Skocz do zawartości

Fikuspikus

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    szukam e46

Osiągnięcia Fikuspikus

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Trapi mnie tylko jedna kwestia otóż odczuwalny brak mocy jest zauważalny gdy temperatura powietrza jest wyższa. Aktualnie gdy jest poniżej +10 stopni problem nie występuje. Na co ta prawidłowość może mieć przełożenie?
  2. Byłem na diagnozie: - z błędów tylko przepalona świeca na pierwszym cylindrze - turbina dmucha w normie - oględziny turbiny nie wykazały luzów Zalecenie to wymiana świec i czyszczenie EGR. Co myślicie?
  3. Na śląsk daleko. Jestem z Poznania. Myślę, że u mnie jest seria z katem. Co do gwizdu to, aż tak on mnie nie niepokoi. Przejechałem tym autem ponad 40tyś, a gwizda od samego początku jaki był taki jest. Jakiś spec od turbo mi kiedyś powiedział, że to kwestia niedoważenia i że turbo będzie miało mniejszą żywotność, zachowa się tak jak zawieszenie podczas jazdy z niedoważonymi kołami. Oczywiście może jestem w błędzie. Jednak co najbardziej mnie nie pokoi to niewielki ubytek oleju, czego nigdy nie było oraz ten spadek mocy. Teraz jest chłodno więc praktycznie nie występuje. Jak ostatnio zrobiło się cieplej, temperatura powietrza koło 10 stopni problem był zauważalny. Pewnie jak wskoczy na 20 stopni będzie występował co ruszanie ze świateł. Gdy problem występuje to tak do 2800rpm, potem dostaje takiego kopa w dupe i wyrywa do przodu jakby nigdy nic.
  4. Raczej mam spokojny tryb jazdy. Jak jeżdżę dynamicznie to w trasie. Olej leje long life (komputerek mi pokazuje ponad 30000 do kolejnej wymiany zatem wymiana co 15000 wydaje się rozsądna). Każda wymiana z pełnym zestawem filtrów. Auto ma przejechane lekko ponad 144000. Do 90000 pełen serwis w aso, zatem tam olej co 30000 był wymieniany. Właśnie się zbliża kolejna wymiana. Dolewka poszła około 750ml. Przy starcie daje raczej na niebiesko. W trakcie jazdy bardziej siwy.
  5. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że moje auto bmw e87 120d 163KM czasami dostaje muła i potrafi puścić porządnego dymka. Objawy: - czasami brak mocy do około 2800rmp, powyżej wszystko jak należy - odjęci gazu i ponowne jego wciśnięcie rozwiązuje problem - występuje na niskich biegach tj. podczas ruszania, na biegu 2 i 3, wyżej nie zauważyłem problemu - najważniejsze mocy brakuje czasami, zauważyłem prawidłowość: w cieplejsze dni problem występuje częściej, teraz zimą praktycznie w ogóle - potrafi puścić porządnego dymka, jednak nie podczas zamuły, potrafi zakopcić jak jest w pełni wigoru, dymienie nie jest krótkotrwałe a raczej występuje do zmiany biegu lub odjęcia gazu, kolor jest nie znany gdyż dymienie jest widoczne po zmroku jak w lusterku widzę znikające auto ;) - teraz zimą potrafi przy odpalaniu puścić małego dymka i wydaje się, że jest on niebieski - zauważyłem ubytki w oleju, wymiany co 15000 km, nigdy nie dolewałem a teraz musiałem - w cyklu miejskim zauważyłem niewielki wzrost spalania około 1l/100km (w trasie bez zmian) - błędów nie sprawdzałem - na desce rozdzielczej nic się nie pali - od momentu zakupu tj. ponad dwóch lat na niskich obrotach wyraźnie słychać gwizdanie turbiny (przy czym dla mnie gwizdanie było zawsze, jest to ewidentny gwizd) Czyżby w moim aucie kończyło się turbo? Od czego zacząć diagnozę? Może polecicie jakiś warsztat w Poznaniu który rozwiązuje łamigłówki i nie bawi się w chybił trafił?
