Skocz do zawartości

maciek_w

Zarejestrowani
  • Postów

    809
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana maciek_w w dniu 5 Listopada 2023

Użytkownicy przyznają maciek_w punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było: F10 520d; F10 535d; G11 740d
    Jest: G05 M60i

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia maciek_w

Doświadczony fan marki

Doświadczony fan marki (11/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat

Najnowsze odznaki

17

Reputacja

  1. To interesujące, jak różne podejście mamy do pewnych funkcji. Mnie obsługa głosowa i przez gesty na maksa denerwuje, zatem nigdy nie korzystam i, jeśli tylko można, dezaktywuję Mógłbym gadać do samochodu w kilku językach, ale i tak tego nie robię - bo nie i już 😉
  2. Jak w temacie - czy ktoś z Was testował i może polecić klocki hamulcowe, które nie pylą tak bardzo jak seryjne? Przy obecnych moje OCD zmusza mnie do codziennego mycia kół, bo klocki pylą dramatycznie...
  3. maciek_w

    X5 LCI 2023

    Trochę wrażeń z pierwszych dwóch tygodni z nowym X5 1) auto-start-stop to mistrzostwo. Muszę przyznać, że to pierwszy samochód, w którym kompletnie mi nie przeszkadza ten system, a wręcz doceniam jego obecność. Samochód wielkości kiosku ruchu, ważący tyle co mała planeta, mający silnik V8 i spalanie w mieście poniżej 13 litrów / 100?? Szok. A-s-s działa tak gładko i płynnie, że w ogóle nie czuję, kiedy silnik gaśnie, a przy rozruchu jest ledwo wyczuwalna wibracja. Mega 2) dostęp komfortowy bez tylnych klamek nie jest problemem - samochód otwiera się i zamyka sam, kiedy do niego podchodzę lub odchodzę. Nawet nie wiedziałem, że będę miał taką opcję, że kluczyka w ogóle nie muszę mieć przy sobie. Wystarczy, że mam telefon, albo smartwatcha (dodałem klucz do obu urządzeń). Zanim dojdę do samochodu, wszystkie drzwi są otwarte. Ktoś wyżej pisał, że kłopotliwe może być otwieranie drzwi, np mając dziecko na rękach. Rozwiązanie, o którym piszę, całkowicie eliminuje problem 3) komfort, jakość wnętrza i wyciszenie kabiny - będę powtarzał do znudzenia, że pod tymi względami X5 jest lepsze od siódemki, którą jeździłem dotąd (G11 740d z 2021 r) Wady? Bagażnik mógłby być większy/głębszy (wrzucenie do kufra rowerka dla 6-latka oznacza de facto konieczność zapakowania walizek na tylną kanapę) Drzwi powinny schodzić niżej i obejmować progi boczne... wysiadanie z X5 jest dość karkołomne i trzeba pamiętać o zrobieniu sporego wykroku w bok, żeby uniknąć pobrudzenia sobie garderoby o wspomniany już próg (który nie dość, że nie jest osłonięty drzwiami, to jeszcze jest szeroki i daleko wysunięty w bok względem krawędzi fotela) wysoka pozycja za kierownicą - wydaje mi się, że siedzi się wyżej niż w pre-LCI; ale można przywyknąć
  4. maciek_w

    X5 M60i zawieszenie

    Przejechałem 1200 km w moim M60 - zawieszenie adaptacyjne M professional z kołami 22". Jest super - lepiej niż w siódemce, którą miałem wcześniej (na pneumatyce). Jak dla mnie nie ma żadnych powodów do martwienia się o komfort Na samochód czekałem 5 miesięcy od zamówienia. Kolor Tanzanite (czyli taki "standardowy" individual, nie taki ze specjalnej palety)
  5. maciek_w

    22 cale vs 21 cale

    Po ok 300km przejechanych w moim odebranym właśnie M60i stwierdzam, że połączenie 22" kół z oponami Pirelli bez run flat z zawieszeniem M Performance Pro jest rewelacyjne. Jest sprężyście, nie buja, nierówności samochód wybiera wzorowo. Do tego jest niewiarygodnie cicho. Chcieć więcej to grzech
  6. Masz skrętną tylną oś? To może wywoływać wrażenie, o którym piszesz. Ja u siebie mam i zauważam tę samą tendencję, którą opisałeś. Jako remedium przełączam auto w tryb "sport individual", gdzie układ kierowniczy mam ustawiony na sport, reszta na comfort. I jest spoko
  7. No to powiem Ci, że już ostrzę sobie zęby na porównanie. W piątek odbieram woje M60 ;). Co prawda marka ta sama, no i nie różowy, ale przynajmniej będzie błyszczący 😉
  8. maciek_w

