Skocz do zawartości

krzsad50

Zarejestrowani
  • Postów

    37
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 320iA 2002r. przerobione na manual

Osiągnięcia krzsad50

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Witam. Mam też M54B22 i to samo, tyle że wypadają mi zapłony na 4-tym cylindrze. 10 lat temu walczyłem z tym i się poddałem. Mam już na liczniku ponad 410 tys. i autko dalej śmiga (oprócz tej dolegliwości) bez zarzutu i to na lpg. Więc przemyśl, czy na pewno robić remont. Ja się nauczyłem po odpaleniu zimnego, od razu ruszać w drogę. Czasami jak wyczuję na zimnym silniku, że nie chodzi na wszystkie cylindry to gaszę silnik i po ponownym odpaleniu jest już ok. Muszę tylko wymienić uszczelkę miski olejowej ( wycieki ) i przy tej okazji zmienię profilaktycznie panewki i to tylko korbowodowe. Dodam, że kiedyś też wymieniałem wszystko ( przepływka, disa, przepustnica, odma, silniczek krokowy, nawet cały kolektor dolotowy ) i nic nie pomogło. I z tą przypadłością od zakupu zrobiłem ponad 200 tkm. Olej jak brała 10lat temu, tak jest do dzisiaj ( 1 litr / 2500 km ). Olej ( mobil 3000 5w30 ) zmieniam co 12 tkm. Pozdrawiam.
  2. krzsad50

    M54B22 a manual 6b.

    Może i tak, ale jedynka jest znacznie krótsza więc mocniejsza, a ja ciągam ciężki kemping. Po drugie przełożenia czwórki i piątki w obu skrzyniach są takie same, a na szóstym jest nadbieg więc przy prędkościach autostradowych powinno być ciszej i spalanie niższe. Po trzecie moja skrzynia jest głośna na trójce więc i tak będę wymieniał. Przełożenia skrzyń są dostępne tutaj: http://www.bokchoys.com/differential/GearRatios.htm
  3. krzsad50

    M54B22 a manual 6b.

    Witam. Czy jest jakakolwiek szansa na wstawienie do mojej m54b22 polift, skrzyni manualnej 6-biegowej? Czy może ktoś próbował takiego zabiegu? Czy może z m54b30 jakoś podejdzie ?
  4. Tak, ja tak też miałem. Ja wykręciłem ogranicznik z podłogi i dospawałem mu większy grzybek tak by pedał w niego trafiał. Może to druciarstwo, ale działa już ze cztery lata.
  5. Pod pedałem jest wkręcony w podłogę ogranicznik na którym ma się oprzeć pedał po wciśnięciu na maxa. Sprawdź, czy pedał w niego trafia, a może w ogóle go tam nie ma. Poz 16 http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=EN11-EUR---E46-BMW-320i&diagId=35_0186
  6. Typowe objawy zużytych szczotek. Koszt samych szczotek - 15zł, przy odrobinie wprawy wymienisz samemu.
  7. U mnie też słabo świeciły. Myślałem, że wypalone odbłyśniki, a okazało się, że wystarczyło usunąć kurz z wnętrza lamp. Najwięcej było na soczewkach. Przed czyszczeniem soczewki były "mleczne", po stały się przezroczyste. Pozdrawiam.
  8. Sprawdź jeszcze czy masz prawidłowo złożone połówki wału napędowego.
  9. krzsad50

    e46 320i szarpanie

    potwierdzam - sprzęgło
  10. Ja w swojej m54b22 zmieniałem skrzynię na manual i automat leży mi niepotrzebny. Ma uszkodzony tylko konwerter. Oddam w cenie złomu.
  11. Ale , czy przy nieszczelnym dolocie nie powinno być odwrotnie - mieszanka zbyt uboga ?
  12. lub zmostkować dwa przewody we wtyczce do EWS. Są one grube ( reszta jest cienka) - jeden idzie prosto z rozrusznika, drugi prosto ze stacyjki.
  13. Wskazówka jest osadzona tylko na wcisk - tam nie ma żadnych ząbków. Można ją przestawić o dowolny kąt.
  14. Podłącz pin 3 czujnika sprzęgła do "+" po stacyjce. Masz go blisko przy pedale hamulca, przy włączniku światła "stop".
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.