Od dłuższego czasu szukam sprzęgła do mojego BMW (E36 92r M50B20 nv bez klimy)Jak się okazuje nie jest to takie proste. Znalazłem różne informacje na ten temat. Okazuje się,ze ; W aucie z klimatyzacja jest dwumasowe kolo a bez Klimy jednonawowe, dlatego w każdym sklepie pytają czy auto ma klimatyzację. Szukając info w google znalazłem temat na pewnym forum : "318is po 95 roku wychodzil tylko na dwumasie, niezaleznie czy mial klime czy nie! (rozbieralem 318ti bez klimy i byl dwumas) 316i 318i czy mialy klime czy nie wychodzily na jednomasie! (rozbieralem ostatnio z klimą i bylo zwykle) Wszystkie 6r E36 mialy dwumas niezaleznie czy byla klima czy nie! Stad moja pomylka, nie wiedzialem ze w isie ma to jakies znaczenie, ciekawe czemu tylko w tym modelu? a w 316i juz nie ma to znaczenia" I tu zaczynają się schody. Według realoem w moim aucie powinien być jednomas, może ktoś mógłby to jeszcze sprawdzić końcówka vin fc48141. Jakiś czas temu sciagalem skrzynie i jestem pewny,ze widziałem tarcze ze sprężynami gdzie przy dwumasie tarcza jest bez sprężyn chyba,ze się myle. I najważniejsze pytanie , mam nadzieje,ze znajdzie się tu ktoś kto w 100% rozwieje moje wątpliwości. Czy do demontażu i ponownego montażu sprzęgła na jednomasowym kole trzeba mieć przyrząd do blokady docisku ? Chodzi mi o to urządzenie,które kosztuje kulę kasy i ma 3 ramiona . Czy to jest potrzebne tylko do sprzęgła na dwumasowe kolo ? Czy to urządzenie jest do sprzęgieł typu SAC ? Juz sie pogubilem a naprawdę szukalem szukalem i czytałem.