    22 cale vs 21 cale

    Drugi tydzień lutego; wypłynął ze Stanów 11 marca
  9. maciek_w

    22 cale vs 21 cale

    mam zamówione w konfiguracji Service Inclusive oraz Repair Inclusive - oba na 5 lat; może coś to da...
  10. maciek_w

    22 cale vs 21 cale

    Nie martw się, może nie będzie 6 miesięcy. U mnie wyszło 5: zamówiłem samochód pod koniec listopada, a odbiór mam zaplanowany na przyszły tydzień. Auto stoi już u dilera, leasing poprosił o dokumenty, pełna opłata wstępna uregulowana, etc. Zakładam, że zmieścimy się z rejestracją, przygotowaniem samochodu przez dilera, no i z ubezpieczeniem w 3-4 dni, dzięki czemu w czw/pt odbiorę swoje pierwsze w życiu V8 😄
  11. maciek_w

    22 cale vs 21 cale

    Zawieszenie MPerfPro (a także po prostu MPerf) nie jest twarde. Co więcej na pewno nie da się go określić jako niekomfortowe. Nie brałbym tej opcji, jeśli oznaczałaby, że skrzywdzisz wygląd samochodu kołem 20 cali... Jeśli pneumatyka, to tylko na dużym kole (22 cale) - im mniej gumy, tym mniej przechyłów. Plus masz dodatkowy bajer w postaci możliwości obniżenia auta, co też pomoże zniwelować wychyły. Jak ustawisz całość w trybie sport i trochę się utwardzi, to będzie dobrze na co dzień
  12. maciek_w

    22 cale vs 21 cale

    Upewnij się, czy opony masz run flat. Według mojej wiedzy, BMW nie homologuje opon RFT większych niż 21" (tj. nawet 22-calowe opony z gwiazdką nie są run flat, są "tylko" wzmacniane)
  13. maciek_w

    22 cale vs 21 cale

    Mam dokładnie takie same wrażenia - tj. X5 na 22-calowych kołach z zawieszeniem M Performance Pro wydawało mi się lepiej zestrojone i bardziej komfortowe niż moja 7er (G11 LCI) z zawieszeniem executive drive (pneumatyka z aktywnymi stabilizatorami). Aha, w siódemce miałem koła 21 cali na lato i na tych było, kiedy robiłem porównanie z X5 kolegi. Koniec końców, do X5, którą odbieram niebawem, zamówiłem właśnie zawieszenie MPerfPro i koła 22" na lato (21" na zimę). Dodam, że wybór wynikał nie tyle z komfortu, ale z niesamowitego zestrojenia zawieszenia, które było jednocześnie bardzo dobre w redukowaniu przechyłów nadwozia, jak i w zapewnianiu dobrego wybierania nierówności drogi. Co ciekawe, pod tym względem, moje G11 było wyraźnie gorsze Na marginesie dodam, że jeździłem także X5 z zawieszeniem pneumatycznym i miałem poczucie płynięcia pontonem - samochód bardzo bujał się na boki i w ogóle zawieszenie sprawiało wrażenie mocno "sztucznego", jakby starało się za bardzo udowodnić jakie jest mądre. Zupełnie nie mój klimat I to jest chyba najważniejszy punkt - trzeba uczciwie odpowiedzieć sobie na pytanie, co jest ważniejsze, albo jaki charakter samochodu dostarcza właścicielowi więcej przyjemności - bardziej zwarty i sportowy, czy bardziej zrelaksowany i komfortowy Mój osobisty odbiór tego co jest "lepsze" wynika z mojej filozofii jazdy samochodem - ja szukam dynamiki, przyjemności z połączenia samochodu z drogą, po której jedzie, nie kręcą mnie gadżety... Unikam samochodów nastawionych na komfort. Dlatego pasuje mi MPerfPro. A jak znam życie (i mam nadzieję, niedługo sprawdzę), najlepsze dla mnie byłoby zawieszenie z "prawdziwego M" (X5M) Natomiast jeśli dla kogoś najistotniejsze jest mięciutkie zawieszenie i jeździ na tyle delikatnie, że bujania nie zauważa, to pneumatyka też będzie dobrym wyborem
  14. maciek_w

    X5 LCI 2023

    No i w X6 siedzi się odrobinę niżej
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.