Skocz do zawartości

eryk1806

Zarejestrowani
  • Postów

    193
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było E36 318i 92'
    jest E36 320i 92' coupe

Osiągnięcia eryk1806

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Witam, problem wyglada nastepujaco, od dluzszego czasu malo jezdzilem tym autem bo mialem drugie i nie bylo w niej dobrego akumulatora, jakies dwa tygodnie temu przejezdzalem sie nia i bylo wszystko dobrze, teraz kupilem akumulator i nie chciala odpalic, meczylem ja jakies pol godziny i nic. Wczoraj odpalila o dziwo i z poczatku chodzila w miare normalnie tylko przy wkrecaniu na obroty bylo slychac jak by jej brakowalo paliwa albo miala go za duzo, gdy zaczela sie podnosic temeratura w okolice konca niebieskiego pola zgasla (wczesniej chodzila na wolnych obrotach) odpalila ale ciezko i juz nie chciala chodzic na wolnych obrotach i do tego po kilku odpaleniach zaczela trzymac obroty 2 tys bez gazu, na gaz normalnie reagowala jak gdyby nigdy nic ale po zgaszeniu strzelila ogniem z wydechu (jest przelotowy) i zrobila tak dwa razy. Dodam jeszcze ze pompka paliwa chodzi caly czas, nawet po wylaczeniu zaplanu musze ja odlaczyc bo caly czas pracuje. Czasem tez slychac jakies cykanie pod maska. Ktos wie co to moze byc?
  2. Pewnie doktorem była zalana
  3. bez negatywu\szerszych nadkoli raczej takiej felgi nie zmiescisz
  4. Zarżniesz głowice prędzej czy później. Jakim olejem masz zalany silnik? Moje M50B20 jest zalane 5w40 i po dwóch miesiącach postoju bez odpalania zero jakiś stuków czy czegokolwiek niepokojącego przy odpaleniu. Kontrolka ciśnienia gaśnie jeszcze zanim sinik dobrze odpali, w momencie kiedy 'łapie'.
  5. Zrób test na obecność spalin w układzie chłodzenia. Sprawdź olej itp. Możliwe że to uszczelka pod głowicą.
  6. No, dobre pierdoły. Idź, dokształć się. Do autora - płukanka, Wynns albo LiquiMoly z serii Pro, na to dobrej klasy półsyntetyk i masz niezbędne minimum, a jak masz ciut więcej kasy, to dobry gatunkowo syntetyk - to jest jedyna prawidłowa droga obsługi. Ale skoro takie cyrki Ci się dzieją, to nie masz na co czekać. i nie słuchaj "znawców" od rozszczelnień, silników - durszlaków, zatarć po płukance, wybuchów ognia piekielnego, Violetty Villas i innych tego typu gówien - silnik Ci nie wybuchnie, nie zesra się olejem, a nawet jeśli się rozszczelni któraś z uszczelek, to się ją wymienia i lata dalej. Potwierdzam :). Zrobiłem płukankę liquy moly, wlałem 5w40 castrol magnatec i jak na razie igła :). Przebieg 254 tyś. km. Silnik M50B20. Przejście robiłem z 10w40. Co do płukanki to olej przed wlaniem liquy moly miałem koloru kawy z mlekiem, po płukaniu przy zlewaniu olej był czarny jak kolega cichy wspomniał, czyli chyba wyczyścił co trzeba :D To tylko mity i brak wiedzy wszechwiedzących i najmądrzejszych. Jak mówiłem przechodziłem z 15 na 5, silnik nadal suchy ,oleju nie ubywa, tylko pozytywne następstwa tego zabiegu.
  7. Pierwsze to czy układ był odpowietrzony dobrze. Następnie termostat. Mógł się zawiesić.Pompa wody czy ma wydajność lub czy w ogóle coś pompuje, ja miałem tak że wirnik (metalowy) rozleciał się na dwie części luz był ale nie ciekła, wydajność praktycznie zerowa wyszło to dopiero po chip tuningu (wiadomo, sporo wyższa temp spalania tym bardziej że było to równocześnie z przelotowym wydechem i sportowym dolotem) w serii dawała radę. Ogólnie wystarczy jakikolwiek wyciek, nawet jeżeli tylko kapie i już mogą być problemy z trzymaniem temperatury. Sprawdź szczelność. I podstawa wisko MUSI być sprawne do poprawnego trzymania temperatury na postoju/w korku. Sprawdź to co mówiłem napisz relację z tego i wtedy będziemy działać dalej. Układ chłodzenia w bmw jest bardzo czuły na nawet najmniejsze uszcerbki i jest dość awaryjny. Sprawdż też czy chłodnica nie jest przytkana
  8. Pewnie że dobre, sam mam moją zalaną LM TopTec 5w40 i jestem bardzo zadowolony, silnik to m50b20 przy mojej bardzo sportowej jeździe wcale go nie ubywa i kolor nadal taki jak wlałem w silnik, czysty. Wcześniej był 15w40 - poprzedni właściciel idiota
  9. Ogólnie nie wiem czy wiesz ale ten olej ma szary kolor, ja czegoś takiego w silnik bym nie wlał
  10. Hmm.. Bardzo nie typowa sprawa, chociaż z drugiej strony spaliny nie muszą iść do wody bo przecież w trakcie opróżniania komory spalania nie ma kompresji, jeżeli jest taka opcja to zmierz ciśnienie na garach na zimnym silniku, to jeżeli to jest przyczyną to taki test to pokaże
  11. Może głowica pęknięta i na zimnym trochę kompresji idzie w układ, a jak się rozgrzeje to pęknięcie jest na tyle małe że się zamyka jak pod wpływem temperatury aluminium się rozszerzy. Nie puchną węże zaraz po odpaleniu na zimnym?
  12. U mnie było podobnie jak padł dyfer, z tym że u mnie jak zerwałem jej z miejsca ;p na początku też myślałem że wał lub półoś któraś bo raczej nic nie było słychać za bardzo, dopiero jak zajżałem pod spód wywnioskowałem że dyfer bo wał się kręcił a koła nie i skakała wskazówka od predkościomierza
  13. Spalanie i falowanie obrotów może równie dobrze powodować uszkodzona przepływka. Robienie samochodu metodą prób i błędów nie ma sensu, jedź na komputer i wszystko będzie jasne.
  14. Tył robisz śrubą mimośrodową na wahaczu, zależy jak duży chcesz uzyskać. Jedź tam gdzie ustawiają zbieżność to Ci ustawią bo musi być taki sam kąt na jednym i drugim kole.
  15. eryk1806

    E36 320i Vanos + LPG szarpie

    A vanos nie hałasuje? Sprawdź na live data wartości vanosa, jeżeli jest uszkodzony to mogą być takie objawy, szarpanie, nie płynne przyśpieszanie itp bo źle nastawia rozrząd a dosyć często w tych starszych silnikach które mają już spore przebiegi vanos wysiada.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.