Skocz do zawartości

Curunir

Zarejestrowani
  • Postów

    266
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Przytoczna

Osiągnięcia Curunir

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

0

Reputacja

  1. Jakie dane samochodów podałeś w realoem? Wypluło Ci inne wyniki niż mi jak widzisz. edit: Mam możliwość kupienia wału 26107503370 od 525d a tam ten przegub jest taki sam jak w 530d - sprawdź na realoem :)
  2. kamil_111 jesteś pewny swojej wersji? Szczególnie części o przegubie... wg katalogu jest ten sam, numer części również cześć nr 16 na obu schematach 530d http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL71&mospid=47545&btnr=26_0188&hg=26&fg=10 525d http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=26_0188&hg=26&fg=10 Właśnie ten przegub mam uszkodzony i zastanawiam się czy da radę przełożyć z wału od 525d ze względu iż nigdzie takiego od 530d znaleźć nie mogę... :mad2:
  3. http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/26_0104-walek-przegubowy-przegub-synchron/i47540#part01 wał 525d L=1690MM http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/26_0104-walek-przegubowy-przegub-synchron/i47545#part01 wał 530d L=1669MM też tego nie rozumiem :)
  4. Rozchodzi się o E39 oczywiście. Oba wały z sedana, oba z manuala... Wg numerów ten z 2.5 jest o 20 mm dłuższy, a przeciez niby to te same silniki itd. Ktoś potrafi pomóc i odpowiedzieć czy do 530d podejdzie wał napędowy z 525d ? :roll:
  5. Na postoju ciśnienie CR w normie. Niestety nie mogę zmierzyć w czasie jazdy bo mój laptop nie ma złącza COM :/ Choć wydaje mi się, że gdyby był problem z tym ciśnieniem to auto by nie przyspieszało sprawnie. Tymczasem przyspiesza ale występują opisywane problemy. Postaram się jednak zmierzyć parametry w czasie jazdy.
  6. Panowie, pojawił się - a w sumie od pewnego czasu narasta - następujący problem: auto na pierwszym i drugim biegu przyspiesza ok i nic się nie dzieje. Natomiast od trzeciego wzwyż , jeśli nacisnę gaz mocniej , następują bardzo silne drgania budy. Im wyższy bieg tym gorzej, najgorsze w przedziale 2-3 tys rpm. Dawniej występowało to tylko na 5, potem też na 4, a teraz powoli zaczyna się już na 3 biegu. Wydaje mi się też iż jest gorzej po przejechaniu ok 30 km, niezależnie od temperatury silnika. Trzeba wtedy bardzo delikatnie dodawać gazu to można jakoś jechać. Wymienione: łącznik elastyczny wału, sprzęgło kompletne wraz z dwumasą, poduszki silnika i skrzyni, turbo, elektrozawór turbo, egr zaślepione. Jakieś pomysły? Niepokoją mnie też korekcje wtrysków, zrobione co prawda na zimnym , 5 minut po odpaleniu ale mimo wszystko dziwne. Auto nie kopci przy gazowaniu, silnik pracuje równo i nie trzęsie na luzie. Rzućcie okiem :) http://www.iv.pl/images/00919305159079430966.jpg
  7. Zapewne masz źle podłączone kabelki silnika do wiązki budy. Najlepiej lecieć schematem z e30.de - przynajmniej mi działa. Czasami tylko kolory kabelków mogą być inne i to najczęściej po stronie budy. Leć po prostu po pinach a te najważniejsze kabelki poznasz po grubości - są grubsze od innych i ich kolory zazwyczaj się zgadzają. Pompa paliwa ma czasem tylko zamiast zielono-filetowego kabelka filetowo-czerwony od strony budy. Poza nim łączysz czarno-żółty z czarno- żółtym i zielony z zielonym - powinno kręcić. Reszta czujników masz na e30.de Grr... zaspany byłem, nie doczytałem ż echodzi o M20 a nie M50 ;) Niemniej nie zaszkodzi sprawdzić kabelki bo też rózniły się czasami nieznacznie ... i posprawdzaj wszystkie masy czy ma.
  8. Witam Panowie potrzebuje pomocy z doprowadzeniem projektu do końca. Cała mechanika ogarnięta lecz z elektryką nie mogę sobie poradzić. Buda: E30 M40B18, grudzień 90, coupe Silnik: M50B20 z E36 manual , bez vanosa http://img201.imageshack.us/img201/3103/sl378691.jpg Wiązka silnika i budy podpięta na krótko póki co. Trzema niezbędnymi kabelkami. http://img402.imageshack.us/img402/1290/sl378693.jpg Po podpięciu klem do aku przekaźniki same się właczają i ogólnie auto zachowuje się jakby kluczyk był przekręcony do pierwszej pozycji... kluczyka oczywiście brak. Jak toto naprawić? Przed przykładką było ok. Bardziej niepokojące jest jednak jedynie kręcenie samego rozrusznika. Nie kręci silnikiem - prawdopodobnie elektromagnes nie załącza - czy to też kwestia elektryki? Gdzie szukać? Przy kręceniu nie słyszę też jakoś specjalnie pracy pompki paliwa. I pytanko na koniec: http://img20.imageshack.us/img20/5756/sl378694.jpg Czy przekaźniki są we właściwych miejscach? Bardzo dziękuje za pomoc :)
  9. Curunir

