:nienie: Może wydaje się to dziwne, ale 318is lepiej startuje i idzie z dolnych obrotów bo jest troszkę lżejszy. Po wrzuceniu dwójki-trójki 320 go wyprzedza. Dopiero M52B20 radzi sobie wyraźnie lepiej. Na dowód jeden z wielu filmików potwierdzających moją wypowiedź: http://www.youtube.com/watch?v=9nvv8CuYSvo Co do różnic w spalaniu to tutaj masz chyba najlepsze statystyki średnie na podstawie kilkuset wpisów: http://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/seria-3/e36/ Różnica między 318, 320 a 323 niewielka, oczywiście zależy jak kto jeździ. M52B20 i M50B20 wrzucone do jednego worka, a M52 zauważalnie pali troszkę mniej. Mi średnio wychodzi 8l a wolno nie jeżdżę, zależy czy silnik zarżnięty czy nie. M50 może nie tyle są wytrzymalsze, co da się je wyremontować (w porównaniu do M52 gdzie gładzie są pokryte nikasilem). Koszt serwisowania wychodzi oczywiście na plus dla 318. Byłbym zapomniał, dla wielu dźwięk i świadomość pracy R6 pod maską, jest cenniejszy niż trochę wyższe koszty :8)