Skocz do zawartości

Beemik

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d Touring M-Pakiet

Osiągnięcia Beemik

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Trochę dawno mnie tu nie było. Nie znaczy to, że nic się w tym momencie nie wydarzyło! Widzę, że dotychczasowy hosting zdjęć przestał działać jak powinien... Muszę się tym zająć w wolnej chwili, to dodam nowe zdjęcia. Teraz krótki opis: 1. Udało się w końcu poskładać: nowy intercooler FMIC dedykowany do 320d + hybrydowe turbo z fabrycznej GT1749(chyba, M47N Euro 3 bez termostatu EGR, turbo sterowane podciśnieniem) + całkowicie zaślepiony EGR + program + custom wydech na dwóch puszkach. Wszystko robione we Wrocławiu w BMW Expert. Ostatecznego wyniku jaki udało się osiągnąć jeszcze nie znam, jak tylko podjadę na hamownię to będzie foto z wykresu co i jak. ;) Ale przed ostatnimi poprawkami było 202 KM i 405Nm - niestety hamowane na 3cim biegu to trochę nie miarodajne... 2. Szyby przyciemnione w firmie ASFOLL w Wadowicach. Super goście, naprawdę. Szyby z drzwi były wyciągane, reszta na aucie, robota super wykonana, na rantach okien w ogóle nie widać że jest jakaś folia. Cenowo też bardzo przystępnie. Mogę z czystym sumieniem polecić. :) Generalnie po prawie pół roku użytkowania, nic się nie dzieje, nie odkleja się, jakby ta folia była tam zawsze. :) 3. Dołożone elektryczne szyby z tyłu, czyli to co zawsze chciałem zrobić, ale ciągle nie było czasu. Generalnie roboty cała masa, trzeba ściągać drzwi z tyłu, ale efekt jest super. :D Kable poprowadzone stroną pasażera do modułu komfortu, z lewej strony poprowadzone kable na drugą pod wykładziną pod kanapą z tyłu. Wyglądają i działają jak fabryczne. Jedyny mankament to z tyłu w boczkach zostaje dziura. Znalezienie takiej tapicerki pod kolor bez dziury na korbę praktycznie niemożliwe. Na szczęście udało mi się dopasować zaślepki (fi 30mm jakby ktoś potrzebował :) ) ze znanego portalu aukcyjnego. 4. Jakoś 2 tygodnie temu odnowiłem sobie własnoręcznie kierownicę. W tym celu dokładnie ją wyczyściłem, wygładziłem papierem wodnym 1400 bodajże, następnie rozpuszczalnik i farba koloryzująca. Generalnie posłużyłem się zestawem firmy Colourlock (rozpuszczalnik, farba, utrwalacz i szmateczka w zestawie). Wyszło dobrze. :) Wiadomo, że najlepiej by było obszyć na nowo, ale póki co mnie to zadowala, może kiedyś pokuszę się o więcej. ;) 5. Jako, że mój egzemplarz ma nagłośnienie HiFi i fabryczny wzmak w bagażniku pokusiłem się o wygłuszenie drzwi. Pomimo 10 głośników, podobno lepszych niż w serii, audio nie rozpieszczało jakością nawet słuchając radia, dlatego zamówiłem zestaw maty butylowe STP + pianka 6mm. Wnęki drzwi i fabryczne wygłuszenie zostało zastąpione matami butylowymi STP black silver, a boczki drzwi od środka wyłożyłem pianką 6mm. Trwało to długo, praca, obfite deszcze, ale w końcu się udało. :) Niemniej jak ktoś chce zrobić w jeden dzień to pewnie od rana do wieczora spokojnie zejdzie jak ma być porządnie zrobione. ;) Najgorzej jest z przednimi wnękami drzwi. Dostęp jest tragiczny, a drzwi mają dużo zakamarków i są szerokie. Trzeba sporo cierpliwości do tego... Dodatkowo pianka ma niesamowicie mocny klej i sama jest dość delikatna. O ile maty w przypadku złego naklejenia, bądź samoczynnego przylepienia można łatwo odlepić i poprawić, o tyle z pianką już gorzej. Dodatkowo gdy kawałki są dość małe i chce się je doklejać w jakieś małe dziurki, które zostały to ostatecznie dość słabo to wygląda... :/ Niemniej efekt końcowy jest. Może dużo ciszej się przez to w aucie nie zrobiło (najbardziej słychać opony), ale radio już cicho grające słychać dość czysto i da się nawet usłyszeć jakiś bass... Wiadomo, że to wszystko fabryczne głośniki i radio, ale naprawdę jestem zadowolony z efektu. :) Jeszcze zostało mi mat i pianki po wygłuszeniu drzwi, dzięki czemu wnęka koła zapasowego też została wygłuszona. :) 6. Wisienką na torcie tego wszystkiego jest zamontowana rozpórka Staffa. :) Pewnie coś pominąłem, ale trochę się tego nazbierało i ciężko wszystko spamiętać. Olej i filtry na bieżąco wymieniane, klima odgrzybiona. Wpadły też nowe amortyzatory Sachs na tył. Stare wylały, ale miały prawo, były jeszcze oryginalne tak jak auto wyjechało z fabryki w 2003r. Amorki ori m-pakiet tak jak wcześniej. Przednie się jeszcze trzymają, też ori. :D Na przodzie jedynie tak jak z tyłu, znalazły się sprężyny Eibach pro kit i nowe odboje. Edit: poprawka, turbo to oczywiście "seryjne" gt1749 z nowym wirnikiem, ciśnienie podniesione do 1,8 bara i zamontowane łożysko kulkowe.
