Skocz do zawartości

Tonder

Zarejestrowani
  • Postów

    45
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 320i 1996r

Osiągnięcia Tonder

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Witam Panowie, Potrzebuję porady odnośnie zestawu hamulce do E39 525d M-Pakiet. Jakie obecnie zestawy są polecane ? Obecne tarcze i klocki mają bicie przy hamowaniu. Dodam że w zawieszeniu wszystko zrobione łącznie z nowymi piastami i łożyskami z tyłu. Jeśli chodzi i styl jazdy to jest spokojny, mało ostrych hamowan.
  2. Witam, Jaki olej polecacie do używanego rekreacyjnie M54B30 ? Auto służy mi w lato na przejażdżki oraz czasami w razie potrzeby - gdy drugie auto jest w naprawie itp. Generalnie rocznie nie więcej niż 3k km. Obecnie zalany Valvoline Max-Life 5w40, jednak ze względu na małe użytkowanie auta zastanawiam się nad zmianą na inny. Pozdrawiam.
  3. Pompa w baku to raczej nie bo ona z tego co wiem stwarza problem poniżej połowy baku. Najprędzej progowke bym obstawiał ale wymieniać skoro jest ok ? Moze cos zanieczyszczone jest tylko co właśnie? Czujnik cisnienia to bym raczej czul ze cos nie rowno pracuje. Tak naprawdę nie wiem jak to ugryźć i co mogę jeszcze sprawdzić zeby w ciemno nie wymieniać.
  4. Wstępne 4,25 książkowo. Po ok 500km i rozruchu po 3 dniach pod chmurką silnik od razu pali od strzała jednak jest blad: 4704 Vorfoerderdruck-Ueberwachung Egr pomijam, bo błąd jest ale muszę sam poszukać co może być przyczyną. Poniżej screen z inpy odnośnie ww bledu: Co można sprawdzić, gdzie leży przyczyna ? Regulator zmieniony ok4 lat temu na epmana i do tej pory wszystko ok pomiary ciśnień wydaje się że ok.
  5. Kontynuując, proba przelewową pokazała że 3 wtrysk leży i kwiczy, reszta ok troszeczkę pierwszy odstaje jeszcze ale jest to narazie norma. Po wymianie na regenerowany i zrobieniu przelewu jest ok. Po nocy pod chmurką na mrozie auto zapalilo od strzała więc to była główna przyczyna zapewne. Jednak pomimo tego inpa wywala bledy związane z ciśnieniem tj: 2550 Raildruckueberwachung in Start 4704 Vorfoerderdruck-Ueberwachung Raz jeden , raz drugi. No i pokazuje się błąd egr: 1028 Abgasrueckfuehr-Regelung W egr znajduje się troche oleju, jednak od razu napisze turbo pompuje jak zle i w wydechu brak oleju wiec tutaj bym wykluczył. Dodam że przy pełnym bucie auto potrafi puścić dym. Odma wymieniona maks 2tys temu. Jak sprawdzic co nie tak z egr ? Moze to elektrozawor ? Da sie to sprawdzić? Co do bledow z ciśnieniem sprawdzałem zakres cisnienia na live w inpie podczas postoju i podczas buta: 330 mbar postój- 1400 mbar pełen but przy przyspieszaniu. Gdzie przyczyny szukać dalej ?
  6. A więc tak powodem błędów: 13573 Gluehanlage 1152 Elektroluefter Był bezpiecznik 100a w bagażniku odpowiedzialny mi: za świece żarowe i wiatrak klimy. Auto dziś przy temp blisko zero odpaliło dużo sprawniej po postoju pod chmurką, jednak mimo tego w inpie wyrzucił jeszcze raz błąd: 2550 Raildruckueberwachung in Start I tutaj muszę podłubać, przede wszystkim próba przelewowa przede mną i zobaczymy co dalej. Dam znać co dalej :wink:
