Skocz do zawartości

mtr

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91; 318D; 2008

Osiągnięcia mtr

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Rozszerz mi ten skrót BT. Dopiero się wdrażam. Aktualnie mam nawigację Business, rozszerzony BT to tak jak nawigacja PROFI? Jak to jest dokładnie opisywane w ogłoszeniach czy katalogu BMW?
  2. Słuchajcie, będę zmieniał auto na nowsze (używane). Od którego roku już było dostępne Spotify w aucie? Bardzo mi na nim zależy. Czy mam kupić F31 z 2014 czy z 2015? Chyba że sam wybór rocznika nie wystarczy, a jeszcze szukać odpowiedniego wyposażenia? :)
  3. Tutaj zmalałem dokument Liquid Moly w wersji angielskiej, ale dla X1. Jest opisane po kolei co robić, jak aplikować i jak ustawić nadmuch, to dość ważne informacje dla prawidłowego oczyszczenia kanałów. Chciałem przy okazji zapytać o "ukryte" gniazdo USB za schowkiem, prawda to czy fake? :P
  4. Przy uszkodzonym sterowniku świec żarowych nie zachodzi też poprane wypalanie filtra DPF i może się zapchać. U mnie wyskoczył komunikat o potrzebie wizyty w serwisie bo DPF się do naprawy, pomogła właśnie wymiana sterownika świec żarowych. Błąd sterownika został wykryty po podłączeniu do komputera serwisowego.
  5. mtr

    Filtr DPF w E91 N47

    Cena 1200zł faktycznie wysoka, dlatego jeszcze porozmawiam o szczegółach z tym pierwszym mechanikiem, co zaoferował za całość (chemia + robocizna) 550zł. Zapytam jeszcze najpierw o serwisowe wypalanie, a potem o to chemiczne płukanie. Tutaj jest aukcja z filtrem na który dostanę podobno gwarancję an 200 000km, jest on regenerowany, http://allegro.pl/dpf-fap-filtr-bmw-e90-e91-e87-e81-2-0-d-318-320-i4140547016.html Odpowiedz na zapytanie "witam posiadamy filtry regenerowane gwarancja 200 tyś km, mamy także używane z demontażu przebiegi do 50 tyś km te które mają większy przebieg regenerujemy pozdr." Są też takie same filtry, ale za wyższą cenę... http://allegro.pl/dpf-fap-filtr-bmw-e90-e91-e87-e81-2-0-d-318-320-i4140547016.html
  6. mtr

    Filtr DPF w E91 N47

    OK, diagnostyka nie wykazała żadnych istotnych błędów. Łącznie było ich 14, ale to jakieś tam banały (np. po rozładowaniu w zimę akumulatora coś tam sobie zapisał). Czujnik pokazywał ciśnienie (chyba jest to spadek ciśnienia na filtrze PDF) 40mbar, normalnie powinno być ~10mbar, a w przypadku bardzo złym około 100mbar (powoduje włączenie trybu serwisowego). Sytuacja zakończy się tak że zostawiam auto na dwa dni, filtr będzie wypłukany w chemii i wypalony w trybie serwisowym. Dostanę na to gwarancję na minimum 100 000km, co dla mnie oznacza jadę na kilkaaaaaaa dłuuuuuugich lat. Koszt 1200zł.
  7. mtr

    Filtr DPF w E91 N47

    Wow, dzięki za odzew. Na poniedziałek umówiłem się z mechanikiem, który w pierwszych słowach rozmowy telefonicznej zaproponował najpierw diagnostykę, a nie płukanie w chemii czy wycięcie... Tak więc może trafię na poważnego gościa.. :) Komunikat wygląda tak: http://img.photobucket.com/albums/v365/monter/forum/2014-04-04_14-47-11_946.jpg I na koniec, w okolicach o ile się nie mylę jest to tzw. ODMA, poci mi się silnik. Mam też wlane oleju nieco poniżej max. Nie jest nabite na full, ale jednak jest w pobliżu maxa. A może z ta odmą jest coś nie tak? Może ten filtr mi się olejem zapycha, jest to możliwe? W poprzednim życiu, w Holandii samochód jeździł we flocie wielkiego przedsiębiorstwa i wydaje mi się że raczej po długich trasach, a nie po mieście. Ja niestety jeżdżę tylko na krótkich odcinkach. Dzięki za porady, będę przyzwoicie przygotowany na poniedziałek.. ;-)
  8. mtr

    Filtr DPF w E91 N47

    Dzięki za zainteresowanie tematem. Wczoraj byłem jeszcze w takiej poważnej stacji serwisowej, podłączyli mi pod ich komputer i niestety nie było tam opcji wypalania serwisowego tego DPFa. Skierowali mnie dalej, w Starachowicach jest gość co zajmuje się tylko BMW, będę się z nim zaraz kontaktował. Z tym 200 000km to tak sobie kiedyś tłumaczyłem że to może obligatoryjnie właśnie wyskakuje, bo nie zauważyłem jakiegoś wielkiego (może taki minimalny) spadku mocy, ani większego spalania, ale musiał bym teraz to jeszcze sprawdzić. Nie wiem jak "wykasować komunikat"...? Jakieś menu serwisowe? Pojawia się on na monitorze z uwagą że zapchany filtr może powodować spadek mocy i trzeba pojechać do serwisu, zrobię dziś zdjęcie. Komunikat czasami wyskakuje po paru minutach (po wyprowadzeniu samochodu rano z garażu zostawiam go na parę minut żeby się nagrzał, jak wracam do niego to już jest na ekranie. I wtedy już komunikat jest). A czasami muszę pojeździć 30 minut i dopiero się pojawia. Jak się pojawi to wciskam gałkę MENU i znika aż do następnego uruchomienia auta. Te różnice czasowe mogą świadczyć wg mnie o zapchanym w jakimś stopniu filtrze.
  9. mtr

