Skocz do zawartości

przemekwww

Zarejestrowani
  • Postów

    308
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F86 X6M
    było X6 e71 M50d, X3 e83 3.0i, e46 330xi E53 4.6is, E39 535i 2000 rok i E34 520 24V 1991
  • Lokalizacja
    Warszawa/Legionowo

Osiągnięcia przemekwww

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

0

Reputacja

  1. Ha, ha... dostałem odpowiedź z serwisu BMW Janki że norma dla X6M F86 to nawet 1,5l na 1000 km
  2. Kto użytkuje F86 X6M niech się wypowie ile zużywa jego M-ka oleju. Zakupiłem w drodze leasingu BMW Premium X6M z przebiegiem 100 tyś. km i po przejechaniu 7,5 tyś dolałem już 3 litry oleju. Jazda raczej nie sportowa... Wydaje mi się że to trochę dużo więc chciałbym zakreklamować go w ramach tego BMW Premium, ale przydało by się wiedzieć jak spalają inne M-ki dla porównania.
  3. Jeżeli wszystkie felgi te same szerokości i ET to nie kombinuj, opony też 4 takie same. Do 9J od 235 do 285 - zalecane 255. Ja bym rozważał ewentualnie 275/45 ale nie wiem jak to będzie grać - najlepiej jak sie ktoś wypowie z takim zestawem. W X6 sam mam 255 na 19-kach i jak dla mnie jest słabiutko, w Cayenne mam 275 ale na 20-kach i jest bez porównania lepiej niż w X6 jeśli chodzi o trzymanie w zakrętach... /gdzie Cayenne jest o 10 lat starsze od X6/
  4. 002B70 - variable intake system contro poszukałbyś w Google to byś znalazł że trzeba sprawdzić zawór Disa - sterowanie dolotem powietrza
  5. Może nie napisałem tego jasno ale układ musi być szczelny i od tego zaczynamy sprawdzanie chłodzenia.... Być może jest to przyczyna ale może to być i skutek awarii.
  6. odpowietrzyć i niech chodzi na postoju może być na lekko podniesionych obrotach, 20 minut i musi się zagrzać aż do załączenia wiatraka. Cała chłodnica musi być gorąca. Do tego nie może być wycieków, bo może lać z tyły silnika, ni będzie nic widać a będzie zapowietrzać.
  7. Jeżeli termostat nie otwiera dużego obiegu, to woda łapie za dużą temperaturę, robią się bąble powietrza i układ już zapowietrzony... Tu nie ma co więcej się nad tematem rozczulać tylko trza wszystko sprawdzić jak pisałem: tester, szczelność, termostat i pompa. 9C7B - to raczej błąd czujnika powietrza od klimy który nie ma większego znaczenia dla chłodzenia.
  8. z tą głowicą to powoli... da się sprawdzić https://allegro.pl/oferta/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-50-testow-6225288012 Głowica pada jak się auto katuje lub mocno przegrzeje bez płynu. A brak płynu często jest przez nieszczelność układu. Trzeba dobrze termostat sprawdzić, czyli jeszcze raz odpowietrzyć aż będzie ogrzewanie bez zakręcania korka, przy okazji sprawdzić czy pompa przelewa też na wysokich obrotach /zdarza się że na wolnych działa siłą rozpędu a na wysokich już nie/. Do tego sprawdzić testerem i jak jest ok i NIE MA NIESZCZELNOŚCI to wymieniłbym termostat a i najlepiej też pompę. A i doczytałem że masz płyn mieszany z wodą, tego bym nie polecał tu trzeba gotowy. Rozumiem że nie ma lpg.
  9. No fakt zapomniałem o korku, też może być winowajcą... Sprawdź po wymianie czy po pewnym czasie łapie ciśnienie, bo jego brak to może być nieszczelność układu. Co do temperatury silnika to charakterystyka mapy termostatu jest taka, że do 103 stopni ma trzymać na niskim zakresie obrotów, podczas energicznej jazdy na wysokich obrotach silnika, temperatura powinna spadać do 85 stopni. Także przy niskich temperaturach zewnętrznych trudno sprawdzić termostat... Generalnie jak się otwiera to powinna być cała chłodnica ciepła. Co do odpowietrzania nie wiem tylko po co grzanie foteli na max???? Ja osobiście też uciskam przewody i ładnie zaciąga płyn ze zbiorniczka. Rozumiem że miałeś na myśli olej w układzie chłodzenia, więc zazwyczaj go nie zobaczysz bo do układu mogą przedostawać się spaliny które będą go zapowietrzać.
  10. do sprawdzenia: - pompa - zobacz czy na wolnych jest strumień przelewowy /lub po lekkim dodaniu gazu/ - szczelność układu, może zasysać powietrze i zapowietrzać układ - termostat - drogi biznes ale jak się nie otwiera to też będzie wywalać płyn Jeśli żadne z powyższych to ostatecznie uszczelka pod głowicą - do sprawdzenia czy w płynie nie ma spalin np testerem z allegro. Ale jeśli auto nie zostało mocno przegrzane to samo z siebie nie powinno strzelić....
  11. ja raczej bym powiedział że obwód opon z przodu i z tyły musi być taki sam a nie że opony muszą być różne. Jak najbardziej wszystkie cztery takie same opony są ok, ET felg to odrębna sprawa. Różnica w obwodzie opon przy secie 275/40/20 na przód i 315/35/20 na tył to 01,% /patrz kalkulator https://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon/275/40/r20#alternativeTireTool/ i przy fabrycznych felgach 20 taki zestaw jest wskazany.
  12. przemekwww

