Skocz do zawartości

Viedzmin

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X5 E53 3.0d 2002
    E87 118d 143KM 2007

Osiągnięcia Viedzmin

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Viedzmin

    Bicie kierownicy

    Witam, od dłuższego czasu walczę w swoim iksie z biciem kierownicy. Już mam cale zawieszenie wymienione, tarcze (z przodu OEM, tył ate i klocki przód tył textar), łącznie z nowym konwerterem w skrzyni automatycznej plus zregenerowana skrzynia i dalej mam pojawiająco się znikające bicie kierownicy. Dodam ze wyważanie kół nie ma na to bicie żadnego wpływu. Raz ono się pojawia raz znika a ma to miejsce tak przy 100-110 km/h. Mechanik sam szuka. Nawet półośkę całą z przodu wymieniłem bo były opiłki metalu ale to bicie dalej jest i czuje, że nie pochodzi ono z układu zawieszenia a z układu kierowniczego, bo jak tylko skręcę koła lekko na trasie to na chwilę, czasem całkowicie, to bicie ustępuje. Dodam, że przekładnie kierowniczą mam zregenerowaną i nie ma na niej żadnych luzów. Łożyska z przodu też są nowe. Oprócz tego ten krzyżak kolumny kierowniczej też mam zregenerowany. Nie wiem może coś jeszcze jest w tej kolumnie kierowniczej? Bo ja już totalnie nie mam pomysłu. Poza tym tak jak napisałem, bicia te raz występują raz nie tak jakby coś wskakiwało/wyskakiwało z jakiejś zębatki albo cholera wie co...
  2. No tak wszystko dąży ku temu aby użytkownik nie mógł nic zrobić samemu. Btw. wymieniłem tę pompkę i zaczęło sikać ale gorzej niż przed ten. W dodatku zauważyłem te same objawy co u was koledzy. Jakby dysza była zapchana czymś, bo kilka razy poleciał płyn z rdzą. Muszę rozebrać tę klapę i to zweryfikować to wtedy wam dam znać.
  3. Witam, a ja mam taki problem ze mi w ogole plyn z tylu nie leci i silniczka tez nie slychac. Moje pytanie jest takie czy w e87 (co prawda ja mam 118d a nie 120d, ale to tylko model silnika) jest jeden silnik na przod/tyl czy 2 silniczki - przod i tyl? Bo w e53 mam 2 silniczki a tu nie wiem to raz a dwa ze na przod mi dziala i sika. P.S. Dobra znalazlem na realoem schemat i sa 2 osobne silniczki tak jak w e53. Tylko kuzwa dostep do nich to jakis mistrz kreatywnej konstrukcji wymyslil... Zebym musial zdejmowac cale kolo?? no masakra jakas w iksie to ja se normalnie odkrecam zbiorniczek pod maska nawet w budzetowym fordzie fiesta 2004 rok tak bylo to skonstruowane, a tutaj to jakas pomylka.
  4. Ok zawieszienie wystarczylo ustawic komputerem. Koszt imprezy 90 zlotych za 15 minut roboty... Trzeba pomyslec nad kupnem kabelka i samemu sie pouczyc to ustawiac. Ale jest jedna ciekawa rzecz. Bo jak szybko jechalem na tak krzywo ustawianym zawieszeniu to przy hamowaniu z duzych predkosci bila mi kierownica a z przodu mialem cale zawieszenie wymienione oprocz sworzni - stare zurzyte i do wymiany. Po wypoziomowaniu tylu bicie ustalo jak reka odjal. Takze jakby komus tez bilo to radze ten tyl tez sprawdzic bo on tez moze byc tego przyczyna. Co do tulei tylnej belki uslyszalem ze musze je wymienic i i tak po nich zbieznosc sprawdzic.
  5. Witam, mam podobny problem ale oprocz tego mam jeszcze geometrie do zrobienia. Generalnie lewy tyl jest nizej niz prawy. Z zawieszenia z tylu mam wymienione tuleje plywajace wraz z wachaczami oraz tuleje w tych dolnych duzych wachaczach. I teraz tak zastanawiam sie, bo mam jeszcze do wymiany te duze 4 tuleje w tylnej belce, czy moge zrobic zbieznosc i potem wymienic te tuleje belki bez koniecznosci ponownego robienia zbieznosci oraz czy dopiero po zbieznosci sprawdzic poziom tej pneumatyki? Na moj rozum to najpierw bym zrobil zbieznosc a dopiero potem wyrownywal komputerowo te poziomy. Druga sprawa czy ktos w trojmiescie ma ten kabelek z softem i czy to jest latwa sprawa do zrobienia bo placic komus 2 stowy za to ze uruchomi programik na laptopie i wpisze jakies wartosci to mi sie nie usmiecha z racji tego ze sam to moge zrobic tylko nie mam kabla...
