Skocz do zawartości

Danielus

Zarejestrowani
  • Postów

    49
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia Danielus

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Witam! Przepalił mi się rezystor od I biegu znajdujący się na wentylatorze klimatyzacji. Czy ktoś zna może jego wartość rezystancji??? Z góry dziękuję za odpowiedź.
  2. Ma to o tyle sens że wcześniej samochód mi zapalał po kilkunastu sekundach kręcenia, a teraz zapala mi za każdym razem odrazu. Więc nie pisz że jest to bez sensu. Owszem zgodzę się że samej przyczyny w ten sposób nie rozwiązałem, ale objaw został usunięty. Teraz może sobie spokojni namierze miejsce w którym dostaje się powietrze, a póki co śpię spokojnie i nie boje się że wykończę rozrusznik
  3. Zmieniłem miejsce montażu zaworka zwrotnego i wydaje się że problem pośrednio został rozwiązany. Teraz jest pomiędzy filtrem a pompą wtryskową. Prawdopodobnie jest jakaś mała nieszczelność gdzieś przy filtrze albo w przewodach idących od baku do niego. Jak dotąd zbyt mała żeby ją zlokalizować.
  4. Co to tarcz ATE to sam takie posiadam i żadnych problemów nie mam. Twój problem zresztą nie jest napewno związany z tarczami. Łączniki stabilizatora też bym olał bo jak są wybite to strasznie stukają, a drganie się nie pojawia. Ja bym obstawiał tuleje wachacza nr 5 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CC31&mospid=47446&btnr=31_0242&hg=31&fg=05 Warto zmienić na wzmocnione. Większa frajda z jazdy i trwalsze. U mnie na pierwszy rzut oka wyglądały na całe, ale jak się łychą je podwarzyło to koła hulały w przód i w tył i stąd się brało to bicje Po wymianie znowu bajka.
  5. Heh....Po kilku dniach spokoju i dobrego odpalania problem powrócił. Wymieniłem więc te oringi, oraz ten zawór przelewowy i znowu miałem kilka dni spokoju i dziś rano znowu. Ręce mi opadają. Zaczynam się już zastanawiać czy sprawa nie jest bardziej poważna.
  6. Hmm dzięki za odzew. Podejrzewam że jest to winna tego zaworka w pompie wtryskowej. Przewód mam zapowietrzony tylko od zaworka zwrotnego tego co założyłem. Częściowo też ściąga paliwo z filtra. To oringi wykluczam ponieważ gdyby to były one to pewnie by było widać jakiś wyciek bo w końcu gdzieś to paliwo musi ujść. Nie widać żeby uciekało poza układ co według mnie wyklucza kwestie połączeń przewodów, szczelności pompy wtryskowej, przelewów przy zaworach oraz tego pod kolektorem, zwłaszcza że są to najwyżej położone punkty. A tym samym przewodem do zbiornika nie może ponieważ i tak założyłem zaworek. Więc jedyne sensowne wyjście to to że ucieka przelewem. No nic będę musiał to w tygodniu sprawdzić. Tak swoją dorgą to orientujecje się może ile taki zaworek w pompie może kosztować? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CC31&mospid=47446&btnr=13_0436&hg=13&fg=15 I jeszcze czy to jest element numer 6 na rysunku do którego wkleiłem link powyżej?
  7. OK sprawdziłem i pompka działa dobrze. Więc mam tylko jedno jedyne pytanie: Czy pompa wtryskowa ma na przelewie zaworek zwrotny? Bo jeśli tak to chyba tam jest przyczyna
  8. Witam! Mam problem jak w tytule. Muszę niestety bardzo długo kręcić żeby odpalić samochód. Wystarczy że postoji kilka godzin i już jest problem. Njagorsze jest to że założyłem zaworek zwrotny przy pompie i nic nie pomogło. Chcę teraz sprawdzić pompę poprzez podłączenie jej na krótko, ale nie jestem pewnie czy to białą wtyczka czy czarna. Będę chciał sprawdzić też napięcie na kostkach. Bezpieczniki obejrzałem i wydają się być ok. Gdzie jest przekaźnik pompy? Proszę o pomoc ponieważ nie chcę kupować pompy na zapas. Mogą to też być uszkodzone przewody paliwowe, ale wtedy pod ciśnieniem to by się chyba nieźle lało. Pod samochodem nie widziałem żadnych wycieków. Którędy jak by co idą pod samochodem te przewody? Z góry dziękuje za pomoc w rozwiązaniu problemu
  9. Heh.....Ja bym zasugerował coś innego, a mianowicje rozrząd. Jeżeli w tym autku nie był wymieniany od nowości to napewno już swoje przejeździł. Może to być zarówno przyczyna nierównej pracy, metalicznego dzwięku, wysokiego spalania, słabej dynamiki. W moim autku po wymianie spalanie spadło silnik zaczoł równo pracować. Radzę profilaktycznie wymienić.
  10. Z tego co mi wiadomo to jest to olej uniwersalny, więc raczej tragedji nie będzie. Ten drógi jest dedykowany do diesla i dzięki temu pewnie troche lepiej się zachowuje w takim silniku. Jeździłem na obydwóch i też mam TDS-a. A najlepiej to przesiądź się na inny olej bo te Shella to do najlepszych nie należą, a panowie z Shell Autoserv mi zrobili kiedyś taki numer że już do nich nigdy więcej nie pojadę. Zerwali mi gwint od śruby spustowej no i żeby się trzymało to wkręcili/wkleili na sylikon. Po dwóch tygodniach się zorientowałem że coś mi kapie i jak się do niego dobrałem to się dał wykręcić palcami. Trzeba było rozwiercać miske i gwintować na większą śrube.
  11. Danielus

    działanie klimatyzacji?