    Naprawa nagrzewnicy

    Kalafior, no niestety u mnie jest pęknięcie ( z ang. crack - to słowo jakoś lepiej oddaje mi stan rzeczy ) na środku plastiku ścianki bocznej nagrzewnicy... lub jej radiatora dla czepialskich ;) Gdyby były rurki łączące po prostu wykręciłbym i uszczelnił na tą czarną masę/klej Bool'a do profili - jeszcze trochę z przeróbki lamp zostało :) Wymiana nagrzewnicy to w sumie jedna z niewielu rzeczy których przy E30 nie robiłem do tej pory... wymiana silnika wydaje mi się łatwiejsza :mrgreen: Jak już zabierzesz się za tą nagrzewnicę i wymienisz to, proszę, podziel się wiedzą jak można to zrobić po najmniejszej linii oporu.
  10. Curunir

    Naprawa nagrzewnicy

    Przepraszam, że rozgrzebuje temat. Właśnie - akurat zimą :duh: - nagrzewnica zaczęła przepuszczać i trzeba by było ja wymienić. Mówicie więc Panowie, że obejdzie się bez demontażu całego kokpitu i przecisnę ją, po odkręceniu króćców - pomiędzy kolumna kierowniczą? Posiadam nagrzewnicę z plastikowymi rurkami, wersja auta bez klimy - podobno ma to jakieś znaczenie. Wyciąganie całej dechy kompletnie mi się nie uśmiecha. Gdyby się nie przecisnęła jednak, to czy nie prościej byłoby wyjąć kolumnę kierowniczą ??
  11. Curunir

    M40 z E36 do E30

    Jak w temacie. Ściągnąłem sobie E36 po dachu z silnikiem igłą M40B18. Z racji, że mój taki sam silnik się rozsypuje postanowiłem sobie przełożyć. Pytanko na szybko: Czy to czysty plug&play? Jeśli nie to o czym powinienem pamiętać? Wydaje mi się , że łapy lekko inne. Miska przypasuje? Jakieś czujniki inne? Mogę zostawić ecu z E30? Thx z góry :)
  12. Szlifu wału robić nie muszę - właśnie pisałem iż w M40 dół jest cały zrobiony i szkoda by było wywalać i kupować niepewny od jakiegoś M43. Z M42 pomysł ciekawy tylko sam nie wiem czy sprzedając wszystko dało by radę uciułać na taki silnik - nie zauważyłem by był jakiś super zbyt na części od tych silników... choć mogę się mylić ;)
  13. Macie rację... w sumie mam właśnie cały M43 ale z pękniętym blokiem. Jeśli jestem dobrze zorientowany M40 i M43 mają ten sam blok... a gdyby pójść drugą stroną i przełożyć blok od mojego M40 ( szlif wału, nowe panewki były wstawiane, pierścienie... szkoda wyrzucać ), założyć z tamtego M43 cały przód silnika - osłony, prowadnice łańcuszka, napinacz etc - to coś mogłoby z tego być? Rozumiem, że musiałbym jeszcze skombinować tylko zapłon i ecu jeśli to co pisałem ma sens.
  14. Wiem o pasku i łańcuchu. Tylko właśnie się zastanawiałem czy nie przeszło by przełożenie wałka z M40, wraz z kołem pasowym od paska. Prosiłbym o więcej konkretnych odpowiedzi ... czas nagli :)
  15. Pytanie jak w temacie. Moja głowica już ledwie żyje mimo wymiany w niej wszystkiego, co dało się wymienić. Dorwałem dziś silnik M43 z pękniętym blokiem... głowica stan igiełka. Wie ktokolwiek cos na temat możliwości SWAP'u głowicy z tegoż silnika do M40'stki z z czym by się to wiązało? Wałek z kołem na pasek mógłbym wyjąc z mojej starej głowicy - jest nowy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.