Skocz do zawartości

maciek-s

Zarejestrowani
  • Postów

    39
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O maciek-s

  • Urodziny 30.10.1971

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 530d A 2003 rok M-Pakiet Shadow-line
  • Lokalizacja
    dolnośląskie / Lubin

Osiągnięcia maciek-s

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Widzę że temat nie rozwiązany. Mam E39 530dA 2003 r. z oryginalnie montowanym Webastem z funkcjami dogrzewania silnika i ogrzewania wnętrza. Można włączyć z panelu navi bezpośrednio lub z możliwością zaprogramowania dwóch czasów włączenia i również z pilota. Ale jest problem. Webasto mogę odpalić z INPA, czasem uda się uruchomić z panelu navi lub pilota i działa normalnie, czasem odpali na kilka sekund i się wyłączy, ale pierwszy gaśnie klimatronik a później Webasto, ale w większości nie uruchamia się. W zimny dzień przy uruchomieniu silnika dogrzewanie silnika nie staruje i pojawia się błąd w IHKA: 50 Zuheizer Error frequency : 10 Leitungsunterbrechung - OTWARTY OBWÓD Fehler momentan vorhanden Webasto uruchamiane jest po K-BUS. Jest jakiś przekaźnik, który uruchamia klimatronik, a później sygnał idzie do Webasta i je uruchamia? Bo jeśli nie ma to musi być jakiś problem z przewodem od K-BUS. Prosiłbym o schemat z widocznym przewodem przez który płynie sygnał od panelu navi (funkcja: Webasto bezpośrednio), po przez klimatronik (IHKA), może licznik (IKE) do Webasta, pin 2 (przewód koloru czerwono-białego) na wtyczce 6-pinowej (u mnie są wykorzystane tylko 3 piny).
  2. Problem rozwiązany. Uszkodzony był sterownik Webasta. 300 zł naprawa. Sam musiałem zająć się urwanymi śrubkami od pokrywy sterownika.
  3. Tak, jak w temacie. Nie włącza się Webasto, bo nie włącza się wentylatorek, który wtłacza powietrze do pieca i studzi po zakończonej pracy. Ale jak włączę Webasto z komputera - z INPA to działa. Żadnych błędów w module klimy i w module ogrzewania postojowego. I o co tu chodzi???
  4. Odpowiem sobie i może przyda się innym. Po pierwsze, akumulator musi być w pełni naładowany (mój nie był). Po drugie należy przy pomocy DIS wykonać następujące czynności: 1.Coding/Programming 2 ZCS/FA coding 3 Wybrać E39 4 Retrofit 5 Independent Heating 6 Przejść kilka ekranów czytając treść i zaakceptować kodowanie.
  5. E39 530d A 2003 rok Walczę z Webastem i pompką wody już miesiąc. Kupiłem Webasto Thermo Top C - nalepka z dużej ścinki Webasta, a z bocznej ścianki: Thermo Top Z/C Diesel, o numerze BMW 64.12 - 8 387 112 (64253B), moje było: BMW 64.12 - 8 387 111 (64252B), reszta oznaczeń jest identyczna jak moje, nawet lata zastosowania te same. Założyłem, rozgrzałem silnik aby płyn wypełnił cały obieg układu chłodzenia-ogrzewania, odpowietrzyłem układ, skasowałem błędy i ... I można Webasto uruchomić jedynie przez interfejs diagnostyczny w INPA. Z panelu navi, z funckji : Webasto bezpośrednio, nie uruchamia się, tzn.: nie uruchamia się klimatronik i piec. Nie miałem przy sobie pilota do Webasta, więc nie miałem jak sprawdzić czy to działa. Czy te Webasta różnią się sposobem sterowania, a może trzeba wykonać kodowanie, adaptacje lub jeszcze coś innego?
  6. Po wymianie pompki wody przy Webasto na używaną, sprawną pojawił się inny błąd: E R R O R M E M O R Y R E P O R T ------------------------------------- Date: 10/24/16 15:54:07 ECU: ZUHEIZ JobStatus: OKAY Variant: ZUHEIZ ------------------------------------------------------------- RESULT: 1 errors in error memory ! ------------------------------------------------------------- 3 Umwaelzpumpe - 3 pompa obiegowa Error frequency : 255 Stoerverriegelung 51.00 0-n - Blokada usterek Kuehlmitteltemperatur 36.00 Grad Celsius Leitungsunterbrechung - Otwarty obwód Fehler momentan vorhanden
