Skocz do zawartości

Matik48

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 525i 2004 r.

Osiągnięcia Matik48

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Tutaj masz link do aukcji, na której napisano coś na temat tej niedoskonałości interfejsu. http://allegro.pl/tester-interfejs-do-bmw-inpa-obd2-usb-e46-e39-e60-i4785169836.html U mnie, niestety, nie tylko to szwankuje. Program wcale nie kontaktuje się z systemem w aucie. Szukam dalej, bo na forum nikt nie zgłasza się z wiedzą na ten temat :(
  2. Czytałem na jakiejś aukcji interfejsów na Allegro, że taki objaw oznacza uproszczoną wersję softu i zarazem samej elektroniki interfejsu. Oznacza również w konsekwencji ograniczoną funkcjonalność interfejsu - można kasować błędy ale np. kodowanie nie jest już możliwe. Nie wiem czy to prawda, czy tylko nieprawdziwa krytyka innych wyrobów.
  3. Po zmianie portu na COM1 zmieniło się o tyle, że jest: Battery ON Ignition ON. Niestety te wskazania pokazały się jeszcze przed podłączeniem do auta. Znaczy to, że jest to jakiś myk producenta interfejsu. Poza tym, po podłączeniu, auto nie komunkuje się. Po odpaleniu INPA i wybraniu E60 a następnie jakiegokolwiek systemu z listy po lewej stronie i modułu po prawej, menu na dole nie zmienia się, t.zn. program nie działa. Albo coś poszło nie tak z instalacją albo coś innego. Czy ma ktoś jakiś pomysł ???
  4. Czemu INPA nie gada ? 1. Zainstalowałem sterownik do "BMW USB OBD2 1996-2006 Inpa PL Dis E46 E90 E39 E60 E61" - kupiony na Allegro od E-Volt 2. Zainstalowałem INPA 5.02 Update wg filmiku przysłanego przez Din76 - INPA odpala się 3. Sprawdziłem zmienne środowiskowe - jest ścieżka c:\ediabas\bin 4. Uruchomiłem aplikację c:\ediabas\hardware\obd\OBDSetup.exe i zrestartowałem komputer 5. Podłączyłem do gniazda w aucie i do kompa interfejs, odpaliłem INPA i włączyłem zapłon kluczykiem Program pokazuje Battery Off Ignition Off !!! :( O co chodzi ???
  5. Czemu link do instrukcji video nie działa ? (pakiet instalatora 10.0.4) Obie części programu zassałem ale nie wiem od czego zacząć. Przydałby się tutorial albo filmik. Jestem zielony w temacie. Mam E60 2004 r.
  6. Mam pytanko dotyczące silników w wersji USA. W moim aucie jest silnik M54 - E60, 2004 r., benzyna 184 KM, przystosowany do benzyny 91. Czy w takim silniku trzeba też stosować oleje klasy LL-04 ? W wersji amerykńskiej instrukcji obsługi napisano tylko: "Use only approved BMW High Performance Synthetic Oil" . Nie ma nic na temat specyfikacji LL-04. Nie wiem jak to jest napisane w europejskiej wersji tej instrukcji. Daje do myślenia uwaga, którą wyczytałem na stronie sprzedawcy oleju MOTUL X-clean C3 - nowszego odpowiednika olejów wg specyfikacji LL-04: "W silnikach benzynowych BMW olej ten można stosować tylko w krajach Unii Europejskiej, Szwajcarii, Norwegii i Liechtensteinie. (Sprawdź zgodność z zaleceniami BMW)." Pytanie, czy określenie "można stosować" znaczy, że do innych nie wolno go stosować, czy nie ma potrzeby stosowania go ?
  7. No i ruszyła ! Okazało się, że pomimo iż plik pojawiający się po rozpakowaniu był plikiem rar, był jednak właściwym dla wykonania płyty. Już po napisaniu poprzednich postów zauważyłem, że miał on rozszerzenia "iso". Nagrałem go na płytę i grafika nawigacji działa. Jest jednak następny problem. Nie ma komunikatów głosowych. Nie pojawia się też żadne menu pozwalające wybrać język ! W "Display settings" głosy w nawigacji są włączone. Podejrzewam, że to wpływ manipulacji diagnosty. Jakiś czas temu wgrywał mi europejskie oprogramowanie i przy okazji zniknęly komendy głosowy. Po naciśnięciu przycisku komend powinien być komunikat a jest cicho. Pewnie trzeba będzie znowu uszykować trochę gotówki i pojechać na przeprogramowanie.
  8. No właśnie ! Pisałem przecież, ze po rozpakowaniu pojawił się folder, w którym był plik rar i plik tekstowy. Nie mogłem przecież magrać na płytę folderu, w którym jest plik rar. Z takim trickiem jeszcze się nie spotkałem. System nawigacji musiałby mieć program do rozpakowywania ? Byłoby to nieco dziwne. Rozpakowałem go więc i pojawiły się następne foldery, które wymieniłem w moim tekscie.