  7. Witam wszystkich. Od pewnego czasu a głównie jak temperatura spada poniżej zera lub po dłuższym postoju mam problem z odpaleniem auta, jest on na to duży ze dwa razy juz nie udało mi się odpalić auta. Inpa pokazuje bledy, które po skasowaniu wracaja: 2550 Raildruckueberwachung in Start 4704 Vorfoerderdruck-Ueberwachung 13573 Gluehanlage 1028 Abgasrueckfuehr-Regelung 1152 Elektroluefter Jeśli chodzi o moje przypuszczenia lub to co zaobserwowalem: 1. Błąd Gluehanlage nie znikł pomimo nowych swiec, więc tutaj na 100 do wymiany sterownik moim zdaniem ale chciałbym by ktoś się wypowiedział jeszcze :) 2. Myślałem przed podpięciem inpy ze to progowka bo głośno pracuje, ale na ciepłym pali na dotyk to raz, dwa cisnienie przy poz 1 - 0,9 bar(no właśnie w poz 1 powinno być tam cisnienie czy coś jest nie tak ?) W poz 2 zapłon- 4,25bar i takie wskazania sa zawsze podczas jazdy, przegazowki itp. Nigdy ta wartość nie spadła badz nie wzrosła. 3. Filtr paliwa profilaktycznie wymieniony łącznie ze świecami zrobione moze 30km. 4. Zawor za filtrem paliwa byl wymieniony i zastąpiony przez poprzedniego właściciela 3-4, lata temu na Epmana i do tej pory wszystko ok. 5. Poza ciężkim paleniem na zimnym innych objawów brak: moc jest jak byla przed błędami, na ciepłym pali bez problemu. 6. Moje przypuszczenia to czujnik cisnienia na listwie cr. Ale chciałbym mimo wszystko prosić o pomoc w rozwiązaniu problemu. Gdyby nie wskazania w inpa to pewnie wymieniałbym pomoe progowa bo głośno pracuje ale wskazania 4,25bar podpowiadają mi żeby ja wykluczyć. Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.
  8. Witam Panowie, dziś zamontowałem nowe radio na androidzie do swojej BMW E46. Wszystko śmiga jednak radio nie odbiera najlepiej, a już zdecydowanie gorzej odbiera po odpaleniu auta lub na zapłonie.. Co może być przyczyną ? Mam org wzmacniacz w tylnym słupku, zastanawiam się czy przypadkiem nie trzeba go jakoś dodatkowo podłączyć do radia ?
  9. Mam identyczny problem w mojej E46 328iA Coupe, też nie mogę namierzyć co to..
  10. Problem w tym ze mam automat, wiec tym sposobem nie zbyt moge to sprawdzic. Ale wiem ze jak mialem tuleje mostu wywalone w e36 to walilo przy kazdej zmianie z 1 na 2 i przy wbijaniu wstecznego oraz gwaltownym przyspieszniu zawsze. A tu nie koniecznie 9 na 10 przyspieszen jest ok cisza a jedno moze sie trafic ze walnie, raz tez wystapilo przy 160 i redukcji biegu do przyspieszenia (depniecie w pedal). Przy spokojnej jezdzie na co dzien cisza. Jest jakis inny sposob na sprawdzenie tuleji ? Wydaja sie oki ale chyba bez demontazu nie mozna na 100 sprawdzic..
  11. Tuleja nr9 wydaje się ok. Panowie stuk nie występuje zawsze nie raz depnę i cisza. Zauważyłem że występuje pod obciążeniem np. wjeżdżając powoli na krawężnik jest stuk jeden głośny z okolic mostu, tak samo ruszając agresywnie na nierównym terenie pod gore. Może to półosie ? Jak mogę je sprawdzić tak żeby ewentualnie wykluczyć ?
  12. Witam, posiadam E46 328Ci w automacie. Mam taki problem, przy zmianie z P na R słyszę głośny stuk gdzieś w okolicach mostu, to samo gdy mocniej przycisnę oraz jak auto pod wpływem wciśnięcia gazu redukuje i przyspiesza. Nie występuje to zawsze, ale cały czas jest to ten sam dźwięk. Co to może być gdzie szukać ? Od razu dodam: - Podpora wału nowa, więc wykluczam - Tuleje i mocowanie wózka ok Z góry dzięki za wskazówki.
  13. Dziś wymieniłem czujnik położenia wału jednak po założeniu zakupionego auto nie chciało odpalić pomyślałem walnięty czujnik bo używke zamówiłem z gwarnacją.. Założyłem ponownie swój na którym auto paliło i jeżdziło jednak teraz też nie odpala.. NIe wiem w czym problem.. Błędy pokasowałem na kompie czysto jest.. Pomóżcie Panowie bo ręce opadają.. :(
  14. Świece dokręcone i wymieniane 1000km temu na nowe.. Tak czujnik orginał VDO nie ma innej możliwości nówka.. Czekam na czujnik położenia wału korbowego po zamontowaniu zobaczymy co będzie się dziać. Panowie a jak sprawdzić który to wtrysk dokładnie i czy to jego wina na 100%, jest na to sposób ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.