  6. Ok problem uwazam za rozwiazany. Okazalo sie ze krzyzak na zimnym dzialal poprawnie natomiast jak sie auto rozgrzalo czyli po przejechaniu ilus tak km'ow zaczynal sie ten krzyzak zapiekac i powstawal powyzszy problem. Wymienili mi krzyzak i znow jest super.
  7. O to mnie kolega troche uspokoil z tymi tulejami belki bo je akurat wiem ze musze wymienic wiem ze podobno sa juz zmasakrowane a co do podpory walu i lacznika to nie wiem bede musial sprawdzic na razie musze te sworznie z przodu wymienic. Przy okazji jak bede robil tukeje belki z tylu to czy trzeba bedzie robic zbieznasc kol znowu? Chodzi mi o to czy eby chcac sie sistac so belki trzeba rozbierac tylne zawieszenie?
  8. Witam kolegów, a ja mam takie pytanie bo tez mam e53 3.0d 2002 rok i dzieje mi sie takie cos. Otoz jak samochod stoi i wciskam pedal gazu potem puszczam to czuje takie szarpniecie i nie wiem co to jest nie gadalem jeszcze na ten temat z zadnym mechaniorem. Dzieje mi sie tak przy niskiej predkosci. Jak juz auto nabierze pedu i sie toczy przy wyzszych predkosciach to nie jest to odczuwalne. Zastanawialem sie czy to moze byc skrzynia biegow czy moze tylny wal napedowy. Dodam ze mam rzekomo przebieg 236 tysiecy a olej wymienialem przy 210 plus filtr, aczkolwiek zimerringi musialem pol roku temu wymienic poniewaz wystepowal w ich miejscu wyciek. Jezdze raczej spokojnie na tempomacie jak to moja zona mowi - majestatycznie jak stetryczaly dziadek;p Biegi przerzucane sa plynnie ale pisze zeby sie upewnic i wykluczyc kosztowna naprawe. Z tego co wiem to mam jeszcze z tylu do wymiany te 4 tuleje tylnej belki. Aczkolwiek tak jak mowie szarpie mi autem jak ruszam tak jak pociag rusza i zaczepione sa wagony to czuc jakby sie cos zaczynalo ciagnac mniej wiecej taki objaw jest a zaraz potem jak przy tych 20km/h puszczam to czuc takie odpuszczenie i potem jak juz szybciej jade to tego w ogole nie czuc. Moze ktos sie z czyms takim spotkal i wie co to moze byc? Dodam ze moja skrzynia to nieszczesny GM i tak jak w warsztacie mi powiedzieli ta skrzynia jest za slaba na ten moment obrotowy w tym silniku.
  9. Hej mam dokładnie tak samo w swoim X5 2002 3.0d. Raz działa ładnie lekko a innym razem już nie. Jak samochód postoi noc to jest wszystko ok jak już nim pojadę po obwodnicy to już jest gorzej. Płyn od wspomagania uciekał tym wężykiem wysokociśnieniowym ale został wymieniony a stary jak zobaczyłem to się za głowę złapałem jakieś dosztukowania itd. Myślałem, że to może pompa ale nie wiem nie znam się i nie jestem mechanikiem. Teraz jeszcze przeczytałem ten wątek i objawy podobne. Udało się komuś to rozwiązać i określić co to dokładnie było? A żeby nie było ten czujnik to czujnik kąta skrętu? Bo jeżeli tak to on u mnie został wymieniony już ze 3 lata temu i jakby on nie działał to by mi się kontrolka zapaliła raczej. A i mam jak kolega KissV8, tylko że na odwrót lżej mi się skręca w lewo a w prawo trudniej...
  10. Ok kamera działa. Opis podłączenia instalacji zrobiony przez Piotrkg okazał się być poprawny. Powodem była kamerka. Szmelc chiński okazał się nie działać w trybie NTSC mimo że wg. specyfikacji był. Teraz mam uniwersalną kamerkę maxitec, która jest beznadziejnie przymocowana ale póki co działa. Może kiedyś se wymienię na tę http://maxitec.pl/kamera-cofania-ca-9543-bmw-3-5-x5-x6.html ale póki co działa tylko duży minus to teraz pogoda jeden wypad na drogę i cala się zapierdoli syfem i już nic nie widać...
  11. A ja je kupilem i ci powiem zaluj. Autko w bardzo dobrym stanie. Teraz jest jeszcze po akcji serwisowej na ten nieszczesny rozrzad i zostal caly wymieniony takze sporo zaoszczedzilem. Co jak co ale w naszej kaszublandii Pan Maciej z marwika jest juz spory kawal czasu i wszyscy go na wiosce znaja nawet znajomi ze stezycy.
