Skocz do zawartości

Piotr Dominik

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E84 2.0d 2011, F20 116d 2014, Honda S2000 AP1 2005

Osiągnięcia Piotr Dominik

Debiutant

Debiutant (2/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Dziękuję, Jakbyś miał chwilę to napisałem też prośbę na priv. Pozdrawiam, pd
  2. Kruk, prośba o sprawdzenie akcji WBA8L71050K781746 Dzięki!
  3. Witam, Prośba o rozkodowanie VIN: WBA8L71050K781746 Dziękuję, pd
  4. Miałem to samo w E84. Możesz mieć słaby akumulator - w takim przypadku aby utrzymać zasilania dla systemów niezbędnych do jazdy system odcina niektóre odbiorniki. Ja to sprawdziłem ładując akumulator na maksa i wtedy włączając ogrzewanie tylniej szyby - żeby przetestować. I działało.
  5. Miałem dokładnie to samo: drgania i metaliczny dźwięk obijającej się puszki przy przechodzeniu z niskich obrotów. Oglądaliśmy to z mechanikiem i faktycznie brak jest mocowania w części środkowej wydechu. Ale już po kłopocie - jest upragniona cisza :D Okazuje się, że w E87 /E81 w środkowej części wydechu był przymocowany ciężarek wyrównawczy. Nie mam pojęcia czemu to zlikwidowali w F20. Ciężarek zakupiłem na allegro, mechanik dorobił mocowanie i wiedział, gdzie to przyspawać. I jest spokój. Polecam to rozwiązanie - jak ktoś potrzebuje to mogę przekazać zdjęcia i namiary na mechanika (okolice Piaseczna k. Wwy)
  6. Nie do końca odpowiem na Twoje pytanie, ale może będziesz miał wskazówkę. Ja miałem w moim X1 "analogowe" lusterko z czujką alarmu i też chciałem zmienić na fotochrom, żeby nie musieć ręcznie zmieniać ustawienia lusterka. Znalazłem dokładnie takie, jak moje plus opcja fotochromu. Musisz szukać po kodach lusterka: np. EC/LED to lusterko z alarmem i czujnikiem deszczu FL - (chyba) wyłacznie fotochrom A i takie znalazłem: EC/LED/GTO/FLA/Compass/ETC/TLC Trochę zabawy, ale trzeba. U mnie wymiana z prostego lusterka z diodą alarmu na takie same ale z fotochromem to było "plug'n'play" więc jak dobrze dobierzesz to u Ciebie powinno być tak samo.
  7. Napis z do kolegi Kruka na priv. Mi pomógł z kodem, a mapy ściągnąłem z netu. Instalacja prosta, tyle że trochę trwa.
  8. W 2012 sprowadziłem dla siebie z Niemiec póltoraroczne E84, nie z programu PS, ale jeszcze z fabryczną gwarancją. W Bavaria Motors proponowali mi przedłużenie gwarancji. Z tego co pamiętam, przedłużenie gwarancji możesz dokupić do momentu wygaśnięcia gwarancji fabrycznej. Ale najlepiej sprawdź to u jakiegokolwiek dealera w Polsce.
  9. X1 20d: F.3 - 4210kg O.1 - 2000kg
  10. Jestem po wyjeździe na ferie: trasa Wwa - Livignio - Wwa i coś tam na miejscu w górach (krótkie przeloty). 2.0d, xDrive, 3 osoby (2+1), box na narty na dachu (dość płaski) , nie przekraczałem 130 - 140 km/h Trasa tam: 1400 km - 7,3 l/100 (dość mocno wiało z boku/przodu) Trasa powrót 1400 km - 6,2 l/100 (bezwietrznie) Na miejscu, wysokie góry Livigno, Bormio, Santa Caterina (od 1200 do 2300m), zrobione niecałe 500 km (podjazdy pod wyciągi, przejazdy do innych stacji narciarskich po 20-30km w jedną stronę): 8,6 l/100 Dodatkowo, po powrocie okazało się, że poleciała mi olejowana tuleja przy wahaczu lewego przedniego koła - brak zamienników: cena 200 PLN + 120 PLN wymiana Ale miła niespodzianka to ceny ON w Livigno: €1,01. Nie ma to jak fajna strefa bezcłowa :-)
