Skocz do zawartości

JanuszO

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F10 520d '13, CLA '13

Osiągnięcia JanuszO

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. JanuszO

    Mazowieckie

    Negatywnych komentarzy dotyczących ACS jest sporo. Osobom polecającym niefrasobliwie ACS jako świetny serwis proponuję zweryfikować jak wygląda polisa ubezpieczeniowa i odpowiedzialność warsztatu w przypadku problemów z samochodem podczas lub po naprawie. Ja po doświadczeniach z ACS wyleczyłem się z kontaktów z małymi/nieprofesjonalnymi warsztatami. Rozmowę zaczynam od sprawdzenia polisy zakładu. Przy kontaktach z ACS polecam spisywać zakres prac i potwierdzenie przejęcia odpowiedzialności za pojazd przez warsztat aby uniknąć niespodzianek.
  2. JanuszO

    Mazowieckie

    Co od "dobrego ubezpieczenia" warsztatu to proponuję sprawdzenie polisy warsztatu przed oddaniem pojazdu. Polisa opiewała na 100.000 PLN netto od powierzonego mienia co w przypadku kilkuletnich BMW jest kwotą niską. Z polisy OC zakładu była wypłata w tym roku za zdarznie z pojazdem powierzonym na naprawę na kwotę około 95.000 netto. Nie wiem czy zakład wykupił po tym zdarzeniu dodatkowe ubezpieczenie.
  3. Wymiana w motocyklach (i niektórych samochodach, zwłaszcza mocniejszych wersjach M, RS, AMG) wynika z faktu, że motocykle są zalewane w fabryce olejem o większej gęstości (często mineralnym) w celu lepszego/prawidłowego dotarcia silnika, a zwłaszcza osadzenia pierścieni. W dieslu i "zwykłych" silnikach benzynowych nie ma takiej konieczności.
  4. Może BMW wprowadza po cichu podobną rekomendację jak w Ameryce (10 000 mil zamiast 15 000 mil): http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=868294
  5. Cześć, to niestety jest dorbny problem konstrukcyjny w tym samochodzie. Oś ramienia jest źle skonstruowana i z czasem zaciera się i urywa. Przy odrobinie umiejętności można starą część naprawić. Nowa w ASO kosztuje chyba 104 PLN lub 134 PLN. To jest element 2 na rysunku. http://www.realoem.com/bmw/diagrams/a/z/200.png Aby wymienić potrzebujesz zdemontować prawe tylne koło i nadkole oraz wykładzinę w bagażniku. Cały element trzyma się na 4 plastikowych zatrzaskach. Wcześniej trzeba zdemontować gumową harmonijkę i mechanizm ryglowania (od strony bagażnika). Po demontażu trzeba przełożyć metalową pokrywę. Mi w E87 zajęło to niecałą godzine pracy - element jest identyczny.
  6. Problem występuje nadal. Wystarczy sprawdzić na realoem.com kody elementów rozrządu. Nowy dolny łańcuch z szynami jest z lutego 2013, a górny łańcuch z kwietnia 2013 (zarówno dla N47N jak i N57N). Problem w N57N występuje rzadziej, bo silnik jest mniej popularny oraz 6 cylindrów generuje mniej wibracji. Dodatkowo wygląda na to, że automatyczna skrzynia może wydłużać czas życia łańcucha. Niestety BMW dało ciała i jak tylko jest możliwość to trzeba wykupić wydłużoną gwarancję na silnik.
  7. Cześć, jeżeli pojawiają się błędy związane z czujnikiem położenia kierownicy oraz skokami napięcia to sprawdźcie również czujnik przeciążeń pod fotelem kierowcy. Miałem problem z powracającą kontrolką DTC w E91. Samochód był na gwarancji więc była standardowa procedura serwisu, wymieniamy aż problem ustąpi: - kalibracja optycznego czujnika położenia kierownicy (nic nie dało) - wymiana czujnika położenia kierownicy (nic nie dało) zostały zdiagnozowane skoki napięcia (cokolwiek miało to znaczyć) - wymiana akumulatora - wymiana regulatora napięcia - wymiana alternatora jak doszło do wymiany komputera DTC i negocjacji z centralą to sprawdzono wszystkie elementy w układzie i okazało się, że winny jest czujnik przeciążeń pod fotelem kierowcy za całe 200PLN. Czujnik miał wadę fabryczną i losowo na większej nierówności dawał zwarcie.