    ŚWIECE M54B30

    nie ma co rzeźbić, te co masz NGK są najlepsze, średnio w moim e46 czy x3 przelatują bezproblemowo na gazie 50-60 tyś.km...
  13. nie porównuje X5 do X3 a pisałem o tym że raczej żadne BMW nie będzie paliło tylko 20% gazu więcej.... Po prostu jak dla mnie spalanie twojej X3 jest ok i nie ma co rzeźbić w g.... Spalanie to temat rzeka i ma na niego wpływ wiele czynników. jeszcze tak dla porównania na podstawie własnych poj: e46 330xi spalanie gazu na poziomie od 12,5 do 16,6 l gazu a x3 3.0i na poziome 14-16 l gazu - w obu ten sam typ silnik, taka sama instalacja gazowa zakładana przez tą samą osobę i w obu było podobne spalanie benzyny tj, 10-12 l/100 km ps. omijaj posty jak ktoś pisze że jemu 3 litrowe 6 garowe auto pali 10 l gazu, jeżdżę tylko bmw od ponad 20 lat więc w bajki nie wierzę.....
  14. te 20% gazu więcej to tylko teoria... twoje spalanie jak najbardziej jest ok, te auta tyle palą gazu. dla przykładu moja poprzednia x5 4.6is w trasie paliła 11 benzyny a gazu nie zszedłem nigdy poniżej 18,5 l i to przy spokojnej jeździe. Można wyregulować i zejść z litr mniej ale tylko kosztem osiągów.....
  15. Takie pytanko do właścicieli diesli x5, gdyż w dziale X6 nikt nie odpowiada... Czy to normalna reakcja: po raptownym wciśnięciu gazu np, z pod świateł, auto /a dokładnie moje X6 e71 M50d/ chwilę nie reaguje i dopiero po chwili /nie wiem czy to sekunda czy dłużej/ wystrzeliwuje do przodu.. Jak go kupowałem to być może nie zauważyłem czy tak było, gdyż na początku jak to "nowym" autem jeździłem ostrożniej, teraz coraz częściej jak chce się wcisnąć z podporządkowanej między auta to ja mu w gaz, pojazdy się zbliżają, moje przerażenie rośnie, po czym następuje katapulta i "ciśnienie spada"... Trochę to irytujące a już na pewno na serce nie zdrowe. To mój pierwszy diesel, a tymi co jeździłem to tak bez szaleństw. Stąd moje pytanie czy to normalne. Tym bardzie że mam wykupione ubezpieczenie m.innymi na silnik i turbiny więc zawsze mogę spróbować z niego skorzystać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.