  2. Od ostatniego razu niewiele się w aucie zmieniło. Poza paroma gratami :roll: Wymienione zostały hamulce z tyłu kompletne ATE (tarcze+klocki+szczęki), hamulce z przodu (tarcze+klocki+czujnik) Zimmermann Sport i klocki Zimmermann, oba łożyska z tyłu, olej + filtry, z czego powietrza to filtr Pipercross. Zostały wymienione również sprężyny z tyłu na Eibachy Prokit, ponieważ stara lewa pękła, lewa półoś - zaczęło się z niej lać. Poza tym to tankowanie i mycie. Z nowego QuickDetailera jestem bardzo zadowolony. Nakłada się go jeszcze lepiej niż Sonaxa i wydaje mi się, że daje lepszy efekt na dłużej. Po drodze czarnula załapała się na woskowanie i czyszczenie skór. :) Z rzeczy na duży +, udało mi się ogarnąć plastiki konsoli środkowej. Nie było źle, ale przy dźwigni ręcznego było już trochę rysek, dlatego postanowiłem się zająć renowacją. :) http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20160531_183835_zpsqqzwdl1j.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20160531_184508_zpszccq6wxi.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20160531_204658_zpscgod0y02.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20160531_204709_zpsolyyysne.jpghttp://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20160601_210403_zpsto4vwaef.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20160601_210551_zpsxxe3uqup.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20160621_210318_zpsdwghnptu.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20160621_210336_zpsb1tos24c.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20160621_210350_zpsd5iwzf4d.jpg Zdjęcia nie oddają tego jak to wyszło, ale jest meeega. :-D Miejsca gdzie troszkę mi nie wyszło i zrobiła się struktura poprawiłem i wyszło idealnie. :) Tu jeszcze parę zdjęć ze spa. :) http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20160810_125200_zpsdlwa5pys.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20160810_125304_zpskkt9nizd.jpg Jako bonus zamontowałem nowe siłowniki klapy bagażnika, do tego sprężynki i przeprogramowałem na otwieranie całej klapy z pilota. Teraz mam automatyczne podnoszenie klapy bagażnika. :D Super bajer. Dodatkowo przy montażu odnowiłem sobie główki i śrubki. Odrdzewienie i malowanie. :) http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20160812_121447_zpsjxbojy8h.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20160812_121456_zpsdwwbc1y0.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20160812_121512_zpssf56z7uy.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20160813_172133_zps9aowcx31.jpg Pierwsze malowanie i wyszło nieźle. Co prawda nie widać tego i małe pierdoły, ale jestem zadowolony z efektu. :) Niebawem szykują się większe zmiany, zobaczymy co z tego wyjdzie, sam jestem bardzo ciekawy efektu. :twisted: Z rzeczy do zrobienia to musze ogarnąć skąd wlewa mi się woda do środka z przodu, podejrzewam drzwi, albo gdzieś pod podszybiem i zobaczyć czy wszystkie ścieżki w grzaniu tylnej szybie działają i polepić. Zima się zbliża to trzeba się zabezpieczyć. :) Ostatnio zacząłem się też bawić coraz więcej NCSem. EGR jest ograniczony plus drobna korekta w wyświetlaniu średniego zużycia paliwa. Niestety dalej przekłamuje... Mam w planach jeszcze oblookać czy wszystko gra i buczy jak powinno. Próbuję póki co dojść do testu podgrzewacza, bo zeszłej zimy falowały mi obroty gdy był załączony. Ale o dziwo teraz, przy kilku mrozach nie zauważyłem tej przypadłości. Niestety, możliwe, że jeszcze nie miał okazji grzać na całego... Także temat jeszcze do sprawdzenia. Poza kilkoma rzeczami eksploatacyjnymi nie mam na co narzekać, auto w ciągłej eksploatacji i nic niepokojącego się nie dzieje. :)
  3. Witam, szukałem już trochę jednak nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Otóż ostatnio kolega wymieniał moduł komfortu w swoim E46 przed liftem. On posiada touringa a nowy moduł jest z sedana. Problem jest taki, że przycisk pod wycieraczką od otwierania szyby bagażnika nie działa. Zakodowałem początkowo moduł GM5 pustym plikiem .MAN, efekt - dalej nie działa. Zakodowałem następnie, żeby działało otwieranie szyby z pilota i to działa. Jednak przycisk pod wycieraczką dalej nie. Która funkcja odpowiada za ten przycisk? I czy koduje się to w NCSie czy w INPA czy jeszcze jakoś inaczej?
  4. Witam, trochę szukałem, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi... Zaczynam przygodę z DISem i chciałem sobie sprawdzić działanie wspomnianego podgrzewacza wody. Podobno widać w % czy działa czy nie. Gdzie dokładnie znajdę tą opcję w DISie? Szukałem dzisiaj i znalazłem coś takiego jak 'auxiliary heater' jednak po wybraniu tego widziałem tylko flagę ON/OFF przy czym cały czas u mnie było to na ON. Dodam, że wybrałem 'IHKA...' i tam w 'Diagnosis requests' był wspomniany podgrzewacz i informacja 'ON'. Dodatkowo w 'Component activation' były 2 pozycje. W obu była możliwość 'Activate'. I jeszcze pytanko, czy można wykonać jakoś test w DISie tego podgrzewacza? Nie wiem czy działa mi prawidłowo, w zimie auto niby się grzeje, ale wydaje mi się, że dałoby radę szybciej i co najważniejsze bez falowania obrotami (najbardziej zauważalne przy 2000/obr, nawet teraz jak był okres, że rano było chłodniej) + przy ruszaniu też trzeba dodać dużo więcej gazu bo inaczej potrafi nawet zgasnąć (kwestia wprawy). Dość to irytujące, bo całkowicie inny samochód wtedy jest. W związku z tym chciałem po kolei sprawdzać i eliminować co by to mogło być (niestety jak czytam to coraz więcej możliwości...).
