Skocz do zawartości

Pazur

Zarejestrowani
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 316i coupe '94r.

Osiągnięcia Pazur

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Ja mam problem z doborem hamulców do swojego wynalazku. Musze miec tarcze z otworami 5x120 i do tego potrzebuje zaciski z recznym (bebnotarcze nie wchodzą w gre). Przerabiał już ktoś taki temat ? Może zaciski z innej marki np. vw ? Adaptery i tak musze zrobic ale mam zagwózdke jak dobrac tarcze bmw i zaciski xxx.
  2. Dzieki za odpowiedź, co do silnika to 1,8 M43 też może byc. Musi byś krótki (wystaje za tylną oś jak w garbusie i maluchu. Zależy mi na dobrym starcie i upalaniu gumy. Predkośc aż tak nie istotna bo ogranicza mnie skrzynia która do 160km/h wyrabia. Skrzynia pochodzi z vw garbusa wiec dużych mocy nie przeniesie, wytrzymują do 140KM przy wiekszej mocy ukreca sie atak. Dodam że opony mam w rozmiarze 295/55/15 na 9 calowej feldze co czyni też spory opór dla reszt jednostki. Myślałem też nad 1,8is ale cieżko trafic w dobrym stanie, a że to 16zaworowy to i sie kreci wysoko. Przemyśle jeszcze to bo koszta wyjdą podobne. Gdzieś ktoś mi mówił że można kompressor z mercedesa clk wsadzic i że da sie to wystroic :roll: A jak z dwumasem w 1,8is jest czy nie ma ? mam sprzeczne informacje, jedni piszą że jest inni że nie ma :wink:
  3. Dałem spreżyny i amory z kombika, [BAD] sie podniosła ale koła mam jak w Tatrze lub Kamazie bez ładunku. Trzeba zrobic zbieżnośc i kąty, boje sie że regulacji braknie. Ciekawe ile pożyją przeguby :roll:
  4. Witam. Mam taki silnik1,6 m43 w no własnie nazwijmy to w motocyklu :wink: Nie moge dac 1.8is ani żadnej wiekszej jednostki. W jaki sposób i jakimi zabiegami moge poprawic osiągi silnika ? Mam taki pomysł: 1. odelżenie koła zamachowego 2. planowanie głowicy 3. brak katalizatora 4. wiatrak chłodnicy elektryczny (wymusza to konstrukcja pojazdu - chłodnica z przodu, silnik z tyłu) 5. kolektor 2w1 + 2w1 Czy wypowie sie ktoś w tym temacie ? Szukam też opisów i projektów BMW z silnikami 4cyl. + gaźniki motocyklowe - zna ktoś taką BMke w PL ? Pytanie z innej beczki: Czy wszystkie silniki 1.8is mają dwumas ?
  5. Czy ktoś mi odpisze jaka jest różnica miedzy 1,8is m42 a m44 - ? szukam na forum ale nie widze konkretnych odp.
  6. A ja bym sprawdził łożyska w kołach oraz mocowanie amortyzatora tzn poduszki w kielichu w tych poduszkach sa małe łożyska. Jeszcze jedno - felgi proste ? dokrecone ? łożyska dokrecone ?
  7. Odgrzeje starego kotleta... Rok temu zagazowałem (sekwencja 4 gen.) 1,6 M43, spalanie w trasie 8l./100km predkośc 120-140km powyżej czyli do 180km/h spalił 10l gazu/100km Sprawdzane na długich trasach. Jeżeli chodzi o miasto i to zakorkowane jak Kraków to ok 10l/100km wychodzi. Mocy mu nie ubyło, dobrze sie zbiera a i w 5 osób daje rade. Nie jest wtedy rajdówką na 1/4mili ale jedzie płynnie i dobrze przyspiesza. 1,8is lepsze bo mocniejsze ale jak chcesz oszczednie to 1.6 M43 316i Co nie zmienia faktu że do swojego "motocykla" chce dac 1,8is... :mrgreen:
  8. Pazur

    e30 sedan 4x4... da rade ?

    coupe nie wchodzi w gre, tylko sedan. Wiedziałem że są w kombi ale sedana nie spotkałem. Dzieki za podpowiedź.
  9. Pazur

    e30 sedan 4x4... da rade ?

