Skocz do zawartości

bankowiec

Zarejestrowani
  • Postów

    243
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E...G

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia bankowiec

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat

Najnowsze odznaki

2

Reputacja

  1. Silnika np. Górnego nie idzie zamontować w innej pozycji niż właściwa.
  2. Nie ma takiej informacji. System zgłosi Ci potrzebę ich wymiany.
  3. A masz pewność, że się poprawnie zamyka?
  4. Zerknij na zawór egr czy się nie przycina. 165 tys. może być już trochę brudny
  5. Ja dostałem również jeden zwykły klucz razem z bmw display key. Coś tam jeszcze awaryjnego było, jakiś grot... ale zasadniczo bmw display + 1 zwykły klucz
  6. Kierunkowskaz ma dwie, a w zasadzie trzy pozycje. Zero to wiadomo, pierwsza to dotykasz, aby kierunkowskaz mrugał (albo mrugnął określoną liczbę razy), a trzecia to przełączenie na tryb ciągły. I teraz jeżeli jadąc i na tym pierwszym poziomie przytrzymasz dłużej to zacznie zmieniać pas. To "przytrzymanie dłużej" to u mnie dłużej niż trzy mrugnięcia kierunkowskazu. Nie wiem czy warunkiem koniecznym (ale raczej tak) jest "widoczność" pasów dla systemu, ani nie zastanawiałem się jaka jest prędkość minimalna gdyż w mieście z tego nie korzystam, a na drogach ekspresowych i autostradach to i owszem. Działa. Nie zawsze z tego korzystam ale możliwość jest. Próbujcie 🙂
  7. W sumie to nie wnikam jakich mam asystentów, ale u mnie jak dłużej przytrzymam kierunkowskaz to zmienia pas.
  8. Ależ oczywiście, że ubywanie płynu (z chłodnicy EGR) jest istotnym kryterium. W moim serwisie ostrzegają, że w przypadku dużego wycieku unieruchamiają auto, a na placu stoi co najmniej kilka z takim przypadkiem. Inne wycieki nie są dla nich istotne i nie stanowią istoty tej akcji serwisowej. Można się wówczas ubiegać o auto zastępcze. Nie sądzę, aby przy ubytku płynu z chłodnicy EGR nie podjęli czynności. Możliwe, że weryfikacja wskazała na szczelność chłodnicy a wyciek był gdzie indziej. Wymieniają te chłodnice nawet w 10-letnich f10 bez zająknięcia więc to nie tu leży problem. Producenta chłodnicy znajdziesz na napisach, ale nie wiem gdzie on dokładnie jest i czy jest czytelny z zewnątrz i bez wyciągnięcia. Dla serwisu istotny jest nr VIN i przypisanie auta do akcji. Tak, jak wspomniałem nowe chłodnice są już innej budowy i nie jest to wymiana sztuka za sztukę. Na ten nowy element bmw daje gwarancję (chyba !) na 15 lat.
  9. Wszystkie chłodnice objęte akcją są wymianie lub będą docelowo wymienione - napisałem jasno. Mowa o akcji serwisowej 0011150700 w tym wątku. Kwestią jest tylko dostępność, a ubytki płynu podnoszą priorytet wymiany. Nowe sterowniki są wgrywane niejako przy okazji i mają zapobiegać pożarom, ale nie do końca to się chyba sprawdza. Nowe chłodnice są już od innego producenta, ale przede wszystkim mają już zupełnie inną budowę.
  10. Żeby tam od razu cyrk. Wg ostatniej akcji jak mają chłodnicę na miejscu to wymieniają, a jak trzeba zamówić i czekać to jedynie weryfikują (i ew. wgrywają nowe sterowniki) czy da się bezpiecznie jeździć. Z tego co wiem to docelowo mają być wymienione wszystkie chłodnice objęte akcją bez względu na jej stan. Ja na pasującą do mnie chłodnicę czekam od czerwca, ale np. sąsiadce w x3 wymienili z marszu, bo akurat mieli na stanie (oraz wgrali nowe sterowniki).
  11. Szukacie problemu w złym miejscu. Jak raz działa, a raz nie to najprawdopodobniej jest uszkodzony napęd. Spotkałem się kilka razy z tą przypadłością i po sprawdzeniu wszystkiego zawsze był to silnik. Testowanie nie zawsze się udaje i nie szło wykasować błędu. Po wymianie wszystko było ok.
  12. Do górnej żaluzji dojdziesz jak odkręcisz górną część zderzaka przy lampach. Odchyl ją następnie do przodu i wówczas do niego dojdziesz. Wskazane małe rączki i dużo cierpliowści, ale jest to możliwe.
  13. Chyba ostudzę Twoje nadzieje, bo zazwyczaj zacięcie mechaniczne zdarza się zimą, a teraz to raczej jest usterka silnika... to tak z mojego doświadczenia .... ale kto wie, trzeba rozebrać i przyjrzeć się temu dokładnie. Może czymś dostałeś, może gdzieś zaczepiłeś, a może jakaś inna historia. Najgorsze, że trzeba zdejmować zderzak przy dolnej więc i zabawy jest zdecydowanie więcej niż przy żaluzji górnej.
  14. Ja u siebie wymieniałem silnik od górnej żaluzji. Widziałem, że się przycinał, bo nieraz widziałem, że klapy są otwarte w sytuacji gdy powinny być zamknięte. W pamięci komputera pojawiał się błąd, ale na desce nie zapalał się żaden komunikat, ale zaniepokoiło mnie właśnie to ciągłe otwarcie klap. Górny silniczek idzie wymienić jako oddzielną część. Kosztuje u nas obecnie ok. 300 zł więc nie ma biedy (jeden z internetowych sprzedawców części oryginalnych). Wymiana jest względnie prosta, nie wymaga zdjęcia zderzaka, chociaż trzeba się nagimnastykować i malutkie rączki się przydadzą. Kalibracja nie jest wymagana (chociaż serwis tym straszył) a silnik przyjmuje tylko dwie pozycje i nie idzie go włożyć inaczej niż przewidziano. U mnie po wymianie i skasowaniu błędów (ISTA), usterka już nie wróciła, a słyszę, że klapy chodzą. Oczywiście sprawdź najpierw połączenie elektryczne, wiązkę, wtyczkę i oczywiście czy same klapy się nie zacięły. A jak auto używane, to może ktoś wypruł silnik ???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.