  5. Ostatnio zbyt wiele się nie dzieje. Standardowe mycie, tankowanie i jazda. [17.02.2016] http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20160217_065553_zpsqi87dttk.jpg Jak kto lubi. ;) Ja nie mogłem się przekonać, dlatego zakupiłem plastidip w kolorze czarnym i przeźroczystym nadającym połysk. Matowych nerek nie chciałem i w grę wchodził tylko czarny połysk. Jak na pierwsze malowanie uważam, że wyszło nieźle. Przez ten czas zdążyłem się przekonać i tak zostaje. :mrgreen: Oprócz tego w aucie nic się nie zmieniło. W międzyczasie jednak zakupiłem takie oto, niestety ciągle czeka żeby w końcu znaleźć się w autku. http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20160323_232124_zpsf6mhhhei.jpg Liczę, że w ciepłe dni nie będzie już tego uczucia słabnięcia. W zeszłe lato na autostradzie jak się chciało coś powyprzedzać to czuć było, że to nie to samo co w zimie... Jeszcze kilka fotek z mycia + nowe drobne graty: ADBL QD1, ADBL Shampoo + mała buteleczka (gratis) ADBL Interior WOW, pianownica Epoca Tec One 2l i Shiny Garage Fruit snow foam. http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20160518_194132_zpss2gx6qov.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20160521_111723_zpsamfoovz6.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/DSC01836_zps21nocwn7.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/DSC01837_zpsesdbqnha.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/DSC01839_zpshseea48a.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/DSC01842_zpsz0n2ndqg.jpg Szamponu jeszcze nie sprawdzałem, bo zostało mi jeszcze trochę wcześniejszego Gyeon q2m bathe. Natomiast QD od ADBL super. W porównaniu do Sonaxa BSD łatwiejszy w aplikacji, genialny zapach. Jeśli chodzi o odpychanie wody, to jeszcze jestem w trakcie testów, póki co nieźle. :8) Pianownicę zakupiłem parę dni temu i testowałem na mocno zakurzonym aucie oblepionym w muchy i jeśli chodzi o samą pianę z niej to jest petarda! Super gęsta piana, utrzymuje się bardzo długo. Na całe auto zużyłem około 1,5l. Całość od razu w pianownicy, nie było problemu z tym, że co 5cm trzeba pompować. Użyłem około 50ml piany na 1l wody, w Epoce z 4 założone były 2 filce. Przy 4 był pojedynczy strumień punktowy. Następnym razem spróbuję zrobić jeszcze bardziej rozcieńczony roztwór. Dodam, że po umyciu auto było czyste, wolne od much. :) Wszystkim, którzy się zastanawiają nad takim zestawem mogę z czystym sumieniem polecić, gdyż w końcu można jechać na myjnię ciśnieniową i nie bać się o to, że środki na myjni wypłuczą nam wosk i wszystko co położone na samochodzie. :cool2: No i potrzeba mniej drobnych. :mrgreen: http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20160417_164717_zpso0acnwew.jpg
  6. Trochę czasu minęło od ostatniego wpisu, opuściłem się trochę. :P Zmian nie jest dużo, raczej kosmetyczne, wszystko na bieżąco. [12.10.2015] Tak jak wcześniej wspominałem łożysko z przodu z prawej strony zostało wymienione na nowe FAG. Po wymianie potwierdziło się, iż łożyska z tyłu też delikatnie słychać, także w niedalekim czasie też przyjdzie ich czas. Póki co prawie w ogóle ich nie słychać przy wyłączonym radiu i nawiewie ogrzewania. [27.10.2015] Akumulator BMW RIP Niestety, ale ori zamontowany w fabryce akumulator padł. 12 lat minęło, swoje odsłużył. :) Już od momentu jak go kupiłem to czuć było w zimniejsze dni, że to staruszek, ale ostatnią zimę przejeździł bez problemów. Myślałem, że i tą uda się przejeździć. Niestety... Miejsce oryginalnego zajęła Centra Futura 77Ah. 760A, 3 lata gwarancji i 2 lata assistance. Tym samym koniec z problemem odpalania na mrozie. 8-) [30.11.2015] Od pewnego czasu zauważyłem, że moje autko przy mocniejszym przyciśnięciu gazu i po jakiś paruset metrach odpuszczeniu dość mocno się wychładza. Wskazówka temperatury schodziła o jakich 1-2mm od pionu. Dało mi to trochę do myślenia i z pomocą forum odkryłem iż można sobie pokazać temperaturę silnika zamiast licznika kilometrów (test 7.0 w teście zegarów :mrgreen: ). Okazało się, iż przy mrozach turasek nie nagrzewa się tak jak powinien. Bardzo długo mu to zajmuje i maksymalnie grzał się do 74*C. Przy trzymaniu na wyższych obrotach, rzędu 3-4tys. rozgrzewał się do 76-77*C po czym po odpuszczeniu wychładzał do nawet 70*C. Zakupiłem w związku z tym oba termostaty Mahle: główny i EGR. http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20151201_155728_HDR_zpstk1jqq4f.jpg Przy wymianie okazało się, iż mój egzemplarz posiada tylko jeden termostat. Nie wiedziałem, że wychodziły też takie wersje, ale faktycznie, jak później poszperałem to są też takie bez termostatu EGR. Na szczęście nieużyty termostat udało się zwrócić. :) Po wymianie termostatu i płynu chłodniczego, gdy układ się już całkowicie odpowietrzył autko szybko się nagrzewa i trzyma ładnie temperaturę w granicach 88-92*C W zależności od obciążenia. Autko nagrzewa się po około 3-5 minutach jazdy. Wiadomo, że gdy jest korek, albo jedzie się max 30km/h i non stop światła to czas się wydłuża nawet do 15 minut, ale to podobnie wtedy wygląda do tego jak samochód stałby z załączonym silnikiem na parkingu. W gwoli ścisłości dodam, że przy ogrzewaniu silnika, nim nie osiągnie 75*C (wskazówka jest pionowo) staram się nie kręcić wyżej jak 2tys. obr/min. Spalanie po wymianie termostatu spadło o ok. 0,7-1 litr. :D [28.12.2015] W przerwie między świętami a nowym rokiem, korzystając z wolnego czasu stwierdziłem, że zrobię coś dobrego dla autka i zabrałem się za demontaż i czyszczenie zaworu EGR. W tym celu zakupiłem środek do czyszczenia zaworów EGR (nie pamiętam już jakiej firmy) i po demontażu zabrałem się za czyszczenie. Tak to wyglądało po wymontowaniu: http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20151228_215409_zpsxl4hn7g4.