Z tym różnie bywa, ale raczej przyczyną awarii pompki jest niesprawny układ (nieszczelny). Pompka ma za zadanie tylko dopompować, gdy rzeczywiście jest taka potrzeba, zmienia się obciążenie samochodu. Natomiast jeśli układ jest nieszczelny, wówczas pracuje zbyt długo i niepotrzebnie, wtedy właśnie się psują. U mnie jak się okazało, skrzywiony był gwint w rozdzielaczu od lewej poduszki, tam najprawdopodobniej była nieszczelność choć musiała być tak niewielka, że jej nie zauważyłem, jednak dla układu powodowała nieszczelność. Pompka się włączała bardzo często, nie mogła dopompować, aż w końcu jej sprawność zmniejszyła się na tyle, że przestała być wydajna. Więc Koledzy, po pierwsze mega szczelność układu, dopiero potem zmiana pompki, tylko wtedy ma to sens. Dodatkowo dowiedziałem się, iż po każdej zmianie pompki, należy wymienić filtr (bo im częściej się pompka załączała, tym więc filtr był używany, a czystość powietrza również wpływa na żywotność) oraz przekaźnik (sytuacja podobna - pompka się często załączała, przekaźnik mógł się przegrzać, jakieś przerwy w nim się zwiększyły i będzie pompka funkcjonowała nieprawidłowo) - takie wyjaśnienia otrzymałem od tego fachmana od pompek z Poznania. Po podłączeniu nowej pompki i wymianie rozdzielacza od razu pompka dopompowała do końca więc na razie testuję, czy to była jedyna nieszczelność i przyczyna usterki.