Skocz do zawartości

miede1

Zarejestrowani
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 318i 2007
  • Lokalizacja
    Szczytno

Osiągnięcia miede1

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. +Witam. Zakupiłem u Was: 51727247258 OSŁONA KRAWĘDZI DRZWI PRZEDNICH do 3-ki e90 318i sedan 2007. Przyszła szybko. Ok. Jest jedno "ale". Przyznaję, że z nikim tego jeszcze nie konsultowałem, nie próbowałem rozbierać, przekładać. Stara uszczelka zamontowana w pojeździe ma coś w rodzaju mechatej tkaniny od strony wewnętrznej maskującej styk nadwozia z uszczelką a nowa tego nie ma. W nowej, w jego miejscu jest guma. I w związku z tym mam pytanie: czy ten "stary, mechaty" element da się przełożyć, czy trzeba dokupić nowy?
  2. Ja do swojej 318i założyłem "skórę" z niedzieloną tylną kanapą. Wszystko "prawie" pasowało Tzn.: trzeba było usunąć zawias środkowy poprzedniej kanapy (odkręca się dwie śruby) oraz dopasować górne zatrzaski mocujące oparcie do nadwozia. Miejsca pasowały, brakowało 1 cm do zetknięcia się uchwytów kanapy i zatrzasków w nadwoziu (zwalnianych linkami przy rozkładaniu kanapy w "oryginale". Dociskanie nic nie dało, więc 'wydłużyłem' uchwyty w kanapie podkładając pod nie odpowiedniej grubości podkładkę. Żeby je odkręcić zdemontowałem częściowo tapicerkę. Teraz mam tylną kanapę przykręconą od dołu na dwie śruby (jak w ori) a od góry w zatrzaskach, które w przypadkach awaryjnych można zwolnić za pomocą oryginalnych linek, których nie demontowałem (a nuż kiedyś mi się odwidzi!!
  3. A ja mam pytanie: Może ktoś wytłumaczyć co dają te ringi? Jak to działa?, kiedy się świecą? - to są światła tylko pozycyjne i gasną po włączeniu świateł mijania bądź drogowych, czy też zastępują światła do jazdy dziennej? Fakt, że na drodze wyglądają ładnie, a mnie ciekawi jak to działa?
  4. Przy okazji wymiany oryginalnego radia na Eonon zachciało mi się zdjąć pokrętła z panelu klimy, żeby je trochę odświeżyć ale stawiają opór. W związku z tym mam pytanie: może ktoś już to robił i podpowie jak się do tego zabrać? Chodzi o ich ściągnięcie: podważyć i ciągnąć aż wyskoczą, czy może mają jakieś zatrzaski lub śrubki mocujące?
  5. Witam. Moje 318i benzyna ma ten sam przedział tempertury a przebieg ok. 190 tkm.
  6. Ja mam 318i i po roku stwierdzam: silnik ma mieć nie mniej niż 6 garów!!!!!! :) :twisted: :roll:
  7. Witam. Ja mam dylemat(a) z innego powodu. Otóż kupiłem auto (318i) na typowych Runflatach, czyli 225/45/17. Ciągało mnie po koleinach do czasu założenia zimówek 205/55/16. Przeczytałem ten wątek forum od początku i nie znalazłem odpowiedzi na moje wątpliwości. Ponieważ na zimowych 205-tkach nie ściąga mego auta w koleinach, to pomyślałem sobie, że może lepiej będzie jak na posiadane felgi 17 7,5" założę letnie opony o rozmiarze 205/50/17 (a może nawet 205/55/17)???. Średnica opony jest mniejsza niż w 225-14-17 a większa od zalecanej 205-55-16. Na 16-tkach wskazywana prędkość jazdy jest wyższa o ok. 5-6 km/h (porównywałem ze wskazaniami nawigacji) od faktycznej i nie ściąga w koleinach. I w związku z tym nasuwa mi się pytanie, czy zmieniając w opony opisany wyżej sposób pozbędę się wrażliwości szerszych opon na koleiny i czy ta wrażliwość to tylko "przypadłość" używanych Runflatów od Michelina.
  8. Łańcuch rozrządu i ta plastikowa szyna ślizgowa da się wymienić bez zdejmowania głowicy?
  9. Na BMW Store wyczytałem, że jest to szyna ślizgowa pomiędzy i nad wałkami rozrządu.
  10. Odpowiedź dot. pompy była OK, więc idę dalej: Jak majster zdjął pokrywę zaworów w mojej 318i 2.0 to okazało się, że korpus (?) napinacza jest pęknięty. Podobno jest to plastikowy element i żeby go wymienić trzeba zdjąć głowicę? Przykręcony jest na dwie śruby, górną widać a dolna poniżej krawędzi głowicy. Czy to prawda? A może da się to wymontować bez rozbierania silnika? A może to aluminium a nie plastik? Da się jeździć na pękniętym? - bo tak mi sugeruje mechanik??
  11. Dzięki. Tak, to jest to samo!! :cool2:
  12. Widzę, że wypowiadają się fachowcy, więc mam pytanie przy okazji: Czy pompa oleju w w silnikach N42 i N46 z 2007 r. jest taka sama? Mam padniętą w N46.
  13. Post pod postem, ale chcę przekazać, że u mnie Eonon działa poprawnie. Kamera cofania nie działała z powodu za niskiego (???) napięcia na przewodzie do świateł cofania. Było tam ok. 10,7 wolta na włączonym silniku. Pomogła instalacja przekaźnika, a prąd prosto z akumulatora i chociaż on tez czasem terkocze to jednak kamera działa. Filmy avi, DVD, zdjęcia z płyt i pendrive'a z usb działają dopiero po wyłączeniu funkcji "break" - podobno to zabezpieczenie przed oglądaniem filmów zamiast drogi. :roll: Plus dla Jagi z forum za podpowiedź!!! :D
  14. No i stało się. Eonon do mnie doleciał. Rzeczywiście panel trochę odstaje na dole, ale myślę, że jak się z panelu klimy wytnie uchwyty mocujące do starej ramki to będzie dobrze. Mam problem z kamerą cofania. Może podpowie mi ktoś kto już to założył: kamera działa przy wyłączonym silniku, a obraz psuje się, miga, trzęsie jak włączę silnik. Wymaga chyba jakiegoś kondensatora przeciwzakłóceniowego!?! A jak to wygląda w Waszych autach i gdzie, ew. to podłączyć. Na obu czinczach kabla video, do podłączenia kamery do radia, wystają kabelki. Na schemacie kable te nie są wykorzystane. Może wiecie do czego służą?. Ogólnie sprzęt wypada nieźle.
  15. A co z kamerą cofania w przypadku, gdy beemka, jak moja, posiada czujniki cofania? Warto podłączać kamerę? Da się to jakoś podłączyć w miejsce (zamiast) czujników? I gdzie się ew. wpiąć? : odłączyć któryś czujnik i tam podpiąć kamerę? Będzie działać?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.