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20151228_215431_zps14wikis1.jpg Jak widać zawór był bardzo mocno zabrudzony, z całą pewnością nikt go nigdy nie czyścił. Okazało się, że zakupiony środek nie wystarczył do wyczyszczenia zaworu. Można powiedzieć, że skończył się nim cokolwiek spoza sadzy zaczęło się pokazywać. Z pomocą przyszły różne części mechaniczne, typu większy gwóźdź, szmatki oraz najlepsza rzecz, czyli preparat do czyszczenia szyb kominkowych. :mrgreen: Na efekty nie trzeba było długo czekać i tak oto prezentuje się zawór poczyszczeniu. :) http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20151229_124227_zpsflu7hh5u.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20151229_124256_zpsot9hlkog.jpg Czy czuć jakąś różnicę? Ciężko powiedzieć. Może minimalnie lepiej zbiera się z dołu, a może to efekt placebo. Jednak satysfakcja gwarantowana. :D Po wyczyszczeniu EGRu i sprawdzeniu, że wszystko działa i jeździ jak należy zabrałem się za wymianę znanej mi już metalowo-plastikowej części trzymającej szybę, która umożliwia opuszczanie i podnoszenie. Tym razem od strony pasażera. Darowałem sobie zdjęcia, gdyż przy okazji wcześniejszej wymiany starałem się wszystko udokumentować i opisać. Tu wyglądało to dokładnie tak samo, z tym, że nie ma gałki do ustawiania lusterek, więc i kabelków mniej. :) Po wymianie szyba już nie skosuje i ładnie się podnosi i opuszcza. Powinny teraz obie działać drugie tyle czasu (oby :P ). Z grubsza to by było na tyle. ;) Teraz mamy nowy rok, już prawie rok razem i póki co nigdy mnie nie zawiodła nigdzie, poza paroma razami na parkingu kiedy nie mogła odpalić na starym aku :P (podziękowania dla wszystkich, którzy użyczyli prądu ze swojego samochodu :) ). Poza tymi drobnymi razami zawsze sprawna i oby tak dalej. :)
  7. Ja od siebie polecam gości z BMW Expert we Wrocławiu na Olsztyńskiej. Sam u nich serwisuję swoje 320d i jestem bardzo zadowolony. :) Z czystym sumieniem mogę ich szczerze polecić.
  8. Konrad201993, Randall, miło słyszeć, że się podoba. :) Z szarpaniem sobie już poradziłem. Okazało się, że winne były poduszki pod silnikiem, jedna była zerwana, druga już bardzo miękka. W poniedziałek zostały wymienione na lemfoerdery zarówno poduszki pod silnikiem jak i pod skrzynią. Różnica diametralna. Przy pierwszym odpaleniu myślałem, że zgasł :P okazało się, że odpalił, ale praktycznie nic nie czuć. Przy ruszaniu też nic nie słychać i nie szarpie już tak jak wcześniej. Niemiec jednak wymienił dwumas, a te poduchy to jedna z najlepszych inwestycji. :D Niby mała rzecz, a tyle radochy. :D [25-26.09.2015] Postanowiłem drugi raz zabrać się za czyszczenie skóry. Tym razem tylko przednich foteli, gdyż z tyłu praktycznie nikt nie jeździ i wg mnie nie ma takiej potrzeby. To efekt po: http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150926_122841_zpsdkshqe4t.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150926_122849_zpsdtk97scw.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150926_122902_zpsm0rxke3m.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150926_122916_zpss8vynhta.jpg Czyszczenie zajęło mi 1,5h. W sobotę już tylko konserwacja. Moim zdaniem wyszło lepiej niż pierwszym razem. Okazało się, że jak się bardziej poszoruje to te "uszkodzenia" które myślałem, że są, to tylko brud. :mrgreen: [28.09.2015] Oprócz wspomnianych poduszek został wymieniony olej na motul syntetyk, filtr powietrza, oleju i filterek odmy. Dodatkowo wymieniony został olej w skrzyni biegów. Czeka mnie jeszcze wymiana łożyska w przednim prawym kole i chyba w obu tylnych. http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150927_183457_HDR_zpstviyeijn.jpg Póki co tyle. Po nowym roku może się coś więcej zadzieje. Czas pokaże. Plany są, ale trzeba trochę czasu i $$. Do nowego roku tylko bieżące rzeczy i jak będzie trochę czasu to parę drobnych pierdół, typu plastiki na zewnątrz i tunel środkowy. ;) Dzięki za zainteresowanie i oby do następnego wpisu. :)
  9. Dzięki mario30 i lord_Simon. :) Z tym brudzeniem się samochodu to w końcu udało mi się, żeby po tygodniu od umycia auto było jak świeżo po umyciu. :mrgreen: Lekko przykurzony zadek, ale brud się go nie chwyta. ;) Pierwszy raz, zobaczymy jak długo się utrzyma i czy uda mi się to jeszcze powtórzyć. :P Ostatnio długo nie było wpisu to trzeba to nadrobić. Jakoś bardzo dużo się nie zmieniło, zastanawiałem się chwilę nad dużą navi, ale związane z tym koszta spowodowały, że póki co nie zaprzątam sobie tym głowy. Na początek zapowiedziane wcześniejsze zdjęcia. Tak to wygląda po wyciągnięciu wgniotek. Zdjęcia słabej jakości , ale ciężko zrobić, a robiłem też jak autko było brudne. Jednak coś niecoś da się zobaczyć. http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150711_164637_zpscfjuhb5p.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150711_164955_zpsfcie6smr.