Skocz do zawartości

s_wirus

Zarejestrowani
  • Postów

    106
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O s_wirus

  • Urodziny 12.03.1978

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 520i+gaz 1998
  • Lokalizacja
    Lubin

Osiągnięcia s_wirus

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Okazało się, że w 15tkach miałem uwaloną jedną oponę, wybrzuszenie. Stąd delikatne drgania. Zamieniłem na 16tki. Jednak koleś, wulkanizator, który mi je zakładał spaprał sprawę i źle wyważył koła. Stąd miałem bicie. Wymieniałem właśnie koła na zimówki w lepszym (cenowo też) serwisie i fachowcy sami to zauważyli. Nic im wcześniej nie mówiłem. Po zmianie na zimówki oczywiście drgania ustały. Jak sami twierdzą w 90% drgania budy i to jeszcze przy większych prędkościach to wina kół.
  2. To są używki ale na 15 miałem też drgania, tylko w mniejszym stopniu. Rozmawiałem już ze swoim osobistym mechanikiem który telefonicznie stawia na podporę wału czy cos takiego ale auto zostawiam mu dopiero w poniedziałek. Kłopoty z kołami dają drgania czy bija kierownicę nawet przy mniejszych prędkościach. A ja mam masaż przy 120km/h wzwyż.
  3. Odświeżam temat, bo mam podobny problem. Dodam, że jeździłem na 15tkach i byłem pewien, że mam jakieś wybrzuszenie na oponie. Zmieniłem koła na 16tki. Do innych, oryginalnych felg założyłem nowe oponki i co?...drgania okazały się jeszcze większe. Przy prędkości około 120/h można by się pokusić że auto ładnie masuje tyłek. Podjadę do mechanika, nich się określają co robić. Bo jak mam jeździć 100km/h to się w malucha przesiądę :P
  4. Dokładnie, znasz ten patent? Ja nie miałem o tym pojęcia ale mój prywatny, osobisty mechanik (Polkowice Dolne) daje gwarancję na to. Moja awaria musiała przebiegać tak. Pękła uszczelka/oring pod chłodnicą. Możliwe zużycie materiału. Układ zaczął się zapowietrzać. Doszło do zapowietrzenia termostatu który się nie otworzył i doszło podniesienia poziomu płynu pod wpływem temperatury oraz do wzrostu ciśnienia skumulowanego wcześniej powietrza. Dobrze że wywaliło korek odpowietrzający a nie któryś wąż, zbiorniczek wyrównawczy lub Bóg wie co jeszcze.
  5. A zobacz jaka jest konsystencja oleju silnikowego i czy nie czuć go płynem chłodniczym :)
  6. Tak. Mechanika mam świetnego. Koleś specjalizuje się tylko i wyłącznie w BMW. Nie bawi się innymi autami. Wywalony oring w chłodnicy był przyczyną zapowietrzenia, zagotowania i wywalenia płynu z chłodnicy. Chłodnica jest wymieniona, wszystko sprawdzone. Mechanik też się trochę namęczył z odpowietrzaniem, nawet - tu szok - przerobił po swojemu termostat. Nie mogę powiedzieć jak :) Auto śmiga. Nie ma wycieków, temperatura stoi praktycznie w miejscu, płyn w zbiorniczku też :lol: Szkoda mi tylko czasu jaki straciłem żeby samemu to zrobić i wymieniłem sporo części, może niepotrzebnie ale teraz wiem, że układ chłodzenia mam praktycznie nowy. Męczył się bardzo z odpowietrzeniem.....ale udało mu się. Tym samym chyba zamykam temat.
  7. Auto zawiozłem do mechanika, bo cierpliwość spadła do 0. Przed drogą odpowietrzyłem. W czasie jazdy temp. utrzymywała się czy to na światłach czy w jeździe poza miastem i nie wzrosła powyżej 98. Ale wystarczy zgasić auto, odczekać kilka minut i ono już jest zapowietrzone. Gdzieś się musi powietrze dostawać jakoś ale nie ma wycieków i jak dla mnie wszystko jest szczelne. Szukam już nowego silnika, bo jeśli to uszczelka.....to trzeba będzie podmiankę na mocniejszy zrobić :) Niech się mechanik z tym męczy. Zobaczymy co wyniknie. Zapodam informację o wyniku.
  8. Można wymienić oring, a za kilka złotych cały korek :)
  9. Więc tak. Wymieniona chłodnica. Kupiłem na giełdzie. W tamtej rozszczelnił się ten korek na dole zbiorniczka wyrównawczego, a przynajmniej z jego okolic bo mokry był i podciekał. Odpowietrzałem dwa razy tak jak sosna mówił. Dobry sposób. Za pierwszym razem - dla mnie dziwne - nawiew kierowcy walił gorącem, a pasażera trochę "chłodniejszym gorącem", nawet nie wiedziałem że tak może być. Odczekałem, odpowietrzyłem tak samo ponownie i.......chyba jest :) Nie chcę krakać ale: - z nagrzewnicy wali upał, - węże oba gorące, tzn ten powrotu bardziej ale w końcu ten dolotowy też dostał temperatury, - chłodnica ciepło/gorąca, - w zbiorniczku w końcu widać przelewający się strumień przy trochę wyższych obrotach. - temperatura na testach waha się od 99-94 stopni, tzn wzrasta i spada i tak w kółko....mniej więcej Dziś jadę w trasę trochę dłuższą niż miasto, muszę przetestować wszystko dokładniej. Daniel - gaz ciągle zakręcony choć już mam ochotę go odkręcić. Bo ile można na benzynie szaleć :P Robiłem wczoraj zdjęcia i filmik nawet ale za ciemno w garażu na to było, zrobię pod domem :P P.S. Jeśli znów się zapowietrzy to oddaję do mechanika. Może zapłacę więcej ale będę spokojniejszy, niech on się martwi i szuka.
