Skocz do zawartości

Adak

Zarejestrowani
  • Postów

    48
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    był X3, E83, 35d; jest X3, F25, 35i

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Adak

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Nie, nic nowego, sprzedałem ten samochód, ani ASO ani nowy właściciel nie mieli żadnych obiekcji.
  2. Wielokrotnie sugerowałem chociażby odpięcie solenoidów, ale odpowiedź zawsze była ta sama: jak dobrze się wkręca, nie brakuje mocy i nie ma błędów to nie Vanos. Na razie mi się nie pali, przy okazji jeszcze podrążę.
  3. Wymiana cewek + upgrade softu silnika trochę pomogły. Nie jest idealnie ale jest dobrze. Będę jeszcze usiłował szukać, ale nie jest to już tak pilne.
  4. Tu też walnę update, bo sprawa się ciągnie a ja nie lubię jak temat umiera śmiercią naturalną: Wymiana świec nie dała nic. Usunięcie nagaru nie dało nic. Wymiana wtrysków nie dała nic. Tak wygląda to od strony wydechu: https://www.youtube.com/watch?v=fGHnBMXS3S4 A tak widać i słychać to w komorze silnika, napinacz paska gibie się w takt nierównych obrotów: https://www.youtube.com/watch?v=LQjRBuBvEh8 Solenoid Vanosa? Przewody podciśnienia? Problem w tym że komp nie zwraca żadnych błędów i nawet nie wiadomo gdzie grzebnąć :/
  5. Taki update: Wymiana świec nie dała nic. Usunięcie nagaru nie dało nic. Wymiana wtrysków nie dała nic. Tak wygląda to od strony wydechu: https://www.youtube.com/watch?v=fGHnBMXS3S4 A tak widać i słychać to w komorze silnika, napinacz paska gibie się w takt nierównych obrotów: https://www.youtube.com/watch?v=LQjRBuBvEh8 Solenoid Vanosa? Przewody podciśnienia?
  6. Akcji już nie ma. Vanos był sprawdzany i prócz wymiany śrub oraz spokoju ducha nie dało to kompletnie nic. W chwili obecnej czekam na wymianę wtrysków na testowe czy to w ogóle poszukiwanie w dobrą stronę czy to zupełnie coś innego.
  7. Wężyki podciśnienia i szczelność dolotu wygląda ok. Poleci ktoś sensownego speca z Warszawy co by się za to zabrał? ACS i klinika w Pruszkowie nie widzą specjalnego problemu, Vcentrum nie ma specjalnie pomysłów, z tych co znam zostaje jeszcze Hypertech i Wiltronic. Naprawdę zostanę z tym sam?
  8. Czy na kompie był jakiś błąd? Diagnozowało ASO czy ktoś niezależny?
  9. Wtryski są ok (słowa mechnika z kompem), 0 misfire'ów (dane z kompa) co sugeruje że świece i cewki również. Pewnie - mogę wymieniać po kolei (świece na ten przykład stosunkowo tanie), ale wolałbym nie zgadywać :/ Nakręcę filmik jak to gada, bo po wydechu najlepiej widać tylko musze skończyć trasę poza garażem, bo strasznie dudni pod ziemią i guzik można rozróżnić.
  10. Sprawa tyczy się F25, ale pozwólcie proszę że napiszę tu - tu ilość użytkowników N55 będzie niepomiernie większa niż w dziale X3, a silnik z bebechami identyczny. Rzeczone F25 35i od momentu kupna (używka) ma raz na kilka sekund delikatnie nierówne obroty na biegu jałowym. Nie ma błędów w kompie tego dotyczących, ale czy to na D, R, P czy N czasami czuć na budzie że minimalnie się zatrzęsie. Minimalnie, ale kierowca to czuje i go to denerwuje. Efekt wyczuwalny organoleptycznie ale zmiany w rpm są na tyle małe, że wskazówka nie zdąży się majtnąć. Nie ma różnicy czy zimny czy gorący. Nie ma żadnych problemów z oddawaniem mocy, jeździ jak głupi, odpala normalnie, nie dymi, pali normalnie. Oczywiście póki jest zimny i obroty są choć minimalnie wyższe od nominalnych wszystko jest ok. Co sprawdzić jako pierwsze? Świece? Cewki? Wtryski? Przepustnicę? Jakieś czujniki? Ps. Samochód podlega jeszcze akcji serwisowej sprawdzenia/wymiany Vanosa, ale z tego co czytałem nawet taki nadający się do wymiany nie dawał takich efektów. *** Odcinek 2: Za radą jednego z kolegów z forum wymieniłem sondę regulacyjną - tę za katalizatorem. Niestety brak zmian (adaptacja skasowana). Świece sprawdzone - ok. Wtryski sprawdzone - ok. Co dalej? Przepustnica? Czyszczenie dolotu (ma 143k km - nagaru tam może trochę być)? Na kompie nie ma żadnych błędów, ale obroty majtają się od 630 do 680. Ps. Na razie strzelam w ciemno. Może jest ktoś z Wawy co by pomógł i pokierował na właściwe tory?
  11. Za radą jednego z kolegów z forum wymieniłem sondę regulacyjną - tę za katalizatorem. Niestety brak zmian (adaptacja skasowana). Świece sprawdzone - ok. Wtryski sprawdzone - ok. Co dalej? Przepustnica? Czyszczenie dolotu (ma 143k km - nagaru tam może trochę być)? Na kompie nie ma żadnych błędów, ale obroty majtają się od 630 do 680. Ps. Na razie strzelam w ciemno. Może jest ktoś z Wawy co by pomógł i pokierował na właściwe tory?
  12. Mam F25 35i, które od momentu kupna (używka) ma raz na kilka sekund delikatnie nierówne obroty na biegu jałowym. Nie ma błędów w kompie tego dotyczących, ale czy to na D, P czy N czasami czuć na budzie że minimalnie się zatrzęsie. Minimalnie, ale kierowca to czuje. Efekt wyczuwalny organoleptycznie ale zmiany w rpm są na tyle małe, że wskazówka nie zdąży się majtnąć. Nie ma różnicy czy zimny czy gorący. Nie ma żadnych problemów z oddawaniem mocy, jeździ jak głupi, odpala normalnie, nie dymi, pali normalnie. Subiektywnie wygląda to tak jakby miał ustawione wolne obroty jakieś 10-20rpm zbyt nisko. Oczywiście póki jest zimny i obroty są choć minimalnie wyższe od nominalnych wszystko jest ok. Co sprawdzić jako pierwsze? Świece? Cewki? Wtryski? Przepustnicę? Jakieś czujniki? Ps. Samochód podlega jeszcze akcji serwisowej sprawdzenia/wymiany Vanosa, ale z tego co czytałem nawet taki nadający się do wymiany nie dawał takich efektów.
  13. I to jest bardzo ważna informacja. Dziękować :-)
  14. Opowiedz jak było trudno, i czy otwory są czy musiałeś wiercić?
  15. Adak

    Ceny X5M

    Widzę też niezłe różnice w cenie początkowej: PL to jakieś 700k pln w US to jakieś 100k $...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.