  11. Ma całe jasne kremowe wnętrze ze skórą, bez podgrzewanych foteli. I jest ok, nawet w lecie, ale rzadko chodzę w szortach. Dzieciaki trochę brudzą, ale skóra bardzo łatwo się czyści. ale zamieniłem kremowe welurowe dywaniki na grafitowe gumowe :-) Podsumowując: nie wiem jak będzie na dłuższą metę, ale na razie wygląda i zachowuje się super.
  12. x1 2.0d manual - pojechaliśmy po świętach z Wwy na Mazury przez Ostrołękę, 4 osoby (2+2) i pełen bagażnik, 600 km poza miastem, trasa tam i z powrotem 450 km (bez korków i tirów, 110 - 120 maks, z nielicznym wyprzedzaniem) i reszta kręcenie się po mazurskich drogach. Spalanie 5.5l, więc bardzo dobrze. A jak po przejechaniu pierwszych 200 km pokazał mi że mam jeszcze paliwa na ponad 900 to się uśmiałem :-))
  13. Mamy w domu od półtora roku x1 2.0d manual z 2011 (kupiony od dealera w DE przez mobile.de), więc o silniku dużo Ci nie powiem, bo na razie ma 32k z czego my przejechaliśmy bezproblemowo 25k. Z mojej perspektywy szukaliśmy drugiego samochodu, trochę na miasto (krawężniki), trochę na trasy (raczej na zimę bo na wakacje jest inny wóz - np. narty z boxem na dachu) - dlatego x-drive. Zalety: prześwit 20 cm super na miasto, świetne 4x4, świetna elastyczność i dynamika silnika, stosunkowo małe spalanie na trasie i w mieście, wystarczająco miejsca dla dzieciaków z tyłu (11 i 7 lat), bagażnik nie powala, ale na narty z boxem na dachu i zapakowany pod dach daje radę), ergonomia wyposażenia (i-drive, podłączenie telefonu, duży ekran nawigacji...). Dla 3 osób z tyłu na dłuższą trasę raczej nie ma miejsca - wysoki kanał pod nogami i niezbyt wygodna kanapa. Mogło by być trochę lepiej: wygłuszenie (ale polift ma już np. wygłuszenie pod maską, którego ja nie mam), zawieszenie - trochę twarde, tył skacze na leżących policjantach (opony runflat 17"), ale za to w trasie zawieszenie super. Mogłoby być dużo lepiej: najmniej wygodna pozycja na fotelu pasażera z przodu z jaką się spotkałem. Fotele wygodne, regulacja wysokości, ale dobrać sobie odpowiednie ustawienie, żeby nogi miały oparcie,a kolana nie uderzały o deskę rozdzielczą graniczy z cudem (mam 181cm) Ale w końcu się udaje. No ale tak naprawdę w tym samochodzie nie chce się siedzieć gdziekolwiek indziej niż za kierownicą :-) Poza tym małym zgrzytem z pozycją na fotelu pasażera samochód naprawdę rewelacyjny. Miłego poszukiwania i wybierania.
  14. Chyba trochę przesadziłeś z tą różnicą wagi pomiędzy X1 i X3, bo w masie własnej jest mniej niż 100 kg. A drugi istotny parametr - rozstaw osi - to przy F25 tylko 5 cm, tak więc różnica w prowadzeniu na pewno jest spora, ale nie aż taka ogromna, żeby nie można było porównywać. A poza tym - przy tych silnikach to bardziej kwestia kultury pracy benzyny vs. niższe spalanie diesla (ale okupione potrzebą dużo większej dbałości o silnik). Oczywiście subiektywnie :)
  15. Jeżeli na prawdę planujesz robić nie więcej niż 12K rocznie i to 90% w mieście to wg. mnie dla świętego spokoju powinieneś wziąć benzynę. Odpadnie Ci martwienie się o potencjalne awarie związane z dieslem przy jeżdzeniu na krótkich dystansach. A kwestia mocy silnika - zawsze więcej to paradoksalnie bezpieczniej...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.