Skocz do zawartości

Turbo

Zarejestrowani
  • Postów

    91
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Stolyca ;)

Osiągnięcia Turbo

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Turbo

    Wycie spod maski

    Witam wszystkich i od razu przejdę do sedna sprawy. Od jakiegoś czasu okresowo słychać u mnie było lekkie wycie spod maski. Nie przejmowałem się tym bo występowało dość rzadko. Przyszły mrozy i tuż po odpaleniu samochodu wycie się nasiliło - co więcej po kręceniu kierownicą w miejscu odczuwalne są wibracje na niej i zmiana tonu wycia. Czy to oznacza, że jakieś łożysko we wspomaganiu jest do wymiany, czy coś innego - ew. co należy zmienić? Z góry dzięki za pomoc.
  2. Turbo

    sworzeń wahacza - wymiana

    bez prasy się nie obędzie - dodatkowo aby wyjąć wahacz muszisz miec specjalne narzędzie tzw. widelec. Ja ostatnio też miałem do zrobienia sworznie ale w końcu zdecydowałem się na wymianę całych wahaczy bo jak nie masz kogoś kto się na wybiciu i wprasowaniu sworzni dobrze zna to tylko kasę zmarnujesz.
  3. Turbo

    [e36] Listwa zasilająca? M40

    Panowie (i Panie :P) orientuje się ktos może co to za moduł/listwa, do której idzie bezpośrednio przewód z alternatora? Znajduje się mniej więcej pod kolektorem dolotowym. Z tej listwy także jest zasilany/sterowany silniczek krokowy. Niestety wypieła mi się wiązka z krokowca, spadła na pasek klinowy i się przetarła, poszło jakieś zwarcie - efektem tego jest całkowite stopienie izolacji na kablu do krokowca i co gorsza co 2 dni muszę ładować akumulator (całe szczęście, że mam dwie baterie to robię tylko podmianę :P) Może ma ktoś coś takiego do sprzedania? Silnik M40 1,8
  4. Turbo

    wymiana rozrusznika 1.6 m40

    Ja wyciągałem swój w M40 (1.8 ale chyba identycznie będzie u Ciebie). Pierwsze co to trzyma się na 3 śruby (ale nie pamiętam dokładnie jaki rozmiar) - zaopatrz się w dobry klucz z grzechotką i długą przejściówkę bo dostęp jest katastrofalny - no chyba, że będziesz zdejmował kolektor dolotowy. Ja robiłem wszystko z założonymi bebechami i trochę się namęczyłem.
  5. Ja zrobiłem z LPG ok 50tys. i nic poważniejszego się nie działo.
  6. Co do napraw to jeśli cokolwiek interesujesz się techniką to takie rzeczy jak wymiana wahacza, klocków hamulcowych, pompy wody sam zrobisz sposobem garażowo-parkingowym. W E36 duża część napraw i wymian eksploatacyjnych jest możłiwa we własnym zakresie więc odpadają koszty warsztatu.
  7. swego czasu trochę walczyłem z układem chłodzena w m40 i się okazało na koniec że i tak kupiłem nową chłodnicę. Tak więc jeśli masz czas na zabawy i nie jest Ci szybko potrzebny samochód to rób silikonem ;) tylko obawiam się, że w układzie wytwarza się w czasie pracy silnika za duże ciśnienie i i tak Ci wypchnie ten silikon. Może jakaś poxilina byłaby lepsza albo coś w tym stylu - warto się zastanowić.
  8. Kiedyś próbowałem wyciągnąc ten zbiorniczek i powiem szczerze, że zrezygnowałem. Ale miałem już kupioną nową chłodnicę więc nie miałem motywacji do siłowania się ze starą ;)
  9. Turbo

    środkowa kratka nawiewu

    Panowie (i Panie jesli czytają :P) Dzisiaj zdiagnozowałem brak radia w moim aucie :mad2: Jakieś gnoje zrobiły sobie zakupy moim kosztem ale co ważniejsze zrobiły to mało udolnie i wraz z wyjęciem radia połamali mi środkową kratkę nawiewu - czy orientujecie się czy jest to element, który można łatwo kupić i wymienić czy muszę pół konsoli od razu wymieniać? Najbardziej mnie boli ta kratka bo radio miało już swoje lata (Panasonic CQ-1311WM) i czas najwyższy na jego wymianę...
  10. Do sedana na pewno jest inny niż do coupe - inna długość drzwi. Co do compacta prawdopodobnie także inny. Chyba tylko relacja coupe<->cabrio pasuje. Jedynie co identyczne to mogą być silniczki.
  11. Turbo

    [e36] cieknie- co zrobić?

    ja bym obstawiał za nieszczelną maglownicą. Ale głowy nie dam. Sprawdź czy aby na pewno to woda, a nie jakiś płyn z układu. Jesli woda, a w chłodnicy masz płyn do chłodnic to faktycznie może przeciek od rudej...
  12. Turbo

    problem z pedałem gazu

    Moim zdaniem coś z regulacją LPG jest nie tak. No chyba, że na Pb działa tak samo. Kiedyś wymieniałem samodzielnie filtr od LPG i miałem to samo - po wyregulowaniu LPG wszystko wróciło do normy.
  13. Turbo

    nie pali.pompa paliwa?

    temat pompy przerabiałem nie raz - moja rada to jesli juz zdiagnozujesz, że to na 100% pompa to kup nową - ja kupiłem tą za 90pln z allegro i rok popracowała. Teraz mam nówkę BOSHA (koszt ok 500PLN bez zniżek) i działa wysmienicie. A co do samej diagnozy to najlepiej wyciągnij wtyczkę od zasilania pompy i sprawdź czy podawane jest na nią w trakcie kręcenia rozrusznikiem m.w 12V. Jeśli tak to na 99.9% jest to kwestia pompy. U mnie doszła jeszcze kwestia przetartego kabla we wtyczce.
  14. ja mam dokładnie taki silniczek i wyciąłem - zamiast niego mam teraa tłumik środkowy od Vectry B i powiem szczerze całkiem nieźle to rozwiązanie się sprawuje.
  15. Turbo

    pompa wody??

    dawno robiłeś rozrząd? Zawsze warto przy okazji wymienić pompę wody - ja za 90 PLN kupiłem na allegro pompę firmy MEYLE ;) już z 1,5 roku działa bez zarzutu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.