Skocz do zawartości

Varrol

Zarejestrowani
  • Postów

    1 728
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Varrol

  • Urodziny 29.09.1983

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 1.8 M43 94'
  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Zawód
    Analityk/Informatyk

Osiągnięcia Varrol

Mentor marki

Mentor marki (12/14)

0

Reputacja

  1. Otwór na kieszeń jest idealny na głośnik subwoofera :lol: - a worek na narty leży sobie w schowku
  2. Tył mocniejszy od przodu to pomyłka - poza tym głośniki powinny mieć jakieś obudowy i wytłumienie, a nie grać do bagażnika, bo efekt może być mizerny. Elipsy trochę lepiej sobie w tej sytuacji radzą.
  3. W ciągu 2,5 lat padł mi czujnik ABS, sprężarka klimy (łożysko) i alternator (regulator napięcia) - poza tym to eksploatacja - sprzęgło, zawieszenie, płyny, paski... Ale to prawda, że Japończyki pod względem bezawaryjności są lepsze od BMW. Po 15 latach jednak ma prawo czasem coś nie wytrzymać, więc nie narzekam.
  4. Możesz, ale to nie tak że wyciągasz stary i wkładasz nowy - trochę bebechów trzeba wymienić - nie wiem nawet czy nagrzewnicy też nie.
  5. Dużo osób wychodzi z założenia, że liczy się model samochodu, a nie jego stan. Można jeździć E46, który kosztował mniej niż zadbany E36 - ale to nie najlepszy pomysł. Przy 18 tys - to zależy od tempa dozbierania - tak jak poprzednicy napisali min 30 tys - ale to też nie każdy silnik, a raczej te najsłabsze.
  6. A jak sprawdzić, czy podgrzewanie dysz działa? Bo ja niby mam, kabelki też podłączone - mają być ciepłe przy włączonym zapłonie? Lusterka podgrzewane nie były w serii - jak są, to łatwo sprawdzić, bo jak jest zimno, to są ciepłe. Zamek podgrzewany chyba nie łączył się z powyższymi - ale też mam pytanie jak sprawdzić, czy działa?
  7. Tak na upartego, to na felgę 8 cali można założyć oponę 205, a na 8.5 cala 215 - przy średnicy 17 cali takie rozmiary jeszcze się mieszczą w granicach - choć na pewno na oponę to dobrze nie wpływa - taki german-style wyjdzie :lol: Felgi naprawdę fajne - szkoda się pozbywać. Chcesz kupić też 17-stki czy mniejsze?
  8. Będzie pasować - choć nie tak idealnie jak oryginał. Przejściówkę kupujesz według rocznika samochodu. Radio ma zazwyczaj 50W na kanał - ale to o niczym nie świadczy - napędzi to co najwyżej seryjne głośniki. Jeśli jest tak jak w E36, to musisz zdjąć zaślepki i wsadzić gwoździe w otwory pod nimi, żeby wyjąc radio.
  9. 1) Skrzynie dobiera się pod konkretny głośnik (producent zazwyczaj podaje zalecane wymiary) 2) Za 400zł raczej kupisz głośnik ok. 300W RMS 3) Wzmacniacz do subwoofera powinien być mocny - jakość wzmacniacza nie ma tu dużego znaczenia - na jakość basów wpływa w 99% obudowa i głośnik A dobiera się tak, że RMS wzmacniacza powinno być podobne do RMS głośnika - za minimum uważa się 300W. Świetny pod względem moc/cena jest wzmacniacz Carpower 1502 - kosztuje ok 450zł. Z używek to np. Alpine V12 - z serii T400-T500. Z głośników to ciężko powiedzieć - bo nie każdy jest pod każdy typ muzyki - w twoim przedziale masz: DLS W612 PowerBass S-12D Hertz ES 300 JBL GTO 1214 Ale jesteś pewien, że wiesz jak dobra obudowę zrobić? Bez dobrej obudowy masz 0 szans na przyzwoity bas - choćby nie wiem jak drogi był głośnik i wzmacniacz.
  10. U mnie się nie odklejają, ale są gdzieniegdzie wytarte, albo uszkodzone. Także też mnie czeka zabawa z boczkami - ale chyba nie będę sam robił - i też raczej eko skórę, bo naturalną będzie ciężko, albo drogo - tylko u mnie ten element nie jest na śrubkach, ale zgrzewany (zatapiane końcówki). No i teraz mam problem jak to później złożyć - myślałem o tym, żeby wstawić śruby z płaskim łebkiem i z drugiej strony na nakrętki.
  11. Tu nie chodzi o ilość kilometrów, tylko czas nieużywania - generalnie powinno się włączać raz na tydzień/dwa - żeby choć chwilkę pochodziła. Ale szczerze mówiąc to trochę dziwne, bo ja mam słabiutki silnik, a klima niewiele na niego oddziałuje - spalanie oczywiście około litra większe.
  12. Jeśli chodzi o odgrzybianie, to kiedyś w serwisie zrobili mi to jakąś pianką wstrzykiwaną w nawiewy :duh: - od tego czasu sam odgrzybiam... A sposób jest prosty - wyciągam stary filtr, puszczam nadmuch na full, biorę środek i psikam tam gdzie był filtr - staram się w miarę równomiernie po nagrzewnicy rozprowadzać. Potem nowy filtr i tyle. Jeżdżę ciągle na klimie i nic nie czuć. Natomiast po tym jak mi odgrzybili w serwisie, to po miesiącu już stęchlizną biło...
  13. Trzeba by to oglądnąć, żeby stwierdzić, dlaczego się urwała - w sumie nie miała prawa - jeśli samochód nie jest powypadkowy oczywiście i łapy nie były zmieniane (np. pod inny silnik).
  14. Te głośniki są ok, ale wydaje mi się, że nie wejdą w miejsca fabryczne - nie pamiętam już dokładnie jaka max głębokość głośnika wchodzi - wydaje mi się, że 60mm. Możesz jeszcze zainteresować się tymi: http://www.allegro.pl/item624486503_helix_db_52_1_dark_blue_system_zwrotnice.html - głębokość montażowa 52mm. Gdzieś na forum chyba było już jaka jest max głębokość dla otworów fabrycznych - poszukaj, albo zmierz, żeby potem nie było problemu.
  15. Ciężko Ci coś polecić - uzyskanie czystego dźwięku przy głośnym graniu, to raczej nie Twój budżet - zwłaszcza przy tym wzmacniaczy, radio też nie rewelka. Chcesz basy z półki? Zapomnij. Kup sobie Hertz ESK 165 albo PowerBass L-60C - będzie głośno, ale bez przygotowania półki efekt może być fatalny - żeby nie było, że nie ostrzegałem...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.