    Witam. Zakładam luźny temat o napedzie 4x4 w e30. Od kilku dni meczy mnie pytanie czy: z bmw e30 325ix da rade przełożyc silnik, skrzynie i naped na 4 koła do e30 sedan. Nosze sie z zamiarem kupna e30 sedan ale z racji moich wycieczek w dzikie krainy przydało by sie miec naped na 4 koła. Nie chce kombi, nie podoba mi sie. Czy ktoś już to przerabiał w ten sposób lub zna kogoś kto to robił ? Oglądam zdjecia tych furek i wydaje sie byc ok ale na żywo kto wie co za kwiatki wyjdą. Pozdrawiam Pazur
  10. Pazur

    E36 316i 98' - opinie

    Ja mam e36 coupe 1,6 m43 z 94r. Założyłem LPG, sekwencje 4 generacji stag 300 4 - za 2350zł butla w kole zapasowym największa jaka była +- 60L. Furka śmiga, nic nie szarpie, nie gaśnie jest ok. Koszty przejazdów do pracy zmalały mi z 560zł na 300zł gaz mam od grudnia, mamy czerwiec oszczędności ok 1500zł. Wracam do podziwiania zdjęć, może coś jeszcze dopiszę. Tak patrzę na te lampy i na tyle to nie sa lexusy, te sa ok fajne z białym kierunkiem. Co do przednich też mam takie, przyjechało to to z niemcowni na takich, wolę z czarnym środkiem, zamiana z kimś ? Wygląd maja nie najgorszy, przynajmniej kierunkowskaz nie wypada a i dobrze świecą. Felgi masz od nowszego modelu, ciekawe czy mają dobre ET mieszczące się w granicy tolerancji. Co do silnika to 102KM szału nie robią ale przynajmniej jest oszczędny. Zalej dobrym olejem, w tych silnikach lubią padać wałki, ten silnik nie nadaje się do katowania. Koszt regeneracji głowicy + wałek itp. 2400zł tak że szanuj furkę. Co do wycieraczek polecam valeo cena do jakości koszt ok 50zł za komplet. jak kupisz tandetę to będą skrzypiec, odkształcać się, guma stwardnieje, szkoda gadać. Powodzenia z Bunią
  11. Pazur

    BMw e36 amortyzatory tyl

    W compakcie tylna belka jest z e30 ? , tapicerka jest inna nie pasuje do coupe. Co do samych amortyzatorów to jeżeli są tej samej długości i mają podobny skok tłoka oraz te same mocowania to co ma nie pasować ? Ktoś tu napisał "zagrania producenta" Zagrania producenta np: skrzynia biegów renault scenic koszt używki 600zł a do mastera 1500zł różnią się tylko wybierakiem, który jest przykręcany na 3 śruby. Wracając do amortyzatorów i sprężyn - mam e36 coupe i chcę podnieść tył, w warsztacie poradzono mi o założenie sprężyn i amortyzatorów od kombi. Jak widać da się :wink:
  12. Witam. Mam coupetke, jakaś przyklapnięta jest a jak dam dwie osoby do tyłu + bagaże to lubi się przytrzeć koło o nadkole. Potrzebuje jej unieść tył ok 40-60mm- z którego modelu dać sprężyny i amory. W przyszłości dojdzie hak bym mógł ciągnąć przyczepkę z motocyklami więc podniesienie tyłu bardzo wskazane. Czy ktoś już tak robił ? Co możecie poradzić bym mógł uniknąć niepotrzebnych wydatków. Jutro wkleję zdjęcia mojej Bavarki Pozdrawiam Pazur.
  13. Pazur

    [e36] Brak ogrzewania M40

    Mam ten sam problem ale termostat nowy, silnik odpowietrzony a tu niby temp. dobra, z nawiewu słabo ciepłym dmucha, pompa cicho chodzi a jednak cś nie przelewa... ja obstawiam pompę i jej plastikowe elementy.
  14. jak masz 92r. to pewno wiskoza jest ? Jak tak to albo wisko się nie załącza lub termostat nie otwiera, ostatecznie pompa siadła.
  15. Na stacji diagnostycznej czasem nie wyłapują luzów w zawieszeniu. Trzeba podejść z brechą i ponaginać to tu to tam. Ja obstawiam sprężyny i amortyzatory. Fura stara, sprężyny jeszcze oryginał z tego rocznika co fura ? Zrób tak: Złap furkę za rant błotnika i unieś ja do góry, jak znacznie się podniesie to amory masz do zmiany. Możesz też podjechać na podnośnik kolumnowy i unieść furke - będziesz widział jak wysoko jest karoca a gdzie koła. Jak jest mega dużo różnicy to amorki do zmiany :mrgreen: Jeździłeś w 5 osób, elementy zawiasu siadają po jakimś czasie - nic nie jest wieczne. Jeszcze jedno, kielichy nie zgniły i amory nie wpadły do środka ? Sprężyny polecam dobrych firm - jakieś zamienniki za "5zł" odpadają. Co do bujania na boki to sprawdź łożyska w kołach, na szarpakach też nic nie wyszło a były do wymiany. Sprawdź dokręcenie wahaczy i czy gniazdo mocowania nie jest zgnite. Rada: - Nie kupować używanych części zawieszenia jak łożyska, sprężyny, amortyzatory, czujniki abs. - Jak kupujecie używane piasty to sprawdzić trzeba czy nie jest wyrobione gniazdo pod łożysko -> Można to sprawdzić nowym łożyskiem, jak wpada do środka to piasta złom. Łożysko powinno nie dać się wcisnąć ręcznie. Ogólnie wyznaję zasadę co tanie to i drogie :wink:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.