    Filtr DPF w E91 N47

    No skłaniam się ku nowemu wkładowi, ale jeszcze dziś udam się do innego serwisu żeby porozmawiać o tym. Płukanie chemiczne chyba nie jest zbyt skuteczne...? Ile da się wypłukać sadzy z filtru zabitego tak że w środku jest tylko mały przelot dla spalin...?
  10. Witam, Temat był poruszany, sporo czytałem o tym tutaj na forum, ale każdy ma jednak indywidualny problem i ja zapytam co zrobić ze swoim. Mam E91 z 2008, silnik 136KM, przebieg własnie ledwo przekroczył 200 000 km i pojawił się komunikat o problemie z filtrem cząstek stałych. Jeżdżę już tak z miesiąc, za każdym razem wciskając gałę i komunikat znika, aż do kolejnego odpalenia auta. Zrobiłem jescze raz 40km na wysokich obrotach, próbując wypalić filtr, ale chyba jest już za późno i pomogło na krótko, a może wcale... W każdym bądź razie, pojechałem do lokalnego speca, który zajmuje się głównie BMW i po sprawdzeniu (po nr nadwozia) powiedział że ta wersja auta ma DPF zintegrowany z katalizatorem, a on może wyjąć ten filtr i wymoczy go w chemii. Potem zaleca raz w miesiącu pojechać w dłuższą drogę, żeby komputer sobie wypalił cząstki. Za to powiedział 350zł - chemia i 200zł robocizna. Boję się że idzie na łatwiznę albo nie może mi po prostu zaoferować nic innego. Trochę czytałem o tej chemii i często piszą że to działa ale na krótką metę. Zastanawiam się co wybrać żeby mieć spokój na dłuższy czas. Jestem w stanie ponieść większe koszy, chcę mieć sprawne auto które będzie dawać mi radość z jazdy :) Czy w moim przypadku opcje są takie i którą wybrać? : 1. Chemia 350zł + robocizna 200zł 2. Zakup nowego wkładu za jakieś 900zł (przy zwrocie starego i z gwarancją na 200 000km!) + robocizna 3. Wyjęcie fizyczne filtra + jakiś tam magiczny emulator.
  11. Pomanipulowałem trochę opcjami nadmuchu i jak wybiorę tylko nawiew na twarz to dmucha przywoicie, ale huraganu nie ma (jak spotykałem w inncyh autach). Może taka siła nawiewu ma być i OK, bez porównania z innym modelem nie jestem w stanie powiedzieć czy takie było założenie producenta. Jak wybiorę opcję nadmuchu na szybę, nogi i twarz to na szybę dmucha stosunkowo mocno, a pozostałe opcje lewo lewo. Genralnie kabina jest ogrzewana, tylko jakoś tak dziwnie działają te nawiewy :)
  12. Rany, strasznie mnie zmartwiliście. Wybiorę się dziś do garaż i po manipuluję tam trochę, zrobię zdjęcie z ustawieniami i napiszę jaki efekt :(. Naprawa tego typu usterek zawsze była dla mnie koszmarem, nawet nie wiem za bardzo do kogo pojechać żeby się tym zajął, szczęśliwie rozebrał to i naprawił :(
  13. Obecnie mam na czerwona kreskę (w prawo). W sumie to nie wiem jak to pokrętło ustawiać i do czego konkretnie jest :D, muszę poszukać w instrukcji o co z tym biega, bo ciepło ustawiam sobie dwoma gałkami dla kierowcy i pasażera, a więc jaką dokładnie rolę spełnią wspomniane przez Ciebie pokrętło?
  14. A ja chciałem zapytać o taka sprawę. Sterowanie nawiewem działa, silnik działa, przyciski się podświetlają, coś tam w środku się przełącza jak zmieniam opcje nadmuchu. Ale... z kratek wentylacyjnych wieje słaby strumień, w zasadzie to prawie jego brak... Jak dam moc nadmuchu np. na 5 kresek to ten nadmuch jest troche wyczuwalny, ale nie ma tak że mocny podmuch wali mi w twarz jak dobry wentylator postawiony na biurku. Nawiew na nogi dmucha trochę mocniej, nawiew na szybę przy dużej mocy nadmuchu tez jakoś tam wieje. Ale z kratek w konsoli wieje mało co... Czy takie było zamierzenie producenta czy mam walnięty jakiś moduł dystrybucji powietrza?
  15. Witam, faktycznie, dostałem odpowiedz że w aucie mam instalacje światłowodową, trochę w szoku jestem... :) Ale mam takie pytanie, bo strasznie mnie to ciekawi, co i jak. Czy ta instalacja leci do bagażnika i tam jest zostawiona wolna końcówka dla zmieniarki? Czy to jest jakieś połączenie radia z innymi urządzeniami w aucie? Jak to wygląda? Nie mogę n na ten temat znaleźć, ani schematów, zdjęć... nic nie ma.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.