    Wentylator włącza się na I bieg w momencje załączenia kompresora. II bieg jest awaryjny i włącza sie gdy silnik się przegrzewa. W TDS-ie czujnik od drugiego biegu jest w głowicy, ale w niektórych też chyba jest w chłodnicy.
  12. Jako użytkownik takiego właśnie samochodu uważam że jest to bardzo przyjemne autko. Osiągi są bardzo przyzwoite, a jak komuś mało to zawsze może zrobić chipa. Spalanie jest też w pożądku jak na nie małą mase samochodu(ponad 1350kg). W trasie udało mi się przy normalnej jeździe Warszawa-Zakopane i z powrotem w zime zejść do 6l normalnie około 7-8 w cyklu mieszanym. W porównaniu z innymi autami tu koledzy jeszcze nie wspomnieli że w BMW dostaje się super zawieszenie i układ kierowniczy, oraz tylni napęd, dzięki któremu można wykożystać moc tego samochodu nawet po chipie. Start z pod świateł na suchym to bajka troche pisku i już II bieg, podczas gdy przednio-napędowiec jeszcze będzie mielił w miejscu. Na mokrym to juz trzeba się troche namęczyć, a w zime na jakimś zamkniętym placu ile zabawy :D . Jeśli chodzi o awaryjność to te samochody są tak samo trwałe jak i inne, ale niestety zabijają je ludzie. Niestety drechole nie potrafią tymi samochodami jeździć. To jest Diesal i nie można nim kręcić bączków ani palić gumy i nie dlatego że się nie da tylko dlatego bo to się nie opłaca. Jest to bardzo dobry wybór, ale nie kupuj pierwszego którym się przejedzisz. Obeirzyj sobie kilka takich furek i potem dopiero będziesz wiedział, które są w dobrym stanie, a które nie. Jeśli chodzi o diagnostyke to w sumie nie wiele można przez komputer spawdzić. Jedynie troche stan pompy i osprzęt silnika. Niestety turbo ani wtrysków się nie da. Zresztą turbo bardzo rzadko pada w tych samochodach. Ja szukałem mojego autka 6 miesięcy i też z powodu nie znania marki i samochodów musiałem wymienić sprzęgło i wentylator klimy(były walnięte od początku). Życzę powodzenia i pozdrawiam!
  13. Heh to może na koniec wytłumacze co się tak napawdę stało bo widzę że chyba nie wiadomo. A więc po pierwsze - po ostrej jeździe nie powinno się gasić odrazu silnika i nie ważne czy to benzyna czy diesel(przy turbo szczególnie) Dlaczego? Otóż po tym jak zgasimy silnik temperatura przez chwile rośnie ponieważ rozgrzane elementy przestają byc chłodzone i zaczynają nabierać temperatury. Jeżeli jedziemy spokojnie ostatnie kilkaset metrów to temperatura silnika wzrośnie o kilka(powiedzmy 5) stopni i nawet tego nie zuważymy. Natomiast gdy jechaliśmy ostro to temperatura jeżeli odrazu zgasimy slinik skoczy duzo mocniej(nawet kilkanaście stopni). I to się u Ciebie właśnie stało. Jak zgasiłeś to silnik zaczoł rozgrzewać płyn znajdujący się w silniku. Ponieważ czujnik temperatury znajduje się w głowicy i ma kontakt z płynem, który jest w silniku to po ponownym załączeniu zapłonu wskazówka skoczyła ci na 3/4 bo pokazała faktyczną temperature silnika. Jak odpaliłes i przejechałes kawałek to do silnika został przepompowany płyn chłodnicy, który miał znacznie niższą temperature i stąd efekt szybkiego schłodzenia choć chwilowego. Po tym jak się płyn bedący w chłodnicy również zagrzał to się wszystko zaczeło gotować. Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś pytania odnośnie mojej odpowiedzi t proszę śmiało pytać. I pamiętajcie nigdy nie gaście silnika tuż po ostrej jeździe bo to bardzo łatwy sposób żeby załatwić głowice i nie tylko. To tak jak byście wlali zimny olej do pracującego silnika.
  14. Witaj! Ja bym polecił sprawdzić stan rozrządu bo u mnie on był przyczyną gorszego zapalania na ciepłym. A teksty w stylu że TDS-y tak mają to jakaś bzdura. Napewno coś jest nie tak. Pompe bym narazie zostawił w spokoju ponieważ gdyby to była jej wina to zawsze na ciepłym by źle palił, a nie tylko po 15min. Pompka paliwa też raczej nie bo w tedy by po postoju też na zimnym nie palił. Jeśli chodzi o rozrząd to poprostu po kilku minutach napinacz, który może być zużyty, może się cofać i nie napinać właściwie łańcucha. Dopóki łańcuchy są luźne masz mocno opóźniony początek wtrysku i dlatego nie zapala. Ponieważ na zimnym grzeją świece i są lepsze warunki do odpalenia to jakoś daje rade. U mnie też tak było z tym że mi najpóźniej po 3s zapalał. Po wymiania rozrządu pali i ciepły i zimny odrazu. Jeżeli masz przebieg ok 200tys lub więcej i nie był wymieniany to pewnie cię to czeka. Jak jesteś z Warszawy lub okolic to mogę ci dać namiar do serwisu gdzie zrobią ci wymiane kompletnego rozrządu za 1300zł. Aha i nie zakładaj sobie żadnych cudownych urządzej bo one nie likwidują przyczyny tylko załączają za kazdym razem świece co z pewnością nie wpływa na ich trwałość korzystnie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.