Skocz do zawartości

Besol

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 318i 1997 M43B18 Automat.

Osiągnięcia Besol

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Hej, poproszę o pomoc do radia: PH7850V1295601 Z góry dziękuję :)
  2. tyle że to będzie jedynie bajer wizualny, bo ani mapy nie będę już aktualne, ani oprogramowanie... na ebayu przed świętami widziałem takie coś za ~250 $ jakoś, ale sam panel, bez osprzętu. edit. teraz po guglałem i z niemiec widzę jest komplet za 600 ojro :duh: i patrzę na to: http://www.ebay.de/itm/org-BMW-E46-E36-GPS-NAVIGATION-/230954601329?pt=Technik_Auto_Hi_Fi_Navigation_Einbau_Navigationssysteme&hash=item35c5f78b71 i to w ogóle "sąsiad" mojego szefa chyba, bo adres do odbioru niedaleko :) A na pocieszenie, wiem że marne, ale zawsze zbliżone: http://www.ebay.de/itm/BMW-3er-MP3-CD-Auto-Radio-GPS-VDO-Z3-E36-E21-E30-E46-Sat-Navi-Navigation-System-/271440893312?pt=CE_Auto_Hi_Fi_Autoradios&hash=item3f33235580
  3. Wiesz... teraz telefon jest do grania i internetu a dodatkiem do niego jest opcja rozmawianai i sms, a nie odwrotnie jak było kiedyś. I jak powinno być. Teraz anteny robią wielkości kart microsd, bo niby tyle jest anten i dookoła nadajników, to producenci uznali że nie ma sensu. Kiedyś były to wielkie cegły bo i nadajniki stały "cztery na krzyż" i trzeba było sygnał wyszarpywac. A masz tam snake'a ? ;p ;p
  4. Przede wszystkim chodzi o zalogowanie się karty sim do sieci, jedna deaktywuje połączenie drugiej. Ale to zapewne będzie tak jak napisałeś. Odpalasz auto, to włącza się i telefon = logowanie do sieci. Wyłączasz auto, to telefon w kieszeni może w końcu do sieci się dostać. Ciekawe jaka jest jakość połączenia przez taki telefon, czy jest jakaś różnica czy nie :)
  5. Haha, nie uwierzycie ale właśnie mam ten zaworek na biurku, pod nosem i od paru chwil się zastanawiałem jak go zamontować (bo też zamontowałem sobie jakiś czas temu podgrzewane i o tym zaworku zapomniałem). Dzisiaj go znalazłem w aucie i sobie przypomniałem. Teraz włączam sobie pocztę, dostaję suba o tym temacie i proszę :) Podano mi odpowiedź na tacy :) :) Także ja też zamontuję go przy pompce, hehe dzięki chłopaki :)
  6. Zaopatrz się w 50 metrów różnych przewodów, mi zeszło jakieś 45, kupowałem tutaj: http://sklep.avt.pl/przewod-lgy-0-35mm-zielony.html do zasilania wziąłem grubsze z wiadomych przyczyn, ale taniej ogólnie przewodów nie znalazłem nigdzie.
  7. A to jest typu jak ASC czy jak HiFi (albo od składanego dachu cabrio) ? Bo były dwa typy pasujące, choruję na ten drugi właśnie :/
  8. Według mojej wiedzy na przód nie było, ale mając ori przełącznik z np. E34/E32 też chętnie bym taką instalacje założył. btw. a podgrzewane dysze nie lepiej na zime sobie zrobić właśnie? sprawdzisz czy działają jak należy, uruchamiają się automatycznie poniżej 3 stopni jak dobrze pamiętam.
  9. Ja też czaję się na roletę z tyłu, ale będę ją robił tylko elektryczną. Przeszczep z e46, wiem że się da, kwestia tylko dostania się do odpowiedniej rolety :)
  10. Witaj kolego, Widzę że podobnie jak ja, wzbogacamy swoje auto o kolejne dodatki :) Niezła robota, kilka pomysłów które są u Ciebie niebawem pewnie pojawią się i u mnie :) W wolnej chwili możesz obczaić moje mody tutaj: www.kackiewicz.pl/bmw Będę śledził postępy :)
  11. Hej, Poniższy zabieg miał miejsce w E36 Sedan rok 1997, jest to polift. Do jego wykonania potrzebujemy: 1. Kierownica podgrzewana z multifunkcją z E38/E39 z przed liftu (moja jest z roku 1998). Ważne by poduszka była jedno nabojowa, to zasadniczy warunek. Inaczej nie będzie ona działać. 2. Taśma z tej kierownicy 3. Końcówka stykowa do podgrzewania kierownicy (w przypadku wersji multifunkcji właśnie z grzaniem koła). Nr BMW 32311091732. Cena w ASO ok. 130zł, na allegro ok. 40-50. 