Skocz do zawartości

Remi_E90

Zarejestrowani
  • Postów

    271
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW3

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Remi_E90

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

0

Reputacja

  1. Witam, Kolega ma problem z E46 318 benzyna. Przy ruszaniu ma metaliczny dźwięk z okolic silnika oraz na wolnych obrotach spadają one zbyt nisko. W warsztacie chcą mu wymienić kolektor za 2tys..... Jakieś pomysły? Czy ten silnik ma klapki w kolektorze? Bo chyba takie było podejrzenie mechaników. Albo chociaż namiar na dobrego speca w Warszawie i okolicach?
  2. Silnik 3.0 w 325i nie musi mieć bezpośredniego wtrysku bo są przecież wersje przed liftem z USA, które mają 3.0 w silniku N52.
  3. No tak, powód, żeby odwiedzić ASO i zostawić u nich kasę ;-) A tak serio to ja też nie kodowałem nowego aku i już dwa lata bez najmniejszych problemów. Jakoś szkoda mi było czasu na umawianie się, jechanie i kodowanie :-) A nawet jak aku padnie trochę wcześniej to i tak nie stracę z tego powodu więcej niż te 50PLN, które bym zostawił za kodowanie u magika. Co kto lubi :-)
  4. Ja również ten sam valvoline stosuję. Wcześniej motul i różnicy nie czuje również w zużyciu.
  5. Przy oponie 235 to może być ciężko z przodem. Ja mam ET20 i oponę 225 i już jest to raczej granica, opona licuje się z zewnętrzną krawędzią błotnika.
  6. Absolutnie nie będą pasowały. Przede wszystkich cała średnica koła będzie duuuużo za duża. Po drugie przy szerokości opony 245 i ET20 z przodu krawędź opony wyjdzie poza obrys błotnika.
  7. Odnośnie przełączania z D na N wyczytane z Wikipedii :-) Przy krótkich zatrzymaniach (światła, skrzyżowania, itp) należy używać do zatrzymania wyłącznie pedału hamulca głównego, nie należy przestawiać wybieraka z pozycji D na N czy podobne – nie daje to żadnych oszczędności ani nie odciąża skrzyni czy silnika, zwiększa tylko zużycie sprzęgieł skrzyni, które spinają i rozpinają pierwszy bieg; w pozycji D układ sterowania „rozumie” sytuację kiedy pojazd stoi i należy odciążyć silnik i skrzynię, pozostając w gotowości do jazdy w przód, a przy tym w pozycji D (w przeciwieństwie do N i P) zapewnione jest znacznie lepsze chłodzenie i smarowanie. Również kiedyś na forum Jeepa (jak jeszcze miałem Grand Cherokee) była taka dyskusja i właśnie padł problem słabego smarowania elementów skrzyni na N.
  8. Odnośnie tego: Mówią że można w miejscu koła zapasowego (???) ale podniesie to podłogę bagażnika to nie wiem czy gazownik widział bagażnik E90 czy zgaduje ale tego się nie a zrobić bo wnęki na koło nie ma. A butla nie ma szans wejść w dziurę po tej wannie/schowku plastikowym
  9. Kolego, Po pierwsze określ co to znaczy, że bywasz często w tych miastach. W LPG bywa różnie i może się okazać, że po założeniu będziesz musiał kilka razy podjechać do gazownika bo nie wystroił instalacji idealnie i dopiero w codziennym użytkowaniu coś zauważyłeś. Kiedyś trochę szperałem za gazem do 325i i na wszelkich forach do BMW polecali Landi Renzo Ommegas. Z resztą to jest jedna z najlepszych instalacji. Dziwi mnie trochę fakt, że tylko jedna firma zaproponowała - a na dodatek z reduktorem Lovato - wydaje mi się, że Ommegras to jest pełny zestaw włącznie z reduktorem. BRC jest chętnie wstawiane przez gazowników bo jest najłatwiejsza do kalibracji ale to wcale nie dobrze, bo nie oznacza to, że ta kalibracja będzie zrobiona dobrze. Ogromny plus BRC jest taki, że masz gwarancję na 2 lata z assistance na terenie chyba Europy (o ile się nie mylę, a z pewnością na terenie całej RP). I jak instalację wykona certyfikowana firma to możesz instalację na gwarancji obsługiwać w całej Polsce. Z pewnością EGP jest certyfikowaną firmą do instalacji BRC i Oni zakładają tych instalacji setki. Jak widzisz potwierdza się to, co pisałem, że nie chcą się babrać z montażem butli pod podłogą. Dodatkowo w wersji USA jest jeszcze jeden element, który wymaga przeniesienia a nie ma za bardzo gdzie go przenieść - separator oparów paliwa czy coś takiego, to taka puszka pod podłogą z filtrami węglowymi. Ja bym się skupił na tych instalacjach: Ommegas BRC - ze względu na serwis gwarancyjny kompletowanie elementów ze sterownikiem STAG - to bardzo dobry sterownik i w dodatku polski, wtryski HANA do tego bo to jedne z najlepszych No i ja bym zakładał możliwie najbliżej miejsca zamieszkania.
  10. Oba zdjęcia prezentują takie samo rozwiązanie. Butla jest pod podłogą a jej część widać przez otwór po schowku. Tu widać ze zdemontowanym całkowicie schowkiem w czasie montażu http://lpg.slupsk.pl/pic/item,14,6,x.jpg
  11. http://www.gasfahrzeugzentrum.de/files/bmw_e90_320_autogas_bifuel4cars_04_unterflurtank.jpg
  12. Jest na to patent ale wymaga kilku przeróbek np wymiana tłumika. A chodzi o montaż butli toroidalnej (takiej jak koło) pod podłogę właśnie zamiast tego schowka. A wygląda to tak: http://www.gomar-lpg.pl/wp-content/uploads/2014/06/bmw-e90-320-05.jpg Jednak nie każdy gazownik będzie chciał się w to bawić.
  13. Ja mam ET20 i oponę 225 i na tyle jest jeszcze trochę schowane ale wygląda znośnie: https://picasaweb.google.com/lh/photo/Sjumbc_aFi_q0v-JniuC-iqHa6wsB2xFwPDIy1Jhgq0?feat=directlink Mógłbym spokojnie dać jeszcze dystans 5 a nawet 10mm. Wnioskuję więc, że przy oponie 225 na tyle w E90 pre LCI ET15 a nawet ET10 by było ok.
  14. Niektórzy mechanicy potrafią wszystko spaprać ale wymiana drążków kierowniczych i końcówek wydaje się baaardzo trudna do zepsucia ;-) Ewentualnie zbieżność można źle ustawić, może to w jakiś sposób wpływa na drżenie kierownicy bo np koła wpadają w wibracje.
  15. Może po prostu jak miałeś luzy na końcówkach drążków to przejmowały/niwelowały one bicie kół. Po wymianie końcówek drążków całe bicie przenosi się na kierownicę, wcześniej mogłeś tego nie czuć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.