  6. Witam, trochę postanowiłem odgrzać kotleta. Szukam dobrego, sprawdzonego i polecanego mechanika w Poznaniu lub okolicach, który zajmie się moją beemką w sensownych pieniądzach. Dużo już o tym pisano na różnych forach jednak większość wypowiedzi jest sprzed kilku lat. Moje auto to BMW e87 120d 163KM. Co je trapi: 1. Stuki przy manewrowaniu na parkingu. Nie występują zawsze, na pewno nigdy gdy kręcę kierownicą w miejscu. Podejrzewam jakieś luzy na przekładni, jednak diagnozę i wymianę poleciłbym specjaliście. 2. Nadmierne drgania przy ruszaniu z pierwszego biegu. Dodam, że sprzęgło jest bardzo krótkie i bardzo na górze. Na pewno się nie ślizga. Podejrzewam sprzęgło lub koło dwumasowe, a może jedno i drugie. Tu również potrzebowałbym jednoznacznej diagnozy i wymiany.
  7. Pierwszy problem jaki napotkałem to jak zdjąć pasek z pompy wspomagania? W moim egzemplarzu jest on bez napinacza. Drugi to odkręcenie koła pasowego. 6 wbita ale to chyba za mało. Popsikałem wd40, może coś spenetruje, także dzisiaj drugie podejście. Jednak martwi mnie jedna rzecz, otóż owe kolo wydaje się być całe. Jakiś luzów też na nim nie widać. Faktycznie jak je chwycę w obie ręce to jestem wstanie je lekko, bardzo lekko nagiąć, jednak bez żadnych stuków i puków. I teraz pytanie czy koło pasowe powinno być bardzo twarde? Czy jednak lekko powinno pracować (w końcu to tłumik drgań)? Czy uszkodzenie może być od strony wewnętrznej koła, niewidocznej przy założonym kole? Nasuwa mi się pytanie. Co jakbym odpalił auto bez pasków wielorowkowych, z założonym i ściągniętym kole pasowym? Taki test wyeliminowałby koło pasowe. Rolki, napinacz i alternator wydają się być dobre. Lekki luz wyczuwalny jest na pompie wody (tak mi się wydaje że to pompa wody albo klimatyzacja).
  8. U mnie drgania i głosy są dokładnie takie jak tutaj Szybkie googlanie i mam coś takiego http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=95477 Wygląda na prosty zabieg, co myślicie? Jakie koła pasowe polecacie? Przy wymianie paska wymienia się też rolki i napinacze?
  9. Dzięki za szybką odpowiedź Koło pasowe raczej nie było ruszane. Czeka mnie wymiana paska osprzętu więc zacznę od sprawdzenia koła pasowego.
  10. Wiadomo jaka przyczyna? W jakich warunkach pojawiają się te stuki? Aktualnie szukam czegoś podobnego w moim egzemplarzu. Stuki zaczęły występowac gdy temperatura za oknem spadła poniżej zera. Pojawiają się: - przy odpaleniu (mocniejsze szarpnięcie) - zaraz po odpaleniu ich nie słychac gdyż auto chodzi na minimalnie wyższych obrotach - pojawiają się kilkadziesiąt (nawet po minucie) sekund po odpaleniu - jak dodam lekko gazu, tak aby wskazówka od obrotomierza lekko drgnęła stuki znikają - stuki słychac przy spadku obrotów w okolicy 900-800 obr/min - gdy auto jedzie, hamuje na biegu jałowym, stuków nie słychac - wciskanie sprzęgła nie powoduje żadnej zmiany - często bywa tak, że jak auto się rozgrzeje to stuków nie słychac, jednak nie jest to regułą - wyczuwalne są lekkie drgania na aucie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.