4. Przewody, lutownica, nożyk/nożyczki, rurki termokurczliwe, taśma izolacyjna, klucz torx 30, klucz nasadowy nr 16, śrubokręt krzyżakowy, mały i krótki. Może być szklaneczka whiskey. Całość do zrobienia w około 2 godziny na spokojnie. http://kackiewicz.pl/bmw_old/tutorial/heated_wheel/e36_heated_wheel_5.JPG http://kackiewicz.pl/bmw_old/tutorial/heated_wheel/e36_heated_wheel_6.JPG Poduszka airbag z e38/e39 podgrzewana multifunkcja Odłączamy akumulator. Zaczynamy od demontażu kierownicy. Za poduszką powietrzną są 2 śruby torx, aby je odkręcić trzeba kierownicę skręcić raz w lewo, raz w prawo. Ustawiamy kierownicę prosto, najrówniej jak się da i ściągamy poduchę, powoli bo trzeba odpiąć 2 przewody: do poduszki i klakson. Następnie kluczem 16 odkręcamy śrubę kierownicy. Ja zblokowałem ją kolanami i żabką z przedłużką poszło gładko. Odpinamy taśmę z wtyczki która mieści się kolumnie oraz ponownie wtyczkę od airbaga. Teraz odkręcamy po jednej śrubce na każdej z obudów kolumny kierowniczej, na górze i na dole. Są one połaczone względem siebie na zatrzaski, delikatnie trzeba je rozciągnąć i schodzą. Powinniśmy ujrzeć coś takiego: http://kackiewicz.pl/bmw_old/tutorial/heated_wheel/e36_heated_wheel_2.JPG Pod wieloklinem, kierownicy widać plastikowy element z okrągłą dziurą. Jest to część wspólna produkowana chyba do E34/E36/E38/E39 i E31 jak dobrze pamiętam i służy właśnie jako mocowanie pod bolec stykowy. W starszych wersjach E36 był tam jeden bolec, chyba do masy dla klaskonu. Po lifcie masa przerzucona została do taśmy, a dziura pozostała w elemencie niezmienna. W ten otwór należy zamontować nasze 2 bolce stykowe, które będą zasilały kierownicę w prąd i masę do podgrzewania. Będą one ślizgały się po taśmie kierownicy: http://kackiewicz.pl/bmw_old/tutorial/heated_wheel/e36_heated_wheel_8.JPG Zakładamy nowe koło kierownicy, równo jak była poprzednia. Wtyczka od airbagu wciskamy na miejsce starej, podobnie robimy z wtyczką od taśmy. Poniżej opis przewodów. Masa i klakson to 2 skrajne przewody (brązowy i niebieski). Jako że nie udało mi się dorwać wtyczki z podobnymi wyprowadzeniami, wyciągnąłem przewód biały i fioletowy i do nich dolutowałem przedłużenia. Zostawiłem nienaruszone konektorki, aby na przyszłość ew. wcisnąć je z powrotem i zrobić fachową wtyczkę. http://kackiewicz.pl/bmw_old/tutorial/heated_wheel/e36_heated_wheel_4.JPG Jeżeli mamy radio fabryczne np. BMW Business CD43 RDS, lub odpowiednik z Mini czy Rovera, to możemy z kierownicy sterować radiem. Wystarczy pod ten biały przewód podpiąć pin 7 z kostki radia. Zasilanie po zapłonie zmostkowałem z przewodem zasilającym do podgrzewania kierownicy i wpiąłem się w ZIELONY przewód pod stacyjką. Masę dla grzania kiery, pociągnąłem bezpośrednio do karoserii. Czarny przewód poleci do tempomatu. Jak go zrobić jest gdzieś na forum, u mnie pewnie z czasem się pojawi :) :) Podłączamy wszystkie wtyczki od airbaga: klakson, 2 wtyczki multifunkcji i sama poduszka powietrzna. Podłączamy akumulator i odpalamy auto. Nie powinna zapalić się kontrolka airbag, a po 3 sekundach włączy się podświetlenie kierownicy. Po naciśnięciu guzika do grzania kiery zapali się ona na zielono a kierownica powinna się nagrzewać: http://kackiewicz.pl/bmw_old/tutorial/heated_wheel/e36_heated_wheel_7.JPG http://kackiewicz.pl/bmw_old/tutorial/heated_wheel/e36_heated_wheel_9.JPG Jeżeli guzik nie reaguje, a kiera mimo tak od razu się grzeje - oznacza to błędne podłączenie bolców stykowych. Zamiennie i źle jest zasilanie z masą. Zewnętrzny krąg to masa, wewnętrzny to zasilanie. Jeżeli działa, wyłączamy wszystko odpinamy aku i skręcamy wszystko na ziher w odwrotnej kolejności. Wszystkie łączenia przewodów lutujemy a następnie izolujemy. WAŻNE: Do grzania kiery używamy grubych przewodów o przekroju najlepiej min. 1 mm. Ja użyłem takiego z zasilania akurat starego żelazka. Chodzi o to że przewody się grzeją i mogą ulec stopieniu a w najgorszym przypadku dojść może do pożaru. Całość po zakończeniu prezentuje się przepięknie: http://kackiewicz.pl/bmw_old/tutorial/heated_wheel/e36_heated_wheel_10.JPG Pozdrowienia i do zobaczenia. Zimą nie zmarzną Wam teraz ręce :)
  12. ja spray kupiłem w Castoramie, coś za 12zł, chyba Deco właśnie, nie pamiętam. I koledzy - malowanie tylko plastiki, żadnego materiału podsufitki czy słupków. Kupcie materiał i klej, a wyjdzie pare godzin więcej pracy i kilka zł więcej ale jest to nowe, świeże i pro. Półkę tylną też potraktowałem nową tapicerką, okleiłem i nawet lepiej mi głośniki tłumią :)
  13. Może być w tym trochę prawdy, bo ja zużyłem niecały jeden spray 500ml. I będzie służyć, tyle by dobrze wyczyścić i porządnie dać temu wyschnąć. :) I nie dotykać. Daszki jak nasiąkają sprayem, lekko się marszczą, ale podsychając naciągają się z powrotem, więc nie wpadajcie w panikę jak ja. Jeden daszek, który jest u pasażera i jest prawie codziennie otwierany i zamykany kilka razy z uwagi na płeć piękną i jej zabawki do malowania oka, jest eksploatowany na bieżąco. I jest jak na początku :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.