cieńszych przewodów i czy zakładać złączki TTN z cyną czy lepiej lutować - ew. czy jest miejsce na jakąś kostkę. No i same kable jakie kupić... tzn jakie będą najbardziej odporne na zginanie i nie złamią się po roku lub dwóch latach...
  8. ..ujowy ten sprzedawca :roll: jest wlasnie odwrotnie, paliwa premium to pic na wode, maja dodatki (o ile w ogole maja a bywa roznie) to jest ich niewiele a w takim dodatku do paliwa dobrego producenta (podkreslam dobrego, stp balbym sie lac) jest duzo wiecej. Kazdy robi jak uwaza, ale absolutnie nie wierze w paliwa "premium". Hm - no to trudne raczej bo to jak wołanie, żeby nie wierzyć w coś innego; Ogólnie jest tak, że na stacji wierzymy że do baku leje się to co deklaruje sprzedawca - ale w rzeczywistości tego nie sprawdzimy. Ja np. dla spokojnego snu leje paliwo "premium" choć wiem że może nie być premium - to dlatego, że w głowie kotłują mi się myśli jeśli paliwo premium nie jest do końca premium, to zwykłe paliwo nie jest do końca paliwem? Ile oleju opałowego i innych wynalazków jest w paliwach z markowych stacji - nie mam pojęcia. To kwestia wiary i jakichś tam przesłanek (nausznych z dźwięku pracy silnika i naocznych z rury wydechowej - plus odczucia z jazdy). Ja wierzę, że jak leję premium to choć trochę tego premium jest - lepszy rydz niż nic :lol: A akurat na tym dodatku różnica jest odczuwalna (wyraźnie) - przynajmniej w moim odczuciu :wink:
  9. Od ponad dwóch lat leję tylko i wyłącznie paliwo premium (65-65 tyś km). Przez pierwsze półtora roku wyłącznie BP Ultimate (W-wa ul. Ordona), teraz przeszedłem na Orlen Verva (W-wa ul. Postepu) bo raz zalałem przypadkiem i silnik pracował ciszej. Kilka razy dolewałem środki do czyszczenia układu wtryskowego ale nie czułem większej różnicy, natomiast takie przemyślenie miałem że skoro leję dobre paliwo to nie ma z czego czyścić układu a zasłyszałem że niektórzy dolewają odrobinę (50-70 ml) oleju do paliwa i silnik ciszej pracuje, więc poszukałem dodatków smarujących (bo oleju nie jestem pewien - mam dpf) i znalazłem właśnie LM 5122. Teraz leję już przy każdym tankowaniu i silnik pracuje wyraźnie ciszej i miękko. Mogę tylko polecić - o ile to nie szkodzi w taki sposób że się układ rozleci/ zapcha za pół roku ;) Ale gdyby działo się coś niedobrego to chyba już by było czuć.
  10. A słyszałem, że niektórzy do paliwa dolewają trochę oleju silnikowego... Jak na razie leję czwarty raz LM 5122 i jest ok - silnik pracuje ciszej i delikatnie spalanie spadło. Wiem że drożej wychodzi ale drażnią mnie wszelkie nieregularne stuki w silniku więc dla świętego spokoju będę kontynuował - zobaczymy co będzie za 15-20 tys. km.
  11. Witam; Kupiłem ostatnio taki dodatek do paliwa Liqui Moly 5122 którego funkcją jest "smarowanie". Faktem jest że po dolaniu wyczuwam znaczącą poprawę w kolurze pracy silnika (jest miękka i cicha w dźwięku - wcześniej była bardziej "metaliczna" i w pewnym zakresie obrotów lekko stukająca). Producent dodatku pisze, że najlepszy efekt uzyskuje się przy dolewaniu do każdego tankowania. Moje pytanie; Czy taki dodatek może zaszkodzić stosując przy każdym tankowaniu pełnego baku (czyli stosowany cały czas)? Czy maci z nim jakieś doświadczenia?
  12. I nie można było tak od razu? :D Dla sprostowania - nie jestem zainteresowany (jak na razie) wycinaniem tylko doprowadzeniem do stanu w którym instalacja będzie działać poprawnie (chyba, że kosz będzie niebotyczny a zakres naprawy radykalny). Dziękuję za reakcję;
  13. Szukam miejsca, gdzie mogę podjechać z niewypalającym się DPF (błąd 4D03) w okolicach Marek, Wołomina ew. okolice Mokotowa? Jeśli to tylko czujnik ciśnienia spalin to w zasadzie prosta sprawa. Podpytywałem w Hypertechu przy Łopuszańskiej, ale tam od razu zalecają wycięcie... a mnie średnio się podoba ten pomysł bo wolałbym, żeby DPF był tylko działający samodzielnie a nie za każdym razem koniecznie z wymuszanym wypaleniem.
  14. Sprawdziłem - jest. Niestety dla tej funkcji aplikacja domyślnie wymaga interfejsu Carly generation 2 - a z moim obecnym ELM nie pójdzie (oczyścicie pozostałe funkcje na tym interfejsie działają). Tak nawiasem to trzeba przy kupnie interfejsy sprawdzać jakie protokoły obsługuje (chyba). Kupiłem na chyba 4 protokoły ISO i nie działa na nim śledzenie parametrów (od DPF można zapomnieć) czy kodowanie (tylko kasowanie błędów działa). Interfejs ze strony http://www.ivini-tech.de/ obsługuje protokoły: SAE J1850 PWM (41.6 kbaud) SAE J1850 VPW (10.4 kbaud) ISO 9141-2 (5 baud init, 10.4 kbaud) ISO 14230-4 KWP (5 baud init, 10.4 kbaud) ISO 14230-4 KWP (fast init, 10.4 kbaud) ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 500 kbaud) ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 500 kbaud) ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 250 kbaud) ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 250 kbaud) Są niedrogie interfejsy BT na allegro np. które też obsługują takie protokoły (właśnie zamówiłem) - zobaczymy czy zadziałają w pełni.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.