  9. No właśnie, ja też mam kłopot - nie jestem pewien, co rzeczywiście jest w moim aucie. Próbuję od jakigoś czasu uruchomić tę nawigację ale bez efektu. Pokazuje się komunikat: "Read error" Od dawna kołacze mi się w głowie nazwa Professional ale nie wiem, czy powiedział mi to diagnosta, czy gdzieś wyczytałem. Jest to auto E60 wersja USA ale z serwisu RealOEM wynika, że te roczniki były z nawigacją Professional i Business. Mam oryginalną płytę nawigacji na Amerykę Północną, z którą współpraceje ten system - może na podstawie jej wyglądu ktoś pomoże określić, które pliki trzeba ściągnąć aby ją uruchomić http://img35.imageshack.us/img35/1399/skanowanie0001rp.jpg Jest na niej m.in. napis: (DVD-CCC). Widziałem ten symbol w tabeli Twojego pierwszego postu, w kolumnach dotyczących właśnie systemu Professional. Nie bardzo wiem o co z tym CCC chodzi. W tej tabeli są trzy kolumy: DVD High, DVD Professional i DVD + FSC Premium a nad nimi napisy: MK4, CCC i CIC High. O co chodzi ? Sorry, że pytam pewnie o podstawowe sprawy ale nie mogę nic w sprawie wyjaśnienia wielu szczegółów w tym temacie znaleźć. Już mnie przed chwilą w tym wątku jeden user opieprzał za "brak inteligencji" ;) Jak sprawdzić, co się ma na pokładzie ?
  10. No więc przyjmijmy, że jestem tumanem. Szukam więc w tekstach pod podanymi przez Ciebie linkami i jest tam cała masa informacji zupełnie niezrozumiałych dla laika. Nie tylko nie wystarczy 5 sek. ale i kilkadziesiąt minut byłoby nie za dużo. A przecież można po prostu napisać: "przeciągnij do okna projektu, które ukazuje sie po odpaleniu programu do wypalania płyt DVD, wszystkie foldery i pliki, które pojawią się po rozpakowniu." Czy też inaczej, jeżeli to nie jest prawda. I rzeczywiście wystarczyłoby 5 sek i Tobie też zajęłoby mniej czasu. Ale co zrobić. Nie brakuje chyba i na tym forum oburzających się na każdą uwagę.
  11. Nie pisz tym żargonem komputerowym, bo nic mi nie pomogłeś. Co to jest obraz płyty ? Przecież nie mam żadnej płyty, tylko pliki poukładane w foldrach. Czy trzeba przeciągnąć do projektu wszystkie te foldery, które pojawiają się po drugim wypakowaniu ?
  12. Nie jestem z tematami wypalania takich płytek dobrze obcykany, więc pytanko: Po rozpakowaniu ściągniętych 9-ciu części, pojawił się kolejny plik rar i plik tekstowy. Po wypakowanu tego z kolei, jest kilka folderów: - config - db - dbal - telemat - tpd - cdrom.toc - files.cfg oraz dwa pliki tekstowe - info.txt - info_map.txt Czy na płycie należy umieścić wszystie te foldery i pliki, czy tylko niektóre ? Czy pliki znajdujące się w folderach należy przekopiować na płytę tak jak są - zgrupowane w foldrach, czy też przekopiować tylko same pliki znajdujące się w poszczególnych folderach, pomijając foldery ?
  13. Nie ręczną, tylko automatyczną z czujnikami położeń osi.
  14. Nie bardzo się mogę zgodzić z tym tekstem. Po pierwsze mam ksenony z automatyką regulacji wysokości. Tak przynajmniej informował mnie mój mechanik. Świadczy o tym obecność czujników połozenia osi kół. Mam właśnie kłopot z jednym z nich. Jest skopany i pojawiła się sygnalizacja uszkodzenia w układzie świateł - miga dioda na panelu wyłączników. Już kiedyś migała, gdy był zesputy silniczek świateł adaptacyjnych. Myślałem, że tym razem znowu któryś kopnął w kalendarz ale przy diagnozie okazało się, że adaptacja działa. Zepsuty jest czunik położenia osi. Jeśli chodzi o zasilenie gniazda przyczepy, to pewnie masz rację. Teraz jestem już mądrzejszy. Gdy sprowadziłem to auto w 2005 r. (model 2004), to nie mogłem nic znaleźć na ten temat na forum. Do najbliższego serwisu wtedy było prawie 200 km a musiałem za dwa dni zaholować przyczepę na Hel. Musiałem więc kombinować.
  15. No więc wszystko jasne ! Panel świateł zmieniłem na europejski (z wyłącznikiem świateł przeciwmgielnych na tyle) i po robocie. Okazało się, że wiązka kablowa jest kompletna. Po wymianie wyłącznika (panelu) po prostu pojawiły się światła. Tak, tylko z poprzednich postów wynikało, że może być różnie: i jeszcze: Nie opowiadaj bajek. Wiązka cała jest. Nie ma tylko przewodu między lma a włącznikiem odpowiadającego za włączanie halogenu tył. Osobiście robiłem u siebie, nowy włącznik, dwie złączki, przewód ... i to wszystko. 30 minut roboty z poskręcaniem wszystkiego i poskładaniem. Kodować nic nie trzeba. Miałem więc wątpliwości, czy nie będzie taniej i prościej pokombinować. Jeśli chodzi o kabel, to trzeba sprawdzić po wyjęciu panelu wyłączników i odpięciu wtyczki, czy jest kabel w styku nr 9. Jest to kabelek sterujący zespołem zasilania tylnych świateł przeciwmgielnych w module świateł (A13). U mnie był, więc nie było kłopotu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.