  7. Dzięki za wyjaśnienie i wskazanie lokalizacji. Moje E39 posiada te dwie funkcje. A czy oprócz bezpiecznika w bagażniku nr 47 jest jeszcze gdzieś indziej,inny bezpiecznik, np. w komorze silnika?
  8. Wywalony bezpiecznik, odpięta wtyczka, przerwany kabel, itp. Ale gdzie jest to urządzenie: 50 Zuheizer ?
  9. Czy ktoś wie co dokładnie oznacza poniższy błąd i gdzie jest Zuheizer? Auto posiada webasto i podgrzewacz płynu chłodz.. E R R O R M E M O R Y R E P O R T ------------------------------------- Date: 09/26/16 15:14:38 ECU: IHKA39_5 JobStatus: OKAY Variant: IHKA39_5 ------------------------------------------------------------- RESULT: 1 errors in error memory ! ------------------------------------------------------------- 50 Zuheizer -> 50 Podgrzewacz Error frequency : 10 -> Częstotliwość błędu 10 Leitungsunterbrechung -> Otwarty obwód Fehler momentan vorhanden -> Błąd obecnie dostępny Errorcode: 32 44 0A 24 24 5E C9 11 10 03 84 =============================================================
  10. Obecnie jest tak, jak mówisz, ale z nawiewów wieje chłodem.
  11. Ostatnio 1 cyl. się pogorszył i dzisiaj jak sprawdzałem to tak około:: 1 cyl.: -1.40 2 cyl.: +1.05 - nowa końcówka 3 cyl.: +0.85 - nowa końcówka 4 cyl.: -1.10 5 cyl.: +0.20 6 cyl.: -0.15 Na wiosnę wymienię końcówki z 1 i 4 cylindra.
  12. Ale wtedy płyn musiał by przejść przez nagrzewnicę, a wiec nagrzewnica będzie ciepła, to i ogrzewanie powinno być. Albo nie robi obiegu (zamknięte elektrozawory, uwalona pompka) albo coś z piecem jest nie halo. Wyżej piszesz że po 4-5 minutach masz 90 stopni płyn, to jest nie możliwe. Ja bym jednak wytarmosił pompkę i sprawdził czy faktycznie pompuje, czy tylko sobie mieli w miejscu. To że coś nie melduje błędu nie znaczy że dobrze działa. Podczas normalnej pracy silnika nie masz problemów z ogrzewaniem? Według mnie nie ma problemów. Przy obecnych temperaturach od -2 do +2 st. C, jak wyjadę z pod domu to najpierw ciepło czuć z nawiewów na szybę i nogi, a po przejechaniu 5-6 km wieje ciepło również ze środkowych nawiewów. Klimatronik mam ustawiony na 18 st. C i jest wystarczająco ciepło. Pompka wody, ta przy elektrozaworach działa na pewno. Miałem z nią problem, ale wymontowałem ją, oczyściłem z pyłu ze szczotek, przepłukałem i przedmuchałem. Po zamontowaniu działa, czuć wibracja jak się przełączy na zapłon i nie zgłasza błędu (auxiliary water pump). Jak sprawdzić te elektrozawory?
  13. Przy zimnym silniku, obecnie nie trzęsie silnikiem tak, jak przed naprawą. Zresztą jedna z końcówek była spuchnięta i groziło, że się rozleci, a wtedy wiadomo, co się dziej w cylindrze.
  14. Zrobiłem porządek z wtryskiwaczami. Łatwo wyjąć nie było - tragedia. Po wyjęciu oddałem do naprawy, która polegała na sprawdzeniu stanu wtrysków, wymianie uszczelnień wewnętrznych i wymianie dwóch końcówek wtrysków. Po założeniu wtrysków do silnika nie trzeba nic więcej robić, można je zamieniać między cylindrami. Jedyne co zrobiłem to wykasowałem błędy, bo włączałem zapłon przy odpiętych wtyczkach od wtrysków. Oringi na wtryskach i podkładki miedziane pod końcówki wtrysków - nowe.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.