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150711_164815_zpsmiirsbas.jpg Na tym ostatnim widać dwie kropki po środku. To są wspomniane ślady po haku "przeuroczej" starszej Pani. :mad2: Niestety lakier troszkę ucierpiał. Na drugim widac w odbijającej się feldze, że dolne ramię felgi nie jest proste. To jest właśnie przegięcie blachy. Teraz zdjęcie xenonów, które też nie powala... Niestety smarfon ciężko miał z robieniem zdjęcia w nocy, ale widać, że mocno świeci. To są światła w pozycji normalnej (mijania). Na długich staje się dzień. :mrgreen: http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150905_200503_LLS_zpslrbvgzl2.jpg Od tego czasu zbyt dużo zmian nie doszło. Normalne mycia, po drodze woskowanie. Jedyną różnicą, która nie rzuca się w oczy gdy się wsiądzie do środka to bluetooth, który zawsze mi się marzył. :8) Niestety nie jest to ori BMW, gdyż do tanich nie należy i zabawy przy tym dużo. Zamówiłem Parrota CK3000, który i tak mi dał trochę popalić, gdyż przyszedł bez kompletnej wiązki, a był nowy, zapakowany. Bubel od producenta. :duh: Na szczęście przysłali to czego brakowało i działało. :) Jednak było mi mało i ten pilocik w zestawie psuł wrażenie w środku na konsoli. Dlatego zamówiłem Connects2 ctppar007 i teraz działa tak jak ori z kierownicy. Jedynie nie wyświetla książki na radiu. Wspomniany panelik parrota mam w schowku przed pasażerem, gdyż można dzięki temu dodawać taki głosowe do wybranego kontaktu + resetować sparowane urządzenia. Mikrofon wyprowadziłem sobie za poduchą w słupku pasażera, pod podsufitką i wychodzi przy szybie z lewej stronie lusterka. Wyglądu to nie psuje, a idealnie zbiera. :D Cały moduł jest schowany za schowkiem pasażera. ;) [07.09.2015] Oddałem samochód do lakiernika żeby porobił zaprawki, gdyż ruda zaczęła się zadomawiać na niektórych elementach: próg po otwarciu drzwi pasażera (bardzo mały delikatny nalot), krawędź pod maską, błotnik od strony pasażera już było widać purchel na zewnątrz. Wyszło jak dla mnie idealnie. :D http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150919_125430_zpsdgydlhog.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150919_125400_HDR_zps0fb8if3x.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150919_125416_zps3moqmoy8.jpg Błotnik nie był przeżarty na wylot. Z zewnątrz był mały purchelek. Od wewnątrz podobno było dużo gorzej bo nalot był prawie na całej długości. Został jednak dobrze zabezpieczony, z drugiej strony też na zapas. Maska nie było mocno skorodowana, lekki nalot, jednak chciałem to też zrobić przy okazji, gdyż taki detal razi po otwarciu maski, a wizja, że to w przyszłości może się dalej rozszerzyć nie jest za ciekawa. Poza tym jak już robiłem inny element to przy okazji mieszania lakieru to też można prysnąć. ;) Na dzień dzisiejszy autko szykuje się do wymiany oleju i filtrów w poniedziałek. Przy okazji wymienione zostaną poduszki pod skrzynią i silnikiem, gdyż na postoju autem trochę gibie, nawet czasem widać jak xenon drga, więc już chyba obecne mają dość. Mam też cichą nadzieję, że szarpanie przy ruszaniu też ustąpi. Nie jest to mocne szarpanie, ostatnio nawet występuje rzadziej, ale jednak. Na wymianę też ustawia się w kolejce łożysko koła prawego z przodu, gdyż czasem go słychać. To tyle z nowinek. Na koniec zdjęcia z ostatniego, sobotniego mycia. :) Tu przed myciem: http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150919_101104_zpsoehbz7eh.png http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150919_101057_zpskhidasnz.png http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150919_101122_HDR_zpscubiblxx.jpg W trakcie (po szamponie i wycieraniu): http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150919_111737_zpskrqy8pj0.png http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150919_112108_zps04ur6id9.png A tu już po wszystkim: http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150919_125534_zpsrfleifdf.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150919_125519_zpsnowmcbdk.png http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150919_125719_zps6zpn1r1q.png To ostatnie zdjęcie takie średnie, bo widać ilość odprysków po kamyczkach. :P Niestety jak się często trasy jeździ to ciężko tego uniknąć. Nie podjeżdżam blisko poprzedzających samochodów, ale i tak coś się trafi. Niestety... Aut na drogach przybywa, a ostatnio na autostradach nawet ludzi średnio ogarniętych. -.- http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150919_125732_zps6afx3w9f.png
  10. Odkręciłem 2 śrubki spojrzałem i okazało się, że modułu nie ma. http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150715_200912_zpsk6ocapo6.jpg Dodatkowo dowiedziałem się, że by dołożyć nawigację oprócz preprogramowania swojego modułu MK4 potrzebuję zakupić i wymienić/dołożyć wiązkę, moduł BM54, ekran nawigacji no i ramkę pod dużą navi i pod panel klimy na dole. Ogólnie to nie wiem jeszcze jak to cenowo wychodzi, ale podejrzewam, że tak 1k trzeba mieć na tą przeróbkę. Zobaczymy, najbardziej obawiam się ciągnięcia kabli przez auto, trochę to roboty no i łatwo coś schrzanić. Ale dla chcącego nic trudnego. :mrgreen:
  11. Witam wszystkich. Ostatnio chodzi za mną montaż BT parrot CK3000 do swojego autka. Trochę poszperałem i okazało się, że mój moduł navi to chyba MK4. Posiada napis DVD na czytniku, w ustawieniach widać coś takiego: http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150712_171919_zpsqvadymc5.jpg Rozumiem, że cyfra 4 ma mnie utwierdzić w przekonaniu, iż jest to moduł MK4? Tak sobie pomyślałem, że fajnie byłoby wymienić moją małą navi na 16:9. Teraz moje pytanie, bo próbowałem coś znaleźć, ale nie udało mi się nic konkretnego wyszukać. Co muszę zrobić, aby wstawić navi 16:9? Wystarczy zmiana wyświetlacza, no i oczywiście panel klimatyzacji na dół i koszyczek na 2din. Tyle? Muszę jeszcze coś robić? Posiadam jeszcze zmieniarkę na 6CD w bagażniku, po zmianie na dużą navi będzie dalej działać? Jeszcze jedno pytanie. Żeby mi dział parrot z kierownicy, który zamierzam dołożyć, to potrzebuję connector 17pin czy 40pin? Z góry dzięki wszystkim za pomoc. ;) [Aktualizacja] Poszperałem trochę więcej i okazało się, że jest to wykonywalne, tylko trzeba podmienić pliczek w oprogramowaniu, który zmienia bootowanie z mono na kolor i sam moduł MK4 wtedy powinien działać. Normalnie jeśli mamy moduł pod monochromatyczną navi to wstawiając kolorowy wyświetlacz nic się nie wyświetli i na odwrót tak samo. Trzeba zmienić bootowanie w oprogramowaniu. Tylko gdzieś widziałem, że ktoś przekładał i oprócz wspomnianej wyżej zmiany oprogramowania, jak i zakupu ekranu musiał kupił moduł radia BM54. I tu moje pytanie, czy może być tak, że w moim aucie już jest ten moduł, czy jednak trzeba kupić? Chyba, że kupując monitor 16:9 da się kupić wersję z modułem? Jeśli dobrze rozumiem, że bez tego modułu radio najzwyczajniej w świecie nie będzie grać, mam rację? Żeby upewnić się, że moduł jest/nie_ma_go najlepiej zajrzeć do bagażnika za fotele z lewej strony, czy da się po jakimś numerze dociec czy tam jest? Pozdrawiam. ;)
  12. Trochę czasu od ostatniego razu minęło, czas na kolejny wpis. Chciałem go dodać szybciej, jednak w międzyczasie wylogowało mnie z forum i cały tekst przepadł. :duh: Podejście nr 2. [04.2015] Po obejrzeniu galerii forumowicza edek.by zakupiłem polecane przez niego kosmetyki do pielęgnacji lakieru. Początkiem kwietnia zabrałem się do pracy w ciepłą i słoneczną sobotę. Zacząłem o 9 rano od mycia i suszenia, następnie glinkowanie i powtórne mycie na dwa wiadra z suszeniem. Później Ultimate Compound, Dodo Juice, Poorboy's Black Hole i Collonite 476. Skończyłem o po 21. Zabieg wycieńczający, ale efekt niesamowity. Co prawda w trakcie odkryłem parę malutkich rysek na lakierze, których nie da się w prosty i tani sposób usunąć, ale nie jest źle. Jedynie liczba odprysków na masce przeraża. :mad2: Do tego przedni zderzak jest już dość mocno sfatygowany, chodzi mi o lakier. Jest bardzo chropowaty i ogólnie nie prezentuje się zbyt dobrze. Zdjęć nie mam wiele, a ostatecznego efektu niestety też dobrze nie widać, bo było już ciemno. Następnego dnia zapomniałem to udokumentować. :roll: http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/Beznbsptytuu2_zpsu9yhrorw.png http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150425_110337_zpsugheufwi.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150425_114804_zpsg7lqtila.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150425_114819_zpss00j7729.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150425_114838_zpswhx8dnru.jpg Tu już po: http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150425_203004_zpsgdek74mr.jpg [05.2015] Zabrałem się do czyszczenia, klejenia kloszy lamp, gdyż lewe parowało i było pęknięte. http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150516_125322_zpscgk4wdfv.png http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150516_125329_zpstzsknnyx.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150516_125338_zpsi0a5uint.jpg Niestety nie udało mi się ściągnąć osłon spryskiwaczy, dlatego podjąłem decyzję, że wszystko robię na aucie. Jest z tym chyba trochę więcej kombinowania, ale się da. :D Oczywiście z dyszy trochę płynu pociekło, bo i tak musiałem je wyciągać, żeby odhaczyć listwę pod reflektorem. Klosze po zdemontowaniu umyłem z dwóch stron płynem do szyb, polepiłem, a soczewki przetarłem płynem do paneli lcd. Dodatkowo zakupiłem oryginalne żarniki Osram, 4 lata gwarancji i przy składaniu wszystkiego wymieniłem. Po sprawdzeniu czy działa, zgodnie z zaleceniami zostawiłem je załączone na ok. 30 minut. Przy okazji okazało się, że gdy spali się pozycyjne to kierunkowskaz świeci cały czas. Miałem trochę rozkminy z tym. :mrgreen: Efekt końcowy niesamowity, światełka świecą bardzo mocno. Takiego dobrego efektu się nie spodziewałem. Po załączeniu długich to już w ogóle jak w dzień. Polecam każdemu komu, źle świecą xenony wymianę żarników, pod warunkiem, że ma reflektory AL, w ZKW trzeba dodatkowo sprawdzić odbłyśniki, bo najprawdopodobniej są przepalone. Chyba [06.2015] Wizyta w ASO we Wrocławiu na wymianę poduszki pasażera. Autko zostało umyte i odkurzone, choć dużo nie było co sprzątać i myć. :P Dodatkowo zakupiłem jedną śrubę zabezpieczającą na koło, gdyż miałem objechaną. [07.07.2015] Umówiłem się w końcu na wyciąganie wgniotek. Autko z racji tego, że pracuję we Wrocłwiu robiłem właśnie tu, na Świeradowskiej w Perfect Car. Wgniotek miałem trzy. Pierwsza bardzo mała pod klamką na drzwiach pasażera. Pionowa delikatna, widoczna