Skocz do zawartości

Fiołas

Zarejestrowani
  • Postów

    62
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    jest I3 120AH, były E87 118iA, E84 2.8XiA LCI oraz e91 120iA
  • Lokalizacja
    WaWa

Osiągnięcia Fiołas

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Magiel w sdrive jest inny niż w xdrive. Inna jest rama pomocnicza (sanki). Jak chcesz mieć lżejsze kręcenie kierownicą przy parkowaniu, to dokoduj opcję servotronic w maglu elektrycznym. (Opcja może być płatna).
  2. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-118i-sha_200506/components-connectors/plug-in-comb-type-solder-connectors/connectors-from-x2/x273-x273/iBwuGa6 Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  3. Skrzynia jest w porządku, nic się z nią nie dzieje. Na P czasami tez stuknie z okolic silnika , więc skrzynia odpada..
  4. W poniedziałek auto jedzie do warsztatu. Maja go obejrzeć od spodu. Zobaczymy co powiedzą.
  5. Moi Drodzy, posiadam E87 z silnikiem N46B20 129 KM 2005r automat, przebieg sprawdzony 76 tys. Auto trapi metaliczne stukanie po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej ok.105 stopni C. Na zimno nie ma problemu. Stukanie jest nieregularne i występuje tylko przy obciążeniu silnika na postoju , np. wrzuceniu drive, załączeniu klimy lub przy ruchach kierownicą na postoju. Auto ma nowe: napinasz łańcucha rozrządu, świece, olej 5W-30, uszczelnioną pompe vacum, nową uszczelkę pokrywy zaworów. Wyszczyszczone zawory Vanos. Problem nadal wystepuje, aczkolwiek po zatankowaniu innego paliwa stukanie jest jakby mniejsze. Po zdjęciu paska wielorowkowego objawy znikają. Sprawdziłem stan rolek - jest dobry, sprzęgło alternatora również OK, klima działa poprawnie. Zero błędów na kompie, spalanie w normie, dynamika też, oleju nie bierze i nie dymi... Macie jakieś pomysły ? Vanosy, zawory , może coś innego ?
  6. W wersji USA z lampami halogenowymi nie masz samopoziomowania. Masz zamontowany moduł FRM3 AHL bez możliwości zakodowania manualnego poziomowania świateł. Do retrofitu na xenon potrzebujesz : refelektory xenonowe dynamic lub zwykłe czujnik poziomowania przód czujnik poziomowania tył wiązki do czujników (wiązki od lamp trzeba delikatnie przerobić) Do systemu oczyszczania reflektorów: spryskiwaczy 2 szt zaślepki na spryski 2 szt inny zbiornik spryskiwaczy + dodatkowa pompka przewody gumowe do podłączenia spryskiwaczy wiązki Do całości ogarniętego magika od kodowania i elektryki :) Ja aktualnie jestem na etapie kompletowania części do zmiany na xenon LCI z tym, że fabrycznie mam spryskiwacze lamp. Co co kosztów to w wersji LCI ok 5 tyś PLN na używanych częściach :), a więc nie tanio ;) Czy warto ? Jak koszty Cię nie przerażają to warto, bo świeci znacznie lepiej i efekt wizualny też OK. Poza tematem jak masz wersję z USA to nie zapomnij: - o wymianie włącznika świateł na taki z przyciskiem od światła tylnego przeciwmgłowego (powinno działać bez kodowania) - wymianie wkładów lusterek bocznych na europejskie asymetryczne - przystosowaniu tylnych kierunków tak, aby migały na pomarańczowo ( to można zrobić wkładając do lamp odpowiednio mocne "żarówki" LED) - dla estetyki możesz wymienić tarcze zegarów na europejskie w wersji km/h i L/100km
  7. powinna być regulacja poziomu świecenia reflektorów. wygląda na to że ktoś założył zwykłe reflektory, pytanie czy nie zdemontowano poziomowania, masz spryskiwacze reflektorów w zderzaku? Masz tylne ledy? to zły wybór, lepszy jest 5W40 a marka to już kwestia wyboru, ja leję Penrite Enviro+ 5W40 Seriwis ASO leje 5w30, książka mówi 5w30, wszystkie dobre i znane nieauteryzowane seriwisy leja 5w30 (marka to już kwestia gustu, ceny itd) a Ty piszesz ze to zły wybór? :) czekałem na ten komentarz do kolegi metti :mrgreen: No więc, ja poleciłem ten olej millersa, bo używam go od 2 lat w X1 z takim samym (benzynowym) silnikiem jak autor wątku. W dodatku przeznaczenie auta jest prawdopodobnie takie same, czyli żona jeździ po mieście, raczej na krótkich dystansach. Nie będę się tu wypowiadał jaki olej jest lepszy, bo od tego jest pełno wątków na tym forum, ale zupełnie nie rozumiem komentarza w stylu "to zły wybór" :) Dla kobiety 5W-30 powinien wystarczyć w zupełności o ile nie będzie tym X1 "latać bokiem" :) Co do samopoziomowania lub jego braku to użyj dekodera vin bmw do rozkodowania pierwotnej konfiguracji auta. Tak informacyjnie powiem, że X1 z USA nawet z halogenowymi reflektorami nie posiadają manualnej regulacji poziomu świateł. ( szczegóły mogę podać zainteresowanym na priv)
  8. Światła dzienne możesz zakodować.Świecą wtedy dlugie na np 30% mocy. Sprawdź w menu idrive czy nie ma tam opcji włączenia świateł dziennych. Przy halogenach nie ma opcji samopoziomowania, jest regulacja w lampie od góry. Samopoziomowanie można dołożyć z ksenonami. Olej polecam Millers EE nanodrive 5w30.
  9. Fiołas

    Lampy tył X1

    W wersji przed liftem wewnętrzne lampy w klapie nie swiecily jako postojowe. Lewa lapmpa w klapie jest uzywana jako swiatlo przeciwmgłowe. Nie wiem czy mozna zakodowac na tych lampach swiatla postojowe- sprawdz czy masz tam miejsce na żarówki od postojowych i przeciwmgłowych. W wersji po lifcie swiatla postojowe tylne realizowane są przez diody led i sa to inne lampy.To czy mozna dokonywać najlepiej sprawdź u kolegi prmax.
  10. Fiołas

    Lampy tył X1

    Z tego co pamiętam lampy w klapie swiecą jesli tylne swiatla są w wersji LED. Jesli masz wersję na żarówki halogowe to maja świecić tylko zewnetrzne lampy.
  11. W X1 z Xdrive i bez servotronica kierownica chodzi bardzo ciężko przy prędkościach parkingowych, ze względu na to ze konstrukcja zawieszenia pochodzi z e90, ale x1 jest cięższe. Servotronic zapewnia zmienną siłę wspomagania, czyli autem się łatwiej się parkuje, i lepiej się prowadzi przy wysokich predkosciach :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.