  12. No to dzisiaj odbieram auto:] mila pani ze Zdunka zadzwonila i poinformowala mnie ze zostały wymienione obydwa lancuchy takze jest mi bardzo milo na duszy:] Nie wiem tylko co to oznacza ze dwa lancuchy zostaly wymienione - bo mogli same lancuchy wymienic a mogli caly rozrzad zrobic cholera wie;p ale jak odbiore to sie dokladniej moze dowiem ale z tego co wyczytalem w pdf'ie to podzespoly tez powinni wymienic byli.... Po odbiorze auta powiem co i jak dokladnie bo na zywo rozmowa jest precyzyjniejsza niz przez telefon. Okej juz po odbiorze. Wymienili caly rozrzad z napinaczami slizgami i innymi podzespolami :] takze udalo mi sie. Co do roznic to nie wiem czy czuc roznice, bo jeszcze autem nie jechalem, tylko zona... Poza tym u mnie w ogole nie slyszalem zadnego metalicznego dzwieku. Oprocz tego dali mi karteczke z calym wypisem podzespolow, ktore sa do wymiany co sie bardzo ceni:] ale nie bede juz robil tego u nich bo to za duze koszta sa. W kazdym badz razie zadowolony jestem bo sie udalo usunac najgrozniejsza rzecz i na jakis czas bedzie spokoj. No i ta kasa ktora zaoszczedzilem a chcialem jakos w grudniu robic ten rozrzad, bo auto dopiero co kupilem w pazdzierniku. Takze jeszcze raz dzieki za ten watek:DDDD
  13. Jeżeli masz czarny ekran to albo coś jest źle podpięte pod tuner TV, albo jest on uszkodzony. PAL i NTSC nie mają znaczenia, bo przy pal po prostu obraz by Ci mrugał, ale by był. Ja mam taką: http://allegro.pl/kamera-cofania-wbudowana-w-ramke-rejestracyjna-i5074603162.html No wiec tak to jest dziwne bo zanim wylaczyli tv analogowa to ona dzialala bez problemow takze tuner imho dziala. Moze byc jedynie taki problem ze wejscie od kamery nie dziala sprawdzalem rowniez na av i tez nie dzialalo... a jak chincha podlaczylem do tv do wsio ladnie dziala... takze nie wiem moze moj tuner ma zjebane wejscie od kamery albo od av?? Ktos tu moglby z tym fantem jakos pomoc?
  14. No zobaczymy co oni tam powiedza, w ogole to sory bo to jest dzial nt. serii 3 a ja mam serie 1, co mimo wszystko nie zmienia faktu ze to ten sam silnik... Nie zwrocilem uwagii na to wczesniej bo tam taki sam watek jest takze z gory przepraszam:] A co do wymiany zobaczymy i zgadza sie ten pan przez telefon powiedzial ze najpierw patrza ten gorny lancuch a na podstawie zuzycia tego gornego stwierdzaja czy go wymieniaja a jak wymieniaja to i dolny tez. Dla mnie to troche poroniony sposob bo sam jestem mgr inż. fizyki i bardzo przepraszam ale ta instrukcja jest idiotyczna bo niby na jakiej podstawie to sie stwierdza ze doilnego sie nie wymienia? na zasadzie wrozenia z fusow? przeciez ten gory wcale nie musi byc zajechany a dolny np. tak i vice versa. To tak jakby Pan kazik przyszedl do mnie z komputerem i powiedzial Panie nie wlacza sie co mam robic? Kurcze podstawowa rzecza jest diagnoza i weryfikacja ale na podstawie faktow a nie na zasadzie wrozenia z fusow... No nic troche se pomarudzilem i zobaczymy jak ten zdunek w trojmiescie sie sprawuje wizyte mam 23 listopada dopiero takze jeszcze tydzien:] oby caly wymienili... :PPP
  15. No a ja zupelnie przypadkiem natrafilem na ten watek i juz sie dzisiaj u zdunka umowilem. Pan sprawdzil po numerze vin i powiedzial ze caly rozrzad obejmuje ta akcja u mnie:] takze sie strasznie ciesze ze kaske zaoszczedze bo autko kupione 2 tygodnie temu, chociaz nic nie szura i nie slysze zadnych metalicznych dzwiekow to jednak naczytalem sie sporo przed zakupem na temat tych silnikow i wole dmuchac na zimne. Dzieki wielkie za info... Btw. dam znac jak bedzie po calej akcji:]
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.