  10. Danielu, zrobię zdjęcie to zapodam. Dzisiaj od rana uparłem się i odpowietrzałem. Tu dziwna sprawa. Obie rury gorące, nawet chłodnica zrobiła się gorąca. Ale... Jak auto pracuje na biegu jałowym, temperatura testów pomału rośnie a z nawiewu ustawionego na 32 stopnie leci chłodne powietrze. Na zegarze...105...106....107... ...naciskam gaz.....2000 obrotów i za moment gorące powietrze z nawiewu a temperatura spada do 95... Odpuszczam gaz....nawiew chłodnieje...a temperatura rośnie....i tak w kółko.... o co chodzi ?? Ja już na prawdę nie mam siły.
  11. Po odpowietrzeniach: - wąż zasilający ciepły, - wąż powrotny gorący, - chłodnica zimna, - płyn w zbiorniczku wyrównawczym ciepły, ale nie gorący, - temperatura na testach dochodzi do 115 i tak jakby się zatrzymywała. Następny krok, wymiana chłodnicy....?
  12. No nic, spróbuję jeszcze się pobawić, choć moim zdaniem chłodnica do wymiany, ze względu na rozszczelnienie. Ten waż po lewej, właśnie przy 102 stopniach nie był gorący, w przeciwieństwie do powrotnego. Nie chce mi się wierzyć, że nowy termostat jest niesprawny.....
  13. Danielu ale ja właśnie piszę, że szystko teraz co robię, to na teście nr 7. Piszę o pemperaturze z testu własnie. Do jakiej temperatury może dojść na teście zegarów żeby nic nie spieprzyć ?? Bo trochę boję się przegrzać auto. I skąd mam wiedzieć, że termostat się otworzył, przecież tego nie usłyszę. Jeśli termostat jest na 92 stopnie, to już wtedy powinien zadziałać moim zdaniem a chłodnica powinna zrobić się gorąca, tak ??
  14. Zrobione, jednak dumny nie jestem.... Wymieniona pompa wody, termostat, a mimo to chyba coś jest jeszcze nie tak. Odpowietrzyłem, doczekałem się ciepłego nawiewu w kabinie. A właśnie, stara pompa nie wiem jakiej firmy ale na szczęście metalowy wirnik, miała na sobie napis BMW i jakieś symbole, pewnie ori. Wydaje mi się że tył wirnika ocierał o blok silnika, bo widziałem w nim takie przytarcia. Oring pompy to mi się w rękach skruszył. Najlepsze panowie, to jak szukałem śrubki na torx żeby zluzować napinacz paska. Wkurzyłem się a jednocześnie uśmiałem. Nie wiem gdzie wy czy tam inni mechanicy wkładacie ten torx, bo nie znalazłem. U mnie sprawa wyglądała tak. Zdjąłem dekielek na kole napinacza, tam jest śruba na klucz chyba 17. Wziąłem nasadkę z grzechotką, kumpla który mi tym kluczem naciągając w stronę filtra powietrza spokojnie zluzował napinacz. Reszta poszła jak z płatka. Aha, pompa nie chciała za bardzo wyjść ale jest na to sposób. Gdy się wykręci nakrętki mocujące 4 pompę, to w tej pompie są jeszcze 2 dziurki zagwintowane obok tych do mocowania. Jak pompa nie chce wyjsć, wystarczy w nie równomiernie wkręcać długie 6-teczki, które wypchną nam pompę. Prosta sprawa. A jednak. Odpowietrzenie przebiegło podręcznikowo, wysłałem nawet kumpla po drugą piątkę płynu bo zbrakło. Jednak temperatura na teście gdy weszła na 100 stopni, zgasiłem auto a z wściekłości wyłem. Gdy przygazowywałem był widoczny strumyk w zbiorniczku wyrównawczym, jednak poźniej jakby zanikł. Mało tego to wąż zasilający, jak i cała chłodnica były zimne, a to chyba nie jest normalne, tylko wąż powrotny jak i zbiorniczek wyrównawczy gorące. A gdy przy odpowietrzaniu naciskałem na wąż zasilający, to w zbiorniczku płyn się poruszał, czyli jakieś przejście jest. Obawiam się także, że podczas wywalenia płynu na światłach, uległ pęknięciu sam zbiorniczek, bo zauważyłem podciekanie. Czyżby czas wymienić chłodnicę ?? Rozmawiałem z mechanikiem, bo chyba się poddaję, o tych zabiegach. Poinformował mnie że w BMW temperatura może wzrosnąć nawet do 103 stopni, czy to możliwe ?? Trochę się boję sprawdzić do ilu mi wzrośnie. Co sądzicie, co dalej robić ??
  15. RUVILLE - tak czytałem o tej pompie. Na pewno ma metalowy wirnik i jest polecana, tą zamówiłem. Po południu odbieram i zabieram się do wymiany. Ciekawy jestem, jaka jest teraz wsadzona.....
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.