Ad.1 Za 20k jak najbardziej przedlifta znajdziesz Ad.2 To zależy,czy stac Cię na naprawy,bo Diesel będzie droższy w utrzymaniu(turbina,pompa,dwumas,wtryskiwacze itp.) Ad.3 Spalanie...Mi pokazuje średnie 8,5-miasto 60%-trasa 40%.A pali to wiadomo 9-10 miasto,trasa jakieś 7-8(oczywiście to zależy od stylu jazdy,bo jak jeździłem na emeryta,to mi komp 7,9 pokazywał :lol: )Co do wyciszenia,to jeżeli nie ma połamanych zatrzasków to jest dobrze wyciszone(miałem wcześniej Vectrę B,tam wszystko trzeszczało). Ad.4 Myślę,że bez problemu przedlifta znajdziesz do 20k,bo za tyle to polifta już kupisz,jednak trzeba już wtedy uważać na skarbonkę :D Ad.5 Tylko zimą,lub na piaseczku i to fajnie 318i się czuje,więc można łatwo kontrolować te poślizgi(mowa o wyłączonej trakcji,bo na włączonej niemasz szans nawet na śniegu postawić go bokiem...:evil: )Jak miałeś takie Volvo to 318i może byc dla Ciebie troszkę mułowate,najlepiej to się przejedź przed kupnem,czy ci moc odpowiada.Ogólnie to 318i jak zaczynasz przygodę z tylnym napędem to polecam,mało awaryjny silnik,prosta konstrukcja,dużo rzeczy możesz zrobić samemu,miejsca pod maską jest sporo,więc nie ciśniesz się przy wymianach :cool2: I silnik jest dobrą bazą pod LPG(którego ja osobiście nie zakładam,jeszcze mnie stac na benzyne).