  8. Dla świętego spokoju wymień napinacz. Biorąc pod uwagę potencjalne problemy najlepszym rozwiązaniem jest wymiana napinacza co 30tys km. Napinacz kosztuje poniżej 150PLN, a wymiana to 5-10 minut roboty.
  9. Górny napinacz można wymienić bez problemu. Nie trzeba nic blokować - wykręcić stary i wkręcić nowy. Niestety problem dotyczy dolnego łańcucha, a właściwie szyn napinających. Aby dostać się do dolnego napinacza trzeba zdemontować skrzynię biegów i koło dwumasoe, a wtedu to już warto wymienić wszystko.
  10. Dla osób, które już miały naprawiany głośny rozrząd. Problem z prowadnicami dolnego łańcucha nie został do końca rozwiązany. Jest kolejny dokument PUMA: http://www.facebook.com/notes/bmw-problem-timing-chain/puma-measure-43863106-09/377876295635501 wynika z niego, że problem może pojawić się w silnikach wyprodukowanych po marcu 2011 oraz w silnikach wcześniej naprawianych. Silniki już naprawiane powinny być naprawione ponownie. Zgodnie z RealOEM: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=UY11&mospid=52081&btnr=11_4088&hg=11&fg=25 w styczniu 2013 wprowadzono kolejną wersję prowadnic dolnego łańcucha rozrządu.
  11. Możesz wskazać w którym miejscu dokładnie znajduje się napinacz ? Chodzi o dojście,czy wymienia go się z kanału czy z góry silnika ? Napinacz jest z przodu silnika po prawej stronie (od strony pasażera) za kołem pasowym. Do wymiany potrzebny jest tylko jeden klucz nasadowy 27. Wymieniamy z góry silnika bez usuwania osłon. Podczas wymiany trzeba podłożyć szmatę pod napinacz aby olej nie wylał się na pasek klinowy - trochę pocieknie.
  12. Mój napinacz był wymieniany w 2009 roku. Z dokumentu wynika, że problem był na początku akcji serwisowej więc szansa na kupno starego w 2012 jest mała. Biorąc pod uwagę ile czasu BMW zajęło poprawienie problemów z rozrządem w silnikach N47 to najlepszym rozwiązaniem jest potraktowanie napinacza jako części eksploatacyjnej i wymiana co 30 tys. km (co 2-3 wymiany oleju).
  13. Cześć, chciałbym przywitać się na forum i jednocześnie zwrócić uwagę osób posiadających jedynkę, której dotyczy problem napinacza łańcucha. Na forum wielokrotnie opisywany jest problem przeskakujących łańcuchów rozrządu w silniku N45 mimo przeprowadzonej wymiany w ramach akcji serwisowej. Może to wynikać z faktu, że serwisy w ramach akcji serwisowej wstawiały wadliwe napinacze co oznacza, że po 20-30 tysiącach problem z napinaczem powróci. W moim samochodzie w ramach akcji serwisowej wstawiony został napinacz starego typu. Na forum babybmw.net znalazłem link do dokumentu pozwalającego na odróżnienie gołym okiem jaki typ napinacza jest zainstalowany w naszym samochodzie - łeb śruby w starym typie ma ok. 10 mm wysokości w nowym ok 5 mm wysokości. http://www.swag.de/uploads/media/SWAGprof_BMW_Kettenspanner_4c_GB_0212.pdf Jeżeli macie napinacz starego typu to należy go wymienić - może to powodować wyciąganie łańcucha. Nowy napinacz to koszt w ASO 130 PLN, wymienić go można pod blokiem w 15 minut. Pozdr, Janusz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.