tylko pod światło na czystym aucie. Druga zaraz pod pierwszą, w miejscu listwy, czuć pod ręką. Podobnie jak pierwsza, żeby zobaczyć trzeba dobrze się przyjrzeć, jednak da się na brudnym zobaczyć. Trzecie największa na tylnych drzwiach pod listwą od uderzenia hakiem. Dwa małe punkciki w środku. Byłem wcześniej się pytać, czy to zrobią i czy da się to w ogóle w ten sposób, bez lakierowania zrobić, gdyż lakier nie ucierpiał, tylko blacha (albo aż). Po umówieniu wizyty przyjechałem kolejny raz już na wyciąganie. Gość, który miał to robić jak to zobaczył, to powiedział, że do zrobienia, ale drugiej nie ruszy, bo nie umie. Przetłoczenia pod listwą są na tyle duże, że się bał chyba tego ruszać. Trochę mi mina zrzedła i miałem się stamtąd zwijać, jednak wizja, że wgnioty dalej zostaną spowodowała, że jednak zostałem. Po niecałej godzinie było po. Pierwsze wgniecenie pod klamką zniknęło całkowicie. Drugie z wiadomych przyczyn zostało. Trzecie zostało wyciągnięte, jednak pod światło na czystym aucie widać malutkie przegięcie. Przy uderzeniu hakiem, blacha jednak nie wytrzymała i się minimalnie rozciągnęła. Jednak normalnie tego nie widać i jestem usatysfakcjonowany z efektu. Co prawda liczyłem, że ta na listwie też zostanie usunięta, ale nie jest źle. Teraz już nie widać, tego tak bardzo jak wcześniej, a jak ktoś nie wie to nie zobaczy. :) Ogólnie można powiedzieć, że jestem zadowolony, aczkolwiek zawsze może być lepiej. Jednak całokształt na plus. :cool2: Z innych rzeczy to odgrzybiłem i nabiłem klimatyzację. Chłodziła, jednak nie wiem kiedy wcześniejszy właściciel przeprowadzał ten zabieg. Teraz chłodzi praktycznie tak samo, brakowało podobno bardzo mało czynnika. Po odgrzybieniu również mniej zapachów dochodzi z kratek. Filtr kabinowy wymieniałem wcześniej na wiosnę jakoś na przełomie marca i kwietnia. Autko na bieżąco myte, co 2-3 tygodnie. Jedno z aktualniejszych zdjęć: http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/Beznbsptytuu3_zps7kaidyre.png Więcej zdjęć niebawem (xenony + po wyciąganiu wgniotek). Teraz po głowie chodzi mi wymiana wydechy na RM Motors tylko nie wiem czy RM3 czy RM6, ale jak już to chyba na ten pierwszy się zdecyduję. Mankamentem jest tylko to, że muszę wymienić dyfuzor na taki co pomieści 2 końcówki, swojego chyba nie dam pociąć. Widziałem na allegro zamienniki. Zastanawiam się tylko jak to będzie głośne i jak to będzie wyglądać na żywo. Do tego pytanie, czy zostawiać kata czy wycinać. Niby jak wytnę to może przybyć trochę KM i się będzie lepiej zbierał z dołu, ale z drugiej strony będzie głośniej, a nie wiem czy to jest to czego chcę. Dużo jeżdżę w trasie i nie chcę by było to bardzo męczące. Kolejna rzecz to malowanie maski i zderzaka z przodu + ruda się pojawiła na błotniku prawym. Rudą trzeba przegonić, a nad malowaniem się zastanawiam czy jest sens póki co. Może poczekam, aż kiedyś faktycznie będzie trzeba coś malować to od razu się machnie. Jednak ilość odprysków na masce, błotnikach i chropowaty zderzak trochę mnie rażą. Zastanawiam się też jak bardzo może to dać po kieszeni, bo póki co mam inne ciekawsze plany. Ostatnie upalne dni skłoniły mnie też do przemyśleń czy nie przyciemnić sobie szybek, gdyż wnętrze bardzo mocno się nagrzewa, gdy stoi na parkingu, a skóra na fotelach w upalne dni potrafi się przylepić. Taki dodatek oprócz wyglądu na pewno byłby bardzo przydatny w ciepłe dni. :) Na deser zostawiłem chipa. Zastanawiam się nad zwiększeniem mocy w moim turasku, jednak nie wiem dokładnie co warto wcześniej sprawdzić. Wiem na pewno, że turbo, to już sprawdzone organoleptycznie w taki sposób, że nie było ściągane, ale na dotyk jest bardzo mały luz na wirniku. Na Opolskiej w polecanym na forum warsztacie powiedzieli mi, że spokojnie turbinka może póki co być i jeźdźić. Sprzęgło było robione przy 195k, teraz jest prawie 260k, dwumas raczej nie był, ciężko mi to w dokumentacji znaleźć. Stuków od niego nie ma więc raczej w porządku. No i do tego wtryski by wypadało sprawdzić czy sprawne przed chiptuningiem. Tyle wiem. Jeśli się zdecyduję, to na pewno chcę być pewien wcześniej, że to pojeździ i nic nie padnie po robieniu. Bo chyba po wymianie lub regeneracji turbiny, albo wtrysków taki program może inaczej działać i konieczna będzie jego korekcja. Mam rację czy się mylę? Na razie są to tylko plany, jednak, gdy tylko finanse pozwolą i okres wakacyjno/wypoczynkowy minie, zacznę się tym bardziej interesować. :wink: Na koniec pytanie, może ktoś się znajdzie, kto będzie tu wiedział. Czasem przy ruszaniu, jak bardziej przygazuję, głównie na wzniesieniach, albo gdy stoję w korku, to nawet na ruszaniu na samym sprzęgle (bez gazu) autem trzepie. Dowiedziałem się, że to może być przez to, że na stary dwumas zostało założone nowe sprzęgło i powierzchnia na dwumasie nie jest idealnie gładka i przez to może łapać trakcje i przez pofalowania na dwumasie trzepie autem. Występuje to w miarę od początku, teraz wydaje mi się, że częściej, ale to chyba przez ostatnie korki na a4 i w centrum. Normalnie to nie występuje, tylko przy większym obciążeniu (korek i ciągłe ruszanie, lub ruszanie pod górkę). I im częściej pod rząd, muszę tak ruszać, tym bardziej trzepie. Póki co to tyle z nowinek. Jeśli ktoś ma jakieś sugestie, zna odpowiedzi na powyższe, chętnie wysłucham.
