Skocz do zawartości

Fryzjer_wro

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 525d
  • Lokalizacja
    Wroc

Osiągnięcia Fryzjer_wro

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. To w takim razie co?Auto po takiej kolizji sie nadaje na złom?Bo nie rozumiem A co do salonu bmw ? Nie po to ubezpieczalnie wypłacają pełne ubezpieczenie w takim przypadku bo jest to total schade Tylko na wschodzie Europy robi sie wszystko ,widziałeś te belki w środku ? W progu ? Ktos tu wkleił Skodę robiona w Rosji czy na Ukrainie tam jest pokazany próg jakie ma wzmocnienia wszystko idzie zrobic ale fabryka to juz nie bedzie ,nie wspomnę ze to auto sportowe . Pisałem o prawidłowej budowie struktury. Dlatego też są procedury naprawy, które określają co i w jakim miejscu maksymalnie można ciąć by wymienić uszkodzony element. Jak uszkodzenie jest już poza tym wskazanym przez producenta miejscem to jest szrot. Nie napisałem, że to auto to szrot tylko, że to już nie taka struktura jak po wyjeździe z werku. Nie porównywałbym tutaj w kwestii samej konstrukcji Skody do BMW. BMW używa do produkcji dość twardych blach. Ta Skoda z linku- wsadzilibyście swoją rodzinę do niej?? Po Polsce też porusza się trochę takich przeszczepów. Często pochodzących z "salonów" ale potem auto ma wypadek, właściciel/ubezpieczyciel wrak sprzedaje a po jakimś czasie to wraca jako bezwypadkowy. Co do zamieszczonego Ferrari - budowa modułowa i krótkoseryjna - inny typ technologii produkcji. Większość elementów jest m.in. odkręcana. Nawet samo Ferrari w Modenie ma dział zajmujący się ratowaniem aut po wypadkach, lecz bez druciarstwa. Można odratować każde auto jest to tylko kwestią rachunku ekonomicznego. Kiedyś wymieniano karoserię w Poldkach i Fiatach. Teraz nikt tego nie robi bo koszt zakupu karoserii przewyższa koszt auta. Zachowanie puszki po piwie to raczej nie będzie.
  2. Ten samochód nie został naprawiony w Szwajcarii prawdopodobnie tylko ze względu na uszkodzenie progu-słupka B. Wymienić elementy zawieszenia można zawsze. Zakres tolerancji montażu też istnieje. Próg składa się z kilku elementów połączonych ze sobą na różnych etapach produkcji, nie tylko z części zewnętrznej którą widać. Jest to istotny element nośny i jego odtworzenie w warunkach warsztatowych nie jest raczej możliwe. Dziś blachy łączy się nie tylko przy użyciu zgrzewania punktowego ale także laserowo. Karoseria montowana jest z modułów, a te moduły z mniejszych złożeń kilku części. Tak więc nie ma możliwości wymiany samego progu zewnętrznego/słupka B i odtworzenia wytrzymałości karoserii jak w oryginale. Co za tym idzie struktura już nie zachowa się tak w przypadku przeciążeń/wypadku jak założył dział rozwoju. Każdy decyduje o swoim życiu.
  3. Co do tapicera obszywałem gałkę i jestem bardzo zadowolony u "Sławiński Grzegorz. Tapicerstwo samochodowe " tj. boczna Jedności Narodowej. Za obszycie m-pak gały, dziurkowaną skórą 150zł.
  4. problem bardzo prawdopodobnie leży w klemie IBS. Jeśli włączysz odszranianie przedniej szyby i wtedy dmuchawa zadziała na wyższym biegu to to jest to.
  5. Wymiana koła pasowego przy klimie, kółek prowadzących, napinacza, paska osprzętu, diagnostyce w E61 525d w Stando coś koło 1550zł/Netto na org. częściach. Cena z Marca 2013. Co do cen w czasie rozmowy tel. wszystkie określą, co i ile. Łożyska w kołach tył w E91 coś koło 250zł/szt chyba krzyknęli. Generalnie posługują się chyba katalogiem wyceny godzinowej dla danej czynności x swoja stawka=cena za robotę. Co do warsztatów to jednak jestem coraz bliżej stwierdzenia, że jak chcecie mieć zrobione jak należy i na czas to jednak chyba... :?: Mnie już znudziły ciągle jakieś poprawki po niedbalstwie/pośpiechu/błędach/braku wiedzy oraz nieterminowość. Szkoda mi mojego wolnego czasu. Jestem zdania, że uczciwa praca wymaga uczciwej zapłaty lecz chyba, żaden warsztat w okolicy wro tej kasy nie chce.... :mad2: Dalej poszukuję alternatywy głównie cenowej dla Stando, tj. warsztatu NAPRAWDĘ godnego zaufania, który nie popsuje a naprawi i potraktuje mnie jak klienta a nie kolejnego do zgolenia na ile się tylko da, przy minimalnym nakładzie pracy. A ja po samej naprawie nie będę mieć dylematów czy z pewnością autem można się bezpiecznie szybciej poruszać. Nie chciałbym by ta opinia była odebrana jako pseudo reklama.
  6. tak, kupiłem taki kolektor, tyle że od innego sprzedającego (też z okolic Poznania). Sam w sobie wyrób jest ok ale trzeba sprawdzić fazę na wejsciu od chłodniczki spalin i oczyścić go w środku ze smarów uzytych przy odlewie. W innym wypadku zmienna geometria może sie po kilku km przycinać i nastepujeczeski film z mocą jaki przerabiałem ja.
