Cześć, chciałbym przywitać się na forum i jednocześnie zwrócić uwagę osób posiadających jedynkę, której dotyczy problem napinacza łańcucha. Na forum wielokrotnie opisywany jest problem przeskakujących łańcuchów rozrządu w silniku N45 mimo przeprowadzonej wymiany w ramach akcji serwisowej. Może to wynikać z faktu, że serwisy w ramach akcji serwisowej wstawiały wadliwe napinacze co oznacza, że po 20-30 tysiącach problem z napinaczem powróci. W moim samochodzie w ramach akcji serwisowej wstawiony został napinacz starego typu. Na forum babybmw.net znalazłem link do dokumentu pozwalającego na odróżnienie gołym okiem jaki typ napinacza jest zainstalowany w naszym samochodzie - łeb śruby w starym typie ma ok. 10 mm wysokości w nowym ok 5 mm wysokości. http://www.swag.de/uploads/media/SWAGprof_BMW_Kettenspanner_4c_GB_0212.pdf Jeżeli macie napinacz starego typu to należy go wymienić - może to powodować wyciąganie łańcucha. Nowy napinacz to koszt w ASO 130 PLN, wymienić go można pod blokiem w 15 minut. Pozdr, Janusz