  13. Ostatnio czasu mało, ale mały update. http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150309_133107_zpsxjc8gkuk.jpg Mało widać, ale póki co nie mam lepszego zdjęcia. Czekam już tylko na decyzję ubezpieczyciela i wypłatę kasy, max 14 dni, podobno... Mam zamiar wyciągnąć to bez malowania, fachowiec powiedział, że się da. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Mam namiary na sprawdzonego gościa z Dąbrowy Górniczej, jak tylko się uda umówić to zdam relacje i zobaczymy czy warto czy lepiej malować. [28.03.2014] Tydzień ładnej pogody spowodował, że postanowiłem zmienić opony na letnie. Zostawiłem te co mam Semperity szerokie, 235 z przodu i 245 z tyłu. Postanowiłem sprawdzić na felgach jak to wygląda po umyciu, zastosowaniu IRONX i glinki, jak zrobię z tą wgniotką to postaram się go ładnie nawoskować i zdać relację co i jak. :) http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150328_140743_zpsywqbp7ex.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/Beznbsptytuu_zps5ndq5ux7.png Niestety autko na zdjęciach nie umyte. Brakło czasu. :( Na szczęście nadgoniłem przez święta. Zająłem się też tapicerką w środku. Posłużyłem się w tym celu środkami Colourlock, zestaw soft. Postępowałem zgodnie z instrukcją. Najpierw czyszczenie z pomocą pianki i szczotki. Później, po minimum 2h, mleczko z dołączoną do zestawu mikrofibrą. Zdjęcia porównawcze nie są może najlepsze, ale skóra nie była zła, trochę brudu było, zwłaszcza na przednich fotelach. Teraz skóra się nie świeci i jest matowa. Przed: http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150328_100526_zpsf63zjpze.jpg i po: http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150328_140633_zpsimqcw25f.jpg http://i1167.photobucket.com/albums/q626/Beemike46/20150328_140534_zps4ov1fnth.jpg Póki co tyle. Mam nadzieję w końcu zrobić z kloszami (prawy paruje i xenon słabo świeci) i jak tylko coś się ruszy z ubezpieczycielem to zabieram się za pielęgnację lakieru. :)
  14. Witam, czy mógłby mi ktoś polecić jakiś dobry warsztat, gdzie mógłbym wyciągnąć wgniotki bez lakierowania w okolicy Wrocławia? Ewentualnie jeśli w grę wchodzić będzie lakierowanie to polecacie lcmcorp z tego co widzę. ;) Zależałoby mi jednak na zrobieniu tego bez szpachli i lakierowania, jeśli tylko się da. Znalazłem kilka warsztatów, które się w tym specjalizują we Wrocławiu jednak nie znalazłem żadnych przydatnych opinii. Zależy mi na tym, żeby to było zrobione tak jak powinno, bez żadnej fuszerki. :) Pozdrawiam
  15. Tak myślałem, że będą komentarze na temat tych felg. Mnie też za bardzo nie pasują, ale po miesiącu już tak bardzo w oczy nie razi. :P Póki co jest jak jest, za niedługo wymiana na letnie to będzie 17". Tylko zastanawiam się nad wymianą opon letnich, bo teraz mam 235 z przodu i 245 z tyłu. Ściąga strasznie na koleinach, których jak wiemy w naszym kraju dostatek, a i pewnie spalanie wzrośnie i moc się straci. A teraz news z dziś. Niestety na parkingu w Krakowie, pewna starsza pani wjechała mi hakiem w bok. Teraz mam dziurkę na tylnych drzwiach i wgniecenie na przednich. :cry2: Tacy ludzie powinni mieć zabierane prawo jazdy, dodatkowe sprawdzanie umiejętności jazdy, parkowania, cofania... :mad2: Ochłonę trochę to wrzucę jakieś fotki jak to wygląda. Co do reflektorów, to sprawdziłem i na kloszach mam AL czyli chyba całe będą AL, bo nie wiem czy klosze AL pasują do reflektorów ZKW (klosze chyba były wymieniane kiedyś). Będę musiał się w końcu zebrać, wygospodarować trochę czasu i spróbować to pokleić, jeśli się nie uda, to możemy się dogadać. :) Choć w sumie same klosze uważam, że są w całkiem niezłym stanie i trzeba im tylko mycia od środka i będą git. A jeszcze takie pytanie co do lakieru. Gdyż zauważyłem, że patrząc pod słońce są widoczne takie ryski, pewnie od mycia. Da się to jakoś zniwelować? Ta glinka da sobie z tym radę? Bo czytałem, że to taki zabieg wygładzający porowatość lakieru, że niby staje się gładszy. Coś jak polerka tylko dużo mniej inwazyjne, ale w tych tematach jestem świeżakiem. Dziś przyjrzałem się bliżej skórom i są dobrze utrzymane, aczkolwiek są małe miejsca gdzie coś pozadzierało, albo delikatnie starło skórę. Znacie może jakieś dobre środki do regeneracji/pielęgnacji skór? Jest tego na rynku dość sporo, a chcąc też to trochę odnowić to przydało by się kupić to dokładnie pod kolor. Może polecacie jakiś dobry sklep gdzie można takie dostać? Fajnie by było jakby się dało przywrócić im dawny blask. :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.