  7. co do LS Auto jeżdżę tam. Cenowo ok, z terminem można się dogadać.
  8. co do ogrzewania postojowego oraz wentylacji E60/E61: - nie każdy samochód z tej serii ma ogrzewanie postojowe w serii. - każdy układ ogrzewania i wentylacji ma funkcję "dogrzewania" chwile po zgaszeniu tzn. wentylacja pracuje jeszcze trochę po zgaszeniu/zamknięciu auta i oddaje ciepło do wnętrza. - każdy ma funkcję wietrzenia wnętrza, tzn. ustalenia czasu przewietrzenia np. wiemy, ze kończymy pracę po 16-tej i ustaiwamy sobie rano timer na 16.00, tak by w gorące dni nie wsiadać do rozgrzanego auta. Ustawiamy to w I-drive w oknie Climate, ostatnie zakładka z timerami. Można to ustaiwć tylko do przodu. - Ogrzewaie postojowe WEBASTO w E6X nie ma funkcji dogrzewania silnika.
  9. Pokusiłem się o zakup nowego polskiego odlewu i co mogę powiedzieć to jest problem z doszczelnieniem tego przy wejściu z chłodniczki spalin. Jeśli ktoś się skusi to radzę dobrze taki nowy kolektor oczyścić z środków smarujących, użytych przy odlewaniu. Podsumowując: najlepiej o stalowych kolektorach świadczy fakt, że LCI już mają je żeliwne.. :mad2:
  10. założyłem klp. Textar na przód. Przejechane 15kkm głównie autostrady i z kompletem na pokładzie. Prędkości 160 i więcej. Do tej pory poza okresowym popiskiwaniem przy delikatnym hamowaniu w mieście nie zauważyłem żadnych problemów. Ostre hamowania z grubo ponad 200km/h do 100km/h bez problemów i bić. Poprzednio miałem klocki Galfer 4533 z asygnatą BMW, na tarczach nie odnalazłem oznaczenia. Kolejne będą Brembo :D EDIT: po ostatniej trasie autostradowej takiej dość ostrej-tj. wielokrotne hamowania z tempa >>200 do ~stówki i chyba się tarcze rozhartowały. Biją niemiłosiernie przy drugim/ponownym hamowaniu. Jak ostygną jest ok... a dopiero co je pochwaliłem... :mad2:
  11. Przerabiałem temat z otwarciem szyby awaryjnie. W warsztacie proponowali nawet jej zbicie... heh Tak więc samą szybę można w klapie otowrzyć awaryjnie. Musisz zdemontować wszystkie wewnętrzne plastiki te od klapy, tak by dostać się w okolice silniczka wycieraczek. Z boku tam jest taki mały dings, który trzeba przesunąć i szyba się otowrzy. Tutaj link do opisu całej operacji http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=154633
  12. E61 525d 177KM, manual. Jazda żwawa :D lecz bez wariacji. Autostrada, w 4 os., utrzymując o ile się da 160km/h-180km/h a nawet więcej chwilami, spalanie 9-10 litrów/100km. Srednia prędkość po trasie 730km wychodzi ~130-140km/h. Jazda mieszana, głównie poza miastem 90% z boxem, starajac się nie przekraczać 130km/h średnie spalanie 8 litrów z 700km. Spalanie 6 litrów można by chyba osiągnąc ale jeżdżac poza miastem z wyłaczeniem autostrad, bez szaleństw i stosując eco drivin. Inna pocja na 6litrów to chyba lecieć do 120km/h na autostradzie w pojedynkę. Srednia z moich 14tys. km 8,3ltr/100km ze średnia prędkością 89km/h. Latam głównie długie trasy autostradowo, ciągiem po 730km. W mieście srednio weekendowo ~10-11ltr/100km ale dynamicznej jazdy.
  13. Kolego Dxtr71 czy to naprawa czy wymiana eksploatacyjna to nie ma znaczenia. Dziś eskloatacyjna a jutro naprawa może się przytrafić. Nie ma się co za słówka łapać, bo to nie forum prawne :8) co do Sport Technika, to po Twojej wypowiedzi wynoszę, że już tam nie serwisujesz autka. Czy się mylę? Na zasadnicze pytanie odnośnie LS Auto z Klimasa nie otrzymałem odpowiedzi. Co do Bęben serwis - tam się nie wybieram. Warsztat specjalizujący się w danej marce, do tego z takim podejściem (nie ten to inny przyjedzie naprawić/długi czas napraw) juz przerabiałem, skończyło się m.in. naprawą skrzyni biegów po wymianie w niej oleju. Precyzując szukam alternatywy dla Stando, warsztatu który ma pojęcie co robi, a stawki jednak ma niższe. Nie potrzebuję oprawy jak w Incape i Stando :D bo auto ma już swoje lata. Prosta sprawa: wymagam by usługa była wykonana należycie w uczciwej dla dwóch stron cenie.
  14. Witam Wszystkich, szukam godnego zaufania warsztatu specjalizującego się lub mającego pojęcie o obsłudze pojazdów BMW, alternatywnego do Stando. W różnych źródłach nie znalazłem wielu opinii na temat LS Auto z Klimasa we Wroc. Czy ktoś może coś więcej powiedzieć o tym warsztacie? Byłem w Stando, poziom napraw ok, ceny to inna kwestia. Podsumowując całościowo nie do końca jestem wniebowzięty. Mam wrażenie, że czasem trochę naginają rzeczywistość. Gdzie aktualnie najlepiej naprawiać e61. W najbliższych dniach muszę wymienić tarcze+klocki przód i jeden wahacz. Co polecacie? Fajnie by było w południowej części miasta lub pod :D Pzdr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.