Skocz do zawartości

lijo1979

Zarejestrowani
  • Postów

    182
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O lijo1979

  • Urodziny 14.10.1979

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E30 Touring, powered by M52TUB28
  • Lokalizacja
    Wrocław

Osiągnięcia lijo1979

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. tu możesz się pobawić w pomiary :) http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/kalkulator-et-felgi
  2. Ale kolega napisał w pierwszym poście, że komputer pokazywał tylko błąd mieszanki, co ma sens. Wtryskiwaczom wydaje się że wtryskują odpowiednią dawkę Pb, ale z racji słabszego ciśnienia w układzie paliwa, ilość wtryskiwanego paliwa jest nieprawidłowa (za mała). Poza tym jeżeli był na kompie to pewnie sprawdzili działanie wszystkich czujników. Ja przynajmniej tak zrobiłem żeby wyeliminować całą elektronikę silnika. Sprawdzenie ciśnienia Pb nie będzie drogie :cool2:
  3. Stawiam na pompę paliwa. Niech jakiś mechanior wepnie miernik ciśnienia w układzie paliwowym i zobaczysz czy pompa wyrabia. Jak nie to wymiana i będzie po kłopocie!! Powowdzenia
  4. Podsufitka pod blendę jest nieco krótsza. Ja przy montażu elekt. szyberdachu musiałem wyciąć przednią część podsufitki żeby blenda pasowała. Jeśli oryginalnie nie miałeś blendy to musisz kawałek wyciąć.
  5. Podjedź do jakiegoś mechaniora i nich wepną miernik ciśnienia pompy paliwa. U mnie z M52TuB28 były podobne historie, dodatkowo miał problemy z zapaleniem na ciepłym silniku. Komp nic nie pokazywał, test całej elektroniki silnika był OK a problem występował nadal. Po wymianie pompy paliwa jak ręką odjął!!! :cool2:
  6. Hejka, Ja dodam od siebie, że miałem identyczne objawy ale u mnie komp nic niepokojącego nie pokazywał!! Po 2 tyg bujania od mech do mech. sam wymieniłem pompę paliwa. Okazało się, że po nagrzaniu auta, paliwa i wszystkiego, termiczne rozszerzanie powodowało to , że pompa nie miała już ciśnienia roboczego w układzie paliwowym i sinik kulał. Warto sprawdzić ciśnienie w układzie paliwowym jeżeli komp nie pokazuje ze coś jest nie tak. P.S. san3 - wielkie dzięki za pomoc!!
  7. Hej E30.318 !!! Doszliście do ładu z usterką??
  8. Ja miałem identyczną sytuację. Nie działał klakson i spryskiwanie szyby. Okazało się, ze złącze na kolumnie kierownicy po prostu się zasyfiło. Kupiłem spray do czyszczenia styków elektrycznych. Rozpiąłem kostki, napsikałem, wytarłem i poskładałem. Od tamtej pory (4 lata temu) jest ok. Ściągasz osłonę pod kierownicą i widzisz kostki przymocowane na wsuwany zatrzask do kolumny kierownicy. Można odkręcić jeszcze dół naby kierownicy ale do tego trzeba odkręcić kierownicę
  9. PUK PUK!! - Kto tam??? - Panewka!!! :D
  10. W sumie racja. Bez innego wałka nic nie zrobisz :)
  11. Poduchy i łapy silnika oraz, poduszki skrzyni!! Skrzynia jest przykręcona w tylnej części do budy auta. Zobacz czy masz tam poduszki i czy są w dobrym stanie. Silnik i skrzynia to całość przecież jest. Poza tym sama pompa też może narobić bigosu. Moja mi rozwaliła chłodnicę ale to dlatego że ruchu miała ok 2cm od pionu w każdą stronę :D I to tak nagle..... Wtem! :D No i najważniejsze sprawdź tzw. sanki - chyba kolega przemo tds miał to na myśli ;) A co do odległości to ja mam taką samą ale mam E30 po przeszczepie serca P.S. Polecam wymienić też wentylator (samo śmigło) na nie uszkodzony.Koszt znikomy a wyważenie też jest ważne. Niewyważone śmigło zniszczy Ci wisko bardzo szybko.
  12. lijo1979

    podpora walu.e30.

    http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1131&mospid=47257&btnr=26_0010&hg=26&fg=10 Część nr.10 czyli: Nr. Opis Uzupełnienie Ilość Od Do Numer części Cena Uwagi 10 Wspornik centralny 55X13X30 1 09/1987 26121225152 $90.77 Kat=Nie 10 Wspornik centralny 55X13X30 1 09/1987 26121225152 $90.77 Używaj tej strony jak szukasz części. Masz numer OEM (czyli fabryczny BMW). W tym wypadku 26121225152 i dzwonisz :D Cena jest orientacyjna
  13. lijo1979

    Swap m50b25 czy m52b28

    Widzę temat swapu M50 vs. M52 wiecznie żywy :) :search: M52 - delikatny, alu blok, nie może być niedogrzany, katowanie mu nie służy na dłuższą metę. M50 - żeliwny blok, po złapaniu temperatury do zabawy w sam raz, słabo ciągnie do 3000 obr/min Rozumiem że M52Tu nie wchodzi w grę? (bi-vanos)
  14. Dokładnie! Nic tam nie ruszaj!! Serce jak dzwon a on będzie pierścienie zmieniał :P Jak już chcesz coś zmienić to polecam komplet ori panewek. Jeżeli masz duże sprężanie to większe obciążenia idą na panewki właśnie. Więcej barów, większe BOOM w cylindrach :) :twisted: P.S. Może nawet da się przemapować kompa do większej kompresji? Ale najpierw zmierz na ciepłym silniku
  15. Musiał byś zdjąć pasek klinowy, który kręci od wału - alternatorem, wspomaganiem i pompą wody. Auto chodziło by wówczas tylko na aku więc się śpiesz :D Tylko niewiele to da, ponieważ z opisu twojego problemu wynika że jest coś nie tak z: 1. Ze szklankami (hydro popychacze). Napełniony olejem, szczelny popychacz jest nie do ściśnięcia przez człowieka. Zepsuty jest do wciśnięcia 2 palcami - mam 1 na pamiątkę :D Może po prostu zbieg okoliczności z tym zamarznięciem. Mi się to zdarzyło ot, tak. Odpalam i hałasuje jak diesel. 2. Pompa wody - mógł rozlecieć się wirnik jak jest plastikowy (a są takie), ale jak auto Ci grzeje i się nie przegrzewa to raczej jest OK. Może wywaliło łożyska? Zobacz przy oście pompy (dużo nie zobaczysz :) ) czy nie sączy się płyn 3. Panewki - zimno, swoje lata już mają. Mnie z M40 dopadły własnie w zimie przy niskich temperaturach. Najważniejsze żebyś obsłuchał dokładnie skąd dochodzi odgłos? Z góry (ad1), z przodu silnika, tam gdzie wisko(ad2), od dołu (ad3) Poszukaj kanału, wjedź i słuchaj Bawary :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.