Mamy w domu od półtora roku x1 2.0d manual z 2011 (kupiony od dealera w DE przez mobile.de), więc o silniku dużo Ci nie powiem, bo na razie ma 32k z czego my przejechaliśmy bezproblemowo 25k. Z mojej perspektywy szukaliśmy drugiego samochodu, trochę na miasto (krawężniki), trochę na trasy (raczej na zimę bo na wakacje jest inny wóz - np. narty z boxem na dachu) - dlatego x-drive. Zalety: prześwit 20 cm super na miasto, świetne 4x4, świetna elastyczność i dynamika silnika, stosunkowo małe spalanie na trasie i w mieście, wystarczająco miejsca dla dzieciaków z tyłu (11 i 7 lat), bagażnik nie powala, ale na narty z boxem na dachu i zapakowany pod dach daje radę), ergonomia wyposażenia (i-drive, podłączenie telefonu, duży ekran nawigacji...). Dla 3 osób z tyłu na dłuższą trasę raczej nie ma miejsca - wysoki kanał pod nogami i niezbyt wygodna kanapa. Mogło by być trochę lepiej: wygłuszenie (ale polift ma już np. wygłuszenie pod maską, którego ja nie mam), zawieszenie - trochę twarde, tył skacze na leżących policjantach (opony runflat 17"), ale za to w trasie zawieszenie super. Mogłoby być dużo lepiej: najmniej wygodna pozycja na fotelu pasażera z przodu z jaką się spotkałem. Fotele wygodne, regulacja wysokości, ale dobrać sobie odpowiednie ustawienie, żeby nogi miały oparcie,a kolana nie uderzały o deskę rozdzielczą graniczy z cudem (mam 181cm) Ale w końcu się udaje. No ale tak naprawdę w tym samochodzie nie chce się siedzieć gdziekolwiek indziej niż za kierownicą :-) Poza tym małym zgrzytem z pozycją na fotelu pasażera samochód naprawdę rewelacyjny. Miłego poszukiwania i wybierania.