Skocz do zawartości

Rysiek535d

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 535D 2005r

Osiągnięcia Rysiek535d

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Adaptacja nie jest konieczna. Skrzynia "uczy" się sama naszego stylu jazdy (dynamiki).
  2. Oczywiście wymieniałem olej, miskę z filtrem, była adaptacja. Dodatkowo wydaje mi się, że słyszę pracę jakiegoś mechanizmu w okolicach skrzyni/konwertera przy delikatnym obciążeniu, ujmując gaz dźwięk znika. Skrzynia działała znakomicie do momentu wymiany konwertera i oleju. Po tym zabiegu przestałem lubić swoje auto :)
  3. Skrzynia naprawiona. Niestety powstał wyciek przy chłodnicy oleju skrzyni przy ostatniej naprawie przez "fachowca". Wygląda, że było za mało oleju i zapiekły się tarczki/kosze. Trzeba było zmienić mechanika aby dojść prawdy
  4. Często przy ruszaniu mam szarpnięcie (dlatego najpierw delikatnie dodaję gazu aby poczuć, że zaczyna ciągnąć i dopiero wtedy dodaję więcej gazu aby wyeliminować mocne szarpnięcie) , czasami przeciąga biegi zwłaszcza niższe.
  5. Witam. W mojej 535d 2005r kiedyś zaczęły falować obroty więc oczywiście wymieniłem konwerter na regenerowany - niestety okazał się wadliwy. Kolejna wymiana i dalej źle. Założono mi używany z małym przebiegiem i poprawiło się znacząco ale to nie to samo auto co przed wymianami :( Pojeździłem parę miesięcy i zdecydowałem, że skrzynię należy zrobić w innym warsztacie i w końcu porządnie. Noszę się z zamiarem wymiany konwertera tym razem na nowy i przy okazji przejrzeć skrzynię. Na pewno do wymiany będą tłoczki więc też płyta i adapter mechatronica. Zastanawiam się nad tarczkami sprzęgłowymi. Niestety ten temat chyba mnie już przerasta. Mieszkam w Częstochowie ale mogę oczywiście dojechać do dowolnego miasta w naszym kraju. Szukam warsztatu który może zrobić to solidnie. Czy znacie kogoś takiego?
  6. 4 miesiące jazdy samochodem i wnioski: na fabrycznym oprogramowaniu auto jeździ prawidłowo, w całym zakresie obrotowym auto przyspiesza płynnie. Na podniesionej mocy przy przyspieszaniu znowu utrata (falowanie) mocy w zakresie 1500 - 2500 obr. Fachowiec od chip-tuningu twierdzi, że auto jest uszkodzone bo on takich jak moja to zrobił już dużo i wszystkie są ok. Zrobił program w którym pozostawił oryginalne ustawienia do 2500obr i podniósł moc powyżej tych obrotów. Falowanie mocą powróciło !!! Można powiedzieć, że każda jego ingerencja w zmianę mocy powoduje problem. Oczywiście mógłbym jechać do innej firmy ale chyba już mam dosyć. FABRYCZNE OPROGRAMOWANIE JEST THE BEST.
  7. Na kompie żadnych błędów, prawdopodobnie sterownik w skrzyni.
  8. Wczoraj pojawił się problem ze skrzynią A5S 360R-VT w e39 530d 1999r Problem z ruszaniem, bardzo słabo ciągnie, w każdej pozycji lewarka zmiany biegów auto chce jechać do przodu nawet na R czy też P !!! Po przełączeniu na R zapalają się światła wstecznego biegu ale delikatnie jedzie do przodu. O co chodzi???
  9. Witam. Czy można wiedzieć jak został rozwiązany problem ze skrzynią? U znajomego skrzynia zachowuje się podobnie
  10. W dniu dzisiejszym odebrałem auto po ponownej wymianie konwertera. Warsztat zaproponował mi założenie lekko używanego - z małym przebiegiem ale za to oryginał. Zdecydowałem się na taki aby definitywnie wyeliminować niepewność regenerowanego. Po jeździe testowej 30 km stwierdzam - znikły wszystkie problemy. Skrzynia zmienia biegi idealnie, brak szarpnięć, moc przenosi płynnie. Pojeżdżę 2 dni - jak będzie dobrze to wgrywam program na 365KM.
  11. Przełożyłem z drugiego auta.
  12. Przepływomierz sprawdziłem - nic lepiej. Wgrano mi oryginalne oprogramowanie do silnika i skrzyni. Objawy się zmieniły, obecnie auto przy zmianie biegów - zwłaszcza redukcji - szarpie. Poziom szarpania jest różny i nie jest zawsze. Zdecydowanie wygląda to na konwerter tak jak niektórzy podpowiadali.
  13. Jaki byłby to konwerter- nowy czy regenerowany. Można coś więcej o nim? Czy przeniesie nieco większy moment i moc niż mój obecny regenerowany? Jaka cena uwzględniając ten rabat? :)
  14. Pojadę do zakładu w którym wymieniano mi konwerter najlepiej z nowym pewnym. Na Alle..o dostępne są konwertery "oryginalne" za nieco ponad 2300zł lub 2000zł po przesłaniu starego. Wyglądają na nowe, pakowane są w pudełka sygnowane ZF Originalteile MADE IN GERMANY. Czy takie sprzęgło kupić czy jednak coś innego? Może jakaś pomoc kogoś doświadczonego?
  15. Wszystkie wężyki podciśnieniowe wymieniłem, wymieniłem elektrozawory sterujące: zaworem regulacyjnym spalin, zaworem obejściowym, przepustnicą bypass, zaworem egr. Dodatkowo sprawdziłem na sucho pompką podciśnienia czy działają siłowniki podciśnieniowe - wsuwają się cięgna i słychać zamykanie klapki w każdym zaworze. Testowałem przy pomocy testera diagnostycznego PDL3000, nie testowałem programami (na razie temat mi obcy). Na hamowni byłem, były różne wersje chipowania - do 385KM włącznie ale już przykapcało. Przy 365KM było czysto, ale pozostałem przy programie 327KM na którym jeździłem już 15 m-cy. Na wykresie przy shamowywaniu auta problem zanikania mocy się nie pokazał. Po każdej modyfikacji jazda próbna i zawsze źle , tylko na obniżonym programie było ok. Przy 1700 obr mam 350NM, przy 2000 obr 570NM, przy 3500 630NM. Max moment jest przy 2400 - 670NM.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.